Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Syvä lepo ilman nukkumista -rentoutusmenetelmä, NSDR Non-Sleep Deep Rest

Aloittaja kertsi, lokakuu 28, 2024, 16:33:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Kokeilkaapa huviksenne tätä:
(11 min)

NSDR (Non-Sleep Deep Rest) with Dr. Andrew Huberman

En tiedä tästä mitään, luin tästä Iltalehden jutusta:
Marianne testasi amerikkalaista stressiniksiä – Hurjat vaikutukset
Toimittaja Marianne Zitting testasi amerikkalaisen neurotieteilijän rentoutusmenetelmää, josta kohkataan somessa.

Menin, ja kokeilin tuota, ja onnistuin rentoutumaan istualtani niin, että nukahdin pariin kertaan. (Nukahtaminen ei siis ole tarkoitus kylläkään.)

Tässä ketjussa voi jakaa NSDR menetelmään liittyviä videoita, lehtijuttuja, tieteellisiä artikkeleita, ja omia kokemuksiaan. Toimiiko teillä tämä?

Tässä 20 minuutin harjoitus:
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Jotain tuon tapaista käytin aikanaan, jos oli poikkeuksellisen rankka päivä töissä ja olin väsynyt palattuani kotiin. Kävin lattialle makaamaan ja tyyny polvitaipeen alle tai vaihtoehtoisesti jalat ylös sohvan istuinosalle. Yleensä laitoin kitarabluesia soimaan, jotta se teki äänimuurin ympärilleni, ettei lasten leikkien äänet häirinneet. Sitten vain silmät kiinni ja annoin musiikin viedä ajatukset pois. En nukkunut, vaan olin "hämärän rajamailla" kuten itse tilani nimesin.

Tuon keksin joskus ihan vahingossa ja kun sillä oli hyvä vaikutus, niin aloin sitä käyttää tarvittaessa. Siinä tosiaan meni joku 20-30 minuuttia lepäillessä ja siitä noustessa tuntui olo rennolta, levänneeltä ja hyvin jaksoin olla taas lopun iltaa hyväntuulinen. Lapsetkin sen tiesi, että tietty musiikki kun lähti soimaan, niin paras antaa äidin pötkötellä vähän aikaa, jos ei ole mitään tulipaloa isompaa kerrottavaa.

Tuo auttaa myös päänsärkyyn, sillä monesti päänsärky ainakin itselläni johtuu niskan ja yläselän jännityksestä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

En löytänyt pointtia miksi tämä olisi jotenkin parempi tai edes erilainen kuin ziljoona vastaavaa rentoutusäänitettä.

Ei jatkoon.

kertsi

Kokeilitko? (Ja jos kokeilit ja jos haluat kertoa, mitä muita menetelmiä olet kokeillut?)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 21, 2024, 14:53:02Kokeilitko? (Ja jos kokeilit ja jos haluat kertoa, mitä muita menetelmiä olet kokeillut?)

Kokeilin. Toki englannin kieli  vei ehkä hiukan huomiota pois tavoitteesta, mutta aika rautalangasta väännetty menetelmä.

Olen käynyt esimerkiksi Sanni Parkkisen hengityskurssin, mikä tarjosi mielestäni paljon paremman rentoutusäänitteen. Sen lisäksi olen kuunnellut aika monta muutakin, joiden taso on ollut suunnilleen tässä esitetyn luokkaa.

Ei kelvoton, mutta ei erotu joukosta. En kokenut tehokkaaksi.