Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

 Heräsin yöllä ja normaalien rutiinien jälkeen katsoin kelloa, se oli 3.14. Sitten tarkistin ulkolämpötilan, jouduin tiiraamaan mittaria 3 kertaa ja se näytti 14 miinusta. Piin likiarvo on 3.14. Tämä ei voi olla sattumaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Facebookin Whatsupp aiheutti närää uusilla käyttöehdoillaan. Järvinen kommentoi:

Lainaus käyttäjältä: https://www.tivi.fi/uutiset/panikoivatko-suomalaiset-whatsappista-turhaan-il-petteri-jarvinen-arvostelee-facebookin-toimia/9be98b2f-1a84-487b-96d5-5d4fea317bf1Muutos ei ole mikään syy olla käyttämättä Whatsappia. Jos on tähän asti käyttänyt sitä, niin käyttäköön sitä myös jatkossakin. Jos on myös Facebookin käyttäjä, mitä luulee vielä salaavansa siltä? Ymmärrän huolen niillä käyttäjillä, jotka eivät käytä Facebookia ollenkaan, ja ovat vain Whatsappissa, mutta niitä ei varmaan paljon ole, Järvinen toteaa.

Täällä on yksi.  8), ei minulla ole tatuointejakaan - nuo alkavat olla kohta erikoistuntomerkkejä.

Pitää tutustua tuohon Signaliin. Jospa muuttaisi anarkistisimmat ryhmät sinne...hmm...Onko kellään kokemuksia, siis Signalista, ei pelkästään anarkiasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

#3167
Vieläkin tahtoo mieleen nousta uutinen liikenneonnettomuudesta, josta eilen sain tiedon, ja jossa kuoli eräs tuttu henkilö. Jos jonkun, tuon henkilön ei olisi kuulunut joutua tuollaiseen onnettomuuten ja kuolla siinä. Hän oli erittäin kokenut autoilija ja ajanut onnettomuustietä tuhansia kertoja vuosien ja vuosikymmenien aikana.

Ajattelin, että tuo tyyppi kuolee ns. luonollisiin syihin, mutta ei missään liikenneonnettomuudessa eikä ainakaan itse aiheuttamassaan. Olen ollut joskus hänen kyydissään, ja hän on vaikuttanut rauhalliselta ja varmalta kuljettajalta. Juttelin hänen kanssaan viimeksi viime kesänä ja mietin silloin, että ei kai tyyppi ole alkanut juoda alkoholia tavallista runsaammin. En ole koskaan nähnyt häntä humalassa enkä ole kuullut edes puhuttavan, että hän olisi harrastanut juopottelemista. Hänen ulkonäössään on kuitenkin ollut viitteitä, jotka ovat saaneet minut miettimään, onko kaljan juonti kenties karannut käsistä, ja onko sitä jatkunut pitkäänkin. "Elintasovatsaa" hänellä on ollut jo pidempään, ja tämä piirre hänessä tuntui voimistuneen. Lisäksi hän oli kasvoiltaan punakka niin kuin henkilöt, jotka ovat juoneet pitkään ja melko runsaasti alkoholia. Hän toisin sanoen näytti hieman juopolta. Juttelimme muutaman sanan kaupan pihassa, kun sattumalta tapasimme. Edellisen kerran olin jutellut hänen kanssaan viime keväänä koronakohun aikaan.

Tapaus opetti, että koskaan ei tiedä, kenen olkapäästä kohtalon karvainen koura milloinkin tarttuu. Onnettomuusuutisissa kiinnitin huomiota siihen, että niistä puuttui tavanomainen "poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenteen vaarantamisena ja vammantuottamisena" -lisäys. Teksti oli jotenkin poikkeuksellisen hienovaraista. Ehkä tuon henkilön yhteiskunnallinen asema ja hyvät suhteet viranomaisiin vaikuttivat asiaan. Häntä ei siis tavanomaiseen tapaan häpäisty mediassa ja käsitelty rikollisena, joka päätti päivänsä rikoksensa seurauksena. No, se ei häntä enää hyödytä.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - tammikuu 14, 2021, 15:18:54
Sain duunissa ikuisuusprojektiani edistettyä. Kyseessä siis tuo, että saa niitä asetuskäyttöliittymiä plugareita varten. Olisi mulla tietysti sellaisia töitä odottamassa, joilla on kiire, mutta kun keksin aamulla kuinka yksi haaste ratkaistaan asetussivuja varten, niin jäin sitten tietenkin sen pariin ja flow-tilassa menikin loppupäivä.

Oli pakko jatkaa tästä. Tosin tällä kertaa vasta työpäivän jälkeen. Nyt alkaa olla perustoiminnallisuus tehty. Edelleen tosin toteutettu lomakkeet vain input-kenttien kanssa. Muunlaiset kentät pitää vielä duunaa ja ottaan ne jotenkin huomioon validoinnissa. Edellyttävät jonkin verran ratkaistavaa myös niiden look and feeliin. 

Edelleen työstän vain selaimella pyörivää koodia, koska mulla on ainakin omasta mielestäni speksit sen verran hyvin hanskassa, että uskallan olla miettimättä serveripuolen toteutusta tässä vaiheessa liikaa. Tämä lähestymistapani tietysti vielä kostautuu, mutta ei pidä vielä murehtia sitä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Monesti salilta palatessani tai jos teen lenkin ennen ruokakauppaan menoa, kuljen erään pientaloalueen sivuitse. Yhdessä niistä ilmeisesti on ihan oikea puulla lämmitettävä takka. Saunaksi sitä en usko, sillä tuskin saunaa aamupäivisin lämmitellään niin usein.

Poltetun puun tuoksu tuo veden kielelle ja nieleksin tyhjää, kun mieli tekisi nuotiossa kärvennettyä makkaraa. Nimenomaan kärvennettyä niin, että aito kuori  halkeaa ja hiukan mustuu reunoiltaan. Totta kai tiedän tuon olevan epäterveellistä kaikin puolin, mutta mitäpä väliä sillä on, kun ei sitä päivittäin saa.

Uudessa uunissani on kyllä grillivastus, mutta se on huono korvike avotulelle. Niinpä tuo on jäänyt toistaiseksi vain märäksi päiväuneksi talon ohi kulkiessani. Veikkaanpa, että jonkun kerran lankean kiusaukseen ja kauppareissulla ostan sitä makkaraa ja kokeilen mitä tuolla grillivastuksella saa aikaan. Luultavasti lopputuloksena on pettymys ja siihen päättyy myös tuo herkullinen päiväuni :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Itse olen aikonut joskus kokeilla savustamista isossa kattilassa induktioliedellä. Alumiinifoliota pohjalle, sen päälle riisiä ja teetä. Ehkä mandariinin kuoriakin? Lastuja ei ole. Ehkä haen metsästä jonkun oksanpätkän ja vuolen siitä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

#3171
Tartuin vihaista härkää sarvista ja aloin setviä sähköpostien ja muiden nettipaikkojen käyttäjätunnuksia ja salasanoja. Yritän tehdä niistä jokinlaisen ajan tasalla olevan listan. Etsin ensiksi pohjaksi joskus aikoinaan tekemäni listan (näitä on monia eri ajoilta) ja kopioin Chrome-selaimen tallennetut salasanat, joista osa niistäkin on vanhentuneita, tai koko palvelua ei ole enää olemassa. Tästä sekasotkusta yritän saada jotain tolkullista aikaan.

Tämä on epämukavalla tavalla pelottavaa ja masentavaa, koska joudun kokeilemaan yksi toisensa jälkeen, vieläkö pääsen johonkin sähköpostiini tai Google-tiliini, vai olenko lopullisesti menettänyt pääsyn niihin. Osa näistä paikoista on sellaisia, että en ole kirjautunut niihin pitkiin aikoihin, mikä jo itsestään on voinut johtaa käyttäjätunnuksen lakkauttamiseen.

Vaihdan tekstin värin listassani vihreäksi, jos kirjautuminen onnistuu. Tummansinisellä värillä merkitse lakkautetut paikat kuten "Näkökulma" -foorumin ja muut tämän tyyppiset. Punaisella värillä merkitsen paikat, jotka ovat vielä olemassa, mutta joihin en enää pääse tilin lakkauttamisen tai käyttöehtojen muuttumisen tai salasanan hukkaamisen tai muun syyn takia. Tällaisia paikkoja on epämukavan - vai pitäisikö sanoa masentavan - paljon. Kun olen aikoinaan kirjautunut niihin, se on voinut tapahtua keksimällä käyttäjätunnus ja salasana. Sähköpostiosoitetta ei ole vaadittu. Myöhemmin se on lisätty vaatimuksiin, joten en tietenkään voi kirjautua, koska minulla ei ilmoitettuna tuohon paikkaan mitään sähköpostiosoitetta. Eli siellä ne videoni ynnä muut edelleen ovat, ja niitä voi katsellakin, mutta minulla itselläni ei ole mitään kontrollia niihin.

Google on ilmoittanut, että se lakkauttaa "epäaktiiviset" tunnukset jossakin vaiheessa, joten silloin katoaa suuri määrä Youtube-videoitani.

Yksi toistaiseksi kokeilemistani paikoista on Twitter, jonka käyttäjäksi olen rekisteröitynyt joskus ikiajat sitten. Chromen listassa ei ollut sähköpostiosoitetta, eikä manuaalisessa listassa ollut koko Twitteriä, joten huonolta näytti. Onneksi yksi kokeiluista tärppäsi, joten Twitteriin kirjautuminen onnistui. Piti käydä sähköpostista kopioimassa koodi. Epäilyttäviä yrityksiä kirjautua väärällä sähköpostiosoitteella oli nimittäin ko kertynyt muutama. 

Twitter on aina ollut minulle mysteeri, eikä se ole edes kiinnostanut. Se näytti ehdottavan seurattavaa henkilöä, joka on amerikkainen (taitaa olla antitrumppilainen) poliitikko Alexandria Ocasio-Cortez. Tästä tyypistä tuli siis ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa, jota seuraan, mitä se sitten tarkoittaakin.

Muita kokeilemiani olivat "Ubuntu-foorumi", johon vielä pääsin. Jatkan kokeiluja.

Hippi

Ihmettelin, että onko nyt ihan oikea talvi tullut. Ainakin merkit siihen viittaavat. Aamulla kodinhengetär vaihtoi kesäpeiton pois lakananvaihdon yhteydessä. Ei sillä, että yöllä kylmyyteen olisin herännyt, mutta sain sen peiton samalla pyykättyä.

Tässä päivän mittaan sitten ihmettelin, miten vaikuttaa ajatus uloslähdöstä. Tuntuu, että pelkkä ajatuskin teki vilunväreet ja kädet on kohmeessa. Tätäkin kirjoittaessa on jo monta typoa joutunut korjaamaan. Tukevammat sisävaatteetkin on olleet käytössä jo muutaman päivän. Onhan täällä ehkä hiukan viileää, kun vain vierashuoneessa on patteri hiukan hailakka, muut on vielä kylmillään. Saapa nähdä, joutuuko tämän pakkassession aikana jonkun muunkin patterin laittamaan lämpimäksi.

Nyt olisi tietysti paikallaan laittaa myös nollakelin ulkovaatteet pesuun, niin ovat sitten valmiina, kun muutaman päivän päästä alkaa kevätsää. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Likimain viikon ollut ilman sokerisia keksejä, korvannut niitä sokerittomilla pannukakuillani ym. 
Tänään eka kerran maistoin sokerista Digestiveä kahvihetkessä, ja se maistuikin sitten ällöttävän sokeriselle. Se oli pettymys. Mutta ehkäpä en ollutkaan tarpeeksi nälkäinen, syönnistä vain 1½-2h.

Viikon sisään pikku tinttien lauluääniin on tullut uusi lisä: "Tsriiuuuu" ääni joka tuo mieleen kevään! Kevätlaulujako?
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 16, 2021, 16:40:15
Likimain viikon ollut ilman sokerisia keksejä, korvannut niitä sokerittomilla pannukakuillani ym. 
Tänään eka kerran maistoin sokerista Digestiveä kahvihetkessä, ja se maistuikin sitten ällöttävän sokeriselle. Se oli pettymys. Mutta ehkäpä en ollutkaan tarpeeksi nälkäinen, syönnistä vain 1½-2h.

Minä puolestani olen välttänyt vuoden alusta lähtien suklaan syömistä. Huomasin, että aivan liian helposti tulee napattua ohi mennen suklaapatukka, kun käy kaupassa, ja joskus levykin. Ajattelin siis kokeilla, pärjäänkö ilman. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmaa.

Joskus kauan sitten tein saman tyyppisen uudenvuoden päätöksen ja lakkasin käyttämästä teen ja kahvin seassa sokeria. Sitä ennen oli tullut lurautettua teehen aika paljon sitä, ja kahvin juominen puolestaan oli ollut suorastaan mahdotonta, jos sitä ei kyllästänyt kauhealla määrällä sokeria ja maitoa. Kahvihan on pahaa.

Nyt kun teen ja kahvin sokerittomuuskokeilu on kestänyt todennäköisesti jo yli kymmenen vuotta (en muista tarkemmin, milloin lopetin), ei tulisi mieleenkään lisätä teehen eikä myöskään kahviin sokeria. Sokerinen tee maistuu suorastaa ällöttävältä, ja sokerinen kahvi paistuu pahalta imelältä kahvilta. Sokeriton kahvi maistuu vain pahalta. Sokerin tuoma ällötys puuttuu pahasta mausta.

Aika monta vuotta on jo siitäkin, kun lopetin Coca-Colan ja muiden ns. virvoitusjuomien juomisen. Nykyisin ostan - jos yleensä ostan - "kevytjuomia" tai alkoholitonta olutta (Lidlin on parasta ja halvinta), joissa on niissäkin jonkin verran sokeria, mutta ei niin paljon kuin varsinaisissa virvoitusjuomissa. Mitään "kevytkolaa" tai vastaavaa en viitsi ostaa.

Nämä "lakkoni" eivät ole ehdottomia, joten paineita niiden jatkamiseen ei ole, mikä tekeekin niiden ylläpitämisen helpommaksi. Jos joskus sattuu sortumaan, siitä ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa, että nyt petin periaatteeni, eikä minusta näin ollen ole mihinkään. Sokeria en ole teehen enkä kahviin pannut, koska ei tee mieli, mutta joskus harvoin olen lisännyt teehen hunajaa. Eipä oikeastaan edes sitä tee mieli, koska sokeriahan sekin tavallaan on. Ja Coca-Colaakin olen saattanut jossakin erikoistilanteessa juoda, ja se on jäänyt siihen yhteen kertaan. Se tuntuu nyt jo älyttömän imelältä, kun on tottunut miedompiin juomiin, eikä Coca-Colaa enää kaipaa.

Suklaalakkoni tulee olemaan samanlainen. Jos joskus otan suklaata, niin sitten otan. No problem. Enhän minä mikään suklaanarkomaani sentään ollut, joten ei siitä erossa pysyminen vaikeaa ole. Kun vielä saisi tehtyä samanlaisen päätöksen koskien kaikkea sokeria sisältävää ruokaa ynnä muuta. Eihän suklaa (lakkooni kuuluvat muutkin ns. karkit) ole ollut sokerinsaannistani kuin pieni osa.

Itse asiassa myös suhteeni alkoholin käyttämiseen on samalla tavalla rento, eli en käytä sitä, mutta kyse ei ole mistään pyhästä periaatteesta tai absolutismista. Jos jossakin matkalla sattuisin ostamaan ruuan kanssa tölkin olutta, niin ei sitä mitään kahden viikon ryyppyputkea käynnistyisi. Asia olisi merkityksetön. En muista, milloin olen viimeksi juonut alkoholipitoista olutta. Jollakin matkalla se on ehkä ollut muutama vuosi sitten, milloin lieneekään. En todellakaan pidä kirjaa tällaisista asioista. Ykköskaljaakaan en juo enää nykyisin. Viimeinen tilanne, missä sitä vielä perinnemielessä join, oli jouluateria. Jotenkin I-olutlasi tuntui kuuluvan yhteen jouluruokien kanssa. Mutta viime vuosina olen korvannut sen alkoholittomalla oluella tai vaikka vedellä. Colaakin olen tainnut joskus kaataa lasiin, eli tämä on ollut niitä poikkeustapauksia.

Yhdessä alkoholiin liittyvässä asiassa olen absolutisti ja aion sellaisena pysyäkin. En ole koskaan käynyt Alkossa. Siinä vaiheessa, kun "alko" on hylly jossakin marketissa, tilanne tietenkin on erilainen, mutta toistaiseksi ei näin Suomessa ole, vaikka Alkon myymälät ovatkin jo samoissa rakennuksissa. Niin kauan kun Alko on erillinen liike, en mene sinne.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 16, 2021, 17:08:50En ole koskaan käynyt Alkossa. Siinä vaiheessa, kun "alko" on hylly jossakin marketissa, tilanne tietenkin on erilainen, mutta toistaiseksi ei näin Suomessa ole, vaikka Alkon myymälät ovatkin jo samoissa rakennuksissa. Niin kauan kun Alko on erillinen liike, en mene sinne.

Kannattaa käydä. Alko on nykyään yksi lempiliikkeistäni, tavaratarjonta on hyvin ja loogisesti esillä, henkilökunta tervehtii iloisesti ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, tuotteet ovat laadukkaita ja maistuvia. Ei hajuakaan enää siitä tunnelmasta jossa jonotettiin kärttyisänä tiskille kärttyisää myyjää joka veti "kaksi kossua" tiskin alta, ihan niinkuin lännen nopein revolverisankari ja kääri ne ruskeaan paperikassiin. Oman jännityksensä toi alaikäisyyteni, jonka vuoksi kohentelin tuuheita viiksiäni ja pokkaani ennen sisään astumista. Viinien kyselijöitä katsottiin halveksivasti, hehän hidastivat kossujonon etenemistä.

Mitä taas ruokarajoitteisiin tulee olen vedenjakajalla. Noudattaako suosituksia vai ajautua heikkenevään terveydentilan ahdinkoon. Olen jo rajoittanut syömistäni hiilihydraatittomaan suuntaan ja gluteenittomuuteen. Lisäksi laktoosiherkkyys ja sipulin inhoaminen vähentävät syötäviä. Puhkeava ja jo hiukka oireileva kihti vie mahdollisesti viimeiset herkkuni, eli sisäelinruuat, pikkukalat, mädin ja katkaravut sekä oluen. Mitäpä jää enää jäljelle?

Punaviini ja naudanliha taitaa olla enää ainoa, isojen kalojen ohella mitä voi rauhassa syödä. Tai voisi, jollei olisi kallistumassa veganismin suuntaan ja maksa alkaisi piipittää. Kananmuniakaan ei oikein enää tee mieli, ne pierettävät ja laittavat mahan sekaisin. Loheen olen jo kyllästynyt.

Poroa, sieniä ja marjoja ja laktoositonta luomupottuvoita - siinä on ruokatulevaisuuteni, sekä juomaksi 100% puhdasta pirtua, vedellä tai karpalomehulla laimennettuna - kaikki kotimaista ja maistuvaa. Kyllästyminen on tietysti vaarana.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Maailman hulluus panee joskus miettimään, että eivätkö ihmiset tajua, mistä on kyse, vai mistä on kyse. Älköön nyt taas joku kirjoittako, että kuvittelen muka olevani erityislaatuinen ihminen, joka ainoana tajuaa asioiden syvimmän olemuksen. "Asiat tajuavia" ihmisiä ovat mielisairaalat täynnä.

Joka oikeasti tajuaa olevaisuuden olemuksen, hyppää junan alle tai vetää ranteensa auki tai juo itsensä kestokänniin. Suurin osa ihmisistä elää itsepetoksessa sulkee silmänsä tosiasioilta. Itsepetoksessa eläviä voidaan hallita ja ohjailla kuin sokeaa kanalaumaa. Ratkaisu sekin.

Voisin luetella monia syitä näille ajatuksilleni jo pelkästään tämän päivän lehtiartikkeleihin tai nettiuutisiin viitaten. Aiheet ovat niin masentavia, että olkoon. Nostan nyt esille yhden vähän etäisemmän esimerkin eli BBC:n uutisissa esitetyn videon (jouduin katsomaan sen äänettömänä, kun en löydä kuulokkeita) Pohjois-Korean sotilasparaatista.

Miksi rutiköyhä maa käyttää valtavasti voimavaroja varustautumiseen?

Minun mielestäni vastaus on ilmeinen. Aseet on tarkoitettu pienen hallitsevan klikin ja suvun pitämiseksi vallassa. Nälkiintynyt kansa kiristää vyötään ja marssii paraateissa ja heiluttelee lippuja, jotta pöhöttynyt nuori mies läheisineen saisi elää palatseissa ja nauttia salakuljetetusta viskistä ja Rolexeista. Siitähän tässä on kyse. Tavallisen kansan kannalta olisi suorastaan onni, jos Pohjois-Korea miehitettäisiin. Asiat eivät voisi enää olla huonommin. Ainoastaan "pyhä perhe" ja siihen sidoksissa oleva klaani menettäisivät valtansa ja omaisuutensa ja jotkut ehkä henkensäkin. Tavallisen kansan kannalta Pohjois-Korean lakkauttaminen olisi hyvä asia, mutta ei kansa taida sitä ymmärtää. Tämä on sitä hulluutta, joka vie yöunet, kun sitä alkaa miettiä. Eikä Pohjois-Korea ole kuin yksi esimerkki.

Samanlainen kollektiivinen hulluus elää ja voi hyvin Suomessakin.

https://www.bbc.com/news/av/world-asia-55674510

Hippi

Kilttinä tyttönä jätin salille menemättä tänään, kun ohje on, että vain täysin oireettomana saa mennä. En varmaan kipeä ole, mutta nenä on vähän tukkoinen ja pariin kertaan joutui niistämäänkin. Ennemmin luulen, että tuo pakkasilma on ärsyttänyt limakalvoja yhdessä sen jatkuvasti käytettävän nenäsumutteen kanssa ja etenkin, kun perjantaina oli maski naamalla kolmisen tuntia yhtä mittaa. Tukkoinen oli alkoi itse asiassa jo perjantai-iltana.

Hiukan on viluinen olo, mutta se saattaa johtua siitäkin, että yön muhin talvipeiton alla ja pitkähihaisessa yöppärissä. Sisälämpömittari näyttää 19 astetta. On sentään plussan puolella. Varmaan pitäisi laittaa patteriin vähän lämmintä olkkarin puolelle, mutta se puolestaan käy taas kukkien kohtaloksi. Ne eivät pidä patterista. Tietty sillä saisin tilaa ja pääsisin shoppailemaan heti, kun päivä vielä vähän pitenee :)

Jos pakkanen vielä tuosta hellittää, niin iltapäivästä voisi mennä pihalle puuhailemaan, ettei sentään koko päivää homehdu sisällä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 15, 2021, 17:36:31

Tapaus opetti, että koskaan ei tiedä, kenen olkapäästä kohtalon karvainen koura milloinkin tarttuu.

Eihän tuota tiedä, onhan noita tuttuja mennyt liikenteessä- mutta, miksi karvainen koura-

Lady in black
Sanoitukset
Hän saapui keskiyöllä,
Näin viikatteenkin vyöllä,
Tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
Hän kertoi kylmin huulin,
Kuin kaukaa äänen kuulin:
Oon sieltä, mistä takaisin ei tulla elämään.
Mä katsettansa turhaan hain,
Näin pohjattomat silmät vain.
Kun katsoin niihin tunsin,
Että häntä rakastin.
"Voi poikaparka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.
Vain hengen sulta veisin kylmin, jäisin suudelmin".
Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan.
On yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en.
Sä vaikka kaiken oikein teet.
Sua seuraa aina kyyneleet, ei murheistaansa irti pääse koskaan ihminen.
Mä pyysin: Suukko, muuta ei.
Hän viikatteensa naulaan vei
Ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän.
Hän lähti, otti viikatteen.
Jäin yksin yöhön hiljaiseen.
En enää pelkää kuolemaa,
Nyt kaiken ymmärrän.
Hän saapuu vielä tiedän sen
Kun aika vierii täyttyen
Niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan
Tuon suudelman kun hältä saan
Voin vihdoin jättää kylmän maan
Ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan
En itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa
Mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan.

https://music.youtube.com/watch?v=olhEZ0FqiyE&list=RDAMVMolhEZ0FqiyE

-:)lauri

Just keksin että tekisi mieli opiskella Dockeria kun meillä ilmeisesti siirrytään duunissa kaikkien järjestelmien osalta sen käyttöön syksyllä, mutta tietysti mun tuurilla udemyllä ei ole nyt alennusta kursseissa. Vajaan sadan tai kahden sadan euron kurssit eivät lämmitä kun olen tottunut saaman kurssit vajaalla parilla kympillä.

Udemyssä ilmeisesti sesonkiaika kun hintoja kannattaa pitää näin korkeina.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.