Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Isoista pomoista on kyllä sellaista harmia, että voivat sotkea koko organisaation toiminnan kertarysäyskellä tekemällä enemmän tai vähemmän höhliä organisaatiomuutoksia. Usein tämä tapahtuu, kun isopomo vaihtuu.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 23, 2019, 09:46:31
Oikeasti isot pomot ovat yleensä harmittomia. He ovat niin pihalla kaikessa, että eivät pysty mikromanageeraamaan - kuten nuo pomojen pomot -, vaan tyytyvät hymistelemään kuinka hienosti kaikki on ja jatkavat silmät lasittuneina seuraavaan kohteeseen.

Arjessa. Mutta sitten erilaisten strategioiden ja muiden hyvien ideoiden muodossa (joita pomojen pomot ja pomot alkavat innolla toteuttamaan) tuo lasittuinen katsein eteenpäin vaeltaminen kostautuu.

T: Xante

Muoksis: ah, Kertsi ennättikin ensin!

Kopek

#92
Luulen, että ihmisissä on eroja siinä mielessä, miten herkästi he stressaantuvat erilaisista asioista. Tuntuu, että joillakin ihmisillä ei hermoja ollenkaan, ja joillakin ei muuta olekaan. Ikävä kyllä, taidan kuulua jälkimmäisiin.

Jossakin taka-alalla on tietysti vaikka millaisia jännittämisen ja masennuksen aiheita, mutta tällä hetkellä pintastressiä aiheuttaa niinkin arkipäiväinen esine kuin auto. Tyttäreni tarvitsisi sitä elokuvan tekemisessä Saksassa, joten auton pitäisi pysyä liikenteessä. Nyt tämä asia on kuitenkin uhanalainen niin typerän vähäisestä syystä kuin auton oven aukeamattomuudesta.

Olen ostanut autoon lamput noin 135 eurolla ja käyttänyt sitä eilen korjaamolla 205 eurolla. Se on muuten katsastukseen vietävässä kunnossa, mutta ovi on ongelma. Tarkemmin sanottuna ongelma on auton ikä ja se, että siihen ei saa enää varaosia. Tai vielä tarkemmin sanottuna ongelmana on rahan puute. Vanhoja autonhaaskoja, joista osia voisi irrottaa, on myytävänä edullisesti, mutta tuollaisen varaosa-auton hakeminen jostakin ties mistä tulee kalliimmaksi kuin itse auto. Minulla ei ole välineitä tuollaiseen siirtoon. Autohajottamoista saa tietysti osia, mutta minua inhottaa maksaa monikymmenkertainen hinta jostain vanhasta epämääräisestä osasta. Tarkoitan monikymmenkertaisella sitä, miten auton arvo nousee, kun siitä tulee varaosapankki. Satasella sisään, kymppitonnilla osina ulos. No, ei se ehkä aivan näin ole, mutta tämä on idea.

Kävin viime viikon torstaina eräässä korjaamossa kysymässä, voisiko siellä tehdä korjauksen. Omistaja sanoi, että kyllä käy, ja lupasi ilmoittaa seuraavana päivänä. Puhelua ei ollut tullut vielä tänäänkään, joten keräsin viimeiset rippeetkin olemattomasta rohkeudestani ja soitin tuolle henkilölle. Hän lupasi palata asiaan, kunhan hän saa tiedon jostakin varaosa-autosta. Vaikuttaa toivottomalta.

Kaivoin jo omaa varaosa-autoani lumen alta ja onnistuin avaamaan sen etuoven lämpöpuhaltimen avulla. Voisin irrottaa siitä itse lukon. Ongelmana on vain se, että joudun tekemään hommat ulkona. Tänään on satanut lunta. Eilen oli pakkanen. Oven verhouksen muovikiinnittimet särkyvät, jos niitä yrittää irrottaa pakkasessa. Ja autoon sataa lunta, kun ovi on auki. Autosta voisi irrottaa koko oven ja avata sen verhouksen sisällä lämpimässä. Mutta tällöin autoon varmasti sataa lunta ellei oviaukkoa peitä hyvin. Eikä sitä niin hyvin pysty peittämään etteivätkö hiiret menisi autoon tekemään tuhojaan.

Avaintekijä kaikessa on korjaamiseen tarvittavan sisätilan puute.

Tällaisista typeristä asioista kehittelen itselleni stressiä. Jos auton ovi ei ole kunnossa ensi viikon loppuun mennessä, ajamiset loppuvat siihen. Autoa kuitenkin tarvittaisiin monista eri syistä.

Tällaisia ovat päivän fiilikset ja mietteet.

Norma Bates

Riku ja Tunna syöttävät mysteerilerssejä ihmisille. Yhtä mysteeriä alkaa olla meikäläisenkin mössöt. Luulin että pakastimesta löytyy annos mozzarella-basilika-sikanautakastiketta, mutta sensijaan jäätynyt köntti paljastuikin joksikin kookoskanakastikkeeksi. Pitäisi jaksaa näperrellä maalarinteippietikettejä purkkeihin että tietää mitä on tullut pakastettua.

MrKAT

#94
Olen olettanut, ettei haittaa vaikka ottaa tuntikausien nokoset klo 18/19..20/21. On varoitettu että vaikea nukahtaa yöllä. Mutta mitä se haittaa jos saman verran tunteja enempi valvoisikin. Kunhan summa on entinen. Ja usein saattaa nukuttaa jopa enempi ja käydä aikaisemmin nukkumaan (jota lähimmäisten on vaikea uskoa).  Ongelma alkoi selvitä äskettäin kun siitä on alkanut tulla tapa. Ensinnäkin herättyään nokosista on hirvittävän kylmä, kädet jäässä. Katson huoneen mittaria: +26C. Myönnetään, että nukun usein matolla lattialla mutta se ei selitä kaikkea. En meinaa lämmetä millään. Illalla voi olla tokkurainen olo.
  Vasta äskettäin tajusin että elimistöni on vaeltanut kohti japania Tokion aikatauluun.  Klo 21- japsit ja minä olemme "aamuyössä" jolloin elimistö menee nukkujan vajaatoimintaan ja lämpötila ja aineenvaihdunta laskee.
Tämä ei vielä olisi ongelma mutta kun aina en nukahda klo 18-19 ja "etsikkoaika" menee ohi. Elimistö kärsii jetlagista, "vuoro(t)yöstä". Tästä voisi odottaa jopa terveysongelmia.
  Kuitenkin on toinenkin harha. Tuntien iltanokosten jälkeisenä aamuna olen virkeämpi koko päivän ja jos iltanokoset on jääneet pois niin seuraavana päivänä olen väsynyt ja niinpoispäin. Eli iltanokosilla on nykytilanteessa seuraavana pvnä mukavempi seuraus elimistölle kuin ilman. Tämä on kuin kahvi- tai huumeaddiktilla. Jos jää pois niin on surkeampi olo ja luulee että elimistö tarvii niitä kuin ruisleipää.



Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 23, 2019, 09:33:51
^Myös alaiset ja työtoverit haittaavat viihtyvyyttä...

Varsin monet kyllä kammoksuvat tilannetta, että noista kaikista luetelluista pääsisi tosiaan eroon ja jäisi ihan vain itsensä kanssa hommailemaan. Varmasti ensin se tuntuisi mukavalta, mtta pidemmän päälle luultavasti aika moni huomaisia, ettei riitä itse itselleen seuraksi ja sosiaaliseksi ympäristöksi.

Itse olen hyvinkin hyvin ihan yksinäni viihtyvä sorttia, mutta yleensä tupppaavat ihmiset kammoksumaan ajatusta siitä, ettei muita olisi ympärillä.

kertsi

#96
Nauratti vähän tämä Kalevauva . Tyypit ovat ottaneet vauva.fi-palstalta kielikukkasia ja säveltäneet biisinlurituksia niistä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 25, 2019, 20:36:22
Nauratti vähän tämä Kalevauva . Tyypit ovat ottaneet vauva.fi-palstalta kielikukkasia ja säveltäneet biisinlurituksia niistä.
Toi on joo hyvä :) Itsekin tullut noille repeiltyä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

On töissä tosi mielenkiintoinen projekti meneillään. Perjantaina meni duunissa 10 ja ½ tuntia kun järjestelin useampi sata riviä proseduraalista koodia luokkiin. Ei olisi tarvinnut, mutta uudet ominaisuudet, joita piti järjestelmään tehdä, olivat näin helpompi siihen liittää. Muuten olisi pitänyt kopioida proseduraalista koodia paikkoihin, joissa sen funktiota ei olisi enää muistanut. kun palaa noita kohtia koodissa joskus tulevaisuudessa ihmettelemään. Nyt selvittiin vain muutamilla metodikutsuilla, joita oli selkeää kommentoida ja paikoissa, joissa proseduraalista koodia muuten oltaisiin tarvittu. Maanantaina pääsen toivon mukaan kunnolla testaamaan pärehimmeliäni, että tuliko sutta ja sekundaa vai menikö kerralla purkkiin. Alustavasti parissa yksinkertaisessa tilanteessa vaikuttavan kyllä toimivan mutta vielä on pari muutosta tehtävä järjestelmään, että uudet ominaisuudet näkyvät kaikkialla, missä pitääkin. Vaikea sanoa, kummasta olen enemmän mielissäni; siitä, että sain koodin luettavampaan muotoon (jonka toimivuudesta tosin ei ole mitään takeita vielä) vai siitä, että voin tehdä joku toinen päivä 3 tuntia lyhyemmän työpäivän.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha


Tenniksen Austaralian avoimet menossa. Nadal vs Djokovich.

Niin hyvä harrastus kuin tennis onkin, niin kokenut aika kulutuksellisena. Palloja menee paljon, koska nukka häviää nopeasti. Pallot taitaa olla pääosin jotain öljyjalostetta, varmaan jotain muovityyppistä.

Toisaalta suliksessa muovisulka kestää aika kivasti, ja siinä lajissa taas niitä ei käytetä, jos ei puhuta ihan aloittelutilanteesta.

Kumpikin laji tulee kalliiksi. Tennis aiheuttaa haittakulutusta, ja kun muovi voisi sulkapallossa vähentää sitä, toteutuu haittakulutus muovittoman ratkaisun takia.

Tässä varmaan aito syy olla pelaamatta kumpaakaan, kun lisäksi ottaa huomioon, että molemmat lajit vaativat talioloissa muuta lisäkulutusta.

Molemmista lajeista itse tykännyt, tosin aina harmittanut turha kulutus, ja toisaalta rahanmeno tästä hyvästä.

Juha


Tenniksen historia on vähän kuin YKn historia, jäljiltään, jotka edelleen voimassa.

YKssa suurinta päätösvaltaa, ja toimijuutta edustaa muutama, super-vallallaolija. Muut ovat tasavertaisempia, keskenään, tai miten tämä meneekin.

Tenniksen suuret ottelut ovat yhtä poikkeuta lukuunottamatta Englannissa, ja sen siirtokuntamaissa. Vain yksi Grand Slam turhnaus on muualla, Ranskassa. Se on samalla ehkä suosituin. Alustana massa.

Massa-alusta muuten tenniksessä voi olla hyvin kyseenalainen. Vaatii jatkuvaa ylläpitoa. Miksihän on tullut valituksi?

Onko taustalla jotain samaa, kuin pelivälineiden valikoitumisessa. Jatkuvasti jotain vaihdettavaa, tai kertakäyttöisiin rakenteisiin nojaavaa.

Siinä ehkä työn kuvaa merkittävimmältä kannalta samalla, ja näkyy tästäkin vinkkelistä katsoen.

Juha


postman


Tenniksestä hieman muunlaiseen "urheiluun":

- Isis-teloittaja tänään tv:ssä: "Tapoin ja teurastin 900 miestä, raiskasin 250 naista"https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/74c548af-bdfe-4a69-866a-d68a1f6c887b
...........

Tämmöisiä asioita kun seurailee, niin täytyy hieman ihmetellä, että millä intresseillä halutaan lisää ja taas lisää "Pohjois-Afrikkalaista työvoimaa tänne Suomeen ?


Kenenkä/minkä instanssin taidot, taikka tiedot riittävät perkaamaan pois kaiken sellaisen aineksen, josta ei olisi harmia tulevaisuudessa ?


Juha


Oli miten oli, PM, niin löydösten maailmaa avautuu, kulkijalle.

Alkoi tuntua siltä, että eletään rituaalimaailmaa, tai sen kaltaista. On pientä ja kallista käyttöesinettä, kuten vaikka sulkapallon sulat, muine puitteineen.

Sitten on muuta pientä, mutta johon voi ajatella sisältyvän arvoa, jolloin myyntiä voidaan kohdistaa arvojuttuun. Eräs näistä on vaikka alusvaatteet, joita ei välttämättä erota, ellei perskannikoita levittele. Ja ne maksaa, joita täytyy tonkimalla tonkia, tosin tuskin tuokaan ihan käy joka tilanteessa.

Kai näitä on paljonkin.

Kun eletään arvoyhteiskuntaa, ja arvonantoa, niin ihme, jos arvoista niin paljon meuhkataan.

Jos kielessä ei ilmenisi sanaa: arvo, niin voisiko se merkitä, että arvot olisikin kohdillaan? Kun arvo ilmenee kielentasoisesti, ei sitä ehkä enää ilmene siellä, missä sen tulisi ilmetä.

postman

Niin, niin, tennispallot tulisikin jakaa/antaa ilmaiseksi, aivan samoin kuin nälkäisille ruoka-annoksia.

En näe tuossa juurikaan erilaisuuksia.