Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Puhelimessani ei toimi Youtube, podcastit, nettiradio, mp3 tai mikään muukaan, mikä edellyttää ääni- tai videolähteen toistamista. Tämä on harmilista, koska kuuntelisin mielelläni erilaisia juttuja kävelylenkeilläni ja autolla ajaessani, kun autoradiotakaan ei ole.

Joskus kännykän sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen on poistanut ongelman, mutta tällä kerralla mikään ei tunnu auttavan.

En jaksa tehdä ääni- tai videoesimerkkiä ja esittää sitä, joten kuvailen ilmiötä tekstimuodossa. Kuvitelkaa seuraava kuunneltuna. Huomiokaa, että tauot voivat olla minuuttien mittaisia, vaikka ne tässä ovat vain yksi rivinväli. Kaikissa ohjelmissa ei esiinny tässä kuvattua saman sanan toistumista, mutta joissakin ohjelmissa sitä esiintyy:

Yhdysvaltain ensi vuo

den presidentinvaalit vaikuttavat edellis

edellis

edellis

kerran uusinnalta. Don

ald Trump on

republikaanien vahvin ehdokas eikä demokraattipuolueesta ole ilmaantunut Bidenin

haastajaa. Miten Trumpin

voitto vaikuttaisi sotaan Ukrainassa? Miten

Suomen ja Euroopan

asema

asema

asema

asema muuttuisi?  Johta

isiko sisäpoliittinen jakautuminen Yhdysvallat

kaaokseen?


Tuon tekstin lukee noin viidessätoista sekunnissa. Sen kuunteleminen voi kestää kymmenen minuuttia, koska tauot ovat monesti hyvin pitkiä.

Todellisuudessa kuuluvuus voi olla vieläkin takkuisempaa kuin tässä esimerkissä niin, että edes kokonaisia sanoja ei kuule vaan pelkästään lyhyitä sanojen pätkiä.

Ja kuinka ollakaan, Googlella ei löydy mitään selitystä tähän ongelmaan eikä edes viitteitä siitä, että tällaista ongelmaa voisi ylipäätään olla olemassa.

a4


Hippi

Joskus joulukuussa alkanut elämäntaparemonttini kosahti kiville tuossa joskus keväällä yhden tai oikeastaan parin päivän mahataudin johdosta. Silloin ei oikein mikään maittanut, joten söin mitä sattui. Toipuminenkaan ei aiheuttanut ryhtiliikettä, vaan "mitä sattuu" oli melkein vakio.

Nyt on toista viikkoa mennyt ruuanlaitto ja ruokailut siihen malliin, että ruoka/terveysnatsitkin saisi orkun nähdessään ateriani koostumuksen. Vähänkö olen taas itseeni tyytyväinen :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 13, 2023, 12:50:40
Joskus joulukuussa alkanut elämäntaparemonttini kosahti kiville tuossa joskus keväällä yhden tai oikeastaan parin päivän mahataudin johdosta. Silloin ei oikein mikään maittanut, joten söin mitä sattui. Toipuminenkaan ei aiheuttanut ryhtiliikettä, vaan "mitä sattuu" oli melkein vakio.

Nyt on toista viikkoa mennyt ruuanlaitto ja ruokailut siihen malliin, että ruoka/terveysnatsitkin saisi orkun nähdessään ateriani koostumuksen. Vähänkö olen taas itseeni tyytyväinen :)

Minulla on ollut painontarkkailu menossa pitkän aikaa. Kohtuullisen tasaisesti ja pienesti laskeneeseen elopainokäyrään tuli selvä kuoppa, todella helpolla, etten sanoisi halvalla keinolla. Hommasin uuden vaa'an.  ;D Heti putosi paino noin 600 grammaa ja se on ollut pysyvää.

Aloin jossain kohtaa epäillä edellisen (muistaakseni 7,95€) laitteen antamaa lukemaa. Uusi noin 25€ vehje on luotettavampi, tarkempi ja kauniimpi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

^Minä olen pysynyt ns. normaali painoindeksissä niin pitkään että olen käytännössä miltei unohtanut vaa'an. Tarkkailen lähinnä silmällä vatsaa, ettei ympärysmitta kasva liikaa. Se ehkä on luotettavampi terveysarvio kuin paino?

Itikat ja mäkäräiset alkaa olla häiriöksi asti muttei sisällä. On miltei nautinto (hähähää kiäh kiäh) kuunnella katonrajan räppänän takaa kuuluvaa itikoiden epätoivoista ininää kun eivät pääse pitsiverhosta tekemäni hyttysverkon läpi. (Aiemmin siinä oli Tokmannista ostettua halpis-hyttysverkkoa joka oli niin suursilmäistä että 10-20 minuutissa hyttynen keksi miten pujottautua läpi. Minulta meni viiikkoja ennenkuin tään hoksasin, olin tulla hulluksi etsiä reikää seinästä jne ennenkuin älysin tarkkailla tuota tuijottaen verkkoa lampun kanssa).

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 11, 2023, 16:42:32
Olen tykännyt K-Kaupan valikoiman nestemäisestä käsisaippuasta kun siinä on niin hyvä tuoksu. Sen pullon pumppu kuitenkin hajoaa aina ennen kuin pullo on edes puolessa välissä. Olen päättänyt vedellä hieman johtopäätöksiä.

Seuraavaksi lähtee kokeilu käyntiin. Katson josko markkinoilta löytyisi joku toinen saippua, jonka tuoksu tekisi vastaavan vaikutuksen, mutta jossa pullo kestäisi käyttöä edes sen verran, että pullo ennättäisi tyhjentyä. Jos ei löydy, pitää harkita jonkun kestopullon hommaamista, jonka sitten vain täyttää tuolla K-Kaupan valikoiman saippualla.

Mulla oli yksi toimiva pumppupullo, jossa saippuat viimeisillään. Laitoin sen pullon pumpun tuohon rikkimenneen saippuapullon pumpun tilalle, sillä seurauksella, että tuo lempparituoksuisen saippuani tuoksu on sama kuin pumpun alkuperäisellä saippualla :D

Pitäisi varmaan ryöpätä nuo pumput ennen saippuamerkin vaihtoa. Mikään kevyt vesihuljuttelu ei auttanut kadottamaan alkuperäistä tuoksua.

Posti toimitti tänään tilaamani nestemäiset käsisaippuat. Tilasin kylkeen myös nestesaippuan, jonka valitsin pelkästään sillä perustella, että pullo miellyttää silmää. Mitään takeita ei tietysti ole, että sen pumppu kestää, mutta jos kestää, yritän jalkauttaa kyseisen pullon uusiokäyttöön.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 13, 2023, 12:50:40
Joskus joulukuussa alkanut elämäntaparemonttini kosahti kiville tuossa joskus keväällä yhden tai oikeastaan parin päivän mahataudin johdosta. Silloin ei oikein mikään maittanut, joten söin mitä sattui. Toipuminenkaan ei aiheuttanut ryhtiliikettä, vaan "mitä sattuu" oli melkein vakio.

Nyt on toista viikkoa mennyt ruuanlaitto ja ruokailut siihen malliin, että ruoka/terveysnatsitkin saisi orkun nähdessään ateriani koostumuksen. Vähänkö olen taas itseeni tyytyväinen :)
Oma elämäntaparemonttini toimi, osin aika hyvin. 10+ kiloa pois vuoden/puolentoista aikana normimittoihin. Alkoholia vähemmän, parempaa ruokaa ja liikuntaa.
Toki silti v.....taa, mutta muista asioista, ei enää terveydestä. :-*

Kopek

Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 12, 2023, 23:53:59
^
Tässä voi olla jotain kokeilemisen arvoista: https://www.makeuseof.com/how-to-fix-youtube-videos-lagging-android/

Kiitos.

Tänään kännykkä toimi täydellisesti. Kuuntelin politiikkaradiota ja Kalle Haatasta. 

Mitäkö tein?

En mitään. Kuuntelin vain.

Jonakin päivänä vika palaa. Yleensä ne palaavat.

Hippi

Tänään kävin jo seitsemältä ulkona, kun kävin ruokkimassa naapurin kissat. Ulkona oli oikein mukava ilma, tyyni ja viileähkö. Poissa oli iltapäivien tunkkaisuus. Eipä ole tällä hellejaksolla tullut paahde kirkkaalta taivaalta, vaan ohuen pilvikerroksen läpi. Aika trooppista on ollut.

Onneksi jo viikon päästä ollaan hyvää kyytiä menossa kohti syksyä ja lyhyempiä päiviä ja ehkä jossain vaiheessa jopa viileämpiä aikoja. Johan tätä kesää onkin jo pidellyt riittävästi. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Ah päinvastoin, rakas Hippiystäväni, tänä vuonnahan kesä jatkuu pitkälle syyskuulle!

Itse aion tänään lopetella duunit 12 jälkeen ihan ihanan auringon vuoksi - tosin vähemmän ihanaa taitaa olla luvassa, sillä toisen terassin pitäisi Socrateenkin mielihyväksi nousta tänään.

T; Xante

Socrates

Luojan kiitos yöt ovat vielä viileitä ja näyttäisivät jatkuvan sellaisina. Klo 6-7 aikaan oli vielä ihan sopiva ulkoilla. Itse asiassa ennuste on loiventunut ainakin Helsingin osalta, hädin tuskin helleraja ylittyy. Eilen otin ilmastointilaitteen käyttöön.

Erappiajattelulla menee minäkin: tsemppaan juhannukseen, joka on jo viikon päästä ja sitten yritän ajatella, ettei syksy niin mahdottoman kaukana ole.
Kävelevä kremppakertymä

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 16, 2023, 10:07:30
Luojan kiitos yöt ovat vielä viileitä ja näyttäisivät jatkuvan sellaisina.

Elä muuta virka. Ihanaa, että voi viilentää asuntoa öisin.

Pitäisi suoriutua pyykki- ja tiskivuoresta ennen mökkelykauden aloittamista, mutta väsyneenä ei oikein jaksa mitään. Tänään sentään sain laitettua lakanat pyykkikoneeseen pyörimään. Ehkä tää tästä. Tai sitten ei.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^
Kävin äsken ulkona. Corchiota oli riittävästi. Onneksi kun olen pitänyt ikkunat ja ovat muutoin säpissä, corchio ei ole (vielä) vaikuttanut sanottavammin täällä sisälämpötiloihin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

^ Scorchio ehkä?

Täällä on ollut tukalaa iltapäivisin ja iltaisin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^, ^^

Vastustan ehdottomasti ja ankarasti tuollaisten ulkomaanpellejen sanaston viljelyä omaan kieleemme.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️