Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 44 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Juu, kaupunkilainen olen syntyjäni ja vain nuo lapsuuden kesät sain olla maalla. Se oli ihan oikea maatila, itse asiassa sellainen, johon kesäksi tuli niin maatalouskoulusta kuin emäntäkoulustakin opiskelijoita työharjoitteluun. Minutkin laitettiin hommiin aina kykyjeni mukaan ja pääasiassa puutarhassa olin kitkemässä ja kun annettu homma oli tehty, sain temmeltää vapaana. Ei siellä ollut kenelläkään aikaa vahtia ja hyysätä, mitä tein. Menin milloin kenenkin "avuksi". Eihän ne kehdanneet häätää poiskaan isäntäväen sukulaistyttöä, ettei siitä tule sanomista. Toisaalta en ole koskaan pelännyt liata käsiäni, joten saattaa olla, että minusta oli apuakin.

Parasta tietysti oli, että vanhemmat ei olleet komentelemassa ja kertomassa miten pitää olla. Tai tulihan ne sitten, kun niiden lomat alkoi ja siihen aina päättyi vapauteni, kun piti heidän kanssaan olla eikä saanut mennä häiritsemään muita.

Niin ja minä myös olen saanut ajaa traktoria heinäpellolla, kun kerättiin seipäitä pois, mutta sitä ei kerrottu vanhemmilleni. Olisivat vielä pillastuneet.

Sen sijaan ratsastaa en siellä saanut. En varmaan kyllä halunnutkaan. Mutta se kokemus tuli taas parikymmentä vuotta myöhemmin eräällä ravitallilla, kun kiertelin raveissa erään raviohjastajan mukana lyhyen ajan. Mutta se on jo toinen tarina :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Laputtaja käy entistä röyhkeämmäksi. Nyt laittoi lapun sillä välin, kun olin todella pikaisesti altaalla:
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

^
No niin, kohta on laputtaja nalkissa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 13, 2023, 09:47:49
^
No niin, kohta on laputtaja nalkissa.

Ei ole helppoa saada nalkkiin. Suoritin taas pari pikakuulustelua ja tarkkailin ympärille, mutta ei ketään, joka sopisi ollenkaan laputtelijaksi.

Alkaa herätä toivo, jos se olisi kuitenkin joku kiva nainen, joka livahtaa sinne  :-*.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

En tietenkään kehoita laittomuuksiin. Olen kuitenkin kuullut huhuja, että on olemassa halpoja ja helppokäyttöisiä suunnilleen sokeripalan kokoisia "vakoilukameroita"...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Olennaista tässä on kyllä se, että oliko kaappi siis todella sinun vai oliko vain kaappi siinä huiteilla, jossa yleensä tapaat majailla?

Mutta niin näin, mitäpä, jos vastaisit joskus lappuun? Kirjoittaisit: päässä trump-pipo, eväänä smoothie, sauvat kotona?

Täsmentäisit siis tarinaa.

T: Xante

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 13, 2023, 11:36:28
Olennaista tässä on kyllä se, että oliko kaappi siis todella sinun vai oliko vain kaappi siinä huiteilla, jossa yleensä tapaat majailla?

Mutta niin näin, mitäpä, jos vastaisit joskus lappuun? Kirjoittaisit: päässä trump-pipo, eväänä smoothie, sauvat kotona?

Täsmentäisit siis tarinaa.

T: Xante

Sitä ja sen viereistä olen useimmiten käyttänyt. Parempi paikka on toisella käytävällä, mutta se on yleensä aika varattu alue.

Laadin jossain vaiheessa listan epäillyistä plussineen ja miinuksineen.
Kävelevä kremppakertymä

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 13, 2023, 08:32:59
Laputtaja käy entistä röyhkeämmäksi. Nyt laittoi lapun sillä välin, kun olin todella pikaisesti altaalla:

Mua ihmetyttää tuo lappujen sisältö. Miksi laputtaja kirjoittaa koko ajan nuo samat asiat? Jos laputtaja on joku pilantekijä, luulisi, että jotain uutta sisältöäkin olisi vaihteen vuoksi tarjolla. Voiko olla mitään edes etäisesti järkeenkäypää selitystä, miksi lapussa lukee aina nuo samat asiat? Jos kyseessä on pilantekijä, niin ei ainakaan kovin luova sellainen.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: TSS - lokakuu 13, 2023, 15:30:04
Mua ihmetyttää tuo lappujen sisältö. Miksi laputtaja kirjoittaa koko ajan nuo samat asiat? Jos laputtaja on joku pilantekijä, luulisi, että jotain uutta sisältöäkin olisi vaihteen vuoksi tarjolla. Voiko olla mitään edes etäisesti järkeenkäypää selitystä, miksi lapussa lukee aina nuo samat asiat? Jos kyseessä on pilantekijä, niin ei ainakaan kovin luova sellainen.

Sama ihmetys. Kirjoittelin jo aiemmin.
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 02, 2023, 08:42:36
...
Jouluun mennessä oveen saa lapuilla kirjoitettua pitkän tarinan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

^
^^
Mulle ei myöskään avaudu, mitä tuo lappujen kirjoittaja yrittää sanoa, sikäli kun tuon enempää ei ole lappuihin kirjoittanut. Kannattaa informoida uimahallin henkilökuntaa, että sinua vainotaan pukuhuoneessa moisilla lapuilla, ellet sitten ole jo informoinut.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

2 viikkoa eteenpäin pomo on lomalla ja nyt olen vastuussa hommista. No, kakkospomona. Silti pitää suunnitella hommia eteenpäin. Vastuu jänskättääkin, vaikka otin vastaan.

Toope

#6746
Pakko vetäistä pieni viikonloppukänni, ihan vain periaatteesta ja henk.koht. tarpeesta. Pikku-huppeli perjantaina, koska oli kova viikko takana. On edessäkin, mutta ensi perjantaihin kestän.
Nollauspäivä, kyllä se vaan sopii! Putsaa päätä.
Ei ole suomalainen tapa, se on yleismaailmallinen tapa.
ps.
No vähän lauantainakin.  ::)
Sunnuntaina odottaa sitten hyvä ateria, possupihviä ja rutosti lisukkeita.

Jaska

#6747
Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 13, 2023, 08:32:59
Laputtaja käy entistä röyhkeämmäksi. Nyt laittoi lapun sillä välin, kun olin todella pikaisesti altaalla:
Voinee päätellä, että laputtajalla on samat uimassakäyntiajat?
Ehkä työ- tai kuntoiluyhteyksistä tms. sinut tunteva aikojen takaa, kun nimesikin on ollut esillä?
Kun toistuu, niin lienee huomannut, että kiinnität lapuukseen huomiota.
Vahinkoa ei lie tuotettu. Lapulla kiinnitetään toistuvasti huomiota yhdistelmään lippis, sauvat, eväät. Erityistä fiksuutta ei "hakattavien listalle joutumisessasi" ilmene. Veikkaan laputtajan selviävän ennen kuin loppuu.
Kiusoittelulle tuo näyttää, ja  laputtajan mielestä varmaan olet antanut aihetta. Mitä lieneekään, mutta toisella voi olla erilainen huumorintaju.
Oletko ehkä astunut jonkun varpaille: vienyt toisen suosiman kaapin, heittänyt löylyä jonkun mielestä liikaa, roiskinut vettä päin toisen näköä,  juonut evästä vaikka pukutiloissa ei saisi, kehunut Trumpia, arvostellut jonkun käytöstä, puhellut perspanoista.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 31, 2023, 17:20:03
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 22, 2023, 02:13:32
Uusi jääkaappi löytyisi alle parin sadan mutta se on pieni minijääkaappi, vuosikulutus olisi vain 100kWh.
Mutta tässä rakennuksessa on muinoin tultu toimeen ilman jääkaappiakin  ja koitetaan nyt sitä jonkin aikaa, kellarin rapussa alhaalla n. +7..+8C.  Laktoositon maito säilyy 2vk jääkaapissa joten säilynee tuossa muutaman päivän. Aremmat ruoat voi  pakastaa. Paitsi vanukkaita, ne pitänee syödä 24 h sisällä.
Styroxista kylmälaukkua vahvistin 5 cm paksuisilla styrox-palasilla ja päällystin IR-säteilyä heijastavilla Alu-folioilla ja aikomus vahvistaa vielä lisää niin että keskelle jää 6 maitopurkin (litran) kokoinen kylmätila. Laskin matemaattisesti lämpöjohtumiskaavoilla jne että 10-15 astetta ympäristöä kylmempänä pysyy vuorokauden jos aina aamuisin pakastearkusta laitan jäätyneeen 0,33 tai 0,5 litran vesipullon tuohon styrox-"jääkaappiini" kylmäkalleksi. Se varmaan pitää vuorata sanomalehdellä tai villalla ettei jäädytä liikaa läheltä.
Styrox-jääkaappini toimi muuten erinomaisesti koko kesän mutta syyskuussa alkoi haista hapantuneelle maidolle. Alu-folio ei ole vedenpitävä, hankaus teki koloja ja ehkä joku purkki vuosi maitoa. Paperipyyhkeellä pyyhkien seinämissä oli jotain hiukan vihertävää (levää, hometta?). Ehkä sama ilmiö kuin oli oikeassa särkyneessä jääkaapissa, jonka sisältä hometta joutui keväisin poistaan pinnoilta.
  Olisi pitänyt laittaa sisäpinnalle muovikalvo, muovipussi tms. Mutta 3 purkkia mahtui mukavasti just just rinnakkain ahtaasti joten pitäis keksiä jotain uutta systeemiä jos kalvoa tai astiaa laittaa seinäksi.
 
Samalla huomaan että kellarin betoniportaiden keskiosat ovat alkaneet "hohtaa" valkoisempina. Valkeista tennarinpohjista irtoava muovi kerääntyy mikromuoviksi sinne nyt kun ramppaan useasti päivässä hakemassa maitoa tai ruokaa styrox-jääkapistani.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 13, 2023, 10:05:02
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 13, 2023, 09:47:49
^
No niin, kohta on laputtaja nalkissa.

Ei ole helppoa saada nalkkiin. Suoritin taas pari pikakuulustelua ja tarkkailin ympärille, mutta ei ketään, joka sopisi ollenkaan laputtelijaksi.

Alkaa herätä toivo, jos se olisi kuitenkin joku kiva nainen, joka livahtaa sinne  :-*.

Ei ole naisen käsialaa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."