Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 19, 2023, 13:28:56
Pikselöin varmuuden vuoksi kasvot. Iso joukko ihmisiä oli menossa jonnekin, ja monilla oli lierihattu. Otin kuvan muistoksi, koska tilanne vaikutti hieman erikoiselta.

Menossa rivitanssiharjoituksiin? Toisella vasemmalta oikeaoppisesti buutsitkin jalassa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Hyvä ilma oli tehdä pieni lenkki ulkona ja käydä kaupassa. Aurinko melkein pilkahti esiin, mutta muutti sitten mielensä. Joka tapauksessa hiukan näkyi sinistä taivaalla. Nyt on taas tasaisen harmaata,

Havaintoja
- ei ole kiva, että kevyenliikenteen väylän aivan viereen talon pihaan on istuettu omenapuu. Olin saada ompusta päähäni, kun tuuli niitä pudottelee.
- kumpikin iltapäivälehti on laittanut nivelrikon lööppiin
- talouden lihansyönti puolittuu Eetun poistumisen myötä, punaisen lihan käytö vähenee jopa reilusti enemmän. Kaupassa tällaisenkin nyt huomasin, kun kuljin lihahyllyn ohi.
- chilit on voineet hyvin myrskystä huolimatta
- joku hyväuskoinen on jättänyt hyväkuntoisen näköisen miesten pyörän lukitsemattomana ulko-oven viereiseen pyörätelineeseen, kun toiset ovat pyytäneet talon lukittuihin pyöräkellareihin mahdollisuutta kytkeä pyöränsä seinään kiinni. Kovin eri tavalla ihmiset suhtautuvat omaisuuteensa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#6587
Havahduin tänään FOMO-tunteeseen. Miksi en ole nähnyt tai kuullut haravointia tai edes siitä puhumista?!
Vaikka puut antavat antimiaan jo ilman painostustakin.
Onko haravointikulttuuri kuolemassa ja ihmisillä omat lehtipuhaltimet, robotti-imurit tai virtuaaliset haravointisovellukset älylaitteissa?

Nyt olisi korkea aika kohottaa haravointi Olympia-lajiksi.
Suunnittelin joukkuelajia jossa kaksi joukkuetta haravoi kilpaa jalkapallokenttää, erilaisilla taktiikoilla.
Koukkimisesta, taklaamisesta ja poikittaisesta haravasta saa jäähynä kaksi minuuttia seisoskelua lehtikasassa ilman haravaa.
Toista joukkuetta saa yrittää hidastaa loputtomalla höpöttelyllä, mutta kremppajutuista saa keltaisen kortin ja kahdesta keltaisesta punaisen kortin ja haravakiellon. Sauli Niinistön mollaamisesta tulee suora punainen.

Hippi

^
Kyllä minä alan haravoida, kunhan vähän enemmän tulee haravoitavaa. Eilen roskia viedessä jo katselin sillä silmällä pihaa, että ei vielä kannata. Pari nollakelin yötä pitää olla, jotta saadaan ruska käyntiin ja sen jälkeen sitten pääsee hommiin. Viime syksynä varmaan 4-5 kertaa koko pihan haravoin, niin ei huolto tuonut edes lehtipuhallinta meidän pihaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Heräsin kahdelta aamuyöstä ja siitä asti istunut täysii koneen ääressä. Tai kävin minä Tikkurilan Ylivedossa hakemassa pari lämmitettyä pulua ja banaaneita ja texaspullaa. Sitten tajusin kotiin tullessa että olin suunnitellut, että paluumatkalla käyn hakemassa postista elisaviihteen. Takaisin. Mutta mikäs siinä, kun oli niin sopiva ilma. Elisa viihteen asentaminen saa odottaa, mutta toista kanaa olen alkanut tässä jo särpiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Pahus, olisi sittenkin pitänyt käydä tiputiskillä nappaamassa yksi tipu mukaan. Olisi voitu vaikka osua kohdakkain :D
Tartuin siihen sikamaiseen tarjoukseen.

Samalla kun tuolla kävin, vein varmaan toista kiloa käytettyjä paristoja kaupan kierrätyspisteeseen. Niitä oli hiukan kertynyt vuosien varrella, kun ei niitä koskaan muista ottaa mukaan. Etenkään yksin kappalein niitä ei tule vietyä ollenkaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Onneksi ollut taas vaihteeksi halvempaa pörssisähköä niin tietokoneen uskaltaa käynnistää.

Tänään oli ihan kelpo syyskuinen kesäpäivä.



Toope

Tekisi mieli vetää lärvikännit, mutta ei sitä jaksa enää. Tässä iässä. Huppelin kyllä.
Tuo maanantaiaamun 5.30 herätys kummittelee jo nyt mielessä. Kyllä tykkään työstäni, mutta haittaa se silti viikonlopunviettoani.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 22, 2023, 18:10:32
^
Kyllä minä alan haravoida, kunhan vähän enemmän tulee haravoitavaa. Eilen roskia viedessä jo katselin sillä silmällä pihaa, että ei vielä kannata. Pari nollakelin yötä pitää olla, jotta saadaan ruska käyntiin ja sen jälkeen sitten pääsee hommiin. Viime syksynä varmaan 4-5 kertaa koko pihan haravoin, niin ei huolto tuonut edes lehtipuhallinta meidän pihaan.
Harmi. Meidän pihalla soi lehtipuhallin jo aamulla.

kertsi

No kiva, nyt alkoi tehdä mieli grillattua broileria, kun luin Laurin herkuttelusta.

Itse aloin erittäin viimetingassa valmistamaan kantarelliporkkana-lisuketta (https://kantapaikka.net/index.php/topic,40.msg184367.html#msg184367). Ostin kantarellit eilen, ja tänään kun avasin pakkauksen, olivat kärsineen näköisiä. Neljäsosan siivosin pois.

Aika myöhäinen lounasajankohta. Ehkä pitää ottaa jotain ruoanlaittoruokaa (lue= syödä eilen ostetun korvapuustin) ennen kuin jaksaa väsätä loppuun tämän "lounaan".
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Onnistuin vastustamaan kiusausta ottaa ruuanlaittoruokaa, mutta kyllä noin myöhäinen lounas sitten kostautui, kun tuli syötyä liikaa: https://kantapaikka.net/index.php/topic,40.msg184404.html#msg184404

Nyt sormien niveliä kolottaa, mikä on merkki siitä, että tuolla hyvin myöhäisellä "lounaalla" tuli sitten saatua liikaa proteiinia (kantarelli, kala, proteiinisalaatti), ja korvapuustin sokerikin taisi olla liikaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Minulla on ruokaa laittaessa käden ulottuvilla Pähkinä&Karpalo -purkki, jossa on erilaisia Lidlin pähkinöitä vähän sen mukaan, mikä on sattunut olemaan tarjouksessa. Karpalothan on aina kohtuuhintaisia. Purkki on noin litran kokoinen ja siitä otan aina mussutettavaa vähän, jos odottelu ottaa voimille. Eihän noita mahantäydeltä voi syödä, mutta ehkä ruokalusikallinen tai vähän reilu siinä menee, jos niitä lusikalla ottaisin.

Nuo on laitettu esiin ihan tuohon tarkoitukseen, joten en niitä sitten muuten käy näykkimässä, vaikka ne melkein karkista kävisi, kun ovat niin hyviä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 23, 2023, 20:47:15
^
Minulla on ruokaa laittaessa käden ulottuvilla Pähkinä&Karpalo -purkki, jossa on erilaisia Lidlin pähkinöitä vähän sen mukaan, mikä on sattunut olemaan tarjouksessa. Karpalothan on aina kohtuuhintaisia. Purkki on noin litran kokoinen ja siitä otan aina mussutettavaa vähän, jos odottelu ottaa voimille. Eihän noita mahantäydeltä voi syödä, mutta ehkä ruokalusikallinen tai vähän reilu siinä menee, jos niitä lusikalla ottaisin.

Nuo on laitettu esiin ihan tuohon tarkoitukseen, joten en niitä sitten muuten käy näykkimässä, vaikka ne melkein karkista kävisi, kun ovat niin hyviä :)
Itselleni ei toimi. Kun ostan jotain pähkinöitä, rohmuan ne kaikki samantien. Ostan siksi vain kerran kuussa noita herkkuja, kuten juustoja.
Minä ahmin noita, siksi pitää säännöstellä, sitä ostamista.

kertsi

#6598
Cashewpähkinät ja varsinkin karpaloiden kera menevät päivässä, parissa, eli niitä mun ei kyllä kannata ostaa. (Sen sijaan voisi yrittää  jaksaa pestä ja (kuoria) pilkkoa valmiiksi jääkaappiin porkkanaa ja lanttua, kera pestyn ja pilkotun valkokaalin ja kesäkurpitsan, fenkolin, tai mitä nyt kulloinkin pystyy närästyksltään syömään. Näihinkin kyllä kyllästyy.)

(Korjattu typo jo toistamiseen. En koskaan muista miten cashew kirjoitetaan.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Pistin Hesarin paperilehden kestotilauksen poikki, vaikka olin vannonut, että tilaan sitä niin kauan kuin ilmestyy.

Hinta alkoi olla niin suolainen ja viikossa niin monta aamua muualla, että sen lukeminen alkoi välillä tuntua taakalta ja toisaalta kiinnostavimmat jutut oli usein tullut luettua netistä jo etukäteen. Lisäksi ärsytti, kun uusien tilaajien tarjous oli melkein puolet halvempi kuin kestotilaus.

Saa nähdä miten totun aamuun ilman Hesaria. Joskus se tuntui katastrofilta, kun jakelu ei pelannut. No ainahan sen saa takaisin, jos aamu ilman lehteä ahistaa :(.
Kävelevä kremppakertymä