Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 05, 2020, 07:14:36

Tosin Kopekin kohdalla voi käydä toisin. En tiedä mitä pahaa hän on entisessä elämässään tehnyt, mutta hänen nykyinen karmansa ei tunnu suosivan riskinottoa.

Kävin varaamassa ajan paikalliselta autopuoskarilta. Vähän on alkanut luottoni mennä tähän korjaamoon, kun nytkin korjaaja mietiskeli, mitenhän osan saisi parhaiten irti, kun omatekoinen työkalu ei taida olla enää tallessa. Toivottavasti ei ainakaan millään hitsipillillä kuumenna. Tuo homma on siinä rajoilla, että voisin yrittää itsekin tehdä sen, mutta ulko-olosuhteissa jätän yrittämisen toiseen kertaan. Ei se erikoistyökalukaan näytä kummoiselta (oheisessa jutussa on linkki siihen). On harmillista, jos korjaaja särkee autoa yrittäessään kepulikonsteja.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24946.0

Hippi

Nyt on vanha valaisin pilkottu osiin, että saan metallit oikeaan paikkaan. Nyt pitäisi vain tietää, mitä niille sähköjohdoille pitäisi tehdä. Onko ne laitettava sekajätteeseen. Ei kai ne ongelmajätettä kuitenkaan ole?

Uusi valaisin on koottu ja hiki siinä meinasi tulla, kun kädet loppui välillä kesken, mutta onnistuin sen kasaamaan ja sain jopa toimimaan.

Melkoinen jätesaalis tuostakin sitten tuli, mutta tuollainen kapine kai on pakattava niin, ettei se pääse kolhiintumaan kuljetuksessa. Olisiko sen muotoillun styroxlaatikon sijaan sitten voinut olla jotain muutakin materiaalia, aaltopahvia esimerkiksi? Sen lisäksi, että osat oli pakattu kukin omiin syvennyksiin styroxissa, niin ne oli ensin vielä muovipussiin kääritty ja sitten koko komeus oli pahvilaatikossa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Tänään aamuiseen työmatkaani sisältyi paketin nouto Matkahuollosta, mikä tarjosi sopivan verukkeen kuluttaa työmatkaan hieman enemmän aikaa ja mahdollisuuden fiilistellä katuelämää. Oli suorastaan hämmästyttävää huomata, kuinka paljon liikenne hiljeni heti yhdeksän jälkeen. Siis klo 9.10 ei tutuilla kaduilla ollut enää ruuhkan häivääkään. Nyt kun aamulla on jo valoisaa, kannattaisi tehdä työmatkasta oikea aamukävely, ehkä n. 45 minuuttia ja kulkematta orjallisesti suorinta tietä. Se virkistäisi ja rentouttaisi mielen ennen työpäivää. Mutta...enhän minä aamu-unisena tuohon tule pystymään. Jos satun heräämään tavallista aikaisemmin, niin ylimääräinen aamuaika kuluu pidempään kahvihetkeen, mikä on mukavaa tietysti sekin. Tänään totesin kävelylläni mielihyvällä myös sen, että lumeton talvi on ollut kiva, koska ei ole juuri lainkaan tarvinnut töpötellä liukastumisen pelossa. Talven rasittavin piirre on minusta liukkaus. Tänä talvena on mustaa jäätä ollut vain pari kertaa. :)
All you need is Love

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 05, 2020, 20:27:32
Nyt on vanha valaisin pilkottu osiin, että saan metallit oikeaan paikkaan. Nyt pitäisi vain tietää, mitä niille sähköjohdoille pitäisi tehdä. Onko ne laitettava sekajätteeseen. Ei kai ne ongelmajätettä kuitenkaan ole?

Uusi valaisin on koottu ja hiki siinä meinasi tulla, kun kädet loppui välillä kesken, mutta onnistuin sen kasaamaan ja sain jopa toimimaan.

Melkoinen jätesaalis tuostakin sitten tuli, mutta tuollainen kapine kai on pakattava niin, ettei se pääse kolhiintumaan kuljetuksessa. Olisiko sen muotoillun styroxlaatikon sijaan sitten voinut olla jotain muutakin materiaalia, aaltopahvia esimerkiksi? Sen lisäksi, että osat oli pakattu kukin omiin syvennyksiin styroxissa, niin ne oli ensin vielä muovipussiin kääritty ja sitten koko komeus oli pahvilaatikossa.
Sähköjohdoille näyttäisi olevan tällaiset keräyspisteet:
http://www.serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mihin-vanhan-laitteen-voi-palauttaa

Tuotteiden ekologisempaa pakkaamista olisi tosiaan kehitettävä. Siitä saisi myös hyvän kilpailuvaltin.

Kopek

Edessä on noin seitsemän ja puolen tunnin linja-automatka, johon kuuluu vaihto toisen firman autoon alkumatkasta. Yleishermoilija kun olen, minua aina jännittävät tällaiset matkat. Ehdinkö ajoissa, menenkö oikeaan paikkaan, osaanko ostaa matkalipun, käykö ostettu kännykkälippu varmasti toisessa autossa, tuleeko viereen joku iso haiseva mölyävä tyyppi, joka tekee matkasta kärsimyksen, tapahtuuko onnettomuus...

Ehkä täydennän tätä "matkapäiväkirjaa". Nyt menen pakkaamaan kassia.

Hayabusa

Tänäänkin munalla töihin!  :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 06, 2020, 08:55:56
Tänäänkin munalla töihin!  :)

Oikein.

Jos Suomessa kaikki ruuantähteet syötettäisiin vapaana kulkeville ja ulkoileville lattiakanoille joiden pesämunia syötäisiin, saisivat ihmiset runsaasti huippulaadukasta ravintoa ja edullista proteiinia, kanatkin olisivat hyvin onnellisia tuottaessaan sitä mihin ne on suunniteltu - munia.

Toki laulu- ja viihdytysjoukoissa pitäisi olla muutama Kukko kanojen elämän täydellistäjänä.

Miksi kananmuna sopii laihduttajalle?  https://www.kultamuna.fi/kananmunan-kaytto/terveys-ja-hyvinvointi/kananmuna-laihduttajan-ruokavaliossa/

Hyvä mainoslause muuten: Ainoa oikea, onnesta soikea !
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Kananmunasta saa kyllä monenlaista herkkua. Makua grilliruokiin, munavoita piirakoihin,..loputon lista.
Eikös tv-sarja Reinikaisessa hänen heilansa pitänyt kanoja kerrostaloasunnossa?
Oma kanala olisi kiva.

-:)lauri

Söin äsken liikaa karkkia. Nyt on huono olo. "karkkipallona luokses pompin..."
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Olen pari päivää tässä pohtinut, että olenkohan tulossa kipeäksi tai jotain, kun makea ei tahdo maistua. Herkulliset valkosuklaa-karpalo cookies tuntuu maistuvan tylsälle. Noita olen tavannut iltapäiväkahvilla syödä yhden tai kaksi jo pidemmän aikaa. Nyt on mennyt monia päiviä, etten olekaan ottanut "herkkuani".

Karkkikaapissa on muutama pussi peruslakupaloja, jotka olen ostanut tarjouksesta pahan päivän varalle ja muutama suklaarasia joululta. Mitään noista en halua eikä ole ketään jolle nuo nyt voisi dumpata, kun ovat vielä tuoreita. Lähipiirini ei ole kovinkaan perso makealle, naapurin penskoille ei voi antaa liköörikonvehteja ja lakuista eivät tykkää.

Mietin, että sekö aamupuuron syönnin alkaminen on vienyt elämästäni herkuttelun ilon? Jos noin on, niin pitääpä miettiä uudelleen asiaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ostin eilen myös kymmenen kappaletta Lions Gaten osakkeita. Olivat kympin kappale. Äsken noiden yhdentoista osakkeeni arvo oli noin 5 euroa plussan puolella. Tosin vaikka Disney osakkeet ilmeisesti jaksavat sijoitajia kiinnostaa, Lions Gaten osakekehityksen suunta on ollut alas päin.

Harmi, ettei kaikkiin johtaviin elokuvaviihdeteollisuus-lafkoihin voi tuon DEGIRON kautta sijoittaa. Eikä tuo anna erityisen hyviä valikoimia optioiden suhteen. Olisi kiva sijoittaa optioihin amerikan markkinoille, mutta sikäli jos olen oikein katsonut, ainkaan tuon palvelun kautta ei ole mahdollista kuin lyödä vetoa yleisistä useampien lafkojen osakkeiden kurssista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 07, 2020, 21:03:14
^
Olen pari päivää tässä pohtinut, että olenkohan tulossa kipeäksi tai jotain, kun makea ei tahdo maistua. Herkulliset valkosuklaa-karpalo cookies tuntuu maistuvan tylsälle. Noita olen tavannut iltapäiväkahvilla syödä yhden tai kaksi jo pidemmän aikaa. Nyt on mennyt monia päiviä, etten olekaan ottanut "herkkuani".

Karkkikaapissa on muutama pussi peruslakupaloja, jotka olen ostanut tarjouksesta pahan päivän varalle ja muutama suklaarasia joululta. Mitään noista en halua eikä ole ketään jolle nuo nyt voisi dumpata, kun ovat vielä tuoreita. Lähipiirini ei ole kovinkaan perso makealle, naapurin penskoille ei voi antaa liköörikonvehteja ja lakuista eivät tykkää.

Mietin, että sekö aamupuuron syönnin alkaminen on vienyt elämästäni herkuttelun ilon? Jos noin on, niin pitääpä miettiä uudelleen asiaa.

Mulla oli tuossa pitempi jakso, ettei makeiset maistuneet, ja itsekin aloittanut aamuiset puurot. Olisikohan siitä johtunut, että makean nälkä vähentynyt.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Vaaraton Norsu

^^ Tämmöinen protip, että Hartwall Capital kannattaa laitta seurantaan. Se ei ole pörssiyhtiö, mutta jos jonain päivänä on, kannattaa sijoittaa, koska se on Arnold's donitsien iso omistaja. Yksikin pihi tyyppi, joka tuulettaa 3e säästöjä korvakuulokekustannuksissa, tilaa kotiin terminaattorileipiä "schwarzeneggerin pullasta", kuten hän ilmaisee.

-:)lauri

^laitetaan seurantaan. En lepää ennen kuin olen kuolettanut osakemarkkinoilla ansaitsemillani varoilla noiden kuulokkeiden uuden seitsemän euron piuhan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.