Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Facebook

Aloittaja Amore, kesäkuu 14, 2019, 20:08:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 15, 2024, 15:34:49Mitkä lait ovat muuttuneet, kun Facebook tarjoaa tällaista:

Vahvista tilisi
Alueesi muuttuvien lakien johdosta sinun on vahvistettava, että saamme käyttää tilikeskuksessasi olevilla Facebook- ja Instagram-tileillä olevia tietojasi.


Ei kai tuo ole huijausviesti? Uskaltaako tiedot antaa?

Kysyi se minultakin.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 15, 2024, 15:34:49Mitkä lait ovat muuttuneet, kun Facebook tarjoaa tällaista:

Vahvista tilisi
Alueesi muuttuvien lakien johdosta sinun on vahvistettava, että saamme käyttää tilikeskuksessasi olevilla Facebook- ja Instagram-tileillä olevia tietojasi.


Ei kai tuo ole huijausviesti? Uskaltaako tiedot antaa?

Voi olla aito viesti:

EU:n digitaalisten palveluiden säädös astuu voimaan lauantaina 17. helmikuuta.
https://www.verkkouutiset.fi/a/eun-digipalveluiden-saados-astuu-voimaan-mika-muuttuu/#e5426d33

Hippi

^
Juu, noita on tullut jostain muustakin.

Mutta enemmän ketuttaa ne "havaitsimme uuden kirjautumisen. Olitko se sinä ...jne.. ". Noita nyt tulee sitten milloin mihinkin, eri selaimille ja puhelimeen ja millä nyt tulee eri sovelluksia käytettyä. Nämä "uuden kirjautumiset" on sitä, että selain on päivitetty uuteen versioon tai sitten satun käyttämään eri selainta kuin aikaisemmin. Noista ei millään pääse eroon, vaan niitä tulee kai maailman tappiin asti. Tuo EU:sta johtuva kaiketi on kerralla kuitattu pois.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 16, 2024, 08:08:44^
Juu, noita on tullut jostain muustakin.

Mutta enemmän ketuttaa ne "havaitsimme uuden kirjautumisen. Olitko se sinä ...jne.. ". Noita nyt tulee sitten milloin mihinkin, eri selaimille ja puhelimeen ja millä nyt tulee eri sovelluksia käytettyä. Nämä "uuden kirjautumiset" on sitä, että selain on päivitetty uuteen versioon tai sitten satun käyttämään eri selainta kuin aikaisemmin. Noista ei millään pääse eroon, vaan niitä tulee kai maailman tappiin asti. Tuo EU:sta johtuva kaiketi on kerralla kuitattu pois.

En tee päivityksiä heti, odotan päivän tai pari.. Varmuuden vuoksi.

Socrates

Facebook ei toimi eikä muillakaan tutuilla.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - maaliskuu 05, 2024, 17:42:05Facebook ei toimi eikä muillakaan tutuilla.

Hyvä niin, ehdin jo säikähtää, että tilini on kaapattu, kun salasana ei yhtäkkiä kelpaakaan.

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Kuulemma Youtubessakin häiriöitä vaikkei se edes liity Metaan.

Kaupassa huomasin muuten että itsepalvelukassalla korttimaksujen vahvistukset kesti epänormaalin pitkään. Ajattelin jo että josko maailmalla on tapahtunut jotain dramaattista jotta linjat ois tukkoiset ja hitaat.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Aargh... Nyt tuli turpiin Facebookissa, jossa olen omalla nimellä ja naamalla. Se tuntuu epämukavammalta kuin nimimerkkinä nimimerkille esitetyt haukut.

Vältän esittämästä mielipiteitä Facebookissa juuri siitä syystä, että ei tulisi konflikteja. Tulin vahingossa kuitenkin kirjoittaneeksi tekstin, joka tulkittiin mielipiteeksi ja vieläpä arvostelevaksi mielipiteeksi. Julkaisin valokuvan eräässä ryhmässä ja kirjoitin kuvan yhteyteen tekstiä, josta jotkut eivät pitäneet.

Kun huomasin, että palaute oli negatiivista, muutin kuvaselostustani ja kirjoitin pitkän sovittelevan tekstin kommenttikenttään. Selitin, että tarkoitukseni ei ollut arvostella sitä, mitä kuva esitti. Ehkä vain pahensin tilannetta. Kommentointi on hiuksenhienoa kirurgin hommaa. Pienikin tahaton lipsahdus on bensaa ammattiloukkaantujien roihuun. Tajuan jo nyt tehneeni virheen siinä, kun kirjoitin, että en tullut tarpeeksi huolellisesti miettineeksi, missä Facebook-ryhmässä kuvan ja selostuksen julkaisin - eräässä toisessa ryhmässä se olisi ymmärretty huumoriksi, millaiseksi se oli tarkoitettu. En viitsi edes käydä katsomassa, millainen riehunta tästä seuraa. Nythän tulin arvostelleeksi koko ryhmää huumorintajuttomien porukaksi. Taidan erota siitä saman tien.

Tätä kirjoittaessanikin sain haukut. Tällä kerralla siitä, että "olen koneella" eli istun liian paljon tietokoneen ääressä. Haukkuja ja moitteita tulee joka puolelta.

Kopek

Edelliseen viitaten poistin lopulta koko "postauksen" kaikkine kommentteineen. En aio käydä katsomassa, onko vielä jotain seurannut. Selityskirjoituksestani oli muutama ihminen tykännyt, joten ehkä se oli paikallaan.

Facebookin kommenteissa on se ongelma, ettei niistä oikein tahdo saada selvää, milloin ne on kirjoitettu. Aikajärjestys olisi kuitenkin hyvä tietää. Saattoi olla niin, että kommentti, jonka koin olevan moite minua kohtaan, ei ollutkaan moite minua kohtaan vaan moite toista kommentoijaa kohtaan. Tämä jäi hieman epäselväksi. Pysyn nyt erossa koko tuosta sotkusta enkä edes katso, mitä siellä on kirjoitettu. Ehkä sivu on joskus pikaisesti aukaistava, jotta mahdolliset kellonkuvamerkinnät poistuvat.

Täytyy yrittää olla varovaisempi. Eräässä toisessa ryhmässä tekstini olisi ollut täysin OK, mutta ei ilmeisestikään siinä ryhmässä, mihin sen kirjoitin.

P.S. Varsinaiseen kysymykseen, minkä kuvan yhteydessä esitin, en saanut vastausta. 

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 27, 2024, 08:32:56Facebookin kommenteissa on se ongelma, ettei niistä oikein tahdo saada selvää, milloin ne on kirjoitettu. Aikajärjestys olisi kuitenkin hyvä tietää.

Kyllähän jokaisessa kommentissa on tarkka kirjoitusaika, joskin sen näkeminen varmaan puhelimella voi olla hankalaa, koska se vaatii kursorin viemisen oikeaan paikkaan.

Tuossa liitteessä nyt ihan satunnainen kommentti ja sen alla on "31 min" tai miten pitkästi viestin lähettämisestä onkaan. Kun kursorin vie tuon päälle, tulee tooltippinä tarkka päivämäärä ja kellonaika.

isojen viestimäärien tarkastelussa tuo tietysti on kömpelö, mutta tilanteessa "onko tämä ennen tätä toista?" -parien tarkastelussa ihan kelvollinen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Nykyään kun käytän älypuhelinta todella paljon netissä operoimiseen (kun kerta kk-hinta on hirmuinen, niin pitäähän sille katetta saada), olen jo aiemmin havainnut perkeleelliseksi kopioida jonkin uutisen linkki Facebookiin johonkin ryhmään. Koska sillä aikaa kun olen hakemassa sitä uutislinkkiä, Facebook on "siirtynyt eteenpäin" ja en näe enää sitä ryhmää johon minun piti linkki laittaa. Välillä en edes meinaa muistaa missä ryhmässä olin, kun olen jäsenenä useammissa samantyyppisissä ryhmissä.

Pystyin tätä ongelmaa kiertämään sillä, että ryhmää tarkastellessa klikkasin (tökkäsin) itseni jo siihen kohtaan keskustelua, mihin aion linkin laittaa. Mutta nyt Facebook on alkanut tekemään sellaista että sillä aikaa kun olen selaimessa (vaikkapa Chrome) hakemassa linkkiä, se on heittänyt minut pellolle koko ryhmästä jossa olin kirjoituskohtaan asettunut.

Alkaa vaikuttaa siltä että en voi esitellä mitään mielenkiintoista matskua Facen ryhmissä kuin tietokoneella. Oli aika jolloin en edes käyttänyt Facea lainkaan puhelimella. Kun minustakin on tullut sen verran nettiin addiktoitunut eli hermostunut yksilö, etten siedä yhtään mitään odottelu- ja luppoaikaa, niin tämä on kyllä todella vittumainen tilanne. Että ei saisi mennä minkään ryhmään minkään keskusteluun, ettei vaan tule mieleen että voisin hyödyttää ryhmää esittelemällä jonkin materiaalin.

Otin nyt kokeeksi puhelimen Face-sovellukseen välimuistin tyhjennyksen ja tietojen poiston, mutta saa nähdä missä vaiheessa testaan oliko siitä mitään apua (tuskinpa on). Päivitystä ei ole tarjolla.