Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 31 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Jääkaappihuolto tulee huomenna, joten se nyt oli aika ok odotusaika siihen nähden, että se tympeä täti sanoi eilen puhelimessa, että soitto tulee 3-5 päivässä. Oli tullut sillä aikaa, kun aamupäivällä kävin salilla. Mutta olivat niin fiksuja, että laittoivat ehdotetun ajan tekstarina ja sen sitten kuittasin, että on ok. JEEEEE!!! ei tarvinnut puhua edes puhelimessa  :D :D :D :D :D

**** kuluu muutama tunti *****

Nyt alkaa jo usko mennä. Olin kaikessa rauhassa makkarissa köllöttelemässä ja katsomassa telkkaria, kun kuulin, että olohuoneessa puhelin soi. Mietin kahdesti, että viitsinkö nousta, mutta nousin kuitenkin. Siellä oli nyt se jääkaappiteknikko, joka kertoi, että nyt on käynyt niin, että se tiiviste ei ole tullut heille vielä. Eli hän nyt ei sitten voikaan luvata, että huomenna puoliltapäivin hän tulisi sen vihdon tekemään. Ei ole kyllä ihan äsken käynyt niin, että tilattu tavara olisi jäänyt matkalle johonkin. No, tämä nyt vaikutti oikein mukavalta ihmiseltä, niin en viitsinyt minäkään heittäytyä ikäväksi. Sanoin vain, että jos se nyt jostain se tiiviste ilmestyy, niin huomenna iltapäiväksi juuri ehdin sopia menoa, että jää sitten torstaille tai milloin se tiiviste nyt tuleekaan. Hän lupasi heti kyllä ilmoittaa ja sanoi, että tuo matka on niin lyhyt, että hän sen sitten voi äkkiäkin tulla laittamaan, kun tiivisteen vaihto sinällään on nopea homma.

Joten tämä saaga sai nyt vielä yhden uuden juonenkäänteen. Alkaa olla fiilis, että olen jotenkin kirottu tai jotain  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Havahduin eilen siihen, että koira tuijotti takkaa ja vinkui. Menin katsomaan, ja lasiluukkujen takana räpiköi lintu. Taas kerran. Se oli tullut savupiipun kautta ja tullessaan noennut itsensä aivan mustaksi. Epäilin sitä varpuseksi.

Hain perhoshaavin ja yritin pyydystää linnun siihen. Ei onnistunut. Lintu karkasi lentelemään ympäri huonetta ja minä haavin kanssa perässä. Nokijälkiä jäi verhoihin, kattoon ja huonekaluihin. Lopulta lintu väsyi ja sain sen haaviin. Kujetin väsähtäneen linnun takapihalle ja päästin vapaaksi, mutta lintu heittäytyi täysin apaattiseksi. Se vain seisoi nokka auki ja tuijotti minua, vaikka tökin sitä sormella jotta alahan laputtaa. No, tunnin päästä se oli häipynyt.

Äsken lähdin ulos ja heti ovella oli vastassa kiukkuinen tirskunta. Pihapuun oksilla istuvaa noin kymmenen varpusen parvea johti pikimusta yksilö, ja kaikki tuntuivat yhteen ääneen moittivan minua. En vain keksinyt, mitä pahaa olin niille tehnyt. Jostakin syystä mieleen tuli joukko foorumin naisia...

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Saaga jatkuu ...

Satasen lahjakotti käytettäväksi samaisessa liikkeessä luvattiin lohdutukseksi siitä pienestä kuhmusta pakastimen ovessa. Olisikohan tuota saanut hissattua vielä ylöspäin hylkäämällä tarjous ja vaatimalla virheetöntä kaappia? Saattaapa olla, että olisi onnistunutkin, sillä nuo olivat viimeiset tällä hetkellä varastossa olleet kappaleet.

Tuossa vaan kävi taas niin, että kun kysyin kanssani viestitelleeltä myyjältä, jotta miten se lahjakortti toimitetaan minulle; eli onko se vain tietona heidän asiakasrekisterissä vai saanko sen konkreettisesti itselleni, niin myyjä vastasi, että lähetetään joko s-postilla tai tavallisella postilla. Pyysin laittamaan tavallisella postilla, koska minulla ei ole tulostinta eikä älypuhelinta, joten s-posti ei kulje matkassa.  Pari tuntia myöhemmin tuli joltain muulta henkilöltä (ilmeisesi joku myymäläpäällikkö tmv) s-posti, että käsittely on siirretty asiakaspalveluun ja sieltä muutaman päivän päästä lähetetään minulle s-postina se kortti. Vastasin hänellekin, etten halua s-postina vaan paperilla.

Ei mennyt viimeinen viesti perille enää ja tänä aamuna (ei siis muutaman päivän päästä) kilahati s-postiini tuo lahjakortti. En enää jaksanyt edes hermostua, vaan keksin kyllä, miten sen saan tabletilla näkymään, vaikka siihen en ole postejani laittanut.

Nyt toiveikkaana odottelen, että urputukseni seurauksena asiakaspalvelu lähettää vielä paperipostina uuden kortin uudella koodilla ja unohtaa mitätöidä tuon s-postina tulleen, niin minulla olisi kaksi :)

Enää vaan pitäisi keksiä, mitä sieltä kaupasta vuoden sisään ostaisin satasella tai oikeastaan melkein kahdella, sillä noista aiemmista ostoksistakin pitäisi olla kertynyt jotain bonuksia, joita voi käyttää ko. kaupassa. Harmikseni noiden paistinpannu- ja kattilavalikoima ei vastaa tarpeitani, siis niitä kiertoon lähteneitä iduktioliedelle sopimattomia korvaamaan. Sitä valilevyä katselin kyllä, mutta se ei todellakaan kovin mairittelevia arvioita käyttäjiltä ole saanut eikä siinä olisi mitään järkeä jokapäiväisessä käytössä.


Jääkaapin tiivisteestä ei ole kuulunut mitään vielä enkä pidättele hengitystäni odotellessani.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 22, 2020, 09:11:06
Äsken lähdin ulos ja heti ovella oli vastassa kiukkuinen tirskunta. Pihapuun oksilla istuvaa noin kymmenen varpusen parvea johti pikimusta yksilö, ja kaikki tuntuivat yhteen ääneen moittivan minua. En vain keksinyt, mitä pahaa olin niille tehnyt. Jostakin syystä mieleen tuli joukko foorumin naisia...

Black Life Matters... ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 22, 2020, 13:39:05
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 22, 2020, 09:11:06
Äsken lähdin ulos ja heti ovella oli vastassa kiukkuinen tirskunta. Pihapuun oksilla istuvaa noin kymmenen varpusen parvea johti pikimusta yksilö, ja kaikki tuntuivat yhteen ääneen moittivan minua. En vain keksinyt, mitä pahaa olin niille tehnyt. Jostakin syystä mieleen tuli joukko foorumin naisia...

Black Life Matters... ;D

;D

Ilmeisesti lintu uskoi että se heitettiin talosta pihalle vain koska oli musta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Mä tilaisin karkkia muuten Fazerin verkkokaupasta, ellei tuotteet olisi tuplasti sen mitä ne kaupassa maksaisi jos tismalleen samoja tuotteita kaupassa myytäisiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Kun asiantuntija sanoo jotain, että on puututtava asian juurisyihin, kuulostaa se yleensä lupaavalta. Mutta jos asiantuntijana on hammasklääkäri, se ei kuulosta enää yhtään lupaavalta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 26, 2020, 08:15:04
Kun asiantuntija sanoo jotain, että on puututtava asian juurisyihin, kuulostaa se yleensä lupaavalta. Mutta jos asiantuntijana on hammasklääkäri, se ei kuulosta enää yhtään lupaavalta.

Ei pidä luottaa asiantuntijoihin.
Ismo (leikolakaan ei luottanut)  hänen hammaslääkärinsä kertoi toimenpiteiden tarpeen kruunuille ja muille toimille viiten hampaaseen- siis halusi rahastaa. Toinen lääkäri kertoi yhden hampaan tarvitsevan paikan.


Ilkeintä siinä on varmaan se, että se lekuri olisi tehnyt ne tarpeettomat hommat ja siinä suhteessa tuhonnut ismon hampaita- paikatut hampaathan eivät kestä kovin hyvin.

-:)lauri

Ovella kävi eilen yksi neljän hengen ja yksi kahden hengen karkki tai kepponen -lapsiryhmää. Olin kerrankin varautunut riittävän hyvin. Olin varautunut iltaan 10:llä mini tv mix -hedelmäkarkkipussilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Mikähän se "kepponen" -osuus tuossa vaihtoehdossa on? Eli mitä tapahtuu, jos ei ole karkkia tarjota?

Olen lopettanut oven avaamisen noille sekä Halloween- että pääsiäsihemmoille sen jälkeen, kun minulle sanottiin, että rahakin kelpaa, kun ei ollut karkkia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 31, 2020, 10:50:28
Ovella kävi eilen yksi neljän hengen ja yksi kahden hengen karkki tai kepponen -lapsiryhmää. Olin kerrankin varautunut riittävän hyvin. Olin varautunut iltaan 10:llä mini tv mix -hedelmäkarkkipussilla.
Karkki ja kepponen hoituu itsetehdyillä suklaakuorrutetuilla valkosipulin kynsillä tai vierasvaraksi ostetuilla neuvostoliittolaisilla suklaakonvehdeilla.

-:)lauri

Ajattelen, että jos itsessä olisi Pete Poskiparran vikaa, voisi varmaan jonkun nohevan korttitempun vetäistä kepposena. En tosin kyllä itsekään tiedä, mikä olisi halloweeniin kuuluva kepposvaihtoehto. Entä olisiko taikatemppu noista tenavista ollenkaan niin kiva ylläri, kuin karkki tai raha.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Löytyihän se Wikistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Karkki_vai_kepponen

Jos asukkaalla ei ole antaa karkkia, niin he tekevät kepposen.


Onkohan nuo penskat varatuneet tekemään kepposta?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ai se menee noin päin, että siinä tapauksessa tenavat tekevät kepposen. En ole kyllä tosiaan ajatellut asiaa yhtään (kun en selvästi ole ymmärtänyt koko perinnettä).
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Luulenpa, että tuossakin nuo kiertelevät penskat on poimineet vain rusinat pullasta ja ruinaavat karkkia, mutta jos sitä ei tule, niin matka jatkuu ilman kepposen tekemistä. Perinne jenkkilästä on vain osittain siirtynyt tänne.

Nythän joku voisikin kokeeksi valita sen kepposen ja katsoa mitä tapahtuu :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️