Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Toksista miehisyyttä

Aloittaja Socrates, huhtikuu 04, 2024, 12:35:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

No, minähän autistina olen käsityskyvyn ulkopuolella, mutta silti pitää aina välillä kokeilla löytyisikö minusta samat narut kuin normaaleista naisista.

Se on vähän niin ja näin.
Musta vyö temuilussa

Melodious Oaf

No jaa, saahan mun jutuista olla mitä mieltä haluaa sisältöjen puolesta, vitutuksen asteella mitattuna ja muutenkin.

Kyllä se musta ikävältä tuntuu lukea tollasta rienaavaa tekstiä, jossain määrin sattuu ja toisaalta myös suututtaa. Tunteitaan ei voi sinänsä valita eikä ajatuksiaankaan mutta käytöksensä jossain määrin voi.

Ehkä niiden tunteiden ja ajatuksien lisäksi vois sanoa että ihmisillä on oikeus myös omiin näkemyksiinsä ja mielipiteisiinsä.

Tietysti voisin varmaan validoida toisten tunteita enemmän, lähtökohtaisesti empatisoida toisten kokemuksia enemmän sekä suhtautua joskus arvostavammin toisten näkemyksiin ja mielipiteisiin.

Minimivaatimuksina pidän sitä ettei tuomitse toisten tunteita, ei syyllistä niistä, kehota olemaan niitä tuntematta tai niiden takia leimaa toista esimerkiksi mielenvikaiseksi, ja sitten toisaalta sitä, ettei pilkkaa tai rienaa toisten mielipiteitä tai näkemyksiä vaikkei niitä jakaisikaan.

Vaikka tollaseen pyrin ihan kenen tahansa kohdalla, ei toi nyt vielä mitään ruusuista kohtelua ole toteutuessaankaan, enkä ihmettele yhtään, jos mun toiminta vituttaa, tuntuu kurjalta tai mitä nyt vaan.

Olis kiva voida sanoa että tollanen "minimitaso" olis noissa asioissa aina toteutunut myös mua kohtaan foorumilla. Lähes aina on mutta ei ihan aina, ja kyllä mä nyt silti koen että mulla on oikeus tunteisiini, ajatuksiini, mielipiteisiini ja näkemyksiini

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2024, 20:24:47No, minähän autistina olen käsityskyvyn ulkopuolella, mutta silti pitää aina välillä kokeilla löytyisikö minusta samat narut kuin normaaleista naisista.

Se on vähän niin ja näin.

Norman naurattaja saa paikan.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - heinäkuu 02, 2024, 05:09:31No jaa, saahan mun jutuista olla mitä mieltä haluaa sisältöjen puolesta, vitutuksen asteella mitattuna ja muutenkin.

Kyllä se musta ikävältä tuntuu lukea tollasta rienaavaa tekstiä, jossain määrin sattuu ja toisaalta myös suututtaa. Tunteitaan ei voi sinänsä valita eikä ajatuksiaankaan mutta käytöksensä jossain määrin voi.

Ehkä niiden tunteiden ja ajatuksien lisäksi vois sanoa että ihmisillä on oikeus myös omiin näkemyksiinsä ja mielipiteisiinsä.

Tietysti voisin varmaan validoida toisten tunteita enemmän, lähtökohtaisesti empatisoida toisten kokemuksia enemmän sekä suhtautua joskus arvostavammin toisten näkemyksiin ja mielipiteisiin.

Minimivaatimuksina pidän sitä ettei tuomitse toisten tunteita, ei syyllistä niistä, kehota olemaan niitä tuntematta tai niiden takia leimaa toista esimerkiksi mielenvikaiseksi, ja sitten toisaalta sitä, ettei pilkkaa tai rienaa toisten mielipiteitä tai näkemyksiä vaikkei niitä jakaisikaan.

Vaikka tollaseen pyrin ihan kenen tahansa kohdalla, ei toi nyt vielä mitään ruusuista kohtelua ole toteutuessaankaan, enkä ihmettele yhtään, jos mun toiminta vituttaa, tuntuu kurjalta tai mitä nyt vaan.

Olis kiva voida sanoa että tollanen "minimitaso" olis noissa asioissa aina toteutunut myös mua kohtaan foorumilla. Lähes aina on mutta ei ihan aina, ja kyllä mä nyt silti koen että mulla on oikeus tunteisiini, ajatuksiini, mielipiteisiini ja näkemyksiini
Boldaus mun. Ihan hyvä minimivaatimus, johon kyllä lisäisin sen minimivaatimuksen, ettet kertoisi ihmisille itselleen, mitä he ajattelevat, tuntevat, mitkä ovat heidän mielipiteensä tai motiivinsa. Semmoinen nimittäin saattaa ottaa näitä koirakoulutuksen kohteena olevia päähän, itseäni ainakin sellainen vituttaa. Jos et esitä mielipiteitäsi toisten ajattelusta tai tunteista tai motiiveista - nimenomaan mielipiteenäsi, vaan mukamas "faktoina" (ja manspleinaamisena), on se ihan tarpeetonta provoisointia, vaikka et edes tajuaisi sitä tekeväsi. En siis pilkannut mielipiteitäsi vaan sitä, että joskus/usein esität mielipiteesi faktoina.

Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa mieltäsi yhtään sen enempää kuin vain riittävästi, jotta tajuaisit, miten käyttäydyt meitä kolmea kohtaan. Toiveenani, että käyttäytyisit säällisemmin. Tämän keskustelun aiheeseen liittyen.

Melodious Oaf

Mä kaipaan itse noissa toksisuuteen ja kontrolloivaan käytökseen ja seksuaalisuuteen ja sukupuoleen, seksuaalioikeuksiin ynnä muuhun liittyvissä asioissa monesti sellaista käsittelytapaa jossa teemoja voi avata silleen että puhutaan esim. kontrolloivasta käytöksestä laajemmin eikä pelkästään sukupuolittuneesti.

Se avaa siihen mulle semmosta turvallista tilaa missä mä koen että on enemmän mahdollista mulle puhua asioista rehellisesti ja ilman pelkoa, myös vaikeista tai kiperistä asioista, kuin silloin jos viitekehys ois että on jotain sheimaamista ja syytöksiä ja uhkaa ja pelkoa ja sit siihen reagoimista tai niin kun tämmösen ymmärtämistä ja validoimista ensin.

En mä haluais tehdä tästä mitään semmosta että me täällä kilpaa yritetään häpäistä toisiamme tai pahoittaa toistemme mieltä ikään kuin välineinä saada toisiamme käyttäytymään tietyillä tavoilla — kun sehän ois tai vois olla toisten tai keskusteluilmapiirin ynnä muun emotionaalista kontrollointia sekin.

Ymmärrän sen että muilla ei välttämättä oo noista teemoista keskusteltaessa samanlaisia toiveita tai tarpeita kuin mitä mulla on tai et kokemus tosta voi olla tosi erilainen. Ymmärrän tota kai laajasti silleen että pyritään vaan sen takia joskus hyvin erilaisiin juttuihin eikä oikein ymmärretä aina toisiamme

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - heinäkuu 06, 2024, 19:36:33Mä kaipaan itse noissa toksisuuteen ja kontrolloivaan käytökseen ja seksuaalisuuteen ja sukupuoleen, seksuaalioikeuksiin ynnä muuhun liittyvissä asioissa monesti sellaista käsittelytapaa jossa teemoja voi avata silleen että puhutaan esim. kontrolloivasta käytöksestä laajemmin eikä pelkästään sukupuolittuneesti.

Ihan validi toive. Mutta tämä keskustelu olisi siihen epäsopiva.

LainaaEn mä haluais tehdä tästä mitään semmosta että me täällä kilpaa yritetään häpäistä toisiamme tai pahoittaa toistemme mieltä ikään kuin välineinä saada toisiamme käyttäytymään tietyillä tavoilla — kun ..

En mäkään oikeastaan, mutta halusin tuoda esiin oman mielipiteeni siitä, mitä koen toksisena miehuutena, asioita, jotka ovat ottaneet päähän. Mutta mulla on tässä takana pari aika kurjaa päivää, ehkä se vaikutti kirjoittamiseeni.

Norma Bates

Rajatilahäiriön ilmeneminen miehissä.

https://www.ladbible.com/news/health/counsellor-borderline-personality-disorder-symptoms-men-566327-20240921

Evan continued: "The first behaviour I look for is emotional reactivity and this is a key feature of BPD in general. However, for men, it's often a more shallow expression - often irritability, or even explosive anger.

"But this is seen as normal behaviour for men, so it goes undetected."

Lisää merkkejä (yhteensä viisi) linkistä. Mutta mielenkiintoista jos seikat joita pidetään miehissä normaalina, ovatkin mielenvikaisuutta...

Musta vyö temuilussa

Hayabusa

^
Mikä nyt on mielenvikaista?

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur