Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amore

#6645
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 22, 2023, 17:51:25
Havahduin tänään FOMO-tunteeseen. Miksi en ole nähnyt tai kuullut haravointia tai edes siitä puhumista?!
Vaikka puut antavat antimiaan jo ilman painostustakin.
Onko haravointikulttuuri kuolemassa ja ihmisillä omat lehtipuhaltimet, robotti-imurit tai virtuaaliset haravointisovellukset älylaitteissa?

Nyt olisi korkea aika kohottaa haravointi Olympia-lajiksi.
Suunnittelin joukkuelajia jossa kaksi joukkuetta haravoi kilpaa jalkapallokenttää, erilaisilla taktiikoilla.
Koukkimisesta, taklaamisesta ja poikittaisesta haravasta saa jäähynä kaksi minuuttia seisoskelua lehtikasassa ilman haravaa.
Toista joukkuetta saa yrittää hidastaa loputtomalla höpöttelyllä, mutta kremppajutuista saa keltaisen kortin ja kahdesta keltaisesta punaisen kortin ja haravakiellon. Sauli Niinistön mollaamisesta tulee suora punainen.

Hyvät säännöt kilpaharavointiin! Kuulostaa paljon paremmalta lajilta kuin pesäpallo. Moottoriurheilun kannattajat varmaankin tähän nokittavat kehittämällä lehtipuhallin-lajin. Arvelen, että lajin ideointi yleisöä kiinnostavaksi vaatii puhaltimiin myös imutoiminnon. Ehkä niissä sellainen on jo ollutkin vuodesta nakki ja muusi. En tunne, kun en käytä. Haravan varrella olen jonkun kerran uhkaillut lehtipuhaltajia, mikä voitaneen lukea miekkailulajeihin kuuluvaksi.

Itse luen haravoinnin uskonnon piiriin. Saavutan aina syvän meditatiivisen tilan milteipä välittömästi kun kädet puristuvat haravan varren ympärille. Tasainen hieman keinuva vartalonliike useaan kertaan toistettuna tuottaa useinkin myös valaistumisen. Buddhalaiset kutsuvat sitä satoriksi, mutta minä en ole buddhalainen. Asialle on varmasti jokin vastine myös kristillisen teologian piirissä. Ehkä Pyhän Hengen kosketus on oikea termi?
All you need is Love

a4

^
Taidat olla taas kerran asian ytimessä. Siksi kai Zen-munkit ilman hilloa ovat poistaneet haravoinnista myös turhan lehtien odottelun ja haravoivat hiekkaa kuin rauhoittumista hakevat Golfin pelaajat.


Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 29, 2023, 21:01:20
^^
^
Myös Donald Trump on haravointimiehiä.  ;D
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eadd0b2c-3514-4eb6-9f34-e3585e9d4ee1

Juu, kourat ja käpälät ovat tänä kesänä tulleet tutuiksi, nimenomaan metsänhoidon yhteydessä. En tiedä, mitä korjatulle sadolle tapahtuu (eivät ne urakoitsijat kerro), mutta sen verran järeä materiaali oli kyseessä, että tuskin menee poltettavaksi.

Haravasta kukkaruukkuun...tuli mieleen Kouri-kaupat. Jotain kourimista siihenkin liittyi...Taisi synnyttää rikastakin kansanperinneaineistoa median tallennettavaksi. Silloin ei vielä puhuttu meemeistä, kuten nykyisin sanottaisiin.
All you need is Love

Toope

Tuntuu taas, että moderaatio ei Toopesta pidä... :-X

-:)lauri

#6650
Kun olin eilen ostamassa lippua tämän päiväiseen teatteri-esitykseen, oli katsomossa vain yksi vapaa paikka jäljellä. Ajattelin että joku piippuhyllypaikka, jossa olen jonkun aition seinän takana takana niin, että joutuisin kuikuilemaan, jotta näkisin lavalle. Kävikin ilmi, että paikka oli mitä mainioin. Saattoi istua niin, etteivät olleet polvet suussa. Kansallisteatterissa jalkatilaa normaalisti kun on aivan liian pieni. Minä en ole sieltä pisimmästä päästä joten ihmettelen kyllä suuresti miten ne minua päätä pidemmät katsoja viikkaavat jalkansa niin, että mahtuvat katsomoon. Miinuksena tuossa saamassani paikassa se, että pylväs tuli vastaan kun näyttelijä oli ensimmäisessä aitiossa lukemassa vuorosanojaan ja silloin joutui kuikuilemaan, mutta koska siellä ei ollut aitiossa kokoajan näyttelijää, se ei haitannut. Nyt siis löysin paikan, jonka yritän varata myös ensi kerralla kun menen suurella näyttämöllä esitettyyn näytelmään.

Eli tällä hetkellä ainakin parhaat paikat katsomossa ovat aitio kolmosessa paikka 376 ja aitiossa neljä paikka 391: https://www.kansallisteatteri.fi/serve/snkatsomokartta2023pdf (jalkatilaa on)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Takuulla jokin suomalainen wokehomonäytelmä...!

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 29, 2023, 09:17:49
Äsken hallilla pukeutuessa viereeni sattui Uimastadionilta tuttu Xantipan kammoama hypersosiaalinen lörpöttelijä. Mainitsin hänelle lapusta ja tarkkailin onko syyllisen näköinen. Ei näyttänyt siltä eikä hänenkään pitäisi tietää nimeäni.

Selvittely jatkuu.....

Nyt otin pihteihin sikäli pääepäillyn, että käyvät meriuintipaikassa ja saattaa tietää nimeni. Vanhempi pariskunta, jonka miehelle ensin kerroin lapusta ja sitten suoraan kysyin oliko laittanut. Kielsi mutta naurahteli hermostuneesti. En kuitenkaan usko, että on syyllinen. Tavattoman kiltti ukko, joka liikkuu aina vaimonsa kanssa ja korona-aikana järjestelivät,  että pääsin saunaan, kun oli rajoituksia.

Epäilen selviääkö tämä.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 28, 2023, 21:21:22
Lainaus käyttäjältä: kertsi - syyskuu 28, 2023, 19:33:26
Jos se lapunkirjoittaja olikin Kopek?

Sitä olen itsekin epäillyt. Tai lauri tai aanelkku.

Kertsillä ei ole mitään muuta syytä esittää tuota olettamusta kuin... no, kaikkihan sen tietävät. Mutta että Socrateskin epäilee minua, siitä olen vähän yllättynyt. Tämä kommentti osui silmiini vasta nyt, kun selasin viestiketjua.

Olen kyllä joskus kaupungilla miettinyt, että jos näkisin tuntemattoman henkilön Trump -lippiksessä, hän saattaisi olla Socrates. Tämä enempää stalkkausta en ole harrastanut, ja tämänkin siis vain ajatuksen tasolla. En tiedä, missä uimahalleissa Socrates käy, ja vaikka tietäisinkin, salaisten lappujen jättämistä en ole harrastanut sitten teini-iän, enkä muista harrastaneeni sitä silloinkaan.

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 01, 2023, 14:43:14
Uimahallille meno alkaa stressata, kun siellä voi törmätä ikäviin lappuihin tai naiseen, joka voisi kietoa minut pikkusormensa ympärille.

On eri asia, kietoisiko nuori kaunis nainen Socrateen pikkusormensa ympärille.

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 28, 2023, 22:32:10
Tarkennan sen verran, että ei se Yrjönkadun uimahallilla sattunut. En tiedä miksi Kopek siellä käy, sehän on ikiaikainen gaymesta.

Siellä ei tarvitse pelätä kauniita naisia ja heidän metkujaan. Gay-jutusta muistan lukeneeni kauan sitten, mutta en ole huomannut mitään tällaiseen viittaavaa. Tuskin edes olisin henkilö, jota kohtaan kyseisen suuntauksen omaavat tuntisivat kiinnostusta. Jos edes vihje tällaisesta ilmenisi, häipyisin välittömästi. En ole sen alan tyyppejä.

Naisten vuorolla kyseisessä hallissa on kuulemma välillä tungosta, mutta miesten vuorolla se on ollut hiljainen ja rauhallinen paikka ainakin niitä aikoina, kun olen käynyt siellä. Hallin hyvä puoli on se, että ei tarvitse muistaa ottaa uikkareita mukaan. Jos ostaa 2. kerroksen lipun, saa pyyhkeenkin käyttöönsä, joten ei tarvitse kanneskella mitään uimahallivarusteita. Huono puoli voi jonkun mielestä tietysti olla se, että ei ole niitä ruskettuneita nuoria naisia, jotka katsoisivat silmiin pikkurilli ojossa.

Yleisenä huomiona olen miettinyt joskus sitä, miksi Helsingin seudun uimahallien suihkuissa ei ole pesuaineautomaatteja, mutta joissakin maaseutukaupunkien uimahalleissa niitä on. Onko saippuassa säästäminen järkevää allashygienian kannalta? Ei kai jokainen kävijä kuljettele omia pesuaineitaan mukanaan.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 01, 2023, 16:26:58
Olen kyllä joskus kaupungilla miettinyt, että jos näkisin tuntemattoman henkilön Trump -lippiksessä, hän saattaisi olla Socrates.

Olin sattumalta eilen Mäkelänrinteen uimahallin tienoilla liikuskelemassa. Yritin katseellani löytää Trump-lippispäätä, mutta eipä näkynyt.

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 01, 2023, 16:26:58
Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 01, 2023, 14:43:14
Uimahallille meno alkaa stressata, kun siellä voi törmätä ikäviin lappuihin tai naiseen, joka voisi kietoa minut pikkusormensa ympärille.
On eri asia, kietoisiko nuori kaunis nainen Socrateen pikkusormensa ympärille.

Siinä tapauksessa mimmillä pitäisi olla huomattavan pitkä pikkurilli.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Kannattaa mennä Helsinginkadun uimahallin ovenpieleen nojailemaan. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Veikkaan, että Trump-lakki jää joksikin aikaa hyllyyn ja päässä kulkee jokin muu lakki.
All you need is Love

-:)lauri

Vanha pyykinpesukoneen rumpu ritisee kun se pyörii. Juuri huomasin. Ei se viime viikonlopulla vielä ritissyt. En sammuttanut konetta sillä haluan testata, että kun linkous lähtee käyntiin, että lentääkö rumpu koneesta tuhoten koko kylppärin ;D Se olisi kivaa. Onnistuneen teatteriviikonlopun dramaattinen loppuhuipennus!

Tilasin Gigantista uuden pyykinpesukoneen. Tällä kertaa se on kuivaava pyykinpesukone. Onko muilla kokemusta kuivaavista pyykinpesukoneista, että oliko virheostos?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Milloin olet viimeksi putsannut koneen sitruunahapolla ja 90 asteena pesulla?
Kannattaisi myös avata rumpu ja hamuta koneen pohjalta mahdolliset irtonaiset pienet kivet, kolkot, rintaliivin kaarituki yms. pois.
Alle 20 vuoden ikäistä konetta ei kannata vaihtaa pois. Kyllä se sen verran pitää kestää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Sisko on sitä putsaillut aina silloin tällöin käydessään, mutta eipä ole hänkään sitä erikseen purkanut ja koonnut. En tiedä tarkalleen minkä ikäinen kone on, mutta yli 10 vuotta vanha se ainakin on.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.