Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Heviosastolla jouduin todella häpeämättämän fliritin kohteeksi. Tuli hymyä ja keimailua siihen malliin, etten muista milloin olisi viimeksi ollut. Oli kyllä niin tarttuvaa, että pakko oli noihin vastata, eikä äijä tainnut olla edes kolmea täyttänyt. <3

Minäkin muistan ihailleeni naiskauneutta jo kolmevuotiaana.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Heviosastolla jouduin todella häpeämättämän fliritin kohteeksi. Tuli hymyä ja keimailua siihen malliin, etten muista milloin olisi viimeksi ollut. Oli kyllä niin tarttuvaa, että pakko oli noihin vastata, eikä äijä tainnut olla edes kolmea täyttänyt. <3
Mulle taas kävi "kalpaten" ensin leipäosastolla, sitten marjamyynnissä. Niin suloinen myyjähenkilö, olisikohan 25-vee mies, hymyili niin perin sydämellisesti ja katsoi silmiin, melkein flirttaili. Tuli oikein sykähdyttävän hyvä mieli molemmilla kerroilla (sama myyjä kyseessä, oli tuuraamassa marjatorillakin).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Olipas antoisa kauppareissu siitäkin huolimatta, että ensin ajoin turhaan Lidliin, sillä suosikkijääteöni oli sieltä loppunut.
Liiterin jätskit ovat liian makeita minun makuuni. Joten viikonloppuisin, jolloin tyypillisesti on sekä Lidl- että jätskipäivä, joutuu ravaamaan useammassa kaupassa. Toinen puute Lidlissä on ettei siellä ole irtomaustekurkkuja. Nimenomaan maustekurkkuja, ns. aidot suolakurkut eivät ole omiin makunystyröihin niin hyviä.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Heviosastolla jouduin todella häpeämättämän fliritin kohteeksi. Tuli hymyä ja keimailua siihen malliin, etten muista milloin olisi viimeksi ollut. Oli kyllä niin tarttuvaa, että pakko oli noihin vastata, eikä äijä tainnut olla edes kolmea täyttänyt. <3

Flirtti sai minut niin pökerryksiin, että vasta kotimatkalla huomasin, että ne halvat kahvit jäi ostamatta :)

Iltapulussa ensi viikolla on otsikko: "Hevi-täti" houkutteli pikkulapsia kaupassa  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Itse kaipaan Lidlissä rasvatonta luomumaitoa ja luomukauraleseitä ja maustamatonta luomujugurttia. Oikein hyvää oliiviöljyä tai balsamicoa, ja monia käyttämiäni mausteitakaan sieltä ei löydy.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 07, 2019, 12:58:10
Liiterin jätskit ovat liian makeita minun makuuni. Joten viikonloppuisin, jolloin tyypillisesti on sekä Lidl- että jätskipäivä, joutuu ravaamaan useammassa kaupassa. Toinen puute Lidlissä on ettei siellä ole irtomaustekurkkuja. Nimenomaan maustekurkkuja, ns. aidot suolakurkut eivät ole omiin makunystyröihin niin hyviä.

Minun lempijätskini on Gelatellin rommirusina:

On kyllä makea, pehmeä ja erittäin kermainen. Tuo on niin sanotusti syntisen hyvää :)
Samaan sarjaan kuuluu vielä Bourbon vanilla, joka sekin on mieleniintoisen makuinen.

Noissa on muuten ihan parhaat rasiat säästää myöhempään käyttöön, kun ovat hyvänmallisia ja -kokoisia eikä niiden ympärille jää tyhjää tilaa, kun päädyt ei ole pyöristettyjä. En osta enää Aino -jäätetöitä tai muitakaan, jotka on pakattu niihin soikeisiin rasioihin. Tosin nythän meilläkin on muovikierrätys, joten sinnehän ne nyt voi laittaa, mutta ihan periaatteessa jätän ostamatta.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Iltapulussa ensi viikolla on otsikko: "Hevi-täti" houkutteli pikkulapsia kaupassa  ;D

Juu, hevitäti ihan kaksimielisesti sillä sattumoisin ylläni oli CoB -paita ja sitten olin siellä heviosastolla
Tuohan on jo ihan Fingerporiainesta :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Juha


Bugistin saalista:

Historiaa käydään sotien, ja merkkihenkilöiden osalta, eniten, koska dokumentaatio. Välillä paljastuu merkkihenkilöiden outoilut, ja paheellisuus, nykyaikaa vasten. Ovat jotenkin väärin arvostettuja.

Voisi todeta, että jos nykyään poikkeaisi vahvasti vallitsevasta, niin miten paljon tällaisia on, merkkihenkilöinä, muuten kuin anarkisteina, ja jatkossa varmaan sitäkin enempi.

Samaa elää joiltain osin kaikki. Yksi ei voi elää täydellisesti, mikä on historiaa taakse katsovan vahva odotus. Joko jumalallinen, tai vaikka sovinisti.

Hippi

Minulla ei poliisista ole pahaa sanottavaa ja poliisin näkeminen liikenteessä rauhoittaa mieltäni ja tunnen, että meistä pidetään huolta. Uskon siihen, että poliisin näkyminen partioimassa voi jopa ennaltaehkäistä rikoksia. Ehkä olen väärässä, ehkä en.

Omaa kokemusta poliisin toiminnastakin on. Pikkuteininä minut otettiin steissillä kiinni ja vietiin asemapoliisin tiloihin. Olin vain läpikulkumatkalla, joten säikähdin aika kamalasti. Minulta kysyttiin henkilötietoja ja niitä lähdettiin tarkistamaan. Kuulin toisesta huoneesta kahden poliisin puhuvan ja toinen sano jotain tähän tapaan ".... tiedot piti kyllä paikkansa ja ei tämä ole se, vaan joku ihan pikkulikka...". Minut tultiin päästämään pois ja sanottiin, että olin muistuttanut jotain, jota he etsivät ilkivallasta. Vaikka tuota episodia ennen oli jotenkin hienoa roikkua steissin jengin liepeillä, niin sen jälkeen ei kovin tehnyt mieli sinne roikkumaan. Vaan eipä se sen ikäiselle (noin 12 tai 13v.)asiallinen illanviettopaikka ollutkaan.

Toisen kerran poliisi tuli kotiini, kun naapuri oli tehnyt virheellisen ilmiannon kohtuuttomasta metelistä. Poliisi kuitenkin varmisti asian ja tarkisti, että olin yksin kotona ja sen jälkeen meni opastukseni mukaan oikeaan asuntoon. Tuo "kotietsintä" siis oli aiheeton, mutta eipä se minua häirinnyt enkä siitäkään saanut traumoja.

Kolmannen kerran sitten poliisi soitti minulle kotiin alkuillasta ja esittäytyi "rikoskomisario Rautakouraksi". Tietenkin repesin täysin ja aloin tenttaamaan kuka sielä pilailee kustannuksellani. Vihdoin sitten poliisi kertoi asiansa ja vasta sitten vakuutuin, että kyse ei olltu pilasta. Hän soitteli muinaisesta häkkikellaripalosta, jossa meiltäkin oli mennyt omaisuutta pilalle. Olivat saaneet roiston kiinni muusta rikoksesta ja tämä oli synnintunnossa nyt tunnustanut kaikki pahat tekonsa ja näiden joukossa meidän asuintalon kellaripalon sytyttämisenkin. Poliisi kyseli, onko minulla korvausvaatimuksia vai yhdymmekö vain syyttäjän rangaistusvaatimukseen. Rikollinen oli täysin varaton, joten tuskin mitään häneltä ikinä tulimme saamaan, joten jätimme asian siihen ja vain joku valtakirja piti sitten kirjoittaa ja lähettää.

Pari poliisia tunnen ihan henkilökohtaisesti, tai okeammin tunsin, sillä ovat jo ajan kuluessa jääneet historiaan. Toinen väkivaltarikoksia tutkinut rikoskomisario ja toinen nuori konstaapeli. Aivan yllättäen nuokin ovat ihan tavallisa ihmisiä, mukavia jopa. Mainittu komisario oli tutkijana siinä Jammun tapauksessa ja kyllä se tapaus meni tutkijan ihon alle pahanpäiväisesti. Mies näytti silmissä vanhenevan, joten epäilen myös poliisin olevan edes jonkin verran inhimillinen olento.

Mielellään näkisin enemmänkin poliiseja pitämässä yleistä järjestystä ja tutkimassa rikoksia. Parhaassa mahdollisessa maailmassa poliisi olisi toimeton eikä niitä tarvittaisi lainkaan, mutta eihän me ikinä sellaista maailmaa tulla saamaan, enkä usko, että edes jälkipolvetkaan tule olemaan niin onnekkaita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 07, 2019, 12:58:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Olipas antoisa kauppareissu siitäkin huolimatta, että ensin ajoin turhaan Lidliin, sillä suosikkijääteöni oli sieltä loppunut.
Liiterin jätskit ovat liian makeita minun makuuni. Joten viikonloppuisin, jolloin tyypillisesti on sekä Lidl- että jätskipäivä, joutuu ravaamaan useammassa kaupassa. Toinen puute Lidlissä on ettei siellä ole irtomaustekurkkuja. Nimenomaan maustekurkkuja, ns. aidot suolakurkut eivät ole omiin makunystyröihin niin hyviä.

Minäkään en välitä Lidlin jäätelöistä. Minun suuhuni ne ovat usein olleet oudon mauttomia, siis esim. perusvanilja jotenkin vain sokerisen luonteetonta. Gelatelli-merkkiä en osta lainkaan; jos on kampanjatuotteena jokin muu jäätelö, niin saatan kokeilla, mutta niihinkin asenteeni on varautunut. Pidän kotimaisista jäätelöistä, joissa yleensä on sopivasti raikkautta. Sellaisia uusia makuja, joissa on sekoitettu yhteen ties mitä kakkua, pikkuleipiä, suklaamuruja ym, karttelen. Pingviini-merkin jäätelöt ovat tylsiä, esim. vanilja aivan mauton.
All you need is Love

Juha

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 07, 2019, 11:17:351940-luvun alun Saksassa oli rikos piilotella juutalaisia, jotka oli määritelty kansan vihollisiksi. Jos ei ilmiantanut ja luovuttanut juutalaista keskitysleirille vietäväksi (ja siellä mahdollisesti surmattavaksi), syyllistyi rikokseen. Saarikoskelaisen filosofian mukaan juutalaisia Gestapolle ilmiantaneet ja luovuttaneet lainkuuliaiset kansalaiset olivat hyviä ja mallikelpoisia ihmisiä. Juutalaisten suojelijat olivat alhaisia rikollisia ja ansaitsivat tuomionsa.

...

Oikeudenmukaista?


Vuorovaikutteisuusvajetta. Sitä ilmenee monessa. Kun tapa on isoilla, niin kohta yleisenä, milloin ei erityisesteitä.

kertsi

#1434
No hitto. Nyt sitten tuli ostettua jäätelöä (Pirkka, vanilja) ja marjasekoitusta, varmaan tämän keskustelun innoittamana. Lidlin jätskit ovat olleet vähän liian makeita minunkin makuuni. Usein puuteroin tuota vaniljajätskiä kaakaolla pienen siivilän läpi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 07, 2019, 15:08:21
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 07, 2019, 12:58:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 12:04:52
Olipas antoisa kauppareissu siitäkin huolimatta, että ensin ajoin turhaan Lidliin, sillä suosikkijääteöni oli sieltä loppunut.
Liiterin jätskit ovat liian makeita minun makuuni. Joten viikonloppuisin, jolloin tyypillisesti on sekä Lidl- että jätskipäivä, joutuu ravaamaan useammassa kaupassa. Toinen puute Lidlissä on ettei siellä ole irtomaustekurkkuja. Nimenomaan maustekurkkuja, ns. aidot suolakurkut eivät ole omiin makunystyröihin niin hyviä.

Minäkään en välitä Lidlin jäätelöistä. Minun suuhuni ne ovat usein olleet oudon mauttomia, siis esim. perusvanilja jotenkin vain sokerisen luonteetonta. Gelatelli-merkkiä en osta lainkaan; jos on kampanjatuotteena jokin muu jäätelö, niin saatan kokeilla, mutta niihinkin asenteeni on varautunut. Pidän kotimaisista jäätelöistä, joissa yleensä on sopivasti raikkautta. Sellaisia uusia makuja, joissa on sekoitettu yhteen ties mitä kakkua, pikkuleipiä, suklaamuruja ym, karttelen. Pingviini-merkin jäätelöt ovat tylsiä, esim. vanilja aivan mauton.

Tämä lähentelee jo rienausta. Gelatellin mantelijäätelö on suosikkini. Itse asiassa suomalaisesta marketista on aika työlästä edes löytää kelvollista kermajäätelöä. Kaikenlaista korviketta kyllä löytyy. Saksalaiset sentään tietävät, että hyvä ruoka rakentuu kermasta, voista, suolasta ja sokerista.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 07, 2019, 15:33:41
Tämä lähentelee jo rienausta. Gelatellin mantelijäätelö on suosikkini. Itse asiassa suomalaisesta marketista on aika työlästä edes löytää kelvollista kermajäätelöä. Kaikenlaista korviketta kyllä löytyy. Saksalaiset sentään tietävät, että hyvä ruoka rakentuu kermasta, voista, suolasta ja sokerista.

Jep, tuo on totta joka sana :D

Ingmanin Creamy -jäätelöt olivat vuosia sitten hyviä, kermaisen pehmeitä ja täyteläisiä. Sen jälkeen, kun Ingmanista "tuli osa Unileverin konsernia", ainakin noiden litran pakkausten valikoima supistui ja laatu muuttui pliisuksi. Samanlaista bulkkijäätelöä voi ostaa Rainbow -merkillä huomattavasti halvemmalla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 07, 2019, 15:33:41
Tämä lähentelee jo rienausta. Gelatellin mantelijäätelö on suosikkini. Itse asiassa suomalaisesta marketista on aika työlästä edes löytää kelvollista kermajäätelöä. Kaikenlaista korviketta kyllä löytyy. Saksalaiset sentään tietävät, että hyvä ruoka rakentuu kermasta, voista, suolasta ja sokerista.

"Suomalaisesta marketista"...melkoista dissausta! Pappagallon pistaasijäätelö on pitkäaikainen suosikkini. Nimestään huolimatta kotimainen tuote, mutta italialaistyyppinen, sillä yhtiön perustaja Giorgio Gallo on sieltä kotoisin.

Hui, nyt huomasin, että Pappagallolla on myös sitruunajäätelö! Yleensä rakastan kaikkien tuotteiden sitruunaversioita. Tuota täytyy maistaa!
All you need is Love

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 07, 2019, 15:50:32
Hui, nyt huomasin, että Pappagallolla on myös sitruunajäätelö! Yleensä rakastan kaikkien tuotteiden sitruunaversioita. Tuota täytyy maistaa!

Sitruuna on jäätelön seurana aika uusi maku ja hiljattain törmäsin tähän Ingman 1000 ML Sitruunasmoothie lton

Tuo on todella sitruunainen eikä sitruunaa ole haudattu sokerin alle. Erittäin virkistävä kesäherkku, mutta enemmän pidän tuota kylmänä jälkiruokana kuin varsinaisesti jäätelönä, sillä se hyvälle jäätelölle ominainen kermaisuus puuttuu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Kävipä kerrankin hyvä onni, kun osuttiin naapurin kanssa juttusille. Oli menossa ostamaan läppäriin uutta verkkolaitetta, kun oli lakannut toimimasta. Kysyin, jotta minkä merkkinen läppäri hänellä on ja kun hän kertoi merkin, niin sanoin, minulla olevan saman merkkisen läppärin verkkolaite odottamassa hävitykseen pääsyä. Vanha tosin, mutta oli se ihan toimiva vielä keväällä.

Verrattiin rikkoutuneen ja minun kapineen teknisiä tietoja ja näyttivät lsamoilta, joten hän päätti kokeilla ja toimihan se siinä hänen koneessaan. Näin pääsein eroon kätevästi ongelmajätteestä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️