Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 42 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Näin Vantaalla https://www.vantaa.fi/pysakoinninvalvonta ja uskon, että hyvin samalla tavalla on muuallakin. Siinä kai on jotain eroa tarjoaako kaupunki tätä palvelua myös yksityiselle vai ei. Jos ei, niin sopimus voidaan tehdä yksityisen firman kanssa. Mutta kaupunki ei mene yksityiselle alueelle valvomaan ilman sopimusta.

LainaaPysäköinninvalvontasopimuksen tekeminen
Pysäköinninvalvontasopimus tehdään pysäköinninvalvonnan mahdollistamiseksi yksityisalueilla, lähinnä taloyhtiöiden ja liikekeskusten piha- ja paikoitusalueilla. Sopimuksen tekeminen on maksutonta, siinä sovitaan valvontatavoista ja se on pysäköinninvalvonnalle valtakirja toimia yksityisellä alueella. Toiminta perustuu tieliikennelain 28 §:ään (alkaen 1.10.2003).  Sopimuksen tekeminen ja siihen perustuva valvonta edellyttää:

1. Maanomistajan tai maapohjan haltijan päätöstä (esim. taloyhtiön hallituksen päätös, toimivaltaisen toimitusjohtajan/ isännöitsijän) päätösvalvontasopimuksen tekemisestä. Mikäli kyseessä on pienehkö, ns. omin voimin isännöity asuntoyhtiö, hallituksen päätös on välttämätön. Liikekiinteistöjen kohdalla hyväksytään myös isännöitsijän/toimitusjohtajan päätös.

Tuossa siis Vantaan pysäköinninvalvonta voidaan valjastaa toimimaan myös muilla kuin kaupungin omilla alueilla. Sopimuksen tekeminen näytti noudattelevan aika paljon samoja linjoja kuin Parkki-Pate yms yksityiselle valvontafirmalla.

"Syyllinen" on siis maanomistaja tai maapohjan haltija. Viimeksi mainitulla ymmärrän tarkoitettavan kaupungin vuokramaalla toimivaa taloyhtiötä tai liikekeskusta, joka haluaa pysäköintiin valvontaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Tänään menen tervehtimään vanhaa äitiäni. Hän on onnistunut säilyttämään, jopa vahvistamaan, näkemyksiään maailmanmenosta. Ottaa terävästi kantaa asioihin, hoitaa puutarhaa ja taloutta.

Tiedä miksi, mutta tuli mieleen juttu jonka kuulin eräältä kaverilta joka oli tavannut enemmän kuin yhdeksänkymppisen mamman jossain viihdemestassa. Kysyttyään mitenkäs nyt noin, mamma oli vastannut: Nyt kun sain lapset vanhainkotiin niin on vihdoin omaa aikaa!

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Yritän tässä kuunnella persujen viivytyspuheenvuoroja elvytyspaketin hyväksymisestä, mutta kyllä se on täysin mahdotonta. Jo viime syksynä kumotut valheet elävät noissa vainoharhaisissa mielipiteissä vahvana ja ikään kuin huuhaan toistelu nyt keväällä tekisi niistä järkeviä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Helsingin näkymät muuttuivat, eivät ehkä kovin paljon, mutta peruuttamattomasti kaupunkikuvaan vuosikymmenien ajan kuuluneen laivan poistuessa lopullisesti näiltä vesiltä. 

Mariella oli autolautoista kaikkein parhaiten tuntemani, koska sen kyydissä oli tullut oltua reissussa jos toisessakin. En arvannut, että joulukuun 2019 matka jäisi viimeiseksi. Tässä on huono kuva tuolta matkalta. Matkustajat seuraavat televisiosta poliittista keskustelua tilanteessa, jossa pääministeri oli vaihtumassa.

https://i.ibb.co/yXK3tNm/Screenshot-2021-05-14-23-15-33.png

Katsoin illalla Marinetraffic-sivulta, että paatti on Katajanokalla. Niinpä otin aamulla kameralaukun mukaan ja ajattelin napata vielä viimeiset kuvat siitä. No, tässä kävi niin kuin minulle usein käy. Joku asia on ja on ja on ja on ja on, kunnes se poistuu muutamia tunteja ennen kuin olen suunnitellut jotain siihen liittyvää.

Amore

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 09, 2021, 12:49:19
Tiedä miksi, mutta tuli mieleen juttu jonka kuulin eräältä kaverilta joka oli tavannut enemmän kuin yhdeksänkymppisen mamman jossain viihdemestassa. Kysyttyään mitenkäs nyt noin, mamma oli vastannut: Nyt kun sain lapset vanhainkotiin niin on vihdoin omaa aikaa!

;D ;D ;D
All you need is Love

Kopek

Facebookissa erään paikkakunnan ryhmässä joku ihmetteli, miksi kaduilta ei poisteta pölyäviä hiekkoja. Olin jo kirjoittamassa vastaukseksi kysymyksen, onko paikkakunnalla katuja. Siellähän ei ole kartan mukaan yhtään kaduksi kutsuttua tietä. En viitsinyt ilkeillä omalla nimellä. Ajattelin kirjoittaa myös, että ehkä viimeinen lähtijä lakaisee paikat poistuessaan, mutta taidan jättää kirjoittamatta tämänkin. Paikkakunnan asukasluku on laskenut jo kymmenien vuosien ajan ja on enää alle puolet siitä, mikä se oli korkemmillaan.

Hippi

Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 15, 2021, 19:21:53
Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/

Hyi, en halua kuulla sun seksielämästä!
All you need is Love

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 20:28:00
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 15, 2021, 19:21:53
Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/

Hyi, en halua kuulla sun seksielämästä!

Eiköhän kuitenkin ole kyse Hipin kokkauselämästä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 15, 2021, 21:12:52
Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 20:28:00
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 15, 2021, 19:21:53
Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/

Hyi, en halua kuulla sun seksielämästä!

Eiköhän kuitenkin ole kyse Hipin kokkauselämästä.

En oo koskaan kuullutkaan mistään munarenkaasta ja sentään olen (Australian) Master Chefiä katsonut vuosikaudet. Joku seksihärpäke tässä nyt on kuulkaa kyseessä, älkää yrittäkö vedättää!
All you need is Love

Hayabusa

^Amore taitaa kärsiä vakavasta munan puutteesta.
Ei hätää, apua on tarjolla https://www.munanetti.net/
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 22:15:27
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 15, 2021, 21:12:52
Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 20:28:00
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 15, 2021, 19:21:53
Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/

Hyi, en halua kuulla sun seksielämästä!

Eiköhän kuitenkin ole kyse Hipin kokkauselämästä.

En oo koskaan kuullutkaan mistään munarenkaasta ja sentään olen (Australian) Master Chefiä katsonut vuosikaudet. Joku seksihärpäke tässä nyt on kuulkaa kyseessä, älkää yrittäkö vedättää!

Nyt on Amore tainnut yksi jakso livahtaa ohi silmien, koska juuri kyseisessä ohjelmassa minä tähän tutustuin, tosin, sitä ei käytetty perinteisessä mielessä, vaan sovellettiin.

Kävi jopa mielessä, että tommoinenhan olla pitäisi, mutta sitten mä heräsin.

T: Xante

Jaska


Olisiko nyt puhe sellaisesta piparkakkumuotista, joka laitetaan pannulle ja muna sen sisään muotoon kypsymään. Hakukone löysi myös pohjattomia munakupin kuvia.

Hippi

Piparkakkumuotit on erikseen ja ne ovat metallisia, jotka eivät sovellu pinnoitetulle paistinpannulle käytettäväksi. Tällaiset ostin:



Noita olen pyydystänyt pitkään kaikista mahdollisista marketeista sellaiseen mennessäni, mutta ei ole ollut, kunnes vihdoin nyt on ainakin CM ottanut valikoimiinsa. Nettikaupoista noita olisi kyllä löytynyt, mutta aika epämääräisiä sivustoja ovat olleet, joten en ole uskaltanut tilata.

Onhan nuo vähän "turhia", mutta ärsyttää kananmunan paistamisessa, että se leviää niin suureksi, että leivälleen sitä joutuu taittelemaan tai pilkkomaan ja kokoamaan kerroksiin, jolloin ne putoavat syliin. Tuotahan voi käyttää myös muihin sellaisiin paistoksiin, jotka suostuvat hyytymään muotin muotoon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 16, 2021, 09:02:35
Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 22:15:27
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 15, 2021, 21:12:52
Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 15, 2021, 20:28:00
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 15, 2021, 19:21:53
Eilen vihdoin löysin kauan etsimäni munarenkaan :) \o/

Hyi, en halua kuulla sun seksielämästä!

Eiköhän kuitenkin ole kyse Hipin kokkauselämästä.

En oo koskaan kuullutkaan mistään munarenkaasta ja sentään olen (Australian) Master Chefiä katsonut vuosikaudet. Joku seksihärpäke tässä nyt on kuulkaa kyseessä, älkää yrittäkö vedättää!

Nyt on Amore tainnut yksi jakso livahtaa ohi silmien, koska juuri kyseisessä ohjelmassa minä tähän tutustuin, tosin, sitä ei käytetty perinteisessä mielessä, vaan sovellettiin.

Kävi jopa mielessä, että tommoinenhan olla pitäisi, mutta sitten mä heräsin.

T: Xante
Elä piä hullua jännityksessä. Miten sovellettiin?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️