Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Onnellisen materialistin hekumointia tavaramaailmassa

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 19:43:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

^^
Rasvan kuumentaminen kattilassa sisältää runsaasti vaaramomentteja. Sen sijaan jopa pikkuipanat ja kömpelöimmät aikuisetkin osaavat mikrottamisen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Joo, uppopaistamisessa on omat riskinsä, joten aiheellinen huomio. Tippaakaan vettä ei saa mennä sinne kattilaan. Lämpötilan kanssa oltava tarkkana (pitää testata leipäpalalla tjst.). Kattilan kansi pitää olla lähellä, jotta tarvittaessa voi tukahduttaa palon. Liesituuletin pitää olla sammutettuna, ettei tulipalo leviä. Ja jos munkkeja paistaa, munkkitaikina ei saa olla liian pitkään paisunut ennen paistoa, sillä munkit voivat "räjähtää", eli rasvat voivat roiskua naamalle. Tiedän erään, jolta paloivat kasvot aika pahasti munkinpaistossa. Joten juu. Ei ole pikkulasten, dementikkojen, väsyneiden tai humalikkojen yms. hommaa uppopaistaminen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Vihdoin olen löytänyt sopivat kotisukat. Jostain Tokmannin jämälaarista kaivoin miesten pörröjarrusukat, jotka on seuraavaa kokoa kuin mitä tavallisesti ostan sukat. Ohuemman sukan päälle vedettynä ne eivät ole liian isot ja ennen kaikkea reilunkokoisten sukkien varret ovat riittävän leveät, etteivät ne paina taitettunakaan. Pörrösukissahan ei ole edes resoria.

Joulun jälkeisestä alesta pitää käydä etsimässä pari paria lisää näitä.

Nyt jännitän vain, että ehdinkö lentää turvalleni ennen kuin opin kävelemään jarrusukilla niin, etteivät ne tökkää lattiaan. Kotona minun pitää hiukan hiihtäen kulkea, kun noita tassuttelijoita monesti pyörii jaloissa.

Parhaat sukathan olisi kunnon villasukat, mutta sellaisia en oikein raaski käyttää kuin unisukkana, kun ne kuluu puhki niin äkkiä. Niitä saisi olla aina paikkaamassa tai uutta kantalappua kutomassa.

Nyt voin pitää parvekkeen ovea auki vielä pitkään :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 22, 2022, 15:20:25
Vihdoin olen löytänyt sopivat kotisukat. Jostain Tokmannin jämälaarista kaivoin miesten pörröjarrusukat, jotka on seuraavaa kokoa kuin mitä tavallisesti ostan sukat. Ohuemman sukan päälle vedettynä ne eivät ole liian isot ja ennen kaikkea reilunkokoisten sukkien varret ovat riittävän leveät, etteivät ne paina taitettunakaan. Pörrösukissahan ei ole edes resoria.

Joulun jälkeisestä alesta pitää käydä etsimässä pari paria lisää näitä.

Nuo taitaa olla juuri niitä joita hankin pari paria, ihan pilkkahintaan, olisiko ollut euron pari. Mainiot kamppeet. Ainoa haitta oli sukissa oleva teksti "Hyvää Joulua" tjsp.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Naapurin puolesta kirjoittelen, siis oman yläkerran naapureiden, en niiden mukavien :)

Olin pihalla, kun huomasin naapurin onnellisena kantavan laatikkoa, jonka kyljen kuvassa oli liekkejä. Olin kauhuissani, että ei kai tuo nyt lämpökamiinaa ole talveksi hankkinut, mutta ei onneksi. Sähköllä toimiva Lämpöpuhallin ja koristetakka paketista löytyy ja liekit on vain "takkaefekti"



Lämpöpuhallin, jossa rauhoittava koristetakka.
Takkaefekti lisää tunnelmaa.
Edestakainen liike lämmittää huoneen nopeammin.
Hiljainen puhallin ja energiaa säästävä lämpövastus.
Kaukosäädin - ohjaa lämpöpuhaltimen toimintoja sohvalta.


Hauskasti ilmaistu tuo "energiaa säästävä lämpövastus". Ihanko se itsekseen lämpenee vai pyhällä hengellä? Miksihän sitten tuotetiedoissa mainitaan virtalähde?

Taitaa olla yhtä energiaa säästävä kuin se, että ihminen voi "säästää" rahaa ostamalla jotain.  :-\

Tietenkin tuossa nyt energiaa säästyy taloyhtiöltä, kun rouva lämmittää omalla sähkölaskullaan kämppää ja pattereiden termostaatit huolehtivat siitä, että kaukolämmöllä lämpenevät patterit eivät kuumene suotta. Termostaatit on säädetty 21 asteeseen , joten jos tötterö lämmittää edes osan huoneista, niin tosiaan taloyhtiö siinä hiukan säästää :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Monet vuodet ostin aina Citymarketin joulun myynnistä pehmeät tossut kohtalaisen edullisesti. Ne olivat kai lampaan nahkaa, ainakin sisustan karva oli pehmeää ja kiharaista. Tossut kestivät suunnilleen sen vuoden ennen kuin sisuskarva oli lyttääntynyt ja pohja oli kulunut kiiltävän liukkaaksi. Sitten olikin aika ostaa jo uudet. Elämä jatkui onnellisena, kunnes eräänä jouluna niitä tossuja ei enää tullut myyntiin. Sen jälkeen olen niitä yrittänyt löytää, mutta ei missään ole ollut, joten ilman oli pärjättävä.

Tossujahan on kaupat notkollansa, mutta kaikkiin on yleensä tällätty kova pohja, joka on käyttökelvoton kissakodissa. Eli pehmeät pohjat on tossuille ehdoton vaatimus.

Yhtenä iltana varpaita särki ikävästi, kun kylmä vihmoi nivelrikkoisia varpaitani. Siitä sitten ryhdyin vaeltamaan tiedonvaltatietä etsien pehmeäpohjaisia tossuja. Eipä tarvinnut kauaa etsiä, kun tärppäsi.



Eihän nuo kauniit ole, mutta ovat juuri sellaiset kuin pitääkin. Sivustolla oli useita värejäkin, mutta vain tuo kuvan väri ja astetta vaaleampi olivat tarjouksessa. Muiden värien hinta oli 89.90 euroa, mutta nämä tarjouksessa olleet olevat vain 31.47 euroa. Kun sitten kävi niin, että yhdet tossut olivat alle toimitusrajan, niin tilasin kahdet. Sivusto tarjosi jotain "alle kympin tuotteita", joilla olisi voinut saada hinnan riittävän korkeaksi, mutta en halunnut alkaa etsiä olisiko siellä jotain tarpeellista. Tossujahan voi käyttää vuorotellen, niin ne ehtivät levätä ja tuulettua kunnolla.

Sen verran olen arka nettikauppojen kanssa, että kysyin tyttäreltä oliko kyseinen kauppa ok. Hän sen jostain tarkisti ja kertoi olevan ihan suosittu kauppa. Hyvin toimi ja nyt on muutaman päivän odotuksen jälkeen lämpimät tossut jalassa. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^
Minä(kin) ostan nykyään aika usein vaatteita kaksin kappalein. Siis silloin, kun jotain sopivaa ja tarvittavaa osuu kohdalle. Vähentää mukavasti rättikaupoissa stressaamista. Oikeastaan pitäisi ostaa triplana. Silloin voisi pitää aina samaa asua: yksi päällä, toinen pesussa ja kolmas kaapissa odottamassa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 12, 2023, 20:52:38
^
Minä(kin) ostan nykyään aika usein vaatteita kaksin kappalein. Siis silloin, kun jotain sopivaa ja tarvittavaa osuu kohdalle. Vähentää mukavasti rättikaupoissa stressaamista. Oikeastaan pitäisi ostaa triplana. Silloin voisi pitää aina samaa asua: yksi päällä, toinen pesussa ja kolmas kaapissa odottamassa.
Vähän mr. Beanin tyyliin, mutta silti järkevää.
Yhdessä vaiheessa ostin pelkästään mustia ja valkoisia sukkia, kun pesukone sekoittaa ja syö niitä. Helppo erottelu.
Onhan niitä silti aina pariton määrä... ???

Hippi

Taas piti ostaa kalliilla, kun lapsia pitää kannustaa ja kannattaa. Naapurin vanhempi jo toista vuotta kerää johonkin leirikouluun, vai retkeenkö se nyt oli, rahaa. Viime vuonna oli tarjolla pelkkiä villasukkia, mikä oli loistava veto näin joulun ja talven alla. Olivat kuulemma hyvin saaneet kerättyä.

Tänä vuonna oli toinen firma ja tuotevalikoima oli huomattavasti laajempi, joten myyjällä oli oikein katalogi mukanaan. Löysin saman tuoteluettelon netistä ja nyt tuolta tuli aika paljon valittua kaikenlaista, jopa sellaista, jonka olin aikonut itselleni kutoa, mutta nyt ei tarvi :)

Onhan nuo hintavia tuotteita ja olisin voinut vaikka ostamiseen käytetyn summan antaa vaikka lahjoituksena luokan kassaan. Mutta kun poika niitä niin innoissaan myy, niin pakkohan ne oli ostaa. Tuleehan noita käytettyä kuitenkin, eli ei ne hukkaostoksia ole. Tosin minua arveluttaa aina sukkien ostaminen, kun sukat ei saa vähääkään tuottaa painetta varpaisiin eli väljyyttä pitää jäädä. Jos kokomerkinnät on pielessä, niin sitten lähtee kierrätykseen jälkikasvulle, joilla on pienempi jalka onneksi.

Mutta kiva juttu, että niistä iänikuisista karkeista ja kekseistä on vihdoin päästy eroon myyntituotteina.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Juusto höylä, ost hyvel. Eli juustohöylä. Kun tykkään käyttää kermajuustoja niin kumpi on parempi höylä?

A: juustohöylä


B: pehmeän juuston juustohöylä
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Paremmuudesta en osaa sanoa, mutta minä en oppinut käyttämään B -mallia. Se oli ylivoimaisen vaikeaa pitää oikeassa kulmassa, että kapine suostuisi tekemään siivua eikä kaivautumaan juuston sisään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

A on parempi ja monikäyttöisempi, koska sitä voi käyttää muihinkin tehtäviin. Tuolla voi tarjoilla tai kääntää pihvejä tms... !

Aave

Juustohöylä on kelpo ja erittäin hyvin työkalua kuvaava sana, mutta samalle kapineelle on toinenkin sana - juustin. Raastin, ja juustin... Minusta sana on sekä toimiva, että hauska!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Aika moni vannoo juustoveitsen nimeen. Etenkin pehmeiden juustojen kohdalla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - tammikuu 27, 2024, 16:53:54A: juustohöylä


Nyt on pramea juustohöylä. Tuli mukaan kahden vuoden takuukuitti ja ihmettelin, että nyt täytyy olla joku tosi huippuluokan juustohöylä kunnes muistin, että mukaan lähti kaupasta myös paistinpannu. Saa ruskistettua naudan filettä ennen kuin lyön sen uuniin. Varman ruskistaminen onnistuisi wok-pannussanikin, mutta kaipa kotitalous yhden oikean paistinpannunkin kestää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.