Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

Suomalaisten yritysten pörssikurssit ovat Helsingin pörssissä Rinteen pääministeriksi tulosta nouseet parikymmentä prosenttia. Pörssikurssien lasku voi sijoittajalle tuoda tappiota jos ostaa kalliilla ja myy halvalla. Menestys tulee siitä, että ostaa halvalla ja myy kalliilla, ts. ostaa silloin kun muut haluavat myydä (muttei huonoa) ja myy kun muut haluvat ostaa.

Minusta tuntuu, että taantuman ainekset ovat jo koossa, mutta Jenkkilässä pidetään maailmankin talous korkealla keplottelemalla vähintäänkin sikäläisten presidentinvaalien yli. Kulutusvetoinen talous tulee kyllä vielä maksettavaksi.

-:)lauri

No voihan uhriutuneen perussuomalaisen kokema vääryys sentään kun oli taas hyvä päivä töissä.

Sain korjattua sellaisen virheen kehitteillä olevasta järjestelmästä, minkä syytä en keksinyt kun sain sen aikaan. Muuttujien nimeäminen eri tavalla kriitiiisessä kohdassa poisti virheen. Pähkäilin virhettä aiemmin pitkään ja tuloksetta, mutta nyt kun projekti oli kuukauden telakalla, virhe korjaantui ensiyrittämällä. Fiksumpi ihminen olisi kysynyt neuvoa työkavereilta silloin kun virhe syntyi ja osoittautui vaikeaksi paikallistaa, mutta minun fiksuuteni tuntien, hakkasin luonnollisesti päätäni seinään. Se että tekee välillä muuta, auttaa erinomaisesti siihen, että osaa katsoa projektia tuorein silmin. Siksi avun pyyntö tai projektin siirtäminen hetkeksi syrjään olisi järkevää tehdä heti jos ei jostain ongelmasta tahdo itse päästä perille eikä pitkittää vääjäämätöntä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska

^
Kaverilta kysyminen on siitä erinomainen metodi, että sitä varten ongelma on itse selkeytettävä ymmärrettävään muotoon.

-:)lauri

Erinomainen pointti. Tuo on varmasti yksi merkittävä syy kysyä neuvoa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 11, 2020, 19:23:19
Aattelen, että mun itteni kannalta on ihan hyvä juttu, että en oo tänään kovin paljoa lukenut tätä palstaa. Koska olen nimittäin lukenut hyödyllisempiä juttuja.  :D 

Jahas, ja tätä fiilistä ja päivän mietettä kohti vois olla taas aika yrittää kömpiä.  >:(  Anteeksi Kansan syvät rivit kärttyisä kommentti Metaketjussa. Hienoa, että sulla on antoisia kokemuksia töissä! Oon ehkä vähän kateellinen, mutta sehän on vaan positiivinen voima mulle itelleni.  8)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 18, 2020, 00:29:28
^
Kaverilta kysyminen on siitä erinomainen metodi, että sitä varten ongelma on itse selkeytettävä ymmärrettävään muotoon.

Tämä on enemmän kuin totta ja joskus itsekin keksii vastauksen sen vuoksi, että on pakko asettaa kysymys selkeämmin. Siis kysyy oikeaa asiaa...

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 18, 2020, 15:00:47
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 11, 2020, 19:23:19
Aattelen, että mun itteni kannalta on ihan hyvä juttu, että en oo tänään kovin paljoa lukenut tätä palstaa. Koska olen nimittäin lukenut hyödyllisempiä juttuja.  :D 

Jahas, ja tätä fiilistä ja päivän mietettä kohti vois olla taas aika yrittää kömpiä.  >:(  Anteeksi Kansan syvät rivit kärttyisä kommentti Metaketjussa. Hienoa, että sulla on antoisia kokemuksia töissä! Oon ehkä vähän kateellinen, mutta sehän on vaan positiivinen voima mulle itelleni.  8)

Ei se mitään. Reaktiosi ylimieliseen kommenttiini oli perusteltu.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

        ^^
Samaten jonkun asian opettaminen toiselle ihmiselle pakottaa työstämään asiaa ikään kuin ulkopuolisen näkökannasta, ja siitä syystä opettaminen on parhaita tapoja oppia.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Vaaraton Norsu

Tän illan miete sellainen, että oon ku*ipää siksi kun mun on niin vaikea saada irti itestäni minkäänlaista kunnon suoritusta, jos ei oo jotain ulkoista pakkoa vaanimassa. Miks pitää ihmisellä olla tällainen ominaisuus!  >:(

-:)lauri

Hihnanlyhennysoperaation läpikäynyt kankainen kauppakassini sekä lahkeiden lyhennysoperaation läpikäyneet housuni olivat tänään tulikasteessa. Kyllä kannatti!

Oli mukava päivä töissä, pystyin keskittymään yhteen pitempään projektiin ja jeesaamaan tuoretta tiimin jäsentä. Uusi tämä tilanne on nyt ollut muutaman viikon. Aiemmin olen voinut tehdä omia projekteja kenenkään häiritsemättä, mutta nyt vastullani on toimia kehitystyön ohella opilaamme mentorina ja ainakin toistaiseksi on ollut hiemn hankala keskittyä johonkin projektiin erityisen syvällisesti kun on pitänyt opastaa tuota tulevaisuuden tekijäämme. Tänään vastuualueet olivat hyvin balanssissa. Oppilaani pystyi tekemään itsenäisesti hyllättävän paljon ilman, että tarvitsi apua.

Meillä on työpaikka ottanut koulunpenkiltä puolen vuoden, kahdeksan kuukauden tai vuoden jaksolle (mulla ei ole katkua kauanko projekti kestää) untuvikkoja suoraan alan kouluista tarkoituksena opettaa heidät koodaamaan ja talon tavoille, jotta saisimme heistä sitten tekijöitä kunhan rupeama on läpikäyty. Esimieheni yhdessä muiden tiimien esimiesten kanssa vetävät tätä projektia ja mulle on langennut meidän tiimissä hieman selainen mentorin rooli, eli käytännössä mulla on ollut päävastuu koodamisen opettamisessa ja järjestelmiemme opettamisessa. En minä tietysti koko vastuuta yksin kanna ja muutkin tiimimme jäsenistä osallistuu opettamiseen, mutta mulla kun on tiimissämme eniten kokemusta firmamme järjestelmistä ja useimmat työtehtävät liittyvät niihin, joten luonnollisesti minä sitten toimin pääoppaana kun oppilalla on jotain kysyttävää, mutta tietysti jos tulee tiimin muiden tekijöiden vastuualueilla olevia työtehtäviä tehtäväksi joita voi tarjota tuoreelle jäsenellemme, normaalisti delegoin opastamisen heille. Ihan mielenkiintoista ollut tuo mentorinkin homma ja ainakin toistaiseksi, opiskelijallamme on ollut oikea asenne ja hän vaikuttaa oppivan nopeasti.

Tosin kokoajan olen kehittynyt tuossa, että onnistun keskittymään omaan projektiini ja vain kun oppilallamme on kysytävää, keskeytyy flow tila. Tietysti tämä edelyttää tällaliasta päivää, jolloin asiakkaat eivät tule vartin välein sähköposteja pitkin akuuttien pulmiensa kanssa häiritsemään flow-tilani muodostumista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha


Etteepäi, sano nykyajan mummo, kun sepeleitä jaloista sinkoili: 
https://www.youtube.com/watch?v=WvNcA8hseWk !!

Kun vielä muistaa sen toisen kehoituksen, ennen kokeita: "Immer in der Ruhe", niin varmaan sopii hyvin matkaan, tuota tehdessä. Vilkastahan liikenteessä usein tuppaa olemaan. Jos ei, niin harvinaisempi aikaansaamattomuus, läntisissä elinpiireissä. Ei mitä.

Aave

On kehkeytynyt vahvaa näyttöä siitä, että lähisukulaistani on huijattu asuntokaupoissa, ja minua vituttaa ja surettaa kuin pientä oravaa. Hopeareunuksena tässä synkässä pilvessä on kuitenkin se, että hyvä lapsuudenystäväni sattuu olemaan teräksenkova juristi - ehti toimia hovioikeudessa tuomarina, ennen kuin perusti yksityisen lakitoimiston. Ohjasin jutun hänen hoidettavakseen, ja hän tietenkin itsekin tuntee lähisukulaiseni. Hänkin suuttui. On vittuiltu niin väärälle ihmiselle, kuin olla ja voi - ja  vastapuoli saa sen nyt sitten myös tuta.

Vituttaa sen verran rankasti, että tekisi mieli soittaa toinenkin puhelu, ja lähettää mustien autojen saattue vastapuolta tervehtimään. En tietenkään tee niin, mutta mieli kyllä tekisi.

Voi taivas, kun ystäväni ammattinsa puitteissa suuttuu. Hän on niin systemaattinen, brutaalin rigidi ja järkähtämättömän perusteellinen, että yhtä hyvin voisi asioida lakiteknisen tappokoneen kanssa. Hän etsii, löytää ja kääntää sellaisetkin kivet, joita muut eivät edes älyäisi etsiä. Se kristallinkirkas, täydellisen armoton ja leppymätön katse nujertaisi vaikka kansanmurhaajan. Oikein pahaa tekee, jos joutuisi itse lakiasioissa häntä vastaan. Luotan häneen, kuin vuoreen.

Nyt riipaisen kännin, ja annan asian olla. Vaan kun koittaa arki ja maanantai, apparaatti lähtee käyntiin eikä sammu, ennen kuin vastapuoli on jauhettu tuhannen paskaksi. Tulevat vielä toivomaan, että eivät olisi koskaan syntyneetkään. Voi saatana.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

#2007
Hamstrasin hiukan varmuusvarastoa kasaan. Ostin pari hernekeittopurkkia (ennestään oli 4 joten nyt on yht 6), säilykehedelmäpurkkeja ja jokunen kilo jauhoja, maitojauhetta ja 9 litraa maitoa. Sekä pakastimeen 4 kalapuikkopakkausta ja 4 mustikkalaatikkoa ja 2 puolukkapussia. Ostin myös desinfiointiainetta ja käsidesipurkin ja FF2-tason naamareita. Tuotteet ostin tiukat rukkaset kädessä ja autossa poistin ne istuimelle ja muutoin oli toiset väljemmät rukkaset käytössä. Eli koitin tehdä eristysmuuria, harjoitteena.
Maksut tein pääosin lähimaksuna joten ei tarvi saastuneita seteleitä hypistellä. Tosin piti kerran maksaa seteleinä mutta seuraavalla kerralla koitan tehdä ostokset 2:ssa erässä jotta lähimaksuraja 50€ ei ylity.
   Osaksi tässä oli myös toinenkin koe: Käyn tästä lähin vain kerran viikossa kaupassa.
Näin talvella infektioiden (ja pakkasten) aikaan koitan usein kulkea huivi naamalla mutta se ei ole herättänyt huomiota. Paitsi nyt on. Huomasin ihmisten tuijottavan ja vilkuilevan huolestuneina. Ajauduin myös ystävällisen vanhan pariskunnan kanssa keskusteluun coronavirus-aiheesta hyllyjen välissä. Ymmärsivät "yskän" kun kerroin influenssan vieneen minut teholle ja olen siksi hiukan ylivarovainen. (Suojani estää pahimmat pärskeet mutta ennen kaikkea uskomukseni on että suojatussa kostean lämpimässä nenässä valkosolusotilaani ovat tehokkaimmillaan).
Nainen oli huolissaan sukulaistytöstä joka oli just tilannut matkan Teneriffalle, kun aamun uutisissa oli puhuttu että sielläkin oli puhjennut tautia. Nainen kertoi äitinsä pienenä sairastaneen espanjantaudin mutta suku uskoo että hän säilyi hengissä koska söi silloin paljon sipulia.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Vi....aa hieman, kun jouduimme tekemään kiinteistökauppoja ostajan eduksi. Emme tienaa, melkein tappiolla meni kiinteistö, mutta syrjäalueiden talojen ja asuntojen kauppa nyt on tällaista. Halvalla menee. Pakko myydä turhaa pois, koska vaati joka kuukausi ylläpitokuluja. Sentään suurinpiirtein saimme kuitattua velat myyntihinnalla. Sääliksi käy heitä, jotka perivät jotain rintamamiestaloja kaupunkien laitamilta. Niille ei ole vaan ostajia, ehkä 5000 eurolla... :(

Kopek

#2009
Kiinteistöistä puheen ollen minullakin on riesana puolikas vajaan kahden hehtaarin "metsämaasta", josta joka vuosi pitää maksaa kiinteistöveroa. Surkea ryteikköinen pusikko nielee rahaa. Haluaisin eroon siitä, mutta en tiedä miten. Myyntituloa en halua saada (tai tietysti haluaisin, mutta en pysty saamaan), koska olen eräänlaisessa tuloloukussa, jossa satasen tulo merkitsee sadanviidenkympin menoa.

Yhteisomistajuus hankaloittaa asiaa entistään joten maapläntti vain on ja imee vähiä rahojani vuodesta toiseen. Varmaan veroa on jo maksettu maan arvon verran. Olen tainnut kerran käydä vilkaisemassa tuota aluetta, jossa on upottavaa suon tyyppistä hetteikköä ja ryteikköä ja muurahaispesiä. Alue päätyi puoliksi omistukseeni isäni nerokkaissa bisneksissä. Toisen puolen omistaa sisareni. Hänkin haluaisi päästä tästä maarasituksesta eroon.

Uutiset kertovat, että painija Petra Olli lopettaa. Täysin yhdentekevää minulle ja täysin tuntematon tyyppi. Nimen perusteella kuvittelisin mieheksi, mutta uutiskuvassa näyttää hieman naiselta. Kumpi mahtaa olla. Miksi sukuniminä ylipäätään on miesten nimiä kuten Olli. Onko naisten?

Nimiyhdistelmiä: Lilli Olli.. Lalli Olli.. Olli Lalli..