Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

            ^^
Asvaltti voi jäätyessään olla kovin liukas, varsinkin jos päälle on vielä satanut ohut lumikerros.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

 En keksi mitään kirjoitettavaa muuta kuin sen, että en keksi mitään kirjoitettavaa.

Amore

Menin viiden jälkeen ip nukkumaan tarkoituksenani ottaa torkut ennen kuin lähtisin illalla elokuviin, jonne pitäisi ehtiä kahdeksaksi. Minulla oli ennakkoon ostettu lippu. Säpsähdin hereille n. klo 19.40. Tiesin, että pistämällä töpinäksi voin ehtiä Kaisaniemen Kinopalatsiin. Piti vaihtaa kotivaatteet ulkovaatteisiin ja sitten sännätä kadulle. Tuli raitiovaunu sopivasti kohdalle; pääsin sillä muutaman pysäkinvälin. Matka sujui jopa niin sutjakkaasti, että minulla oli hetki aikaa odottaa ennen kuin katsojat päästettiin saliin. Olin ennen torkkuja ajatellut panna herätyksen päälle, mutten viitsinyt tehdä niin. No, lopulta sisäinen kello huolehti asiasta kuitenkin. 8)
All you need is Love

Kopek

Onko Amore koskaan nukahtanut elokuvissa? Minulle on käynyt niin useita kertoja. Nukahdin jopa kesken James Bondin ryminäkohtauksen.

Mietin tässä juuri, milloin olen käynyt viimeksi elokuvissa. Siitähän taitaa olla jo vuoden verran tai ylikin. Filmi oli Blade Runner 2. Ensimmäisen kävin katsomassa aikoinaan Bristolissa. Näin tuolloin lehdessä elokuvailmoituksen ja ajattelin, että ehkä se on jotain scifiä, joten käynpä katsomassa.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 02, 2019, 00:11:12
Onko Amore koskaan nukahtanut elokuvissa? Minulle on käynyt niin useita kertoja. Nukahdin jopa kesken James Bondin ryminäkohtauksen.

Ei ole koskaan käynyt nukahtamista elokuvissa, koska en pysty nukahtamaan istuallani. Tv:n äänessä saatan nuokkua, mutta siinäkin heti nukahtamisen hetkellä säpsähdän hereille, koska meinaan pudota tuolilta. En käsitä, miten ihmiset voivat nukkua istuma-asennossa.

Muuten olen kyllä oikein hyvä nukkumaan. En heräile pamahduksiin, naapureiden kolinoihin, musiikkiin, en välttämättä edes ovikelloon. Mutta on yksi ääni, johon herään helposti: lumiaura. Kun katuja aurataan yöllä, sama kone pörrää kulmilla pitkään ja tuottaa matalataajuista murinaa, johon herään ja jonka kuuluessa minun on vaikea nukahtaa uudelleen. Lumettomana aikana jokin lakaisukone on samanlainen häiritsijä.
All you need is Love

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 02, 2019, 00:11:12

Mietin tässä juuri, milloin olen käynyt viimeksi elokuvissa. Siitähän taitaa olla jo vuoden verran tai ylikin. Filmi oli Blade Runner 2. Ensimmäisen kävin katsomassa aikoinaan Bristolissa. Näin tuolloin lehdessä elokuvailmoituksen ja ajattelin, että ehkä se on jotain scifiä, joten käynpä katsomassa.

No sinähän se alvariinsa elokuvissa hyppäät. Omasta leffareissustani on ehkä parikymmentä vuotta. :)

Syitä käymättömyyteen on useita. Ensinnäkään en ole mitenkään viehättynyt siitä, että menen johonkin paikkaan katsomaan elokuvaa, jonka aika pian voi katsoa kotonakin, jos siltä tuntuu. Pari viimeistä leffakokemusta oli tuskallisia, sillä minusta on epämiellyttävää, että äänet on niin kovalla, että ne tuntuu pahimmillaan värinänä sisuskaluissa, mutta muuten vain sattuu korviin. Leffareissuun pitäisi varustatua korvatulpilla. Sitten on vielä tuo nukahtaminen. Pystyn sen tekemään kovassa metelissäkin. Pimeä tila ja vahvat välkkyvät värit käyvät silmiin, joten niitä pitää välillä lepuuttaa ummistamalla ne. Se on sitten menoa hyvin nopeasti. Kotimatka juuri heränneenä vielä unenpöpperöisenä ei ole mukavaa.

Nukahtaminen kesken elokuvan käy kyllä kotonakin, vaikka miten olisin innostunut katsomisesta. Onneksi telkusta tulee niin paljon uusintoina elokuviakin, että muutamalla katselukerralla yhteensä saan lopulta katsottua elokuvan kokonaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

#156
Minulla on varsin tarkka sisäinen herätyskello. Jos en ole yliväsynyt tai kipeänä, herään muutaman minuutin tarkkuudella haluaamani aikaan. Jonkin erityissyyn kuten reissuun lähtemisen vuoksi vekkari on varmuuden vuoksi viritettynä. Niin tänäkin aamuna. Heräsin kuitenkin normaalisti omia aikojaan n 5 minuuttia ennen kelloa. Lähtöpuuhat vastaavasti myös sujuivat vanhalla kaavalla eli ensin ei tapahtunut mitään, sitten paniikkipakkaaminen ja menoksi.

Muoks. Näin reissun päällä kirjoittelen tabiskalla. Tässä on joku tekstin automaaginen korjaus. Aina ei muista katsoa mitä kone luuli minun tahtovat kirjoittaa, joten viesteissä saattaa esiintyä normaalia enemmän outouksia.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Eilen kaupasta tullessani huomasin, että henkilöauto on jumittunut pihatielle, kun kaupungin aura-auto oli ajanut tien poikki jumalattoman lumivallin. Kumma, että ajoitus ei tunnu ikinä osuvan kohdalleen ja meidän huoltoyhtiö ehtii putsata tiet juuri ennen kuin kaupunki tulee ne tukkimaan.

Joka tapauksessa valli oli niin selvä, että vain vailla harkintakykyä oleva siihen hurauttaa autollaan. En ollut sillä tuulella että olisin jaksanut mennä apuun toiselle puolelle pihaa, vaan jatkoin kotiin. Ehkä olisi pitänyt, sillä vielä puolen tunnin kuluttua autoa siinä irroiteltiin ja vihdoin jonkun hinausavulla se siitä lähtikin. Tai, tuskin minä siinä olisin voinut muuta tehdä kuin ihmetellä, sillä se auto näytti olleen ihan alustaa myöten jumissa -ikään kuin napa kivellä.

Sen verran asia kuitenkin jäi kiusaamaan, että tänään lähdin aamusta lapiohommiin, kun tuon lisäksi roskakatoksen oven edustassa on niin paksulti tiukkaan tallaantunutta lunta, että ovi aukeni huonosti ja kulkuväylä oli hyvin liukas. Monesti ainakin itse vien roskia joissain pikkukengissä, jotka on helppo tuikata jalkaan ja niissähän ole mitään kitkapohjia.

Niin sitten hakkasin lapiolla sitä paakkuuntunutta lunta roskiksen edustalta, raivasin kaikki kolme ajoväylää auki pihateiden risteyksistä ja vielä jokaisen kuuden rapun edustat putsasin kunnolla asfalttiin asti ja hiekotin ne. Tälle päivälle on ennustettu uutta lunta ja nyt kun pohjat on siivottu, uusi lumi on helppo siivota kunnolla pois riippumatta siitä, missä muodossa se tulee.

Pieni moka tapahtui lähtiessä. Olin jo ulkovaatteissa, kun muistin, etten ollut muistanut syödä mitään. Aamuisin ei vaan ole nälkä, mutta tuollaiseen ponnistukseen lähtiessä pieni kourallinen pähkinöitä olisi ollut tarpeen. Sen huomasin noin puolessa välissä urakkaani, kun tuli hiukan heikko olo.

Luulenpa, että pian on käsivarret kipeänä ja nyt olisi viisainta imuroida ennen kuin väsy ja kipu iskee. Muuten voi jäädä viikonloppusiivous tekemättä tältä päivältä. Mutta olisiko se toisaalta niin suuri vahinko? :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 02, 2019, 08:49:43
Minulla on varsin tarkka sisäinen herätyskello. Jos en ole yliväsynyt tai kipeänä, herään muutaman minuutin tarkkuudella haluaamani aikaan. Jonkin erityissyyn kuten reissuun lähtemisen vuoksi vekkari on varmuuden vuoksi viritettynä. Niin tänäkin aamuna. Heräsin kuitenkin normaalisti omia aikojaan n 5 minuuttia ennen kelloa. Lähtöpuuhat vastaavasti myös sujuivat vanhalla kaavalla eli ensin ei tapahtunut mitään, sitten paniikkipakkaaminen ja menoksi.
Sama juttu, mutta minulla kuvio vaihtelee. Välillä on pitkiäkin jaksoja jolloin herään aina ennen herätystä, välillä taas ei olisi millään myöhästymättä ilman. Ei minulla kokemuksen mukaan silti pitkälle yli menisi, vaikka pommiin nukkuisinkin. Puoli tuntia, korkeintaan tunti. Nyt olen nukkunut viime syksystä asti niin, että herään kuin kello, ilman herätyskelloa. On sellainen vaikutelma, että tilanne on suorassa suhteessa siihen, miten merkitykselliseksi elämäntilanteensa kokee. Näinä päivinä on mielenkiintoista ja paljon henkistä+kirjoitustyötä, olen sillä tavoin virittyneessä mielentilassa.
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa
Muoks. Näin reissun päällä kirjoittelen tabiskalla. Tässä on joku tekstin automaaginen korjaus. Aina ei muista katsoa mitä kone luuli minun tahtovat kirjoittaa, joten viesteissä saattaa esiintyä normaalia enemmän outouksia.
Heh! Jos sieltä tulee jotain erityisen hilpeitä, jätä teksti silleen ja täällä koitetaan sitten arvailla, että mitä sinun oli tarkoitus kirjoittaa!

Xantippa

Ollaan kaupungissa pitkästä aikaa. Täällä on paremman puoliskon maalaiskyvyille käyttöä autojen kanssa, milloin perkaa lumikinoksesta, milloin käynnistää. Sanoo, että täällähän on miehelle hommia :)

Pitää varmaan viedä pitsalle.

T: Xante

Hippi

Nuori mies tuli rappukäytävästä ulos ja näki minut lapioimassa lunta.

- Lumitöissä vai?
- Joo, vähä.

Siinä on suomalaista small talkia kukkeimmillaan :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 02, 2019, 11:30:35
Nuori mies tuli rappukäytävästä ulos ja näki minut lapioimassa lunta.

- Lumitöissä vai?
- Joo, vähä.

Siinä on suomalaista small talkia kukkeimmillaan :D

'Luomistahan' tuo yllä oleva oli - kai?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 02, 2019, 11:30:35
Nuori mies tuli rappukäytävästä ulos ja näki minut lapioimassa lunta.

- Lumitöissä vai?
- Joo, vähä.

Siinä on suomalaista small talkia kukkeimmillaan :D

Täsmälleen.

Mentiin eilen ulos, nuori nainen itki vuolaasti.

Kysymys: Ei lähe?
Vastaus: yyyyyyyyyy
Vastaus: äläs...ootaas....

Temppuja pari, hyräyhdys

: kato lähtee se aina...autot on tämmöisiä (lohduttavalla äänellä)

Brutto ymmärtänee.

T; Xante

Hippi

Kielemme on niin ilmaisuvoimaista, että aina ei ei ole tarpeen pitkästi jaaritella.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Kerrankin kunnolliset yöunet takana, ihanaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️