Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Tilasin varmuuden vuoksi nyt myös Caterpillarit. Samaten uudet housut. Tosin nää housut, joihin olen tykästynyt ja joita olen ostellut samaa mallia (amerikkalaiset inttimalliset housut) jo vuosia, ovat pikkasen liian pitkät. Aluksi ihan hyvän mittaiset, mutta käytössä venyy ja kohta lahkeet laahaavat maata. Pitää viedä ompelimoon lahkeiden lyhennykseen. Jos tuuman pari ottaisi pois. Samalla vien kangaskassinikin hihnan lyhennykseen. Tuossa on työmatkan varrella ilmeisesti ompelimo, jonka hinnaston mukaan tämä tulisi kustantamaan yhteensä hieman reilu neljä kymppiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#1921
> 40 € housujen ja kangaskassien kahvojen lyhennyksestä kuulostaa aivan kiskurihinnalta. Housujen lyhennys esim. tässä maksaa 12 €: http://www.ompelimolipsanen.fi/ ja kangaskassin hihnojen lyhennys on tosi pieni homma sekin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

Posti tekee sen ihan itse: Kirjeposti vähenee, joten Postin pitäisi pystyä tekemään tulosta paketeilla. Mutta - niin käteviä kuin pakettiautomaatit ovatkin, ei oikein napaa käytäntö, jossa täysi pakettiautomaatti tarkoittaa paketin ohjaamista johonkin toiseen Postin keskenään valitsemaan noutopaikkaan. Just kävi niinkin, että saman tilauksen toimituksen Posti päätti jakaa omalla päätöksellään kahteen eri noutopisteeseen. Tällainen "palvelu" ei nyt vain täytä millään tapaa alkeellisimpiakaan kriteerejä. Postitse tilaamisen idea vesittyy aika tehokkaasti, jos silti pitää ajella ympäriinsä tavaroita hakeskelemassa.

Kopek

Kävin eilen pitkästä aikaa Yrjönkadun uimahallissa, ja kukapa muukaan siellä taas istui saunan lauteilla kuin itse kuuluisa Hannu Taanila. Ensimmäinen havaintoni oli se, kun kuulin jonkun puhuvan politiikkaa mainiten mm. Stalinin uhrit ja Neuvostoliiton ja kapitalismin ja. Silloin mietin, kukahan tuollaista puhuu...

Värjääköhän Taanila hiuksensa, kun säilynyt niin tummatukkaisena iästään huolimatta.

Kirjoitin yhden eilisistä kommenteista kännykällä Y-kadun pukukopissa kun olin lähdössä vähitellen pois.

https://sananvapauteen.fi/henkilokuva/437

Tarkoitukseni oli käydä ostamassa suojakotelo Pixel 3a kännykkään, mutta niitä ei saa kuin tilaamalla. Kännykkä ei ole minun.

Näin viime yönä epämukavaa unta, että läheinen perheenjäseni oli murhattu ampumalla Oslossa jossakin hämärässä kahvilassa nörttien suosimassa suljetussa "Tor-korttelissa", jonne pääsee vain salasanalla. Suunnittelin, että linkkaan uutisen "millään ei ole mitään väliä" -hengessä tänne ja paljastan samalla sukulaissuuteni uhriin ja siten sukunimen kautta osittain henkilöllisyyteni. Samalla sanon hei. hei.

Tuossa unessa niin kuin lähes kaikissa unissani asuin rakkaassa menetetyssä ainoassa oikeassa kodissani. Olen asunut muodollisesti jo yli 30 vuotta "pakolaisena" toisella paikkakunnalla, eikä tuo paikkakunta ja talomme siellä ole ollut unissani kuin alle kymmenen kertaa. Olen lukenut jostakin, että ihmisen koti unissa on yleensä paikka, missä hän on asunut nuoruudessaan tietyn ikäisenä. Minun kohdallani tämä pätee täydellisesti.

Emotionaalinen suhde kotiini on minulla sama kuin suhde äitiini. Kumpaakin on ollut vain yksi. Asuinpaikat kotini menettämisen jälkeen ovat olleet kämppiä ja taloja ja asuntoja ja mitä tahansa, mutta ei koteja. Olen tuonut tämän näkemykseni siinä määrin selväksi, että lähipiirinikin tietää, ettei taloamme saa sanoa kodiksi tai stressaanun ja ahdistun ja hermostun.

Pystyn hyvin samaistumaan kotinsa israelilaisille miehittäjille menettäneiden palestiinalaisten fiiliksiin. Ero on siinä, että minulla ei ole taustallani yhteisöä, joka tukisi minua ja kiihottaisi minut ja omaiseni itsetuhoiseen ja toivottomaan taisteluun ikivihollista vastaan, jossa taistelussa entisestäänkin kärsisin ja kurjistuisin. On parempi, että yksi ihminen - tässä tapauksessa minä - kärsii kuin että koko perhe ja suku kärsii yhden ihmisen ideologisten pakkomielteiden takia.

kertsi

#1925
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 29, 2020, 08:31:34
Pystyn hyvin samaistumaan kotinsa israelilaisille miehittäjille menettäneiden palestiinalaisten fiiliksiin. Ero on siinä, että minulla ei ole taustallani yhteisöä, joka tukisi minua ja kiihottaisi minut ja omaiseni itsetuhoiseen ja toivottomaan taisteluun ikivihollista vastaan, jossa taistelussa entisestäänkin kärsisin ja kurjistuisin. On parempi, että yksi ihminen - tässä tapauksessa minä - kärsii kuin että koko perhe ja suku kärsii yhden ihmisen ideologisten pakkomielteiden takia.
Ei tuo minusta vaikuta siltä, että kovinkaan hyvin samastuisit.

Jos gazalaisiin samastuisit, sun pitäisi kuvitella itsesi tilanteeseen, jossa nykyinen asuntosi on vankila (olkoonkin se on joitakin kymmeniä kilometrejä talosi ympärillä). Et saisi käyttää niitä resursseja mitä ympäristössäsi on, esimerkiksi kalastusvesiä tai viljellä peltojasi. Et pääsisi rajan yli töihin. Joutuisit elämään avustusten varassa. Avustuksista vähennettäisiin sellaisia edullisimpia perusruokatarvikkeita, jotka kulttuuriisi kuuluvat kuten tomaattipuree, pasta ja linssit. Et saisi tarvittaessa lääkärihoitoa tai edes särkylääkkeitä. Kuulovammainen lapsesi ei saisi uusia pattereita kuulokojeeseen. Talosi ikkunoiden tai viemäriputkien särkyessä et saisi ostettua uusia ikkunoita tai viemäriputkia. Lapsesi ja lapsenlapsesi jäisivät kitukasvuisiksi ravinnon puutteen takia. Lastesi ja lastenlastesi koulunkäynti kärsisi siksi, ettei saartaja salli paperin ja lyijykynien tuontia.

Meinaatko tosiaankin, että katkeruus moisesta olisi pelkkää (sinun sanoillasi) "ideologista pakkomiellettä"?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Hirveä olo tänäänkin, aalloittain, ajoittain. Nyt vähän helpottaa kun maha sai äsken herkkuja teen kanssa.
  Läheinen on joutunut saattohoitoon ja sain tietää alkuviikosta. Vaikka oli jo merkkejä pitkään niin kolahti kovaa. Ruoka ei tahdo aina maistua ja maha tyhjenee nopeasti koska mahakin reagoi. Olen laihtunut muutamassa päivässä 1.2-1.5 kiloa. Olisin olettanut että taloustyöt tai liikunta, raskaat lumityöt, auttaisi kun keskittyy muuhun mutta saattaakin pahentaa. Kait koska siinä verensokeri laskee ja sen mukana mieliala ja vakiorutiinit antaa tilaa ajatella muuta eli just sitä mikä laskee mielialaa. Mutta lukeminen ja tv helpottaa koska ne edes vähän vaivaavat aivoja muihin asioihin.
  Koronavirusta ajatellen kokeilin käydä pitkästä aikaa kunnon juoksulenkillä, keuhkotreenillä. Aivan yllättäen jaksoin ja jaksoin juosta  eikä tullut ns. hengitysraja vastaan vaikka normaalisti just se on. Ehkä tyhjä maha antaa sydämen keskittyä lihaksiin ja keuhkoihin. Tämä selittäisi sen mysterin kun viime vuonna kävin kuntotestissä (olin valittanut rinnanahdistusta lumityön jälkeen) ja se oli aamulla tyhjällä mahalla ja sielläkin mulla oli parempi kunto kuin mitä normaalisti. Melkein petyin liian hyvään tulokseen. ;D
  Mahan rauhoittamiseksi olen pitkästä aikaa ottanut usein teetä kahvin sijaan. Leipä loppui toissa-iltana mutta ruisleipää oli tarjolla, Ei olis pitänyt. Iski valtava migreeni ja seuraavana aamuna oli viikon surkein syöksy pimeään tuskaan, depressioon.
  Yleensä en naputtele näin henk koht mutta kun depressio tuhoaa muistisäilöntää niin panen ylös.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 29, 2020, 15:00:41

Ei tuo minusta vaikuta siltä, että kovinkaan hyvin samastuisit.

Jos gazalaisiin samastuisit, sun pitäisi kuvitella itsesi tilanteeseen, jossa


Kirjoitin kotinsa israelilaisille miehittäjille menettäneistä palestiinalaisista. Gazalaisten joukossa lienee vielä pakolaisia, jotka menettivät kotinsa miehittäjille 1940-luvulla. Enemmistö asukkaista on kuitenkin sellaisia, jotka asuvat kodeissaan eivätkä ole menettäneet niitä miehittäjille.

Jos olisin gazalainen, olisin ehkä katkera omalle kansalleni, joka on äänestänyt Hamasin valtaan ja niittää nyt ja tulevaisuudessa satoa mitä valinnasta on seurannut.

-:)lauri

#1928
Kylläpä on taaas mukava lauantai. Söin kanaa ja uunivihanneksia ja jälkkäriksi tilasin kahvin kylkiäisiksi schwarzeneggers pullasta donitsin. Miksi muuten kaupoissa mytäviin berliininmunkkeihin laitetaan niin julmettu määrä sokeria? Arnoldsin donitseissa sokeria on huomattavasti vähemmän ja ne maistuvat siksi muullekin kuin pelkälle sokerille. Nuo teminaatorileivät ovat kyllä näin kotiin tilattuina vaan hieman turhan tyyriit, jotta ihan joka viikko viitsisi näin itseään hemmotella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 01, 2020, 15:15:15
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 29, 2020, 15:00:41

Ei tuo minusta vaikuta siltä, että kovinkaan hyvin samastuisit.

Jos gazalaisiin samastuisit, sun pitäisi kuvitella itsesi tilanteeseen, jossa


Kirjoitin kotinsa israelilaisille miehittäjille menettäneistä palestiinalaisista. Gazalaisten joukossa lienee vielä pakolaisia, jotka menettivät kotinsa miehittäjille 1940-luvulla. Enemmistö asukkaista on kuitenkin sellaisia, jotka asuvat kodeissaan eivätkä ole menettäneet niitä miehittäjille.

Jos olisin gazalainen, olisin ehkä katkera omalle kansalleni, joka on äänestänyt Hamasin valtaan ja niittää nyt ja tulevaisuudessa satoa mitä valinnasta on seurannut.

Totta, varmaan se sukupolvi, joka väkivalloin ajettiin kodeistaan Israelin alueelta, alkaa olemaan vähemmistössä. Jäljellä on heidän jälkeläisensä, ja ne gazalaiset, jotka ovat alkuperäisasukkaita Gazassa.

Onko sinulla tietoa, millaisia rauhanomaisia keinoja pakolaiset ovat yrittäneet päästäkseen palaamaan kotiinsa tai edes päästäkseen ulkoilmavankilastaan? Olisikohan niin, että mistään rauhanomaisesta yrityksestä ei ole seurannut mitään helpotusta pakolaisten tilanteeseen? Voisiko olla, että kun hyvä ei auta, yritetään pahalla?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

#1931
Avasin sijoitusvälitystilin ja annoin toimeksiannon ostaa yhden kappaleen Walt Disneyn osakkeita. Kaikki nämä vuodet työvenluokassa ja hups keikkaa kuulutaankin omistavaan portaaseen. Nyt varmaan pitää alkaa äänestämään Kokoomusta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 01, 2020, 18:58:44
Avasin sijoitusvälitystilin ja annoin toimeksiannon ostaa yhden kappaleen Walt Disneyn osakkeita. Kaikki nämä vuodet työvenluokassa ja hups keikkaa kuulutaankin omistavaan portaaseen. Nyt varmaan pitää alkaa äänestämään Kokoomusta.

^
Onnittelen sosiaalisen nousun johdosta.

En osaa antaa sopivaa sijoitusvinkkiä mutta tässä havainnekuva siitä, mitä omistat.



https://www.titlemax.com/discovery-center/money-finance/companies-disney-owns-worldwide/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Tuostako se Sipilä SOTE-kaavionsa kopioi?
Eipä ihme, ettei siitä tullut lasta ei rötkylää  ::)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

#1934
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 01, 2020, 20:36:18
^
Tuostako se Sipilä SOTE-kaavionsa kopioi?
Eipä ihme, ettei siitä tullut lasta ei rötkylää  ::)

Ei välttämättä. Mutta käyttämiensä konsulttien muita toimeksiantajia luultavasti kuviosta löytyy.

edit: toiminnan laajuuden voi päätellä siitä, että esim. Pixar on pikkiriikkinen pallura kuviossa, Disney maksoi siitä 2006 7 400 000 000 dollaria.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS