Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

^ Sekin voi vaikuttaa, että laitoit samanaikaisesti ne nakit myös, sillä niistä tullee kosteutta - kosteus on rapeuden surma. Kokeile tehdä erikseen, ja tosiaan kuulostaa järkevältä operoida ilman mitään, mikä estää ilmankierron AIRfryerissa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^^
Nakit tulee ihan hyvin ilman rasvaa pinnoitetulla paistinpannulla, joten ei nakkeja samaan aikaan kuumenemaan. Kun laitan ranut uuniin, niin en kyllä sinne niitä nakkeja samaan aikaan laita, vaan pannulle. Ne vielä ruskistuukin siinä paahtuessaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

#6782
Ennen koronaa kävin viikottain vakioaikaan parin kaverin kanssa uimassa. Vakionumeroiset kaapit otimme, jos olivat vapaina. Jos kaverien numerot olivat kiinni, niin arvasi että kaverit olivat jo sisällä, todennäköisesti löylyssä. Samat kävijät näki useimmiten kaappivälissä vakiokaapeilla.

Jospa laputtaja onkin porukka. Niin socrun seuraaminen pukukaapeilla helpottuu. PostIt laput taitaa kuitenkin olla samalla käsialalla kirjoitettu. Lappu kai lätkäistään kun kukaan juonessa olematon ei näe.

Kun kerrotaan laputuksen jatkuneen hallilla pidempään, niin ehkä aiempi laputettu on lopettanut käynnit ja socru on päässyt kahelin harrastuksen kohteeksi. Luulisi henkilökunnan huomanneen, vaikka ei kertoisi.

Kun socru haaveili naisen pyrkivän lapuilla kontaktiin, niin kyseessä olisi kai siivoojanainen miesten pukutiloissa. En kuitenkaan luule, kun sellaisesta kiinni jäänti voisi tuoda hankaluuksia työsuhteessa. Uskottavammin lievästi kehitysvammainen mies. Ehkä hallilla on aamuisin erityisryhmien toimintaa?

Pari aikaisempaa lappua olisi voinut tulla jo hallin avaamistoimien yhteydessä, mutta viimeisin selvästikin avaamisen jälkeen socrun ollessa altailla.

Mitään hyötyä laputtamisesta eli huomion kiinnittämisestä trumpetistiin en näe. Kostoa tai kiusantekoa se saattaa olla.

Tuokin on toki käynyt mielessä, että socru on itse kehittänyt jutun selvittääkseen kantislaisten luonteita.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 22, 2023, 03:15:06
Tuokin on toki käynyt mielessä, että socru on itse kehittänyt jutun selvittääkseen kantislaisten luonteita.
Foorumilla on ehkä kaksi tai kolme jäsentä, joilla on luonnetta. Nimimerkki Socrates ei lukeudu.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 22, 2023, 03:15:06
Kun socru haaveili naisen pyrkivän lapuilla kontaktiin, niin kyseessä olisi kai siivoojanainen miesten pukutiloissa. En kuitenkaan luule, kun sellaisesta kiinni jäänti voisi tuoda hankaluuksia työsuhteessa. Uskottavammin lievästi kehitysvammainen mies. Ehkä hallilla on aamuisin erityisryhmien toimintaa?

Ei ole eikä siellä pahemmin kehareita näy. Toki joskus joku outo hiippari, mutta ei ketään laputtajaksi sopivaa.

Naissiivooja on sikäli hyvä idea,  että olen usein siivoojan tiellä, kun hörpin aulassa juotavaa eli saattaisi ärsyyntyä siitä. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa, että viitsisi laputella eivätkä ainakaan tiedä nimeäni.
Kävelevä kremppakertymä

Jaska


Liekö joskus mainitsemasi uimahalli, jossa minäkin1981 pelasin työporukan kanssa lentopalloa ja noihin muihin kuntoiluihin kuului myös mahdollisuus käydä uimassa. Meidän vuoron jälkeen oli pelivuoro Sikariportaalla, josta Koiviston Mauno tapasi tulla etuajassa ja pyrkiä jo meidän peliin. Tuli myös sinä päivänä kun presidentin tehtävät oli siirretty sairaalta Kekkoselta hänelle. Siitä alkaen kaksi aseistettua siviilipukuista poliisia kävi tarkastamassa tilat ennen Koiviston sisääntuloa.
Tuo taitaa olla ollut myös Paavo Lipposen uimapaikka.

Hippi

Kävin apteekissa ja ensimmäistä kertaa tuntui, että reseptilääkeitä toimittava farmaseutti oli tyyppiä "olen täällä vain töissä", kun aika usein nuo ovat edes jollain tavalla ystävällisen oloisia. Kuulikin aina vain puolet siitä, mitä sanoin. Sain kuitenkin asiani toimitettua :)

Tein hankintoja myös käsikauppapuolella ja nyt luulen, että flunssaa minulle tulee seuraavan kerran vasta helmikuussa 2027. Ostin nimittäin varmuudeksi samalla reissulla imeskelytablettina jotain sinkkitabuja. Niiden parasta ennen päivä on 01-2127. Minulle aina käy niin, että jos varaudun johonkin, niin varautuminen itsessään suojaa tältä, jota vastaan suoja on tarkoitettu. Kohta joudun yskänlääkkeen viemään apteekkiin takaisin avaamattomana. Ei ole ollut yskää sen jälkeen, kun ostin lääkkeen varalle, jos tarvitsen oloon helpotusta. Pakko sanoa, että on ollut poikkeuksellisen tehokas lääke.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

En ole vieläkään käynyt testaamassa Suomen ensimmäistä pikaratikkaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 24, 2023, 16:15:34
En ole vieläkään käynyt testaamassa Suomen ensimmäistä pikaratikkaa.

Joku autoilija testasi. https://yle.fi/a/74-20056803
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Ensi viikolla tulee normipomo takaisin. Toivottavasti on levännyt. Virkaatekevä pomo (harjoittelija) ajaa meitä hulluksi hääräämisellään ja hössötyksellään, koska kai "kaikki hommat nyt kuuluvat hänelle"!?
Schwidut kuuluu.
Luottaisi enemmän meihin, kun osaamme paremmin...!
Ymmärrän aseman tuoman vastuun ja paineen, mutta kaveri ylireagoi big time.

Kopek

Stressi alkaa olla sitä luokkaa, että odotan, milloin sydänoireet ilmenevät. Viimeisin pulssia kiihdyttävä asia oli se, kun huomasin vakuutuslaskua katsellessani, että maksan liikennevakuutusta myös käytöstä poistetuista ajokelvottomista autoista. Olen luullut, että kun auto poistetaan liikennekäytöstä, myös liikennevakuutusmaksu loppuu.

Mutta eipä se lopukaan. Autosta peritään edelleen 25 euroa vuodessa.

Minulla on ollut kolme epäkuntoista käyttämätöntä autoa nurkissa lojumassa vuosista 2012-2014 alkaen eli keskimäärin kymmenen vuotta. Jos olen koko ajan tietämättäni maksanut niistä liikennevakuutusta, olen tullut maksaneeksi nykyhinnalla 750 euroa tyhjästä.

Ä r s y t t ä ä  !!!!

Lakkautan kyseisten autojen vakuutukset tämän päivän aikana. Silloin maksamisen pitäisi keskeytyä. 

Olen joskus ennenkin katsonut autojen vakuutustietoja, mutta en ole huomannut kyseistä 25 euron summaa. Yhdestä poistetusta autosta maksettiin vähän aikaa vahingossa vapaaehdoista lisävakuutusta, mutta sen lakkautin, kun huomasin asian. Miksi en ole huomannut näitä 25 euron maksuja?

Suurituloisella 75 euroa vuodessa menee muiden maksujen joukossa, mutta pienituloinen käyttäisi rahan mieluummin muuhun kuin lahjoittaisi sen vakuutusyhtiölle.

Osasyy virheeseen on se, että en hoida perheen raha-asioita. Se "taho", joka ne hoitaa, näyttää maksavan mitä tahansa laskuja tarkemmin tutkimatta. Aaah.

Kopek

#6791
Nyt ärsyttää vielä enemmän.

Vakuutusyhtiön sivulta käy ilmi, että liikennevakuutusta ei voi lopettaa, jos autoa ei  T U H O A !!!!

En halua tuhota vanhoja autojani, mutta en myöskään halua maksaa liikennevakuutusta, kun autot eivät ole ajokelpoisia eivätkä enää koskaan tule olemaan.

Itse tehty tuhoaminen ei kelpaa, vaan auto on vietävä virallisesti tuhottavaksi.

Tämä on kiristystä. Tämä on kulttuurihistoriabarbarismia.

Mistä tulevat museoautot saadaan, kun ihmiset pakotetaan luovuttamaan vanhat autonsa tuhottaviksi.

Tarvitsen vanhoja autoja "varaosapankkeina", jos ei muuten. Pitääkö auto purkaa, ottaa osat ja jäljelle jäänyt kori luovuttaa jonnekin hajottamolle. Eivät ne pelkästä ruostuneesta korista mitään maksa vaan minä joudun maksamaan.

----

Trafin sivulta löytyy seuraava tieto: "Selvityksen liitteeksi tarvitaan romutuksesta vastanneen tahon todistus tai muu luotettava selvitys siitä, miten ajoneuvo on romutettu."

Onko todella niin, että ihmiset pakotataan romuttamaan vanhat antiikkiautonsa, koska jos niitä ei romuteta, niistä kerätään pakollista kiristysmaksua vaikka seuraavat tuhat vuotta. Tämä on niin väärin kuin ikinä voi olla. Sehän mitätöi yhden perusoikeuksista eli omistamisoikeuden.

Joudut maksamaan siitä, että "omistat" vanhan auton. Ja kuka muu kuin luihumaiset vakuutusyhtiöt - laillistettu mafia - on taas asialla valtion apulaisena. En ole tiennyt tästä. Muutenkin masennus vaivaa, ja nyt se vasta vaivaakin.

Trafin neuvot ovat sitä paitsi hölynpölyä. Trafin ohjeissa oleva maininta "muu luotettava selvitys" ei tarkoita mitään. Se tarkoittaa samaa kuin "Luokituksen muutoksen tulee perustua selkeisiin rakennemuutoksiin tai valmistajan tekemään rinnakkaiseen luokitteluun", joka oikeasti tarkoittaa "Luokituksen muutoksen tulee perustua selkeisiin rakennemuutoksiin tai valmistajan tekemään rinnakkaiseen luokitteluun.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 17, 2023, 20:20:00
^ Sekin voi vaikuttaa, että laitoit samanaikaisesti ne nakit myös, sillä niistä tullee kosteutta - kosteus on rapeuden surma. Kokeile tehdä erikseen, ja tosiaan kuulostaa järkevältä operoida ilman mitään, mikä estää ilmankierron AIRfryerissa.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 17, 2023, 20:26:39
^^
Nakit tulee ihan hyvin ilman rasvaa pinnoitetulla paistinpannulla, joten ei nakkeja samaan aikaan kuumenemaan. Kun laitan ranut uuniin, niin en kyllä sinne niitä nakkeja samaan aikaan laita, vaan pannulle. Ne vielä ruskistuukin siinä paahtuessaan.

Joo, nyt sitten laitoin ilman nakkeja ja ilman "suodatinpussia", mutta 200 astetta ja 14 minuuttia. Oli joko liikaa lämpöä tai aikaa, sillä ranuista tuli liian kuivia. Lihapullat käytin mikrossa. Nää Oolannin ranut ovat kuivia jo valmiiksi ja siksi niistä tulee muita ranuja parempia normiuunissa. Airfryerin asetuksia on haettava pussi ransakalaisia kerrallaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

#6793
Sanoin:
LainaaVankilan tulee olla rangaistus, ei koulu.
Tuo saksittiin. Miksi? Vituttaa tuollainen moderointi.

Normipomo = Hyvä pomo tulee takaisin ens viikolla, saa rauhoittua...

Socrates

Laputtaja iski pienen tauon jälkeen. Teksti oli aavistuksen muuttunut:
Kävelevä kremppakertymä