Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

ADHD

Aloittaja kertsi, lokakuu 14, 2024, 16:18:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: a4 - lokakuu 17, 2024, 14:33:44Ei tullut tästäkään testistä täysiä pisteitä. 52/110 pistettä.

Se ADHD. Et keskittynyt tarpeeksi.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 15, 2024, 20:06:36Puheen keskeyttäminen saattaa olla myös merkki siitä, että toinen ei todella kuuntele, mitä hänelle puhutaan. Näin ainakin itse tulkitsen asian silloin, kun toinen napaa puheestani jonkun epäoleellisen sanan ja alkaa siitä puhua ihan aiheen vierestä. Sille toiselle vain äkkiä siitä sanasta tulee joku juttu mieleen ja hänen on se päästävä heti kertomaan. Oma juttuni jää kesken aisani jää sanomatta.

En sitä nyt välttämättä mihinkään kirjainyhdistelmään liittäisi. Se on aika tavallinen paha tapa. Tunnen useamman tuollaisen, sinällään ihan mukavia ihmisiä. Olen oppinut sietämään sitä. Sen sijaan ne lauseen jatkajat on niin ärsyttäviä, että mieluummin olen olematta heidän seurassaan. Nuo on niitä, jotka etukäteen "tietävät" mitä olen sanomassa.

Politiikon päästessä puhumaan- on häntä vaikea saada lopettamaan lorunsa. Toimittajilla on niissä keskusteluissa melko vaikea asema saada heidät kertomaan asiaa- tyhjän puhumista kyllä riittää.

Keskeyttämistä tarvitaan. Kahden ihmisen välisessä keskustelussa ei juurikaan tarvita erotuomaria, sillä yleensä toinen kuuntelee ja toinen paasaa kykyjensä mukaan. Puhun siis pariskunnista. Onhan silti niissäkin tasapainoa se puhuu joka haluaa puhua- mutta puhuessa kovin suulaasti ei ehdi ajatella. Samaa se on poliittinenkin puhe, ei ajatella mitä sanat merkitsevät suolletaan vain omaa mielen sisältöä ja agendaa.

Ehkä ei pitäisi edes vaatia, että jotakin on kuunneltava, jos hän ei todellisuudessa "sano mitään" paasaa vain..

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - lokakuu 19, 2024, 11:33:49Ehkä ei pitäisi edes vaatia, että jotakin on kuunneltava, jos hän ei todellisuudessa "sano mitään" paasaa vain..

Elämä on lyhyt ja aikaa rajallisesti. On väärin vaatia kuuntelemaan jotain jaaritusta jolla ei ole tarkoitusta.

Kuten lukija jo ymmärsikin, olen kova keskeyttämään ja puhumaan päälle. Etenkin jos minua yritetään manipuloida, käännyttää tai syöttää pajunköyttä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Danielle Bochove : "Tällaiset kansainväliset sopimukset toimivat siihen saakka, kunnes ne eivät enää toimi."

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 19, 2024, 11:45:49
Lainaus käyttäjältä: Karikko - lokakuu 19, 2024, 11:33:49Ehkä ei pitäisi edes vaatia, että jotakin on kuunneltava, jos hän ei todellisuudessa "sano mitään" paasaa vain..

Elämä on lyhyt ja aikaa rajallisesti. On väärin vaatia kuuntelemaan jotain jaaritusta jolla ei ole tarkoitusta.

Kuten lukija jo ymmärsikin, olen kova keskeyttämään ja puhumaan päälle. Etenkin jos minua yritetään manipuloida, käännyttää tai syöttää pajunköyttä.

Niin kyllä ohilukemistakin voi harrastaa ja kirjoittamista, mutta ei kait keskeyttää voi täälläkään. Pajunköyden syöminen jäänee siten omaksi huoleksi, sitähän tekevät kaikki jollain tavoin, koska on jotain mieltä mielettömistäkin asioista. Mutta sen kanssa voi elää, kunhan on sovussa itsensä kanssa.

2"Vaimoväen" puhuessa kannattaa kyllä yleensä kuunnella, sillä jöö se on silti hyvä olla olemassa.

MrKAT

Eilinen IS-paperinen 18.10.2024 s.8:
Kilpirauhanen voi olla syy muistipulmiinkin
...
    Kilpirauhasen liikatoiminta...
- Voi olla sydämen tykyttelyä ja yleistä rauhattomuutta.
Menee liian lujaa, Räty kertoo.
   Kilpirauhasen liikatoiminnan muita tyypillisiä oireita
ovat: hikoilu, laihtuminen ja muutokset suolen toiminnassa,
etenkin ripuli.
   Esimerkiksi ADHD-selvityksiin kuuluu laboratoriopaketti,
jossa kilpirauhakokeet ovat mukana.
   ADHD:n kaltaisen oireet voivat liittyä myös kilpirauhasen
liikatoimintaan.

"Hyväosaiset ja korkeapalkkaiset osaavat jopa kadehtia minimitoimeentulolla sinnittelevien tukia! Se minusta on ihan erityisesti suomalainen kateuden laji." - Minna Pärssinen, YLE:n ulkomaantoimittaja