Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 28 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: TSS - kesäkuu 12, 2023, 21:28:11
Jonkun kännykän järjestelmäpäivityksen jälkeen Kantis näyttäytyy kännykässä niin vaikeasti luettavana, että tähän taisi kaatua mun kantisura. Teksti on niin pientä että näköä haittaa ja jos zoomaa sen verran että pystyy lukemaan, tekstiä näkyy joku neljä sanaa rivillä kerrallaan. 😬 Ei taida olla asialle mitään tehtävissä..
Pientä on minunkin kännykän Chromessa Kantiksen sivu, hiukan soedettävämpi kyljellään. Mobiililaitteita varten SMF:ssä on rajoittunut tekstitila WAP2, johon vaihto (ja siitä paluu)  löytyy Kantiksen sivun alareunasta. Ks. liitteet.

Se miten selain lähetetyn näytölle muotoilee, on tosiaan selaimen päätettävissä. Hyvä kun siltä suunnalta lääke löytyi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 23, 2023, 16:52:39
Jussi 30v hirttäytyi juhannusyönä. Jussi oli minun serkkuni, jonka kanssa lapsena vietettiin kesät yhdessä. En koskaan saanut tietää miksi hän hirttäytyi, ehkä jotain maailman- tai elämäntuskaa poti. Oli taiteilijasielu. En tiedä jättikö hän mitään jäähyväiskirjettä jälkeensä. Suvussa siitä ei mitään puhuttu enkä alkanut kyselemään. Eihän se mitään olisi enää muuttanut.

Hänen äitinsä ei kaiketi saanut tietää, mitä oli tapahtunut, sillä hän kuoli seuraavana aamuna, kun yritti mennä poikaa herättämään vinttikamariin. Äiti sai kohtalokkaan sydänkohtauksen ja tuupertui vintinportaiden alarappusissa, mutta veikkaan, että jotain pahaa hän oli aavistanut, kun ei poika normaaliin kutsuun vastannut.

Heille pidettiin yhteiset hautajaiset ja siinä pappi sai sommitella sanojaan, kun toinen oli itsemurhan tehnyt ja sen myötä  kovastikin syntinen ja toiselle pidettiin normaalit ylistyspuheet.

Kaikille ei juhannus ole kesän kohokohta. Joillekin paineet saattavat kasautua liiankin isoksi kaikesta valosta huolimatta tai sen vuoksikin.
Jotain, mitä en olisi halunnut lukea.
Osanottoni. Joskus elämä kusee.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 23, 2023, 15:24:19
^Onnittelut onnistuneesta jonon vaihdosta.

Itse jätin viikolla onnistuneesti vaihtamatta jonoa. Avautuva kassa ei saanutkaan systeemiä toimimaan nopeasti ja jonoon siirtyneet hävisivät hieman aikaa.
Onnistuin eilen kaupassa menemään mummon taakse jonoon. Kukkaro on kolmen vetoketjun takana ja tasarahaa haetaan ja myyjän kanssa pitää vaihtaa kuulumisia ja pitää etsiä sitä kassia ja silmälasitkin ovat vähän hukassa, kun ei näe kuittia...
V...u!
Aion olla tuollainen 30 vuoden päästä!

a4

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 23, 2023, 16:58:24
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 21, 2023, 16:09:46
Olen visioinut uusista sohvista. Nämä vanhat ovat epäkäytännölliset sekä ottaneet liikaa osumaa vuosien saatossa. Siksi kävinkin eilen kauppakeskus Lanternassa. Ensiksi ostin 8 metrin mittanauhan K-Raudasta, koska mulla ei ole ollut koskaan 8 metrin mittanauhaa ja sitten kiersin ostoskeskuksen huonekaluliikkeet läpi mittaillen kivan näköisten sohvien ulottuvuuksia. Kotiin palattuani mittailin myös olohuoneen strategiset mitat. Kivan näköinen moduulisohva oli niin iso, että se veisi huoneesta koko leveyden. Sellainen tänne kyllä mahtuisi, mutta kun haluaisin, että olohuoneessa olisi tilaa myös tälle nykyiselle viihde- ja hömppäpöhinäkeskukselleni. Pitää siis päätyä johonkin pienempään vaihtoehtoon. Tällä hetkellä vahvoilla on ajatus ostaa moduulisohvasta vain puolikas. Pari muutakin vaihtoehtoa on, että en osaa kyllä vielä sanoa, päädynkö tuollaiseen selkärangattomaan moduulisohvan puolikkaaseen vai johonkin ryhdikkäämpään vaihtoehtoon.

Viihis, lähde pois laatikosta!

On olemassa todella makeita vaihtoehtoja pyöreille sohvilla.

Hitto kun en nyt löydä merkkiä, oli kyllä tyyriinpuoleinen, mutta mahtava sohva, joka siis on pyöreä ja keskellä pieni pöytä. Jos olisi nyt sohvan tarve, ostaisin sen heti.

Tämmöisiä löytyi
https://www.festivus.fi/wp-content/uploads/2020/08/vaaleanpunainen_sohva.jpg

näitä saa ehkä myös harmaana.

Jos menet moduulisohvan osaan, ehkä se keskimmäinen osa sitten:
https://www.rum21.fi/n701-kulmasohva-v266231?p=302341

Jos vaan vielä some ehdottaa sitä ehdottomasti makeinta sohvaa, laitan siitä heti sulle tietoa!

T: Xante
Xantelle terassisohva:
https://www.lahdesmaki.fi/sandstorm-pyorea-sohvasetti-ulkokayttoon

Kapinallisen sohva:
https://fi.pinterest.com/pin/388787380311495529/

Sohvalle vierassuojaksi pelottava matto:
https://www.fruugo.fi/stereo-vision-pyorea-matto-olohuone-sohvapoyta-sohva-huopa-illusion-matto/p-76053359-153647227


-:)lauri

Tässä on työviikko ja siitä huolimatta teen omaa harjoitteluprojektia tässä samalla tarkoittaen, että sunnuntai maanantai -välisenä yönä ja viimeyönä on sitten taas yhtä soittoon koodattu. Meillä on alkamassa mahdollisesti syksyllä iso projekti ja teki hieman mieli harjoitella Reactia, josko sitä syssyn projektia sillä sitten toteutettaisiin. Toisaalta siinä projektissa on paljon muitakin mielenkiintoisia kokonaisuuksia, että pitää hieman harjoitella ennakkoon niitä muitakin, että on sitten valmiina jos kutsu käy. Samaten nyt pitäisi sitten aloittaa projekti pyyttonilla. En ole aiemmin koodannut pyyttonilla. Pyyttonin alkeet on kuitenkin hallinnassa. Kyllä nyt kelpaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Kävin tänään paikallisen K-supparin marjatorin tarkistamassa samalla, kun kauppaan oli muutakin asiaa. Jännä juttu tuokin, että kalliimman kaupan (K) marjatori on halvempi kuin halvemman kaupan (Prisma). Näin on ollut jo vuosia eikä se linja tänäkään vuonna pettänyt.

Ostin kirsikoita ja pottuja, sillä mansikat ostin kaupasta sisältä. Olivat saman hintaisia, mutta rasiassa oli hiukan pienempää marjaa kuin torin rasioissa, vaikka olivat saman tuottajan marjoja. Kovin isoat mansikat tuppaavat olemaan myös suurempi makupettymys.

En ole vielä maistanut. Pitäisi ensin lounas jaksaa tehdä ja syödä. Mansikat on niin monena vuonna ollut iso pettymys ja monena vuonna olen päättänyt, että en enää osta ikinä. Mutta aina sen litran olen joka vuosi ostanut ja aina uudelleen pettynyt. Saapa nähdä miten nyt käy.

Tänään keitän ne potut ja huomisesta alkaen varmaan koko tulevan viikonlopun syön sitten pyttistä. Uusista perunoista vai varhaisperunoitako nuo on, en huomannut katsoa, saa kyllä maailman parhaan pyttiksen tehtyä, kun niihin saa paistettua rapsakan pinnan ilman, että perunat muhjuuntuu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Ulkolounas on nautittu. Kävin noutamassa luottopaikasta annoksen mukaan. Samaan aikaan siellä jälleen asioi kaksi - tiedätte kyllä ketä  ;)
Pöperöt siis mukaan ja luonnon helmaan. Palan painikkeeksi oli kotoa mukana virvoitusjuomaa, sillä ravintolahinta olisi ollut kuusinkertainen.
Puolivarjoinen paikka, johon kävi pieni tuulenvire takasi mukavan ruokailuhetken. Täytyy taas joku päivä ottaa uusiksi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Pakko nyt vielä ihmetellä marjatorin myyjää. Osahan noista on sellaisia "mä oon vaan töissä täällä" -tyyppejä, joiden kanssa kaupan teko kyllä käy sujuvasti, kun "mähän oon täällä vaan ostamassa". Kun kaupat on tehty, niin siitä ei jää mitään muistiin.

Tänään oli  toisin enkä ole oikein perillä mistä se se johtuu, tai siis tarkemmin, mikä myyjässä teki jokseenkin lähtemättömän vaikutuksen. Hän oli arviolta noin lukioikäinen tai ehkä jopa hiukan vanhempikin nuorimies. Joku hänen tavassaan toimia sai minut ajattelemaan, että hän oli mielellään juuri siinä ja erittäin läsnäolevana. Hymy ulottui silmiin asti ja jos uskoisin johonkin auraan, niin hänellä oli voimakas ja iloa säteilevä aura. Tuo ehkä voi kuvata ajatuksiani, joita en osaa oikein muutenkaan sanoiksi muuttaa. Hänen kohtaaminen jätti hyvän mielen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Kävin kaupassa ostamassa mansikoita. Aivan törkeän näköisiä. En ostanut.
Torilta 6 euroa litra, terveennäköisiä.

a4

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 30, 2023, 19:22:20
Kävin kaupassa ostamassa mansikoita. Aivan törkeän näköisiä. En ostanut.
Torilta 6 euroa litra, terveennäköisiä.


Hippi

^
En ole itse maistanut, mutta kaverini kertoi, että noissa on ananaksen makuvivahdetta ja hänestä aika hyviäkin. Niitä ei lainkaan kannata verrata wanhan ajan puutarhamansikoihin, vaan ajatella niiden olevan ihan uusi juttu - marja tai hedelmä, kumpi tuo mahtaa olla. Yritin niitä löytää tuon kokemuskertomuksen kuultuani, mutta oli jo kausi ohi ja olivat hävinneet ainakin käyttämistäni kaupoista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#6402
^
Valkoinen on terve väri ja anaksessa on ananaskampauksen vivahdetta.
En ole maistanut.
Wanhan ajan ajattelusta ei kannata luopua.
Aivot ennakoivat menneen perusteella myös mansikoiden biologista oikeaoppisuutta eli hyvyyttä tai epänormaalia friikkiyttä.
Seta-hedelmä.

Hippi

Viikonlopulle ostetut mansikat on maistettu ja luultavasti oli ensimmäiset ja viimeiset mansikat tältä kesältä.

Maku ei ollut kovin kirpeä ja itse asiassa pieni metsämansikan vivahdekin maistui. Mutta se rakenne! Se oli taaskin kova niin, että melkein kuin omenaa olisi haukannut. Mansikasta ei tirsunut mehua suuhun lainkaan. Kaiholla muistan wanhan ajan mansikoita, jotka saattoi syödä niin, että kielellä liiskasi marjan kitalakea vasten ja mansikka helposti muuttui muhjuksi, josta levisi makea marjamehu koko suuhun. Näitä saattoi helposti syödä litran tai parikin yhdellä istumalla. Nyt ostetuista on vielä toinen rasia kokonaan avaamatta ja toisesta on reilu puolet syöty. Varmaan nuo nyt säilyy jääkaapissakin muuttumattomana sen aikaa, että saan ne vähitellen katoamaan kitusiini.  :-\

Nämä nykyiset ovat taatusti hyvin sään, kuljetuksen ja säilytyksen kestäviä ja varmaan nämä kelpaavat niille, jotka eivät ole ikinä syöneet niitä "oikeita" mansikoita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Kyllä sään muuttuminen on tuonut virtaa melkoisesti lisää. Jopa yöunet on olleet nyt parina yönä paremmat, kun ei ole tarvinnut herätä juomaan montaa kertaa, huikalla tai parilla on selvinnyt.

Tänään jouduin käymään vielä kerran kaupassa, kun kahtena edellisenä käyntikertana ei sydämiä ollut. Hyvältä tuntui, kun vilpoisa viima meni paidan alle ja sai minut melkeinpä hilpeälle tuulelle. Tämä sitten kostautui heti, kun olin pysäköinyt pyöräni ja lukinnut sen kaupan oven vieressä olleeseen telineeseen. Siitä olin reippaasti menossa kauppaan, kun komea nuorimies pysäytti minut. Paidasta jo näin millä asialla hän oli, ja aivan poikkeuksellisesti pudotin luurit kaulalle ja heittäydyin juttusille ilman vähäisintäkään ostoaikomusta.

Hän tarjosi minulle halpaa sähköä. Sanoin, että on jo riittävän halpaa. Siitä sitten juttu lähti luistamaan ja hyvä tovi meni siinä, että todistelin, ettei hän voi halvempaa tarjota ja hän puolestaan lupasi samaa pörssisähköä, mutta halvemmalla perusmaksulla. Varsinainen diplomaatti tuo kyllä oli ja lopulta antauduin. Ei myynyt väkisin tai mitenkään ikävästi, vaan oli lähinnä söpö. Nyt sitten tulevan helmikuun loppuun asti on voimassa tuo 1,99 euron perusmaksu, eli säästän kolme euroa kuukaudessa. Pitää vaan muistaa tarkistaa, mihin se nousee tarjouksen päätyttyä. Marginaalin ero pyörii jossain sentin desimaaleissa, joten sillä ei hinnassa oli juurikaan merkitystä.

Pitää nyt tarkistaa vielä asiakirjat perusteellisesti ja tarvittaessahan on se parin viikon perumisaika, jos tein tyhmän diilin.

Oli hyvä reissu ja ostin viisi sydäntäkin :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️