Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vatupassi

Vuoteni on alkanut varsin haastavissa merkeissä;

-mieheni polvi turposi palloksi ja nyt hän odottaa pääsyä reumapolille, olen käytännöllisesti katsoen ollut hänen "oma-hoitaja.

-kaupunkia olen juossut ympäri ämpäri;,milloi apteekissa,millon viemässä labranäytteitä, kaupassa , ja postitellut hakemuksia
erinäisiin osoitteisiin
-mikäli emme olisi saanut lähisukulaista avuksi olisivat rahatkin loppuneen kuin lyhyeen kuin kananlento!
-on helpottavaa ,että jotain "tuttua sentään löysin tämän palstan vasta nyt, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan.
-jotain positiivista tästä pakkoraosta on kuitenkin koitunut nyt kun kotona on kaksi tulee laitettua terveelliset ateriat ja
ateria-rytmi
-nyt myös toisen "jalattomuus saa minut pakottaa liikkeelle myös ulos ja virkistäytymään"jos ei itse voi hyvin ei jaksa hoitaa
kumppaniakaan!
-kummasti nyt päivään ovat tuoneet piristystä;salaatti treffit ystävättären kanssa mäkissä tai
-kirjasto reissu, liikunnasta puhumattakaan!

Juha

#211

Siinähän sitä.

Vaikka vaihteeksi. On näitä, joilla mennään.


PS  Automaattivaihteisto vaikuttaa ihan kivalta keksinnöltä.

Magdaleena



Heippa, Vatupassi! En oikein muista paljoaakn Sinun kirjoituksista Jatkumolta, mutta nimimerkki on jäänyt mieleen, mietin, että onko mies vai nainen :D

Terveys on kullanarvoinen asia.. sitä alkaa vasta todella arvostamaan, kun tulee ongelmia. Onneksi on itse pahemmilta säästynyt ..  jotain on korjattu kirurgin konsteilla, mutta ne oli kaikki lääketieteellisestä näkökulmasta "harmittomia".. pojat nyt hyppää ylï,,,  kuin naistenlääkäri viimeksi sanoi, että otetaanko kohtu pois - "mitä sinä sillä enää" :D  Sitä ennen olin 2 vuoden väliajalla poistettu munasajat, kun niihin tuli ..mitä ne on, hyvän laatuisia vesirakkuloita. Eka kerralla sanoi, että hyvä kun toinen nipistettiin kiinni, kun se oli vielä täysin kunnossa ja olisin voinut tulla raskaaksi, 50 vuotiaana!


Jos miehesi polvi ei ala paranemaan ja ehkä tulehduksen syy on kulumaa, niin polven voi vaihtaa uuteen. Lähipiirissä on ollut useita tapauksia, jopa nuorempia henkilöitä kuin siskoni, rutiinia nykyään, samoin on lonkkaleikkaukset. 

"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Kopek

Venevaja romahti lumen painosta, ja sisällä ollut 9-metrinen mahonkivene kärsi pahoja vaurioita.

https://ibb.co/3ffF09j

Tarkoitus on ollut siirtää vene turvaan, ja olen tehnyt viime vuosina paljon työtä asian hyväksi. Nosturiauton tilaamisesta oli jo päätetty, ja raivasin syksyllä puiden oksia reitin varrelta, jotta auto pääsisi ajamaan paikalle. Poikkeuksellisen alhainen vedenpinta järvessä kuitenkin esti veneen siirtämisen pois vajasta, niin että nosturiauto voisi sen nostaa. Vene oli pakko jättää huonokuntoiseen venevajaan vielä yhdeksi talveksi, vaikka riskit olivat tiedossa. 

Riski toteutui. Vahinkojen suuruus ei ole vielä lopullisesti tiedossa. Ellei vene ole tuhoutunut täysin korjauskelvottomaksi, niin ainakin se vaatii suuria korjauksia eikä tule koskaan ennalleen, vaikka sitä korjattaisiinkin. Yksikstään romahtaneen venevajan purkamisessa veneen päältä (jonka jälkeen veneen jäännökset voidaan yrittää "pelastaa", kunhan henkien keskellä nyt olevalle alueelle taas pääsee autolla) on iso urakka yhdelle ihmiselle. Toivottoman iso. Rakennus on raivattava lankku kerrallaan, ja materiaali on vedettävä paksussa vetisessä hangessa kymmenien metrien päähän rantaan. Eihän rojua voi nimittäin jättää jäälle, josta se lähtisi keväällä ajelehtimaan. Romahduksessa tuhoutui paljon muutakin, mutta näitäkään tuhoja ei ole vielä selvitetty.

m a s e n t a a

Hayabusa

^Oivoi! Onpa harmi.
Jos runko ei ole vahingoittunut, niin kyllä veneestä vielä uivan pelin saa. Vaikka kansirakenteidenkin korjaus toki työtä vaatii. Puuveneissä on aivan oma viehätyksensä verrattuna muovisiin kylpyammeisiin. Vaativat huolenpitoa, mutta hyvinhoidetussa puuveneessä, etenkin vanhassa, pääsee tuntemuksissa osaksi luontoa jo astumalla kyytiin. Toivotaan parasta. Ja jos jotain tarvitsee tehdä lisävahinkojen estämiseksi, kannattaa toimia heti; lunta voi vielä tulla lisää paljonkin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Ikäviä sattumuksia syntyy säidenkin takia.

Olin viikon aikana autoni kanssa jumissa kahdessa paikkaa. Kerran Kalliossa ja kerran erään pikkukaupungin linja-autoaseman parkkipaikalla.

Ihmisten avuliaisuus ja ystävällisyys näissä tilanteissa sai vanhan jorman silmäkulmaan melkein kyyneleen. Erikseen pyytämättä tarjottiin apua ja se toimi. Myös ulkomaalaisperäisten taholta. Valtio, kaupunki tai tielaitos urakoitsijoineen ei ilmaantunut auttamaan. Hyvä simulaatio tuleviin katastrofeihin ja siihen, mistä todellinen apu löytyy. Tietysti myös rahalla ja piiiitkällä odotuksella saa hinurin.

Hyvillä mielin olin sitten tuuppimassa useita kohtalotovereita. Hyvän kierre.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Miksiköhän seksiroboteista puhuttaessa tulee aina joku muija marisemaan naisten esineellistämisestä ja misogyniasta. Entä jos nuken paneminen lisäisi uskollisuutta parisuhteissa kun voi purkaa ylimääräisiä paineita kiusaamatta kumppania? Ja kuvitella saavansa sitä missiä tai misteriä jota kumppani ei ole. Eikä ole itsekään.

Ja ketä kiinnostaa mitä joku syrjäytynyt puuhaa kammarissaan, kunhan ei riehu kaduilla.

Kopek

Käväisin sattumalta paikassa, jossa en muista ennen käyneeni. Oli hieman itäeurooppalainen tunnelma. Vanhat naiset kauppasivat tavaraa, mm. itse maalattuja postikortteja, käytävän ikkunalaudoilla. Tavaraa roikkui myös seinillä. Olin vähällä ostaa Uuden Suomen syyskuun 25. päivältä vuonna 1941. Olisi kiinnostanut, eikä hintakaan ollut kuin kolme euroa. "Bakteerikammo" iski, enkä tehnyt kauppoja.

https://ibb.co/vJZhJ26

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 13, 2019, 12:30:19
Ja ketä kiinnostaa mitä joku syrjäytynyt puuhaa kammarissaan, kunhan ei riehu kaduilla.

Aivan totta.

Paneminen on muutenkin yliarvostettua. Olin lähes 50 vuotta kova panomies mutta enää ei oikein usein jaksa innostua. Kai ne on terosteroonit hiukan laskeneet. Nyt olisi kyllä kysyntää vielä paremmin kuin nuorena.

Naisilla nuo seksihalut on semmoinen kaksikyttyräisen kamelin muotoinen käyrä. Murkkuiästä johonkin 25:een kiinnostaa kovin, sitten menee uutuudenviehätys ja tulee lapsia ja ruuhkavuodet, kunnes alkaa 45+ iässä taas kiinnostaa ihan kauheasti. Miehillä taas käyrä laskee yleensä tasaisesti kunnes saavuttaa nollatason. Luultavasti noiden käyrien muodostamat pinta-alat ovat yhtäsuuret.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Itselläni on tuo kiinnostuminen heitellyt niin laidasta laitaan ettei siitä ota pirukaan selvää. Mutta selvää on että aina kun olisi seksuaalinen hätätila suurimmillaan, on apukin kauimpana.

Juha


Urogallus meni joskus kertomaan, että kaipaan draamaa, tai haen sitä.

Oli miten oli. Joskus huomannut, että kun metsäfiilis, niin huomaa itsessä eläin-puolen. Voikohan ihminen olla miten villiläinen? Onko tässä eroja?

Mitä sitten tarkoittaa draamalaisuus? Entä se, jos kumpaakaan ei oikein esiinny, ja on noiden suhteen selkeän pliisu?

Villiys ei välttämättä tarkoita vain petomaisuutta. Hyvät asiat voivat myös alkuperältään olla villejä, jopa matelijatason kautta.

Ei kommentoitavaa itse väitteeseen. Jänski löydös, väitteen perusteella. Mihin voi dramaattisuus sijoittua, ihmisen tapauksessa? Ehkä se itsessään ei ole hyvää eikä huonoa, vaikka siihen voi liittyä molemmat.

Amore

Aina joskus minäkin joudun tekemään toimistolle pieniä hankintoja, tavallisimmin ostamaan muutaman paketin kahvia. Silloin kaivetaan kassalippaasta ihan oikeaa rahaa. Nyt olen pari kertaa ostanut kahvia aamulla työmatkalla, jolloin maksan omalla kortillani ja sitten saan rahaa kassasta. Minulla on siis pitkästä aikaa ollut rahaa kukkarossa. En ole oikein muistanut koko asiaa ennen kuin kukkaro alkoi pullistella kolikoista ja seteleistä. On siis pitänyt pitkästä aikaa maksella kaupassa pääsääntöisesti rahalla. Kylläpäs se tuntuu vanhanaikaiselta! Aivan kuin olisin joku aikakoneella siirretty muukalainen menneestä ajasta. Kolikoiden laskeskelu kassalla tuntuu suorastaan kehitysvammaisen puuhalta. Kuvittelen takana jonottavien ihmisten kohottelevan kulmakarvojaan ja pyörittelevän silmiään tuolle idioottimaisuudelle. Tänään oman kauppareissun jälkeen yritin muistella, milloin käteinen katosi melkein täysin elämästäni. Milloin lakkasin käymästä otto-automaatilla ja aloin maksaa pienetkin, jopa alle euron, ostokset kortilla? Joku varmaan muistaa, milloin pienimmän maksun alaraja poistui.
All you need is Love

Hippi

Aika tasan viisi vuotta sitten sain 2000 euroa käteistä (50 euron seteleinä) eräässä tilanteessa ja tarkoitus oli viedä rahat tililleni pankkiin. Pääsin jo pankin ovesta sisään, kun tajusin, että siellä oli noin 20-30 ihmisen jono, tai oikeammin lauma, odottamassa ja kaksi kassavirkailijaa hoitamassa palveluja. Ei todellakaan huvittanut jäädä pitkän reissun päätteeksi odottamaan vuoroaan. Päätin palata jonain toisena kertana. Palaaminen jäi ja tuuppasin rahat sukkalaatikkoon ja siellä ne ovat siitä päivästä lähtien olleet ja sieltä olen napannut aina pari seteliä lompakkooni varmuudeksi. Korkoakin kertyi melkein saman verran kuin pankissa :(

Noin puolet siitä on mennyt kissanhiekkoihin ja -ruokiin, joika tilaan netin kautta kotiinkuljetuksena. Toimittaja palasi käteismaksuun, sillä se on kuulemma edullisempaa pienyrittäjälle. Osa on mennyt annettuihin pikavippeihin, jotka on sitten maksettu tililleni. (Kissanruokia ostan myös muualta paljon, joten ei kissoihin noin vähän mene rahaa. )

Merkittävin osa varsinaisista käteisostoksista on ollut toriostoksia. Kyllähän useimmilla torimyyjillä jo on maksulaitteet, mutta torilla käteinen on kyllä nopeampaa käyttää. Sitten on erilaisia keräyksiä töissä merkkipäivien vuoksi. Niissäkin käteinen alkaa olla jo poistuva maksutapa ja useat ilmoittavatkin tilinumeronsa, johon keräysrahat laitetaan.

Todella vähän kyllä tulee käteistä käytettyä, mutta ei se kyllä kokonaan ole vielä poistunut. Viidessä vuodessa olen käyttänyt noin tuhat euroa käteistä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Matkustan usein junassa, joten käteistä on sen vuoksi, sillä jos siellä haluaa varmistaa kahvikupillisensa saada, kannattaa varautua siihen, että junan korttilaite ei toimi. Joskus muutenkin korttilaite pettänyt, minkä vuoksi pidän aina käteistä varalla. Mutta voittopuolisesti maksan kortilla minäkin, myös pienet ostokset.

Lähimaksu on todella kätevä.

T: Xante

Muoksis: ai niin Hippi, ehkä olit onnekas, kun jono siirrytti sinut pois pankista, eivätkö ne ryökäleet ota (ja ole jo pitkään ottaneet) palvelumaksun siitä, jos haluat tallettaa käteistä omalle tilille? Muistan tässä olleen juttua koskien lasten säästöpossuja.

kertsi

               ^^
Niitä on semmoisiakin pankkiautomaatteja, jotka ottavat vastaan käteistä:
https://otto.fi/talletus/talletusotto-kysymyksia-ja-vastauksia/
Liekö ollut jo viisi vuotta sitten?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️