Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

#5595
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - marraskuu 28, 2022, 16:03:52
Kävin Malmin uimahallissa. Saunomassa. Tuli asiaa Malmille ja ajattelin ad hoc, että kun malmille on asiaa ja uimahalleissa en miesmuistiin käynyt, niin käydäänpä nyt.

Mielenkiintoista.

Malmin keskusta on muuttunut aika lailla siitä, millaista siellä oli 1980-luvun alkuvuosina, kun siellä jonkin verran pyörin. Siihen aikaa vanhasta perinteisestä (ja kai huonomaineisesta) Malmista oli vielä rippeet. Keskustassa oli joitakin vanhoja rapistuneita rakennuksessa. Yhdessä oli "Mekki-Baari" tai jokin tämän niminen hyvin hämäräperäisen näköinen paikka. Keskustan Siwasta (vai oliko se Valintatalo) ostin pienen vasaran, joka oli huonoimpia työkaluja, jonka olen ikinä ostanut. Kun vasaralla löi naulaan. vasara mureni kappaleiksi. Kun naulan yritti vääntää irti puusta, vasaran varsi taittui mutkalle. Malmin keskustassa oli myös Musta Pörssi -myymälä. Vai tuliko se Siwan/Valintatalon tilalle. Muistan nämä yksityiskohdat sen takia huonosti, koska kävin Malmilla vain joskus pikaisesti enkä edes kovin usein. Ohi tai läpi tuli joskus ajettua.

Viimeksi olen tainnut käydä Malmin asemalla ja sen yhteydessä olevassa liikkeiden sokkelossa joskus pari vuotta siten. Se oli hyvin eksoottinen paikka. Menin sinne parkkihallin kautta, jonne ajoin autolla. Radan yli menevä käytävä oli kuin jostakin Itä-Euroopasta epämääräisine kauppiaineen, jotka lehtitietojen mukaan on myöhemmin häädetty sieltä. Kaikkiaankin tunnelma oli kuin jos määrittelemättömässä eksoottisessa kaukaisessa maassa. "Tällaistakin on siis Suomessa, eipä uskoisi" oli ajatukseni.

En tiedä, missä menevät kaupunginosien rajat, eli missä on Malmia ja missä jotain muuta. Jossakin siinä alueella oli ja on kai vieläkin S-Market, joka aikoinaan oli epämääräinen peltihalli - tai siitä sai tällaisen vaikutelman. Sitä on taidettu modernisoida myöhemmin. Kävin siinä viimeksi joitakin vuosia sitten.

En viitsi kertoa kaikkea, mikä muistoissani Malmiin liittyy, ja minkä vuoksi osittain siellä liikuskelin. "Nyky-Malmi" on aikalailla tuntematon minulle ja niin oli tietysti myös se entinen aivan tien vartta lukuun ottamatta.

Hippi

Minäkin olen käynyt Malmilla. Tillikassa oli joskus muinoin Darts-kisat ja kävin viskomassa :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#5597
Te olettekin ammattilaisia. Malmilla kävijöiden kermaa. Itse olen vain tällainen vaatimaton harrastelija.

Tuli käveltyä tuon maailman toisiksi rumimman junaradan ylittävän putken läpi... Se on toki myös maailman rumin putki, mutta koska uimahallireissu jätti hyvän fiiliksen, mennään nyt posin kautta. Siinä kävellessä putkessa päinvastaiseen suuntaan käveli nuorisolauma, joka räppäsi kävellessään. Mun nuoruudessa tuollaista ei oltaisi kauaa katsottu. Kylän sheriffit olisivat pätkineet teineille järkeä päähän alta aika yksikön. Olen joskus törmännyt joko samaan ryhmään tai eri ryhmään kun matkustin bussilla johonkin suuntaan jossain. Silloinkin bussin takapenkiltä nuorisotyypillisen kiroilun sijaan kantautui meidän vanhempien ihmisten aitioihin räp-riimit.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 28, 2022, 15:30:43
Eli, en saanut todistuta enkä saanut rahojani pois matkalaskulla. Kyllä suutuin siitä niin tulisesti, että kuppasin ne rahat muilla keinoin moninkertaisesti.

Olen joskus entisessä elämässäni nuoruudessani etsinyt tietoa ja pitänyt esimiehille luennon asiasta nimeltä kohtelutyytymättömyys.

Selitin, että koska mulkerot pomot nipottavat typeristä asioista se kostaantuu siten, että minä joudun nipottamaan varastelusta ja kusetusyrityksistä. Sanoin, että kohtelutyytymättömyys voi alkaa koskemaan minuakin, kuka tietää, vaikka salassa opettaisin kusettamaan, eikä vain yrittämään.

Siinä maailman ajassa alettiin näistä juuri kiinnostua, niin hetkeksi, mutta vain hetkeksi, upposi.

T: Xante

HUOM: olen varma, että Hippi pystyi tasaamaan tilit ilman varastelua ja kusetusyrityksiä, mutta tehokkaasti ;D mikä onkin sitten vähän toinenkin asia.

Socrates

Elämäni ensimmäinen tarkastusmaksu 80 euro mäjähti äsken.

Olen vuoden tullut pari pysäkin väliä ratikalla uimahallilta lipulla ja kun ei koskaan tarkastettu, ehdin pari kertaa kokeilla pummailua ja eikös käry käynyt.

On tuntunut tympeältä maksaa 2.80 lyhyestä matkasta, mutta olisi pitänyt  :(.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hayabusa

^Pikaisesti laskien 29 pummimatkaa, niin pääset omillesi.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Olen joitain vuosia sitten vahingossa kulkenut työmatkat liki kuukauden pummilla. Minulla vuosilipun osto sijoittui aina tietyn työtapahtuman kanssa samaan aikaan. Syystä, jota en enää muista, tuona yhtenä vuotena kyseisen tapahtuman on täytynyt olla jollain tapaa poikkeuksellinen, joten lippu jäi ostamatta sen muutaman päivän aika-ikkunan sisällä. Mikään ei herättänyt ostamaan lippua, sillä en sinä näyttölaitteelle jaksanut kaivaa esiin, kun ei ollut pakko.

Tosiaan, vasta lähes kuukauden kuluttua jostain asia palasi mieleen ja tajusin mokani. Kyllä hävetti. Muistan vielä, kun R:n myyjä sanoi, että säästän hyvän summan, kun ostan melkein koko vuoden kerralla (ostin taas siihen vakipäivään asti), kun hinnat nousee vuoden vaihteessa. En kertonut, että olin jo "säästänyt".

Lisäyksenä vielä, että löysin FB:stä tätä tapausta koskevan avautumiseni muutaman päivän takaa, eli olin kulkenut pummilla 30.10 - 26.11 välisen ajan ja tuo "joitain vuosia sitten" oli tarkalleen kymmenen vuotta sitten. Niin se aika kulkee liukkaasti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Joskus nuoruudessani harrastin myös pummilla kulkemista ratikoissa. Kaksi 60 euron pikavoittoa perättäisinä päivinä palautti kuitenkin porsaan kotiin. Sitä ennen kun oli vielä pahviliput käytössä, tein omat kuukausikorttini tietokoneella ja tulostimella ihan itse useamman vuoden peräkkäin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Tässä on koulukuntia, kyllä tosiaan tiedän ihmisiä, jotka ovat varmasti aika paljonkin plussan puolella makseltuaan vain muutaman maksun vuosien varrella. Yksi on vielä semmoinen satusetä, on junaillut itsensä ulos jopa niistäkin useampaan kertaan.

Itselläni varmaan naamasta oikein loistaisi, että ei ole lippua ja tarkastajat lähtisivät vaistonsa varassa liikkeelle heti, kun jalkani laiturille asetan.

T: Xante

Muoksis: kerran kyllä säästyin maksulta itsekin. Lippu oli mennyt vanhaksi edellisenä päivänä ja olin vilpittömän hämmästynyt, että ei voi olla, uusi pitää ostaa vasta parin päivän päästä. Tarkastaja sanoi, että koska näkyy, että voimassa oleva lippu tosiaan on ollut yhtäjaksoisesti voimassa niin pitkään, niin maksa nyt vain tämä matka. Mutta tiedoksi, että eihän sitä lipun ostoa tarvitse viime tippaan jättää, vaan voi ostaa "alkaen ylihuomenna". Otin opikseni!

T: Xante

Hippi

^
Sama juttu minulla. Kerran olin päässyt jo metrolaiturille asti, ennen kuin muistin, että piti lippu ostaa. Tein varmaan ennätyksen ylösnousemuksessa, kun juoksin liukuportaat takaisin ylös ostamaan lippua. Vaikka tuossakaan en itse kulkuneuvoon asti ehtinyt, niin liputtomalle kielletylle alueelle kuitenkin ja siitä iski nolostumisen puna naamaan ja se tuntui vielä pitkän aikaa kotimatkallakin.

Ihan sama juttu, kun joskus on tullut härvättyä verkkopankin kanssa niin, että yhtiövastike on jäänyt maksamatta yhdeltä kuukaudelta. Kun siitä on tullut ihan ystävällinen muistutus, niin kyllä se kirpaisee ja nolottaa, vakka ihan puhdas vahinko on ollut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 22, 2022, 13:09:27
Mutta ihan kuin koiriakin, meitä ihmisiä on monenlaisia. Pääasia, että häntä heiluu ja meno maistuu.

Nyt ei oikein meno maistu. On sellainen anarkistis-passiivis-agressiivinen moodi päällä. Ottaa päähän ihan jatkuvasti ja lujaa. Tuntuu, että maailma menee päin helvettiä taas, kiihtyvällä vauhdilla. Luultavasti tämä vaihe kestää vähintään kuukausia. Pahoittelen allejäävien kohtaloa. Olkaa varovaisia.

Kuulin radiosta edelläkävijän kommenttia feminismistä. Hän harmitteli sitä, että joutuu pöydissä selittämään yhä uudelleen perusasioita tietämättömille. Tunsin selittämätöntä yhteenkuuluvuutta, vaikken mikään erityinen feministi olekaan. Olen enemmänkin transhumanistinen anarkisti, 70-luvun bikeri ja luontoaktivistinen teknologiauskovainen.

Loppujen lopuksi, taidan olla jatkuvan aivopesun tuottama karikkolainen peruspessimisti: Vaikka mitä yritetään, loppu tulee kohta ja mikään ei auta. Keskustan halpamainen puoluepolitikointi isoilla asioilla on saanut minut tähän mielentilaan. Taidan alkaa tästä lähtien kannattaa kaikkea mahdollista mikä vain vaikeuttaa heidän elämäänsä. Syökää paskaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 29, 2022, 21:56:10
Vaikka mitä yritetään, loppu tulee kohta ja mikään ei auta. Keskustan halpamainen puoluepolitikointi isoilla asioilla on saanut minut tähän mielentilaan. Taidan alkaa tästä lähtien kannattaa kaikkea mahdollista mikä vain vaikeuttaa heidän elämäänsä. Syökää paskaa.
Maailmantuskaa? Joskus on itselle vaikea myöntää että koko päivän oma paha olo (milteipä fyysinen!) johtuu rintamatilanteesta Ukrainassa,Putinista/Trumpisteista, MM-kullan häviöstä tai politiikasta eduskunnassa. Lohduttaako lupaus: Lupaan jättää äänestämättä Kepua nyt ensi vaaleissa toisin kuin aiemmassa tein*?

*Kirkollisvaaleja en ottanut mukaan, mut onneksi siinä tajusin erään ryhmittymän listansa nimestä että olivat kepulaisia, vähän salaa kun ei suoraan sanoneet, piti arvata - ja varoa ;D .
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 29, 2022, 21:56:10
Loppujen lopuksi, taidan olla jatkuvan aivopesun tuottama karikkolainen peruspessimisti: Vaikka mitä yritetään, loppu tulee kohta ja mikään ei auta. Keskustan halpamainen puoluepolitikointi isoilla asioilla on saanut minut tähän mielentilaan. Taidan alkaa tästä lähtien kannattaa kaikkea mahdollista mikä vain vaikeuttaa heidän elämäänsä. Syökää paskaa.

Oletko lukenut sen luonnonsuojelulakiesityksen? Jos olet, niin onnittelut. Me muut olemme eri tahojen värittyneiden kertomusten varassa siitä, mitä sinne kirjoitettu. Lukematta itse, en uskalla lyödä kantaani lukkoon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Jos suomalaiset yhdessä yössä huomaavat, että NATO onkin kiva asia, niin mikseipä vastaavanlaista havahtumista tapahtuisi käänteisesti Keskustan suhteen. Asettakaamme noille bastardeille 3% kannatustavoite. Suomalaiset ovat harvoin arvostaneet sopimuksenpettäjiä, luopioita ja saatanallisia venkoilijoita. Katsotaan miten käy nyt.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Janne Korhosen twiitistä: Näin vähän Suomi käyttää luonnonsuojeluun Eurostat:n tilastoissa:


Vuodesta toiseen tuo --> ennallistamisvelka vaan kasvaa...
Ja Suomen luonto-kupla puhkeaa kuin PISA-kupla...
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)