Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 47 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates


Hippi

Voi voi, pitkään on mieleni tehnyt pitsaa ja olen harkinnut ostavani sellaisen, kun en jaksa tai pikemminkin viitsi alkaa näprätä omin kätösin. Tänään sitten aamusella kävin Lidlissä ja menin ennen lounasaikaa, joten hyviä ideoita yleensä silloin syntyy ihan liukuhihnalta. Mutta eipä syntynyt tällä kertaa. Ostin ne, mitä olin mennytkin ostamaan ja sitten varmaan viitisen minuuttia seisoin pitsojen äärellä odottamassa valaistumista, jotta mikä niistä olisi hyvä. Lopulta tulisin siihen tulokseen, että ei nyt niin kovasti teekään mieli ja lähdin niine hyvineni pois.

Varmaan se pitsa on lopulta itse tehtävä.  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Omat pitsanhimoni on hillinnyt Grandiosa-pitsojen kammoittava hinnannousu.

MrKAT

Eilen vein ruohonleikkurin talvisäilöstä aurinkoon liki pariksi tunniksi jotta lämpiäisi. Silti olin jo viikon henkisesti varautunut jättäytymään joko viikatteen varaan tai ostamaan ihmisvoimaisen kelaleikkurin tai jonkun pilipali-akku-vehkeen. Koska aiempina alkukesinä leikkuri oli aina pitänyt viedä korjattavaksi kun ei käynnisty, lie jo yli 15 vuotta vanha romu.  Niinpä olin suorastaan hämmästynyt kun se 5 + 4:n ryypyn jälkeen pärähti iloisesti käymään! Bensat oli suht vähissä ja silti riitti, ei tarvinnut lisätä.
  Myöhemmin kuulin sukulaiselta lapsuusmuiston miten naapuripoika oli viikatteella ruohoa leikkaamassa ja tämä sukulaiseni kysyi miksi. Poika sanoi että jota kelaleikkuri jaksaisi leikata. Eli sillä ei pärjää yksin jos ruoho vähänkään on päässy pitemmäksi kasvamaan.
  Suosin leikkuria joka jättää ta viskaa ruohonpalat paikalleen uudeksi lannoitteeksi. Madot ja elukat tykkää. Nykyään leikkausala on paljon pienempi kuin alkuaikoina. Leikkaan vain sieltä alueelta missä kenkäni, pyörä tai auton renkaat käy. 
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

Olen tykännyt K-Kaupan valikoiman nestemäisestä käsisaippuasta kun siinä on niin hyvä tuoksu. Sen pullon pumppu kuitenkin hajoaa aina ennen kuin pullo on edes puolessa välissä. Olen päättänyt vedellä hieman johtopäätöksiä.

Seuraavaksi lähtee kokeilu käyntiin. Katson josko markkinoilta löytyisi joku toinen saippua, jonka tuoksu tekisi vastaavan vaikutuksen, mutta jossa pullo kestäisi käyttöä edes sen verran, että pullo ennättäisi tyhjentyä. Jos ei löydy, pitää harkita jonkun kestopullon hommaamista, jonka sitten vain täyttää tuolla K-Kaupan valikoiman saippualla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Minä olen ostanut joskus muinoin vähän mitä sattuu juuri noita pumppupullossa olevia ja aina kun on sattunut kohdalla tukeva pullo, jossa pumppu kestää, niin olen tyhjän pullon säästänyt. Nyt on kylppärissä käsille ja erikseen suihkussa ja myös keittiössä hyvät pumppupullot, joihin ostan täydennystä mieluisasta pesuaineesta. Aineen voi ostaa halvemmalla, kun valitsee pumputtoman täyttöpakkauksen :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Siirryin takaisin palasaippuoihin. Niitä voi kotelossa kuljetella ilman vuotamisvaaraa ja kotonakin käteviä, kun niistä saa helposti sopivan määrän saippuaa. Pumppupulloista tulee yleensä joko ei mitään tai ihan liikaa.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Eihän pumppupullossa sitä pumppua pohjaan asti tarvi painaa, jos ei tarvi koko määrää. Just keittiössä tuo on mainio, kun tiskiainetta saa sen yhden tipankin tarvittaessa ja sitä en onnistu saamaan niistä tavallisista "fairipulloista", joissa on sellainen kapea pillinnysä josta tulee pesuainetta pulloa kallistamalla ja puristamalla.

Tuskin koskaan sitä pohjaan asti edes painan nyt kun tarkemmin mietin, siis missään edellä mainituista käytöistä. Vähemmällä pärjää mainiosti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Nyt kannattaa tienata kuluttamalla sähköä!
Tuntihinta juuri nyt -0.20 c/kWh

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 11, 2023, 15:47:27
Niinpä olin suorastaan hämmästynyt kun se 5 + 4:n ryypyn jälkeen pärähti iloisesti käymään! Bensat oli suht vähissä ja silti riitti, ei tarvinnut lisätä.

Vähän saman tyyppinen kokemus oli minullakin tänään. Ex-kotipaikkunnallani on käytössäni vetävä ruhonleikkuri, josta vetosysteemi on mennyt epäkuntoon, ja muitakin vikoja on. "Kumitötsä", josta pitäisi painaa muutaman kerran ennen käynnistystä, meni rikki viime kesänä. Bensat valuivat siitä ulos. Kumikäsineen avulla käyttö kuitenkin juuri ja juuri onnistui, joten laitteen sai käyntiin. Loppukesästä ei enää tämäkään onnistunut, eli kone ei lähtenyt käyntiin, vaikka olisi miten monesti nykäissyt. Ajattelin, että ruohonleikkurin tarina taisi päättyä tuohon. Mietin kuitenkin, että voisihan sitä googlata, löytyykö osia.

Tänään ajattelin siirtää koneen jonnekin varastoon pois tilaa viemästä. Huvikseni vielä vähän tutkin sitä. Nyt en saanut "kumitötsää" imemään yhtään bensaa. Se pysyi aivan tyhjänä eikä siis myöskään vuotanut läpi. Tuossa tilassa konetta olisi ainakin turha yrittää käynnistää. Aivan huvikseni kuitenkin kiskaisin kerran - ja kone hörähti käyntiin. Ihmettelin, miten se voi olla mahdollista. Ajattelin, että kone ei ehkä käynnisty enää toista kertaa, joten  lähdin saman tien leikkaamaan ruohoa. Jossakin vaiheessa yksi "rautalankapatentti" irtosi, ja moottori meinasi sammua. Korvasin rautalangan sähköjohdon pätkällä. Virityksen tarkoitus on pitää kaasu päällä, sillä varsinainen kaasuvaijeri on katkennut tai irronnut.

Tuo kone ei siis ole vielä aivan loppuun käytetty vaan "pikkuvikainen". Käynnissä ollessaan se leikkaa nurmea niin kuin pitääkin. 

TSS

Jonkun kännykän järjestelmäpäivityksen jälkeen Kantis näyttäytyy kännykässä niin vaikeasti luettavana, että tähän taisi kaatua mun kantisura. Teksti on niin pientä että näköä haittaa ja jos zoomaa sen verran että pystyy lukemaan, tekstiä näkyy joku neljä sanaa rivillä kerrallaan. 😬 Ei taida olla asialle mitään tehtävissä..

Socrates

^ Mennyt minullakin muutaman kerran häiritsevän pieneksi, mutta jotenkin palautunut.

Jaska ja Lenny varmaan osaisi auttaa.
Kävelevä kremppakertymä

TSS

^Joo, joskus on ennenkin käynyt näin, mutta tilanne on ajallaan "itsestään" parantunut. Yleensä luen kantista kännykällä, mutta nyt on jo pidemmän aikaa ollut tosi hankalaa ja jäänyt siksi vähälle. No jos jollakin on jotain kikkakolmosta niin saa kertoa!

a4

Lainaus käyttäjältä: TSS - kesäkuu 12, 2023, 22:23:18
^Joo, joskus on ennenkin
käynyt näin, mutta tilanne
on ajallaan "itsestään" parantunut.
Yleensä luen kantista kännykällä,
mutta nyt on jo
pidemmän aikaa ollut tosi
hankalaa ja jäänyt siksi
vähälle. No jos jollakin
on jotain kikkakolmosta niin
saa kertoa!
Kokeilisin eri selaimia, jos
ilmenee ongelmia surffailussa.
Pätee myös tietokoneella.


TSS

^ Kiitti, sehän toimikin! Eipä tullut mieleen, kun tässä Googlen puhelimessa ei ollut kuin Chrome. Mutta nyt kun asensin Firefoxin niin näkymä on taas hyvä!