Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lusikka sopassa ja haarukka herkkupalassa, muttei veitsi suussa (eihän?!)

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 20:50:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 04, 2019, 20:57:30
Olihan nuo perunat kuorineen kypsennetty?

Ensi kerralla on. Oli pikkusen laiskotus päällä, enkä viitsinyt pestä niin hyvin kuin olisi tarvinnut, joten kuorin ne.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 04, 2019, 21:02:35
Ensi kerralla on. Oli pikkusen laiskotus päällä, enkä viitsinyt pestä niin hyvin kuin olisi tarvinnut, joten kuorin ne.

Onhan hyvällä juuresharjalla peseminen paljon vaivattomampaa kuin kuoriminen :D

Vasta aikuisiällä olen oppinut syömään perunat kuorineen ja se kyllä kannattaa, sillä ovat paljon maukkaampia. Töissä vähän katsoivat aluksi oudoksuen, kun lounaassani on perunat kuorineen silloin harvoin, kun perunaa ylipäätään on. Ei taida olla kovinkaan yleistä.

Perunamuussinkin teen yleensä niin, että keitän perunat kuorineen ja pikaisesti kuorin suurimman osan kuorista kypsistä perunoista. Jos vähän kuoria jää, niin sitten jää. Perunathan pitäisi muussata heti keittämisen jälkeen etteivät ne ehdi jäähtyä, jolloin se rakenne hiukan muuttuu. Tuolla tavalla perunoista ei kuorien mukana mene hukkaan syötävää osaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Testailin jo toisen kerran HK Maakarit Pakkalan Väinö savulenkkiä. Tällä kertaa saunan kiukaan päällä tuplafoliossa lämmitettynä.

+Riittävästi lihaisa, pehmeästi maustettu, ei liian savunmakuinen, tasainen rakenne

- liian vähän rasvaa, hieman mauton, savun maku turhan mieto, karkeampi rakenne toivottava

Lopputulos: vähän mauttomana, gluteenittomana ja laktoosittomana sopii useimmille, myös lapsille, joiden suosikkimakkaraksi tästä on

Ei äijämakkara
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#198
Päivän innovaatio:

Nyhtöchia (lihan korvike, vähän Härkiksen tapaista)

chiansiemeniä
vettä sopivasti (saman verran kuin siemeniä? annetaan turvota hetki)
tummaa soijarouhetta (sellaista, jota voi sellaisenaan syödä)
valkosipulia
Provencen yritt
hippunen suolaa
hyvää oliiviöljyä
mustapippuria myllystä

Nautin edellämainitun kera omenaviinietikkaisten keitettyjen punajuurien, pikakeitetyn varsiparsakaalin ja sipulin, kirsikkatomaattien ja kurkun. Jälkkäriksi appelsiini. Vähän liian köykäinen lounas. 2-3 tunnin päästä jo nälkä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Ostin Wotkinsin lihahyytelöä. Vaikutti siltä, että saattaisi toimia hyvin Wotkinsin sinapin kanssa. En ole koskaan ennen ostanut lihahyytelöä ja nekin yhden käden sormilla laskettavat kerrat kun olen maistanut, eivät ole olleet hyviä. Tämä maistui hyvältä kaupan maistiaispisteessä joten odotukset ovat korkealla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - maaliskuu 08, 2019, 20:05:50
Ostin Wotkinsin lihahyytelöä. Vaikutti siltä, että saattaisi toimia hyvin Wotkinsin sinapin kanssa. En ole koskaan ennen ostanut lihahyytelöä ja nekin yhden käden sormilla laskettavat kerrat kun olen maistanut, eivät ole olleet hyviä. Tämä maistui hyvältä kaupan maistiaispisteessä joten odotukset ovat korkealla.

Aladobin kansa ei pidä sinabia käyttämän, taikka perkele tulee ja vie mocoman ruuvan pilkkajan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aladobi
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

#201
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 08, 2019, 20:10:42
Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - maaliskuu 08, 2019, 20:05:50
Ostin Wotkinsin lihahyytelöä. Vaikutti siltä, että saattaisi toimia hyvin Wotkinsin sinapin kanssa. En ole koskaan ennen ostanut lihahyytelöä ja nekin yhden käden sormilla laskettavat kerrat kun olen maistanut, eivät ole olleet hyviä. Tämä maistui hyvältä kaupan maistiaispisteessä joten odotukset ovat korkealla.

Aladobin kansa ei pidä sinabia käyttämän, taikka perkele tulee ja vie mocoman ruuvan pilkkajan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aladobi
Minä poistan vesipistoolistani varmistimen välittömästi kun joku yrittää sabotoida sinappiruoan väkiviinaetikalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Nyt tuo pieni biitti hyytelölihaa on tuhottu. Puolet nautiskelin Wotkinsin sinapin kanssa, ja puolet au naturel. Se on siis nyhtöpossua suolaisessa liivatteessa. Siitä liisteristä olisi voinut jättää suolan pois. Ei muuten mutta ei tuota paljoa pysty syömään kerralla kun se on niin suolaista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Pieninä annoksina menee kyllä helposti jonkun muun sapuskan kylkiäisenä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 09, 2019, 19:31:34
Tänään nautiskeltiin hirvigulassia. Oli muuten hyvää.

No niin.

Nyt alkoi tekemään mieli. Kotoa löytyisi savupaprikajauhetta (tulinen), laakerinlehtiä, tomaattipyreetä ja paseerattua tomaattisäilykettä, mutta hirvenlihaa vain jauhelihana.

Tulisikohan siitä gulassia?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 09, 2019, 19:59:13
Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 09, 2019, 19:31:34
Tänään nautiskeltiin hirvigulassia. Oli muuten hyvää.

No niin.

Nyt alkoi tekemään mieli. Kotoa löytyisi savupaprikajauhetta (tulinen), laakerinlehtiä, tomaattipyreetä ja paseerattua tomaattisäilykettä, mutta hirvenlihaa vain jauhelihana.

Tulisikohan siitä gulassia?

NO me keiteltiin lihaliemi ensin lihaisista luista yön yli haudutellen. Hirveä kokolihana muhittaen. Itse pidin olennaisena paprikaa, jota oli keitossa runsaasti, sipulia (ja valkosipulia) sekä tomaattimurskaa. Ohjeen mukaan olis voinut olla myös kokonaisia säilyketomaatteja. Paseerattu on aika vaisu, kun Se on pelkkää luirua. Muutoin voi toki soveltaa, mutta ilman runsasta määrää tuoretta paprikaa en ees yrittäis. Mukaan pistimme myös aimo annoksen chilisoossia. Se antaa ytyä. Niin ja perunaa myös ruokaisuuden takaamiseksi.

Toki aina siitä jotain tulee, kun vain tekemään ryhtyy...

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 09, 2019, 20:11:57
NO me keiteltiin lihaliemi ensin lihaisista luista yön yli haudutellen. Hirveä kokolihana muhittaen.
...
Toki aina siitä jotain tulee, kun vain tekemään ryhtyy...

Kyllä matala lämpötila, pitkä muhiminen ja luuydin tekee lihaan sellaisen maun, ettei sitä jauhelihalla helposti kiinni saa.

Taidan yrittää jotain muuta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Kävin syömässä tällaisen...

https://ibb.co/Vx6szLX

Menihän se, mutta en lisää tätä suosikkilistalleni, jos sellaista nyt edes on.

Vai oliko tämän ketjun tarkoituksena esitellä itse tehtyjä ruokia? Ei minulla mitään spesialiteettejä ole. Olen joskus tullut vahingossa kokeilleeksi jotain vähän epätavanomaisempaa, mutta ei ole tullut kirjoitettua muistiin, mitä se on ollut. Täytyy katsella, löytyykö mitään kuvia tms.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 09, 2019, 20:39:37
Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 09, 2019, 20:11:57
NO me keiteltiin lihaliemi ensin lihaisista luista yön yli haudutellen. Hirveä kokolihana muhittaen.
...
Toki aina siitä jotain tulee, kun vain tekemään ryhtyy...

Kyllä matala lämpötila, pitkä muhiminen ja luuydin tekee lihaan sellaisen maun, ettei sitä jauhelihalla helposti kiinni saa.

Taidan yrittää jotain muuta.

Onhan silti vaikka mitä, mitä hirvenjauhelihasta voi tehdä.