Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Minulla on vain muutama juttu, joita ostan vakituisesti netissä ja niihin ei esimerkiksi vaatteet kuulu ollenkaan. Lisäksi on sitten jotain sellaista, minkä lähtisin kivijalkaliikkeestä ostamaan, jos se olisi kohtuullisen matkan päässä ja julkisilla saavutettavissa. Sellaisen sitten olen hommannut netin kautta niin, että joko Postista ja noutopisteestä olen kipaissut sen sitten hakemaan.

Nettishoppailu on minulle yhtä luotaantyöntävää kuin shoppailu yleensäkin, eli vain tarpeeseen teen ostoksia.

Kyllähän toimivasta tavarasta pääsee eroon, jos ei sitä tarvitse, kun muistuttaa kaveripiiriä siitä, mitä nurkista löytyy, jos joku sattuu tarvitsemaan. Ajan kanssa niitä tarvitsijoita voi ilmaantua. Tällä Vantaalla on FB-ryhmäkin "Vantaan roskalava" tai jotain sinnepäin, jossa voi ilmoitella tarpeettomasta käyttökelpoisesta, jonka tarvitsija voi noutaa pois. Varmaan monilla muillakin paikkakunnilla on vastaava tai sitten kirppisryhmä. Tässä olen pariakin muuttajaa seurannut, miten näppärästi ovat päässeet eroon huonekaluista ja muista romppeista, joita eivät enää halua raahata uuteen kotiinsa.


Kaikki, mitä edellä olen ostamisen kurjuudesta ja vastenmielisyydestä sanonut ei tietenkään koske käyntejä puutarhaliikkeessä tai muussa vihertaivaassa :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Meillä päin on yllättävän vaikea päästä tavarasta eroon, johtuen varmaan siitä, että moni on samassa jamassa kuin minä ;) Eli tavaraa on kertynyt itse hommattuna ja perittynä ja saatuna ja...joskus onnistaa ja joku jotain tarvitsee, mutta harvemmin.

Olettaisin tämän olevan tilanne monella muullakin pikkupaikkakunnalla, kaupungeissa tavaratkin liikkuvat sutjakkaammin.

T: Xante


Karikko

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 18, 2019, 09:50:15
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 18, 2019, 09:11:29
Minkäs teen, mutta edelleen minua vaivaa ihmisistä "näppäistyt" otokset. Jos itse olisin saattelemassa jota kuta laivalle, olkoon tunnelma mikä hyvänsä, minä en pitäisi siitä, että joku minulle tuntematon kuvaa tilanteen. Sama koskee veden äärellä istuskelua.

Olen kai siten alkukantainen, että pidän tuota omaan tilaani tunkeutumisena. Tästä on turha uutta riitaa ottaa, mutta en vain voi olla ilmaisematta mielipidettäni tästä.

T: Xante

Olen lukenut eräältä foorumilta sellaistakin keskustelua, jossa jotkut olivat närkästyneitä siitä, miten muut ihmiset arvostelevat heidän ostoksiaan kassajonossa. Kyse ei siis ollut mistään ääneen lausutusta, vaan vain siitä, että muut muka katselevat jollain tietyllä tavalla ostoksia. Näille asiakkaille kai pitäisi olla kassakoppeja, joissa voisi asioida muiden näkemättä. ;D Itse taisin kommentoida siihen, että julkinen tila on julkista. Ymmärrän sen, että on epämiellyttävää joutua kuvatuksi vähäpukeisena tai suoraan päin naamaa kun ei yhtään haluaisi, mutta on kyllä aika kummallista tuntea julkisella paikalla omistavansa jonkin erityisen yksityisyyden (paitsi oman tilan niin, ettei tulla fyysisesti tunkemaan iholle).

Niin ei sitä omista, mutta kun joku filmaa (videoi) lasten touhuja uimalassa, eikä kuvaavalla itsellä ole lapsia , niin epäilykset herää ja katsoin aiheelliseksi huomauttaa.

Yksityisyyttä voi loukata julkisessakin tilassa, ei se mitenkään itsestään selvää ole, että ketä tahansa ja miten vain voisi kuvailla.

-:)lauri

Tilaamani valkoinen t-paita oli tällä kertaa huono sijoitus. Siihen mahtuu ainakin kaksi meikäläistä. Ei jatkoon. Mutta tilaamani talvikengät vaikuttavat hyviltä. Sopii jalkaan kuin valettu. Viininpunaiset ja mustat talvikengät. Niissä on pehmeä karvavuori. Malttamattomana odottelen jo pakkasia, eli helmikuuta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#1519
Tänään alkoi vähän tuntua, ettei ole enää kesä. Teepaita tuntui vilkoisalta kuntosalin jälkeen, en  ollut viitsinyt ottaa takkia (kuljen salille autolla). Shortsit sentään olin vaihtanut pitkälahkeisiin treenihousuihin, kehtasi paremmin mennä ruokakauppaan salin jälkeen, toppatakkijengin sekaan. Ja sorruin kaikenlaiseen epäterveelliseen, (kalkkuna)lenkkimakkaraan ja kääretorttuun. joita ei yleensä ostoskorissani ole. Onneksi sentään kokojyväleipää ja lohisoppaa ja appelsiinia. Mutta ei kasviksen kasvista (paistsi pakasteena), jopas nyt jotain. Ja vielä rasvaista juustoakin.

Tätä kirjoittaessani sadattelen, että en viitsi mennä erikseen ja vartavasten kauppaan, vaan usein menen juurikin salireissulla tulomatkalla. K-Supermarketin pakastemustikat olivat yli 10 €/kg, eli tyyriitä. Tyydyin mustiin viinimarjoihin.

Ehkäpä se holotna keli pukeutumiseen nähden aikaansai tarpeen ostaa kaikenlaista tyydyttynyttä rasvaa sisältävää?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Itse kaipasin eilenillalla korvalätkiä ja käsineitä kun käppäilin kaupungilla.  :(

Hayabusa

^Kerrospukeutuminen rulettaa näinä aikoina.

Melkein kastui tässä yhtenä päivänä, mutta täällä päin suurimmat sateet ovat sattuneet sisällöoloaikaan. Tämän voi tietysti tulkita niinkin, että aivan liikaa aikaa kuluu sisätiloissa. Onneksi viikonloppuna voi koitttaa korjata saldoa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Mä elän paraikaa 70-lukua. Tilasin kukkakuvioisen lyhythihaisen kauluspaidan. Tuli tänää postissa ja en olisi arvannut, että se on noin räikeä. Pitänee tilata hieman hillitympiä. Aloittaa niin, että eka käyttää niitä hillitympiä ja sitten kun silmä on jo tottunut, vaihtaa radikaalimpaa paitaa päälle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - syyskuu 20, 2019, 19:22:23
Mä elän paraikaa 70-lukua. Tilasin kukkakuvioisen lyhythihaisen kauluspaidan. Tuli tänää postissa ja en olisi arvannut, että se on noin räikeä. Pitänee tilata hieman hillitympiä. Aloittaa niin, että eka käyttää niitä hillitympiä ja sitten kun silmä on jo tottunut, vaihtaa radikaalimpaa paitaa päälle.

Elätkö 70-lukua uudestaan vai vasta ensimmäistä kertaa?
All you need is Love

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 20, 2019, 19:35:11
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - syyskuu 20, 2019, 19:22:23
Mä elän paraikaa 70-lukua. Tilasin kukkakuvioisen lyhythihaisen kauluspaidan. Tuli tänää postissa ja en olisi arvannut, että se on noin räikeä. Pitänee tilata hieman hillitympiä. Aloittaa niin, että eka käyttää niitä hillitympiä ja sitten kun silmä on jo tottunut, vaihtaa radikaalimpaa paitaa päälle.

Elätkö 70-lukua uudestaan vai vasta ensimmäistä kertaa?

Ensimmäistä kertaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha


Tuli nähtyä Oodi. Hieno oli. Erityisesti toiminnan konsepti, joka oli myös näkyvillä.

Norma Bates

Aku Ankka on alkanut mainostaa itseään julkaisemalla netissä strippejä. Niitä on toki kiva lukea, mutta vähän jäi harmittamaan että kun seikkaillaan Skotlannissa, on kuvissa autossa ratti vas. puolella ja autolla ajetaan tien oikeaa laitaa. Näinhän ei Skotlannissa oikeasti voi tehdä.

https://www.akuankka.fi/lue/4784/tarina/31136/itkeva-merihirvio?utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=aa_vk_2019_viikonaku&fbclid=IwAR0fLvLa_nG9k-xYeq-2U5hsyBzSvBx85K4QtRppJ48EavEDxUbHO_U7iM4

(Sivu 6, jos se nyt sitten mitään näyttää, nyt tai myöhemmin.)

Kopek

#1528
Haluaisin nostalgiamatkalle englantiin. Tänään koko päivän kahdestaan 2-vuotiaan kanssa (joka näyttää olevan nukahtamaisillaan leikkipuiston keinuun), koska lapsen äidillä on jokin taidenäyttelyyn liittyvä performanssi Tampereella.

Lisäys: 2-vuotian nukahdi korikiikkuun, josta sain hänet kärryyn ja asunnolle, jossa hän tätä kirjoittaessani jatkaa uniaan.

Masennus ja stressi vaivaavat. 2-vuotiaan asuinpaikka ensi viikosta alkaen on edelleen epäselvä. Päätöstä siitä on vaihdettu koko ajan. Siellä eikun täällä eikun siellä eikun täällä eikun siellä eikun täällä on jatkunut niin kauan, ettei enää tiedä, kumpi vaihtoehto tällä hetkellä on voitolla. Eikä tiedä sitäkään, mitä valitusta vaihtoehdosta seuraa. Tämä epätietoisuus stressaa minua ja koko lähisukua. Tämä olisi pitkä tarina, mutta jääköön nyt tähän.

P.S. Englanti on siitä mukava nostalgiamatkojen paikka, että siellä lähes kaikki tuntuu olevan ennallaan. Tässä talossa esimerkiksi majailin muutaman kuukauden aikoinaan. Aivan samalta näyttää edelleen.

https://www.google.fi/maps/@51.0881952,1.1560823,3a,75y,286.07h,88.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s86tyn8PNVzZMxROfl2TcNg!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi

Suomessa, kun menee jonnekin pienemmälle paikkakunnalle etsimään vanhoja kohteita, joissa on aikoinaan ollut, muisteleminen alkaa sen miettimisellä, että olikohan tässä kohdalla aikoinaan tie ja risteys ja... Tuntuu, että kaikki vanhat rakennukset on purettu tai muutettu tunnistamattomiksi, ja tietkin kulkevat aivan eri paikoissa. Paikkakunnassa ei mikään vaikuta tutulta.

Vähiten ovat muuttuneet jotkin alueet isojen kaupunkien keskustoissa. Eira esimerkiksi taitaa olla aika ennallaan. Mutta kun katsoin Espoon Matinkylän seudun karttaa vuodelta 1979 ja vertasin sitä nykyiseen, niin vaikea oli enää löytää mitään entistä. Joitakin 1970-luvulla olleita omakotitaloja oli edelleen olemassa, mutta ne ne niiden puutarhat oli muutettu uudenlaisiksi, ja lisäksi tontit oli puolitettu ja toiselle puolelle oli rakennettu uusi omakotitalo. Vaikka siis muutamia vanhoja rakennuksia yhä onkin, maisema kokonaisuudessaan oli muuttunut täydellisesti. Englantilaisissa kaupungeissä (ei tietenkään joka paikassa) kaupatkin ovat monesti samoilla paikoillaan kuin vuosikymmeniä sitten.

Tässä KFC:ssä kävin aikoinaan (sikamaisen kauan sitten).

https://www.google.fi/maps/@51.0864275,1.1519573,3a,60y,328.71h,89.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2Qiahjcy46vL7d1i-VHIcw!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi

Seuraavan kerran kävin ketjun liikkeessä Pietarin esikaupungissa syyskuussa 2005 ja kolmannen kerran kuluneena kesänä Ruotsissa. Yritin ostaa jotain vegaania, mutta eiköhän siinä sittenkin ollut kananpaloja. Pidän broileribisnestä epäettisenä enkä syö kanaa edellä kuvatun kaltaisia vahinkopoikkeuksia lukuun ottamatta. Liikkeessäkin kävin täysin poikkeuksellisesti ja poikkeuksellisesta syystä.   

P.S. Jyväskylässä on ollut eräs pizzeria samalla paikalla 1970-luvulta asti.

Tämä on jo kymmenen vuotta vanha kuva, mutta eiköhän se ole siinä edelleen.

https://www.google.fi/maps/@62.2390268,25.7401012,3a,36.4y,114.88h,86.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1MudEtq2AiLfi5HQkbdPDg!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS