Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 43 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Ajatuksenani on laittaa seinälle taidetta. Alustava prosessikuvaus on seuraavanlainen:

1. DALL·E 2:lla sopivan näköistä taidetta. DALL·E 2 tuottaa taidetta resoluutiolla 1 024 px x 1 024 px.
2. Skaalaan taiteen Image Upscaler:lla tai vastaavalla tekoälyllä resoluutioon ~20 000 px x 20 000 px tms.
3. Leikkaan kuvan, joko vaaka tai pystykuvaksi Gimp:llä mikäli sellainen sopii seinälle paremmin kuin neliö.
4. Painatan taiteen esimerkiksi Tikkurilan Painossa tauluksi tms.

Tässä tapauksessa taiteen tuottaminen on suhteellisen edullista. DALL·E 2 maksaa nettikäyttöliittymän kautta käytettynä noin 15 dollaria per ehkä sen 100(?) kuvaa, joista valita miellyttävin. Image Upscaler:n käyttö maksaa noin 10 euroa vuorokausi, jos haluaa kuviin paljon resoluutiota. Hintavin rasti on sitten todennäköisesti Tikkurilan paino. Liitteenä kaksi DALL·E 2 -taidetta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Hienoa, tämän päivän jälkeen päivä alkaa taas lyhentyä  :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Aivan. Klo 17.58 voimme juhlistaa kesäpäivän seisausta - luonnollisesti alastomina, kenties saunassa tai kirmaten kedolla, miten kukin haluaa.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 21, 2023, 09:42:03
^
Peuhaten kukkaniityllä?  :P :P

Kenties. Ainakaan täällä päin ei ole lumikinoksia saatavilla.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Olen visioinut uusista sohvista. Nämä vanhat ovat epäkäytännölliset sekä ottaneet liikaa osumaa vuosien saatossa. Siksi kävinkin eilen kauppakeskus Lanternassa. Ensiksi ostin 8 metrin mittanauhan K-Raudasta, koska mulla ei ole ollut koskaan 8 metrin mittanauhaa ja sitten kiersin ostoskeskuksen huonekaluliikkeet läpi mittaillen kivan näköisten sohvien ulottuvuuksia. Kotiin palattuani mittailin myös olohuoneen strategiset mitat. Kivan näköinen moduulisohva oli niin iso, että se veisi huoneesta koko leveyden. Sellainen tänne kyllä mahtuisi, mutta kun haluaisin, että olohuoneessa olisi tilaa myös tälle nykyiselle viihde- ja hömppäpöhinäkeskukselleni. Pitää siis päätyä johonkin pienempään vaihtoehtoon. Tällä hetkellä vahvoilla on ajatus ostaa moduulisohvasta vain puolikas. Pari muutakin vaihtoehtoa on, että en osaa kyllä vielä sanoa, päädynkö tuollaiseen selkärangattomaan moduulisohvan puolikkaaseen vai johonkin ryhdikkäämpään vaihtoehtoon.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Erosin muutamasta Star Wars -ryhmästä Facebookissa ja heti näyttää seinä paremmalta.

Olin liittynyt jäseneksi sitä silmällä pitäen, että josko siellä käytäisiin mielenkiintoisia keskusteluita Tähtien Sota -universumista, mutta tuollaisen sisällön sijaan siellä on valitettu taukoamatta, kuinka jatko-osatrilogia pilasi Tähtien Sodan. Silloin alkuun ajattelin, että jatko-osatrilogiassa oli varmaan joitain todellisia valuvikoja kun noissa ryhmissä niin näkivät ja siis vaikka en itse niitä mainittuja vikoja ole nähnyt vikoina, mutta kun nuo tosifanit eivät ole päässeet edes tässä ajassa asian yli, todennäköisesti ongelma ei olekaan jatko-osatrilogiassa vaan tosifaneissa.

Niin tai näin, eipähän tarvitse enää seurata moista kuraa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 21, 2023, 16:09:46
Olen visioinut uusista sohvista. Nämä vanhat ovat epäkäytännölliset sekä ottaneet liikaa osumaa vuosien saatossa. Siksi kävinkin eilen kauppakeskus Lanternassa. Ensiksi ostin 8 metrin mittanauhan K-Raudasta, koska mulla ei ole ollut koskaan 8 metrin mittanauhaa ja sitten kiersin ostoskeskuksen huonekaluliikkeet läpi mittaillen kivan näköisten sohvien ulottuvuuksia. Kotiin palattuani mittailin myös olohuoneen strategiset mitat. Kivan näköinen moduulisohva oli niin iso, että se veisi huoneesta koko leveyden. Sellainen tänne kyllä mahtuisi, mutta kun haluaisin, että olohuoneessa olisi tilaa myös tälle nykyiselle viihde- ja hömppäpöhinäkeskukselleni. Pitää siis päätyä johonkin pienempään vaihtoehtoon. Tällä hetkellä vahvoilla on ajatus ostaa moduulisohvasta vain puolikas. Pari muutakin vaihtoehtoa on, että en osaa kyllä vielä sanoa, päädynkö tuollaiseen selkärangattomaan moduulisohvan puolikkaaseen vai johonkin ryhdikkäämpään vaihtoehtoon.

Mitä jos päivittäisit kämpän uuteen sohvaan sopivaksi?  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Iltapäivälehtiä ja YLE:ä lukiessani tunnen olevani rinnakkaistodellisuudessa.
Tai ehkä en, he ovat...

Kopek

Kerrankin.

Selasin tätä foorumia kännykällä pitkässä tylsässä Lidlin kassajonossa, kun viereinen kassa aukesi. Ja arvatkaapa, kuka ehti sinne ensimmäisenä. No, kerrankin minä. Se ei kyllä johtunut omasta nopeasta reagoinnistani vaan muiden hitaasta hoksaamisesta. Ehkä ihmiset olivat juhannusmietteissään.

No, tulipahan tällainenkin harvinainen kokemus koettua. Niitä ei ole usein. Olen sinänsä nopea reagoimaan, mutta en sosiaalisissa tilanteissa, koska niissä on "uskallanko, kehtaanko, voiko näin tehdä, mitä tästä seuraa, nolaanko itseni ym." -arvioinnin aiheuttama hidaste.

(Tämä on kirjoitettu kännykällä parkkipaikalla sateessa.)

Hayabusa

^Onnittelut onnistuneesta jonon vaihdosta.

Itse jätin viikolla onnistuneesti vaihtamatta jonoa. Avautuva kassa ei saanutkaan systeemiä toimimaan nopeasti ja jonoon siirtyneet hävisivät hieman aikaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Itsepalvelukassa, automaattikassa, IP-kassa tai pikakassa sen nimi nyt onkaan ilman ihmistä. Mutta ensin pienen pakon ja sitten isomman pakon edessä olen käyttänyt sitä, missä on. Ja nyt tykkään, usein ne on tyhjinä ja vieressä ihmiskassoilla jonoja.
Pakko on se että helteellä pitää saada äkkiä kylmät ostokset kylmälaukkuun ja helteellä auto tahtoo kuumentua, siellä on matkustaja kuumissaan jne.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Mystistä Tiestoa ja Orionia ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen että "kaiken maailman räppäritkin ne luulee olevansa vaikka mitä", ja minulle ne on täysin nevö hööt ov tikuja takussa ja takuja tikussa.

Hard rockia ja heviä triljoona kertaa ennemmin kuuntelee kuin jotain höpöttäjiä. Eli nuoriso on pilalla?

Hippi

Jussi 30v hirttäytyi juhannusyönä. Jussi oli minun serkkuni, jonka kanssa lapsena vietettiin kesät yhdessä. En koskaan saanut tietää miksi hän hirttäytyi, ehkä jotain maailman- tai elämäntuskaa poti. Oli taiteilijasielu. En tiedä jättikö hän mitään jäähyväiskirjettä jälkeensä. Suvussa siitä ei mitään puhuttu enkä alkanut kyselemään. Eihän se mitään olisi enää muuttanut.

Hänen äitinsä ei kaiketi saanut tietää, mitä oli tapahtunut, sillä hän kuoli seuraavana aamuna, kun yritti mennä poikaa herättämään vinttikamariin. Äiti sai kohtalokkaan sydänkohtauksen ja tuupertui vintinportaiden alarappusissa, mutta veikkaan, että jotain pahaa hän oli aavistanut, kun ei poika normaaliin kutsuun vastannut.

Heille pidettiin yhteiset hautajaiset ja siinä pappi sai sommitella sanojaan, kun toinen oli itsemurhan tehnyt ja sen myötä  kovastikin syntinen ja toiselle pidettiin normaalit ylistyspuheet.

Kaikille ei juhannus ole kesän kohokohta. Joillekin paineet saattavat kasautua liiankin isoksi kaikesta valosta huolimatta tai sen vuoksikin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 21, 2023, 16:09:46
Olen visioinut uusista sohvista. Nämä vanhat ovat epäkäytännölliset sekä ottaneet liikaa osumaa vuosien saatossa. Siksi kävinkin eilen kauppakeskus Lanternassa. Ensiksi ostin 8 metrin mittanauhan K-Raudasta, koska mulla ei ole ollut koskaan 8 metrin mittanauhaa ja sitten kiersin ostoskeskuksen huonekaluliikkeet läpi mittaillen kivan näköisten sohvien ulottuvuuksia. Kotiin palattuani mittailin myös olohuoneen strategiset mitat. Kivan näköinen moduulisohva oli niin iso, että se veisi huoneesta koko leveyden. Sellainen tänne kyllä mahtuisi, mutta kun haluaisin, että olohuoneessa olisi tilaa myös tälle nykyiselle viihde- ja hömppäpöhinäkeskukselleni. Pitää siis päätyä johonkin pienempään vaihtoehtoon. Tällä hetkellä vahvoilla on ajatus ostaa moduulisohvasta vain puolikas. Pari muutakin vaihtoehtoa on, että en osaa kyllä vielä sanoa, päädynkö tuollaiseen selkärangattomaan moduulisohvan puolikkaaseen vai johonkin ryhdikkäämpään vaihtoehtoon.

Viihis, lähde pois laatikosta!

On olemassa todella makeita vaihtoehtoja pyöreille sohvilla.

Hitto kun en nyt löydä merkkiä, oli kyllä tyyriinpuoleinen, mutta mahtava sohva, joka siis on pyöreä ja keskellä pieni pöytä. Jos olisi nyt sohvan tarve, ostaisin sen heti.

Tämmöisiä löytyi
https://www.festivus.fi/wp-content/uploads/2020/08/vaaleanpunainen_sohva.jpg

näitä saa ehkä myös harmaana.

Jos menet moduulisohvan osaan, ehkä se keskimmäinen osa sitten:
https://www.rum21.fi/n701-kulmasohva-v266231?p=302341

Jos vaan vielä some ehdottaa sitä ehdottomasti makeinta sohvaa, laitan siitä heti sulle tietoa!

T: Xante