Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Kun aihe kerta esillä... niin sukututkimukseni vihjaa tämmöstä:
 
                          MrKAT
                      /               \
               Savo                     Karjala
              /      \                   /    |      \
         E-Savo   Pirkanmaa  Viro Karjala P-Venäjä
                                        |
                                     Saksa
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Nyt alkaa olla säällinen aika käydä nukkumaan, vihdoin!

Kävin aamulla salilla ja touhusin jokseenkin normaalin reilun parin tunnin setin. Nyt lumien aikaan olen mennen tullen kävellyt. Tänään se otti voimille hiukan, kun oli aika liukasta. Välillä joutui valitsemaan, kävelläkö koirien jätöksissä tien syrjässä vai ottaako liukastumisen riskin ja kävelee puhtaammalla osalla jalkakäytävää.

Lounaan jälkeen tuli totaalinen kooma ja nukuin melkein kolme tuntia, kun olin katsovinani elokuvaa. Heräsin siihen, että Aatu oli tassutellut päälleni ja yritti osuttaa viiksikarvoja minun nenääni. Se kai yritti haistella, kulkeeko ruoka-automaatissa henki vielä vai joko on kuolo korjannut, kun ei ole pitkään aikaan liikkunut.

Nyt olen sinnitellyt hereillä riittävän kauan, joten anna itselleni luvan mennä nukkumaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

#3347
Viikonlopun ajan, usean päivän, olen ollut omituisen hilpeällä päällä, olen saattanut jutella ääneen mieliherätteitä, jopa hyräillä. Olen soitellut tutuille 10x taajuudella normaalista. Tunnen olevani täynnä virtaa, 1000 voltin duracell-pupu, en pysty nukkumaan normi ilta-nokosiani ja yöstäkin nipistän. Olen ajoittain epäillyt jopa bipolaarihäiriötä.

JK. Nyt välähti. Korona-euforia, lumenluonti-euforia: Korona-asiat alkoi ryhmän ja rokotusten osalta selviämään. Lumenluonti on korjannut kipuisaa selkääni kivuttomaksi.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Minulla edellä kuvattu olotila enteilee masennusta.

Kun tulee harvinainen tilanne, jossa kaikki palat napsahtavat paikalleen ja voisi vihdoin tehdä jonkin asian, jonka on pitkään suunnitellut tekevänsä, asian tekeminen kaatuu siihen, että iskee kauhea masennuskohtaus, eikä saa tehtyä yhtään mitään. Ja se, että ei saa tehtyä mitään, aiheuttaa lisää masennusta.

Ehkä sitä on onnellisimmillaan ja tasapainoisimmillaan silloin, kun asiat ovat enemmän tai vähemmän pielessä. Silloin voi elää toivossa, että ne järjestyisivät, ja olisivat paremmin. Jos näin yllättäen käy, mitä silloin enää voi toivoa? Silloin on menettänyt toivonsa. Ja se masentaa.

En tiedä, onko syiden ja seuraussuhteiden mekaniikka tuollainen, vai mistä on kyse.

Jos saa poikkeuksellisesti tehtyä asioita, ja tuloksia työstä alkaa olla näkyvissä, tämäkin ilo päättyy nopeasti. Yöunet menevät, kun työ ja "saavutukset" pyörivät mielessä. Tuossa tilanteessa käy jollakin tavalla ylikierroksilla. Valvomisesta seuraa väsymys. Ei jaksa enää jatkaa samaan malliin. Lupaavasti alkanut edistys päättyy ja projekti romahtaa. Lopputuloksena on masennus.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 22, 2021, 03:59:56

Ehkä sitä on onnellisimmillaan ja tasapainoisimmillaan silloin, kun asiat ovat enemmän tai vähemmän pielessä. Silloin voi elää toivossa, että ne järjestyisivät, ja olisivat paremmin. Jos näin yllättäen käy, mitä silloin enää voi toivoa? Silloin on menettänyt toivonsa. Ja se masentaa.

En tiedä, onko syiden ja seuraussuhteiden mekaniikka tuollainen, vai mistä on kyse.

Ehkä ne pettymysten ja onnistumisten tasapainoinen suhde olisi parasta korrelaatiota.

Jos, on kasvanut kultalusikka suussa lapsuutensa ajan ja sitten joutuukin koville, saattaa se olla voimia koettelevaa.

Myös jatkuva epäonnistumisen tunne vahvistaa sitä, että suhtautuu epäillen omiin mahdollisuuksiinsa.

En tiedä voiko luonteenlaadulleen mitään, mutta kokemuksellisesti voi kyllä vahvistaa itseään. Siihen ei oikeastaan tarvita sen enempää, kuin huomata olevansa "yksi korsi luojan suuressa virrassa".

Saattaa olla, ettei se silti ihan heti aukene, eikä halua "alistua" siihen, ettei oikeasti ole edes "olemassa" erillisenä olentona, ilman kaikenlaisia riippuvuus-suhteita vuorovaikutusten meressä.



-:)lauri

Noi mun Timberlandit ovat muutenkin liukkaat niin nyt siellä on kaiken kukkuraksi pääkallokelit. Kävelylenkillä ei ollut aamulla yhtään kohtaa hiekoitettu. Hieman ennen kahtatoista oli, mutta siellä on edelleen pitkä osio, jolla ei ollut hiekkaa kun sillä etapilla menee myös latu. Kaksi lenkkiä tänään ja yhteensä 7 kertaa meinattu pyörähtää katolleen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Minulta naapuri aamulla kysyi, että tarvinko kaupasta jotain, kun on autolla menossa. Hän voi tuoda samalla, ettei minun tarvitse lähteä liukastelemaan. Harmitti, ettei mitään tärkeää puuttunut, kun noin hyvä tarjous tuli. Oli sitten joutunut 20 minuuttia raaputtelemaan autoaan jäästä ennen kuin pääsi liikkeelle.

Nyt näytti jo kevyesti satavan lunta, joten tilanne varmaan vielä huononee, kun pian ei sitten jäätiköt erotu untuvalumen alta, joten liukastelun mahdollisuus vain kasvaa.

Minulla on kyllä hyvät kitkapohjat, joilla hyvin pärjää liukkaalla, mutta sekin vaatii oman kävelytekniikan, ettei etujalka karkaa alta. Noin kävi tuossa jokunen viikko sitten, että liian reippaasti kävelin ja etujalan kanta ei pitänytkään, vaan lähti liukumaan eteenpäin. Onneksi oli niin tiukat farkut päällä, että se hidasti putoamista takajalan polven päälle eikä polven alle jäänyt mitään terävää. Siitä sitten nopea vilkaisu, näkikö kukaan, ja sitten ylös ja matka jatkui :)

Liukkaalla kelillä ei kannata kävellä pitkin askelin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Täällä Kaakkois-suomessa tuntuu olevan ihan vanhan ajan talvi - pakkasineen.
Pienellä otannalla ihan kuin - 50 luvulla.
Aina on ollut lumisempia ja vähemmän lumisia talvia.
Itse tiedän, että valtava määrä ilmastovouhottajia on kimpussani kun olen päästänyt tällaisia kommentteja ilmoille.

Mitä väliä
Jurakaudella oli todellinen kuuma aalto pitkin mantereita eikä vielä olla niin pitkällä lainkaan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Jaska

Etelä-Suomessa taas on ollut erityinen keli kun pystysuunnassa on ollut ylempänä lämpimämpää että lumisade on sulanut ja alempana taas jäätenyt pääkallokeliksi. Ikkunoihinkin on vesitippoja jäätynyt.

Nämä lumet sulavat kuten entisetkin ja vielä sukkelammin. Ei elämä välttämättä siihen lopu, että olosuhteet käyvät ihmiselle kurjiksi. Mutta ihminen on sillä lailla itsekäs, että haluaisi itse voida elää.

Karikko

Tuosta koskelan tapauksesta on nyt ollut juttuja.

Siinä ihmisten oikeudentaju voi joutua koville ja varmaan niiden tekijöidenkin tulevaisuus on jonkunlainen kysymysmerkki.

Korkeimmillaan tuomio voi olla 12 vuotta, josta nuo nuoret pojat joutuvat kärsimään korkeintaan neljä vuotta, ehkä vähemmänkin.

Miten se sitten suhteutuu tekoon ja sen seurauksiin, se jäänee tulevaisuuden huomaan, mutta aika "lempeältä" rangaistus vaikuttaa tekoon suhteutettuna, vaikka ymmärtämättömyys ja tyhmyys näyttelisikin isoa osaa.

Tuleeko tuo maxsimi-tuomio jää nähtäväksi.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 23, 2021, 10:46:52

Tuleeko tuo maxsimi-tuomio jää nähtäväksi.

Jos kansan syvät rivit saisivat päättää, ensiksi kidutettaisiin ja sitten hitaasti ja tuskallisesti teloitettaisiin. Mutta kas kummaa, uhri ei heräisikään kuolleista.

Veikkaanpa, että ankarimman rangaistuksen tekijöille määräsivät he itse. Vankilasta vapautuu aikanaan, mutta syyllisyyttä joutuu kärsimään koko ikänsä.

Tämä tapaus ei kiinnosta minua, enkä edes halua mässäillä yksityiskohdilla. Yleisenä fiiliksenä esitän kuitenkin olettamuksen, että tekijöistä yksi on ehkä ollut julmin ja kaksi muuta vähemmän julmia. Todennäköisesti tuo yksi on ollut myös vahvin ja määräävin porukassa. Jos hän olisi ollut joukon inhimillisin, hän olisi ehkä lopettanut väkivallan ennen kuin se meni liian pitkälle ja estänyt muitakin jatkamasta.

On harvinaista, että kolme psykopaattinuorta liittoutuu yhteen ja tekee joukolla raakuuden. Yleensä yksi toimii joukon johtajana ja vie muita mukanaan. Joissakin tapauksissa johtaja voi olla taustalla ja saada muut tekemään rikoksen, jolloin hän kuvittelee, että ei itse joutuisi vastuuseen. 

Mikä saa ihmiset tekemään järjettömältä tuntuvia väkivallantekoja ja muita vakavia rikoksia? Siinäpä kysymys, johon ei taida olla vastausta. Mikä tekee normaalista huomiota herättämättömästä koulupojasta myöhemmin murhaajan. Mikä saa ihmiset "suistumaan radaltaan" ja muuttumaan murhaajiksi?

Joissakin tapauksissa murhaan syyllistynyt on oireillut jo lapsena ja käynyt tarapiassa (Valjakkala taisi olla tällainen tapaus), mutta joissakin tapauksissa lapsuudesta ei löydy mitään selitystä myöhemmälle murhakäyttäytymiselle. Jollakin toisella on ollut samanlainen tai pahempi lapsuus, eikä hänestä ole tullut tappajaa.

Tälläkin hetkellä keskuudessamme on satoja ihmisiä, jotka tulevat tekemään lähivuosina henkirikoksen.

Varokaa naapurianne. Koskaan ei tiedä, kenen kädestä verinen veitsi löytyy, kun joku makaa hengettömänä.

Ja vielä pahempaa: Varokaa itseänne! Koskaan ei tiedä....

Karikko

^

Niin omaisia on myös uhrilla, heidän tuomionsa on elinkautinen..

Jonkunlaisia uhreja, ainakin uhreiksi itsensä kokevat varmaan myös tekijöiden omaiset..

-:)lauri

Tänään on jäänyt kävelylenkki tekemättä kun pelkään liukastumista. Näytti ikkunasta siltä, että siellä olisi tullut hiukka lunta, ja jos se on pakkaslunta siellä ei ole todennäköisesti mitään mahkuja pysyä pystyssä. Tai sitten vaan näytti siltä, että olisi tullut lunta. Kaikesta huolimatta ei tee mieli lähteä liukastelemaan jos siellä on yhtä liukasta tai liukkaampaa kuin eilen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Kyllä sitä tuli ja se oli niin hienojakoista, että se näytti lähinnä sumulta.

Eipä tuonne ihan mielikseen mene, kun pakkasta on sen seitsemisen astetta ja melkoinen tuuli tehostaa sen vaikutusta. Muutenkin on synkeän ankean näköinen päivä, joten tulista Thai -henkistä pataa napaan ja ehkä sen jälkeen jotain kivaa telkkarista. Laiskottelupäivä taitaa tulla :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.