Itselläni ei omassa kokoelmassani ole MJQ:n levyjä, mutta en ole järjestänyt "perimiäni" levyjä edelleenkään (niitä on noin 1400, mikä painajainen pienessä kämpässä). Siellä on timanttista musiikkia, enimmäkseen jatsia ja bluesia, veikkaan että voisi olla MJQ:takin. Musiikka rakastanut omaiseni innosti minua ja minä häntä musiikinkuuntelussa, hänellä keräily lähti lapasesta, mutta selvästi levykokoelmasta tulee vaikutelma, että hartaudella ja omistautuvalla paneutumisella sitä on kerätty. Siksi sitä on vaikea hävittää.
The Modern Jazz Quartet Live in London 1982Kuulostaa ihan kivalta, ovat ammattitaitoisia.
On kyllä hirveän paljon mielialasta ja elämäntilanteesta ja ties mistä kiinni, milloin mikäkin musiikki tai musiikkilaji kolahtaa tai lajin sisällä jokin artisti. Itse olen herkkä rytmille - liian hektinen helposti stressaa, ja toisaalta joku toinen voi pitää rauhallisemman tempoista esim. bluesia pitkäveteisenä. Tykkään kovasti Charlie Parkerista ja John Coltranesta, mutta en usein jaksa niitä. Joku musiikkilaji ei ollenkaan uppoa ehkä juuri tempon takia, esim technical death metal. Miles Davis ja Chet Baker taas uppoavat melkein aina. Onko kaikilla ihmisillä jokin itselle parhaalta kuulostava taajuus/rytmi, vai onko tämä vain omaa omituisuuttani?