Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Pari vuotta sitten:

Burgerien syöminen pääruokina tulee kalliiksi.
Sen tietävät monet vähäpalkkaiset.
Kahden mojovan burgerin hinnalla saa parin päivän ruoan tarpeet ja burgerit saa syötyä päivässä = yhden päivän ruoat.
Muisto Keijo Kullervo
PS. Hesburgerissa en ole käynyt ikinä. en myöskään Macdonals:silla. Ja hengissä olen selvinnyt 76 vuotiaaksi asti.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

-:)lauri



Ovatkohan tämän (damascus goat) näköiset otukset toimineet innoittajina joillekin tähtiensotahahmoille?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Harmi, että ikä on tuonut mukanaan itsehillintää. Äsken olisi ollut käyttöä spontaanille karjaisuille "HYI HELVETTI"  :o :o :o

Olin Lidlissä ja huomasin pussitettuja minipaprikoita kohtuulliseen hintaan, joten ajattelin sellaisen napata mukaani. Ikävä kyllä se oli vihannestiskin ylemmällä hyllyllä ja kun nostin laatikosta pussin, niin tunsin, kun käsivartta pitkin hulahti jotain märkää suoraan kainaloon asti. Se pussi tosiaan valui vettä tai jotain muuta kirkasta nestettä. En jäänyt sitä tarkemmin tutkimaan.

Fiilikset meni niin perusteellisesti, etten mitään heräteostoksia jäänyt tekemään, vaan keräsin pikaisesti ne, joita olin tullutkin ostamaan ja sitten kassalle. Kassalle annoin aika hillitysti palautetta sen jälkeen, kun olin maksanut ostokseni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 01, 2020, 19:09:44
Harmi, että ikä on tuonut mukanaan itsehillintää. Äsken olisi ollut käyttöä spontaanille karjaisuille "HYI HELVETTI"  :o :o :o

Olin Lidlissä ja huomasin pussitettuja minipaprikoita kohtuulliseen hintaan, joten ajattelin sellaisen napata mukaani. Ikävä kyllä se oli vihannestiskin ylemmällä hyllyllä ja kun nostin laatikosta pussin, niin tunsin, kun käsivartta pitkin hulahti jotain märkää suoraan kainaloon asti. Se pussi tosiaan valui vettä tai jotain muuta kirkasta nestettä. En jäänyt sitä tarkemmin tutkimaan.

Fiilikset meni niin perusteellisesti, etten mitään heräteostoksia jäänyt tekemään, vaan keräsin pikaisesti ne, joita olin tullutkin ostamaan ja sitten kassalle. Kassalle annoin aika hillitysti palautetta sen jälkeen, kun olin maksanut ostokseni.

Kävit siis ostoksilla liiterissä, eikä asiointikokemus ollut priimaa. Mitä sinä oikein odotit?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Ainakaan tuossa lähimmässä minulla ei ole ollut mitään huonoja kokemuksia. Tosin se ei ole kauppa, josta päivättäin teen ostokseni. Lähinnä haen eräitä tiettyjä tuotteita, joista erityisesti pidän ja ihan vastaavaa ei saa omasta kaupastani ainakaan yhtä edullisesti. Silloin, kun tuolla käyn, niin saatan ostaa myös vihanneksia ja hedelmiä, jos niitä sattuu olemaan tarve.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Päivän hikiliikkunnat suoritettu ja kilpajuoksut sade- ja ukkosrintaman lähestymisen kanssa onnistuneesti tehty:

Sain vihdoin aikaiseksi polttaa poltettavaa jätettä pihan nuotiolla, heitin mukaan vähän klapeja. Ja sitten kokeeksi heitin kaksi bataattia liekkeihin, jotka ehkä olivat liian isot. Luullakseni pitäisi olla hiillos enää jäljellä. Kävin kokeilemassa terävällä pitkävartisella metallisella makkaranpaistotikulla, ja kovalta tuntui. En huomannut ottaa aikaa, milloin laitoin ne liekkeihin. No, joko tuloksena on läpeensä hiiltyneitä kökkäreitä, tai sitten pinnalta hiiltyneitä ja sisältä herkullisia ihanuuksia.

Sillä aikaa, kun nuotio tekeentyi, kävin keräämässä kanttarellit saunapolulta. Niitä tuli mukava määrä, ainakin yli puoli litraa. Pystyin putsaamaan ne pihalla samalla kun pidin nuotiota silmällä.

Kaiken kukkuraksi sain vietyä biojätteet ja tyhjennettyä likavesisangon, ja haettua tiskivettä sadevesisaavista.

Taivaalla seilasi mustaakin mustempia pilviä, mutta välillä on kuuma auringonpaiste. Pari tippaa vettäkin tuli.

Nyt pitäisi saada aikaiseksi lämmittää tiskivettä kaasuhellalla, jotta pääsee tiskaamaan ja sitten laittamaan kanttarelleista jotain syötävää perunoiden kanssa. Taidan ensin käydä noukkimassa hiiltyneet bataatit, ja tekemässä obduktion yhdelle ihan uteliaisuudesta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Jes! Jes! Bataatit eivät olleet läpeensä hiiltyneitä, vaan sisältä ihanan maukkaita, oranssisia herkkuja, parhaimman makuista bataattia en ole eläissäni maistanut, voi pojat. Vähän oliiviöljyä päällä, ja vähän vuolukanaa, uutta sipulia ja kurkkua, niin olipas juhla-ateria kerrassaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Pystyisinpä käväisemään aikakoneella menneessä ajassa ja vieraissa paikoissa. Vaikkapa Yhdysvalloissa vuonna 1972. Lähtisin kävelemään kohti auringonlaskua...

https://de.phaidon.com/resource/60628-americansurfaces-123-b-oklahoma-city-ok.jpg

Piipahtaisin pikkukaupassa ostamassa jotain naposteltavaa.

https://de.phaidon.com/resource/60628-americansurfaces-167-petersburg-ny.jpg

Katselisin katuelämää ja kiertelisin kaupoissa katselemassa, mitä vuonna 1972 on tarjolla.

https://de.phaidon.com/resource/019-a-queens-ny.jpg

Joisin kahvit.

https://de.phaidon.com/resource/047-alberquerque.jpg

Tulisin Suomeen Finnhansalla.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Finnhansa_1972_Travem%C3%BCnde_Helsinki.jpg/1280px-Finnhansa_1972_Travem%C3%BCnde_Helsinki.jpg

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 02, 2020, 21:23:51
Pystyisinpä käväisemään aikakoneella menneessä ajassa ja vieraissa paikoissa...

Tulisin Suomeen Finnhansalla.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Finnhansa_1972_Travem%C3%BCnde_Helsinki.jpg/1280px-Finnhansa_1972_Travem%C3%BCnde_Helsinki.jpg

Tein ensimmäisen ulkomaanmatkani Finnhansalla, jolla matkustimme Gotlannin saareen viikon kesälomalle. Laiva lähti Sompasaaresta ja saapui Sliten satamaan. Laivalla oli elokuvateatteri, jossa katsoin Disneyn Viidakkokirjan. Se oli ensimmäinen kerta kun olin yksin elokuvissa. Vanhempani noutivat minut teatterilta näytöksen jälkeen.

Tulimme perille juuri kun Apollo 11 oli laskeutunut/laskeutumassa kuuhun. En muista tuosta kuulennosta mitään, sillä en lapsena seurannut sellaisia asioita. Aistin kuitenkin vallinneen ihmetyksen tunnelman. Majoituimme Visbyssä B&B -tyylisesti ruotsalaisen perheen kotona. Isäntämme lienevät olleet jokin keski-ikäinen pariskunta, jonka lapset olivat jo aikuisia ja täten heillä oli huoneita jäänyt vuokrattaviksi. Vanhempani seurasivat yöllä kuulentoa isäntäpariskunnan kanssa televisiosta.
All you need is Love

MrKAT

Mikä tekee kesän? Minulle..
Lämpö.
Koivujen vihreys ja tuoksu.
Kärpäsen surina ja kävely kädellä.
Räystäspääskyjen tsurina pesällä ja tsiurina taivaalla.
Avonaisen ikkunan nitinä tuulenvireessä.
Kurkkuviipaleet ruokapöydässä.
Wanhojen Valittujen Palojen luku puutarhakiikussa.
Auringon ylitsevuotava valo.
Valoisa yö.
Pulleat korkeat poutapilvet sinisellä taivaalla.
Ukkosen jyrinä.
Sateen aaltoileva ropina katolla.
Aamukasteisen luonnon voimakas tuoksu.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

kertsi

Mökiltä lähteminen on aina hitonmoista arpomista, notta milloin lähtee, tuleeko tänne sukulaisia jälkeeni, pitääkö kerätä yhden puskan viinimarjat ennen lähtöä, milloin on saanut tarpeeksi nukuttua, että uskaltaa ajaa pitkän matkan untsovaitter. Ja niin on kyllä mökille lähteminenkin, kun raahaan mukanani pakosta aika paljon kamaa, ihan juomavedestä lähtien. Olen ollut täällä nyt kolme viikkoa, ja ainakin viikon verran on sadellut. Loppuviikosta olisi luvassa helteitä, joten ei ollenkaan huvittaisi olla silloin kaupungissa, yäk, sillä asuntoni on aika tukalan kuuma. Toisaalta pitäisi mennä toimittamaan tärkeitä asioita kaupungissa, ja laskujakin varmaan on tullut maksettavaksi. Ja olisihan se kiva pestä tukkakin, kun en yleensä jaksa savusaunaa lämmittää. Puhtaat vaatteetkin alkavat loppumaan. Juomavettä on vielä 20 litraa, vaikka naapurista saisi kyllä lisää.

En ole enää tehnyt kauppatilausta tänne mökille, vaan kaupunkiin. Tämän voi tietty muuttaakin. Mutta parasta olisi, että oiisi saanut syötyä pakkasesta ja jääkaapista riittävästi, ettei roudaaminen olisi liian hankalaa.

En ole aiemmin saanut aikaiseksi alkaa toimittaa lähtöä jo edellisenä päivänä, ja olisi hienoa, jos saisin edes tiskattua edellisenä päivänä, niin viimeiselle päivälle ei jäisi niin paljon. Nyt yksi kattiloista on niin karstainen, kun satuin polttamaan pohjaan erään keitoksen, että se on tainnut kanittaa tätä tiskihommaa, joka muutenkin on aika hankalaa, kun pitää kantaa vesi ja lämmittää se kaasuliedellä. Ehkä tänään saan aikaiseksi sen samperin tiskin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 03, 2020, 12:02:35
Mökiltä lähteminen on aina hitonmoista arpomista, notta milloin lähtee, tuleeko tänne sukulaisia jälkeeni, pitääkö kerätä yhden puskan viinimarjat ennen lähtöä, milloin on saanut tarpeeksi nukuttua, että uskaltaa ajaa pitkän matkan untsovaitter. Ja niin on kyllä mökille lähteminenkin, kun raahaan mukanani pakosta aika paljon kamaa, ihan juomavedestä lähtien. Olen ollut täällä nyt kolme viikkoa, ja ainakin viikon verran on sadellut. Loppuviikosta olisi luvassa helteitä, joten ei ollenkaan huvittaisi olla silloin kaupungissa, yäk, sillä asuntoni on aika tukalan kuuma. Toisaalta pitäisi mennä toimittamaan tärkeitä asioita kaupungissa, ja laskujakin varmaan on tullut maksettavaksi. Ja olisihan se kiva pestä tukkakin, kun en yleensä jaksa savusaunaa lämmittää. Puhtaat vaatteetkin alkavat loppumaan. Juomavettä on vielä 20 litraa, vaikka naapurista saisi kyllä lisää.

En ole enää tehnyt kauppatilausta tänne mökille, vaan kaupunkiin. Tämän voi tietty muuttaakin. Mutta parasta olisi, että oiisi saanut syötyä pakkasesta ja jääkaapista riittävästi, ettei roudaaminen olisi liian hankalaa.

En ole aiemmin saanut aikaiseksi alkaa toimittaa lähtöä jo edellisenä päivänä, ja olisi hienoa, jos saisin edes tiskattua edellisenä päivänä, niin viimeiselle päivälle ei jäisi niin paljon. Nyt yksi kattiloista on niin karstainen, kun satuin polttamaan pohjaan erään keitoksen, että se on tainnut kanittaa tätä tiskihommaa, joka muutenkin on aika hankalaa, kun pitää kantaa vesi ja lämmittää se kaasuliedellä. Ehkä tänään saan aikaiseksi sen samperin tiskin.

Ihan yksinäsikö siellä mökillä vietät aikaa? Eikö siinä ala jo mökkihöperyyttä pukkaamaan?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

#2712
Olen ollut yksin jo maaliskuusta asti, koronan takia. Ja oikeastaan vuosia jo ennen sitä, eli olen tottunut yksinoloon.  Onneksi on puhelin. Täällä maalla on kyllä helpompaa kestää yksinäisyyttä, pääsee sentään ulos. Kaupungissa ahdistaa jo ahtaassa rappukäytävässä kulkeminen korona-aikaan, täällä olen mennyt (pakostakin) monta kertaa päivässä ulos. Naapuri on käynyt juttelemassa monta kertaa, ollaan jumpattu kimpassa tuossa pihalla, pidetty pullakestejä jne.. Ja eräs toinenkin naapuri on käynyt pihalla muutaman kerran. Se on enemmän kuin kaupungissa, jossa en ole juurikaan tavannut ystäviä. Sisätiloissa varsinkaan en ole ketään tavannut maaliskuun jälkeen. Eli tämä on ollut kyllä jonkinlaista hermolomaa minulle, tämä yksinäinen mökkeily, verrattuna kaupungissa oloon. Ihan senkin takia, että täällä minulla on vähemmän kamaa. Liika kamamäärä ja pölyisyyskin ahdistaa kotona, en ole saanut asialle tehtyä mitään moneen vuoteen masennuksen takia. Lisäksi olen täällä mökillä nukkunut harvinaisen makoisasti.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Hyvä että sosiaalisia kontakteja kuitenkin on edes jonkin verran. Yksinolosta tulee liian helposti tapa, josta on vaikea päästä eroon.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 03, 2020, 13:24:02
Hyvä että sosiaalisia kontakteja kuitenkin on edes jonkin verran. Yksinolosta tulee liian helposti tapa, josta on vaikea päästä eroon.

Mutta jos itsekseen viihtyy, miksi siitä pitäisi päästä eroon?

T: Xante