Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Vain taivas on rajana uudelle foorumille.


https://www.youtube.com/watch?v=RkEXGgdqMz8

2 Unlimited - No Limit

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Sepe

ja jatkaa Art Blakey The Jazz messengers: a Night in Tunisia

https://www.youtube.com/watch?v=FHKyVJ5YfNU

Unforgiven

Tämmöiseen coveriin törmäsin taannoin:
Toto - Africa (metal cover by leo moracchioli feat. rabea & hannah)

Kyseessä norjalainen yli-innokas levytysstudion pitäjä.
I'm just a soul whose intentions are good

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 02, 2019, 19:55:33
ja jatkaa Art Blakey The Jazz messengers: a Night in Tunisia

https://www.youtube.com/watch?v=FHKyVJ5YfNU
Omalla tavallaan hieno. Aika erikoinen versio, jotenkin "busy" mutta toisaalta yyber-energinen, lienevätköhän ottaneet kokaiinia tai amfetamiinia (hasista ei ainakaan)? Onkohan hän/he tehnyt aivan toisenlaisiakin, tai lieneeköhän jonkun aivan toisen musikantin teos, mutta olen kuullut aika lailla erilaisen version kipaleesta. Esimerkiksi tämä tuntuu paljon tutummalta versiolta:

Miles Davis & Charlie Parker - A Night In Tunisia
En tähän hätään löydä sitä minulle kaikkein tutuinta versiota. Saattaa olla Dizzy Gillespien tai Charlie Parkerin tai molempien yhteinen.

Juutuupi tyrkytti toista hienoa Blakey-biisiä:
Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin'
Tässä letkeämpi tunnelma, ja rauhallisempi rytmi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Letkeästä jatsista puheenolleen, tämä kuulostaa hyvältä yhä uudestaan ja uudestaan:

Miles Davis Kind Of Blue Full Album 1959
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Sepe

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 04, 2019, 11:10:38
Lainaus käyttäjältä: Sepe - tammikuu 02, 2019, 19:55:33
ja jatkaa Art Blakey The Jazz messengers: a Night in Tunisia

https://www.youtube.com/watch?v=FHKyVJ5YfNU
Omalla tavallaan hieno. Aika erikoinen versio, jotenkin "busy" mutta toisaalta yyber-energinen, lienevätköhän ottaneet kokaiinia tai amfetamiinia (hasista ei ainakaan)? Onkohan hän/he tehnyt aivan toisenlaisiakin, tai lieneeköhän jonkun aivan toisen musikantin teos, mutta olen kuullut aika lailla erilaisen version kipaleesta. Esimerkiksi tämä tuntuu paljon tutummalta versiolta:

Miles Davis & Charlie Parker - A Night In Tunisia
En tähän hätään löydä sitä minulle kaikkein tutuinta versiota. Saattaa olla Dizzy Gillespien tai Charlie Parkerin tai molempien yhteinen.

Juutuupi tyrkytti toista hienoa Blakey-biisiä:
Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin'
Tässä letkeämpi tunnelma, ja rauhallisempi rytmi.

Moanin' oli vaihtoehtona mielessäni, mutta Tunisia voitti. Jos ihminen saa kuulla vain yhden jazz-kappaleen olkoon se A Night in Tunisia.
Vaikea olisi valita se yksi: MJQ taistelisi palkintopallisijasta myös.

Arto Paukun rumputyöskentelyä saa kuunnella muutaman kerran ja se on aina yhtä freesiä. Eri tyyppinen on Joe Morello, mutta kuunneltava hänkin.

kertsi

#8
Itselläni ei omassa kokoelmassani ole MJQ:n levyjä, mutta en ole järjestänyt "perimiäni" levyjä edelleenkään (niitä on noin 1400, mikä painajainen pienessä kämpässä). Siellä on timanttista musiikkia, enimmäkseen jatsia ja bluesia, veikkaan että voisi olla MJQ:takin. Musiikka rakastanut omaiseni innosti minua ja minä häntä musiikinkuuntelussa, hänellä keräily lähti lapasesta, mutta selvästi levykokoelmasta tulee vaikutelma, että hartaudella ja omistautuvalla paneutumisella sitä on kerätty. Siksi sitä on vaikea hävittää.

The Modern Jazz Quartet Live in London 1982
Kuulostaa ihan kivalta, ovat ammattitaitoisia.

On kyllä hirveän paljon mielialasta ja elämäntilanteesta ja ties mistä kiinni, milloin mikäkin musiikki tai musiikkilaji kolahtaa tai lajin sisällä jokin artisti. Itse olen herkkä rytmille - liian hektinen helposti stressaa, ja toisaalta joku toinen voi pitää rauhallisemman tempoista esim. bluesia pitkäveteisenä. Tykkään kovasti Charlie Parkerista ja John Coltranesta, mutta en usein jaksa niitä. Joku musiikkilaji ei ollenkaan uppoa ehkä juuri tempon takia, esim technical death metal. Miles Davis ja Chet Baker taas uppoavat melkein aina. Onko kaikilla ihmisillä jokin itselle parhaalta kuulostava taajuus/rytmi, vai onko tämä vain omaa omituisuuttani?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Sepe

MJQ:lla on muuten myös A Night In Tunisia.

Miles Davis on maailmalla arvostettu, mutta jostain syystä ei pure minulla.
Bepopparit Parker, Gillespie ovat suosikkeja, samoin Eric Dolphy. Tenoristeista suosikkini on Sonny Rollins.

Aion jättää tämän name droppingin tähän. Mieleeni pullahti joukko artisteja joita en ole kuunnellut vähään aikaan. Ei kun soimaan...

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Steppu

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 04, 2019, 12:43:16

On kyllä hirveän paljon mielialasta ja elämäntilanteesta ja ties mistä kiinni, milloin mikäkin musiikki tai musiikkilaji kolahtaa tai lajin sisällä jokin artisti.

Tähän sanoisin, että itselläni ns. klassinen musiikki (noin aikaväliltä barokista Mozartiin) on sellaista joka kolahtaa aina, oli mieliala tai elämäntilanne mikä hyvänsä.
Largo ma non troppo

Brutto

Seuraavaksi vetäydyn kahden vanhan ystäväni pariin, mr Bourbonin ja B. Springsteenin. Ryven  hetken itsesäälissä ja yritän olla lantraamatta juomaani kyynelillä.



Bruce Springsteen Jersey Girl



"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Unforgiven

I'm just a soul whose intentions are good

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 04, 2019, 18:24:12
Seuraavaksi vetäydyn kahden vanhan ystäväni pariin, mr Bourbonin ja B. Springsteenin. Ryven  hetken itsesäälissä ja yritän olla lantraamatta juomaani kyynelillä.



Bruce Springsteen Jersey Girl

Tulikin mieleen George-ystäväni:
George Thorogood - I Drink Alone
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur