Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lusikka sopassa ja haarukka herkkupalassa, muttei veitsi suussa (eihän?!)

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 20:50:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 14, 2020, 16:19:21
Minulla on aika hyvä kotivarasto muutenkin, joten paljoa en ole haalinut sinne lisää.

Tässä vuosien varrella on tullut pikkuhiljaa kerättyä katastrofivarastoa mutta nyt alkavat jo säilykkeetkin olla ylipäiväisiä. Harvoin tulee kotona syötyä nötköttiä, näkkileipää tai sardiineja tomaattikastikkeessa.

Ajattelin kesällä pakata repun täyteen noita ja poistua ns. ihmisten ilmoilta siksi aikaa kun nuo, tietenkin joillain herkuilla täydennettyinä, riittävät.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Yksineläjällä näkkäri on oikeastaan paras leipä. No, tietty joku jälkuunileipä säilyy hyvin eikä viikossakaan maku muutu. Monet sekaleivät puolestaan on pakattu niin isoihin pakkauksiin, että niitä ei saa syötyä riittävän nopeasti. Viimeiset ain tuppaa maistumaan jo seisoneelta, joskaan ei vielä pilaantuneelta ja leipään minusta tulee pakastaessa outo maku.

Nyt sitten menivät vielä paistopisteen tuotteetkin pussittamaan valmiiksi, joten nekin nyt sitten jää ostettavista pois. Noista olen sen tarvtsemani pari sämpulää kerrallaan ostanut, mutta enempi on jo liikaa. Viimeiset niistäkään ei olisi enää tuoreen makuisia.

Ei minulla mitään pahanpäivän varastoa ole, vaan ihan normaalissa ruokakierrossa ne varastoni ovat. Vähän kaikkea pitää olla, kun en jaksa aina pohtia edeltä käsin, mitä haluan milloinkin syödä, niin haluampa melkein mitä vain, niin aina löytyy tarvikkeet :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Olen nyt vapaaehtoisessa eristyksessä ja kävin kiinni kotivaraan.

Tänään söin lounaaksi strutsipihvejä ja riisiä sekä salaattia juustonpaloilla ja katkaravuilla höystettynä.

Vielä menee hyvin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 14, 2020, 15:17:15
Olen "hamstrannut" koronakaranteeniin Beanit härkäpapusuikale lempeä sitruunaa pari pakettia. Härkäpapu on kunnon köntsinä, paljon parempi suutuntuma kuin niissä ohuissa lastuissa. Ja sitruuna antaa juuri sopivan lisäsäväyksen. Pannulle kasvisten kanssa hetkeksi ja hyvä tulee. Sopii niin pottujen kuin pastan kera.
Pitääpä kokeilla. Itse olen tykännyt siitä perus-Härkiksesta, mutta en niin paljon jatkojaloisteista kuten Härkis-pihveistä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Vapaaehtoisen eristykseni toinen päivä.

Kun löytyi ilmakuivattua kinkkua, pennepastaa, purkillinen herkkusieniä, kermaa ja pala sinihomejuustoa niin niistäpä kehkeytyi aivan mainio pasta-ateria.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Ahdettuani koko pytyllisen suklaavanukasta (oliko lie 400 vai 500 g) tuli mieleen että siihen olisi voinut sotkea riisimuroja ja näin kasvattaa volyymia sekä tyytyä puoleen pytylliseen.

Sepe

Ne iäkkäämmät jotka eivät työtä tee ja jotka ovat karanteenissa joutavat nyt kokeilemaan ruoanlaittotaitojaan vähän työläämpienkin ruokien kanssa.
Jos saavat aineksia.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 25, 2020, 17:55:28
Ne iäkkäämmät jotka eivät työtä tee ja jotka ovat karanteenissa joutavat nyt kokeilemaan ruoanlaittotaitojaan vähän työläämpienkin ruokien kanssa.
Jos saavat aineksia.
Näin on näreet. Varsinkin lihaisat uuni- ja pataruoat ovat tässä tilanteessa poikaa! Naudan sisäpaistista saa mahtavia pataruokia, ja uunissa lähtee kaikki pöpöt.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Vatupassi

#548
Jämäruuasta Luxsus Letuiksi, tarvitset seuraavaa:

viikon vanha avaamaton valiopiimä asifofilus bifidus 2dl tuotetta, n.2,5dl jauhoa, puolikas ylikypsä banaani,
2,5ruokalusikkaa tavallista sokeria, ripaus vaniljasokeria, 1tl leivinjauhetta) ei välttämätön kylläkään 4kananmunaa
ravistetaan ainekset kulhossa kevyesti sekaisin ja viipaloidaan banaani joukkoon.
paistetaan voinokareessa paistinpannulla kullanruskeaksi molemmilta puolilta: syödään kermavaahdon ja runsaan juoksevan
pirkkahunajan kera!tämän jälkeen ei taatusti enää ole maken-nälkä!
-Lopusta piimastä voi leipoa limppua, naanleipää, tai vaikka piimäkakun!

kertsi

Aikas mukava salaatti tuli tehtyä.

jäävuorisalaattia
kirsikkatomaattia
retiisiä

tofua
Srirachaa
eestiläistä savujuustoa (toimii mainiosti salaatissa)
väh saksanpähkinää

valkoista balsamicoa
curryn makuista oliiviöljyä (Rajamäen)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Tänään meillä oli piri-piri broileria. Maustettu lintu oli uunissa yli kaksi tuntia muutaman porkkanan kera paistopussissa.

Oli kyllä niiiiiiin mahtavaa syötävää. Mehukasta mutta niin ylikypsää, että luut irtosivat napauttamalla lautasen reunaan.

Halpaa, erinomaista, terveellistä ja kansainvälistä maistuvaa ruokaa, missä chili on  myös merkitsevässä roolissa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Vatupassi

haukikarrikastike:n.vähän vajaa kilon hauki paistettuna:ruodit siivotaan ennen kastikkeen tekoa

tarvitset kastikkeeseen hauen lisäksi:1dlkermaa,3rklvoita, 1,5dlkiehuvaa vettä, 2-3rklcurrymaustetta,tuoretta persiljaa
ja ruohosipulia hyppysellinen,1/2tlsuolaa, 1/4kanaliemikuutiota,pieni pala aurajuustoa, kastike tarjottiin valmiin
muusin kanssa ja pala ruisleipää on hyvä aina olla vieressä kun syö kalaruokaa leipä irottaa ruodot kurkusta jos
semmonen on sinne päässyt juuttumaan! :DBon Apetit!



Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 06, 2020, 11:02:12
https://www.is.fi/hs-helsinki/art-2000006465467.html

Ei mennyt veitsi suuhun.

Ihan hienoja, mutta en sittenkään veisi suuhuni tuollaisia elintarvikkeita, joita joku on käpälöinyt intensiivisesti.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur