Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pitäisikö Isis-vaimojen saada palata Suomeen?

Aloittaja Amore, maaliskuu 07, 2019, 21:29:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Topi - maaliskuu 12, 2019, 00:23:09
Autoritäärinen Topi sen sijaan sanoo, että kuten nytkin, Sanna saa omin avuin palata ihan vapaasti eikä sen syntymäoikeutta kansalaisuuteen poista mikään perseily. Sen sijaan mun mielestä autoritäärisenä Putin-Topina olisi ihan OK että jeesataan sitä jollain lailla paluussa ja asetetaan sitten tiettyjä ennakkoehtoja. Aluksi se yhdyskuntapalvelun muodossa kouluttautuu hoivatehtäviin tekemällä alusta lähtien jotain hyödyllistä mutta niin, että se voi sitten nousta kykyjensä mukaan ja lopulta oikeasti elättää itsensä sillä. Jos se sitoutuu viideksi vuodeksi yhdyskuntapalveluun, joka toimii niin, että jossain vaiheessa kuitenkin alkaa saada jo palkkaa mutta on vain sitoutunut tekemään sitä, mikä sille katsotaan hyödyllisimmäksi kykyihin ja tilanteeseensa nähden tehdä, sen jälkeen se on sovittanut omalta osaltaan ISIS-keikkansa ja saa tehdä mitä lystää.

Minusta Sannan pitäisi toimia 5 v teurastajana. Siihen hänellä on kokemusta.
Muutenkin naisia on liian vähän teurastajina.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Amore - maaliskuu 12, 2019, 00:09:36
Tässähän on nyt hahmoteltu skenaarioita tyypeille, jotka itse haluavat palata. Palatessaan he tietäisivät palaavansa rangaistusmenettelyn kautta. He valitsevat itse paluun tietäen, että heitä odottavat tietyt seuraukset.

Kannattaisi ehkä tarkentaa, että tässä on hahmoteltu skenaarioita tietyille tyypeille, jotka haluavat palata. Kun syitä lähteä sinne on monia, kuten myös haluja palata.

Se, mikä itseäni tässä vaivaa, on tietysti se, että nyt kaikki tapaukset ovat niputettu näiksi sannoiksi, näiksi vaimoiksi, vaikka tietoa - sekin aika vähäistä - meillä on vain yhdestä tyypistä.

Ynnä luonnollisesti seuraamukset eivät voi olla Suomen lakien vastaisia, mitenkään. Eli nyt kiireesti sanna-lakia sorvaamaan!

T: Xante

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 12, 2019, 08:36:25
Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 12, 2019, 08:26:20
Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 12, 2019, 06:55:44
Olisimmeko valmiita luopumaan Suomen oikeudesta karkottaa ulkomaalaisia maastamme, jos he syyllistyvät vakaviin rikoksiin? Ihan vain, jotta voisimme kieltäytyä sannojen paluusta?

On hieman harhaanjohtavaa kirjoittaa noin. Se Suomen oikeus on kiinni siitä suostuuko se rikollinen lähtemään.

Ei tietenkään ollenkaan ole. On oikeus karkottaa, vaikka ei suostuisikaan lähtemään. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

T: Xante

Just. Tuotahan safiiri todella tarkoittikin.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 12, 2019, 08:40:59
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 12, 2019, 08:36:25
Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 12, 2019, 08:26:20
Lainaus käyttäjältä: safiiri - maaliskuu 12, 2019, 06:55:44
Olisimmeko valmiita luopumaan Suomen oikeudesta karkottaa ulkomaalaisia maastamme, jos he syyllistyvät vakaviin rikoksiin? Ihan vain, jotta voisimme kieltäytyä sannojen paluusta?

On hieman harhaanjohtavaa kirjoittaa noin. Se Suomen oikeus on kiinni siitä suostuuko se rikollinen lähtemään.

Ei tietenkään ollenkaan ole. On oikeus karkottaa, vaikka ei suostuisikaan lähtemään. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

T: Xante

Just. Tuotahan safiiri todella tarkoittikin.

Safiirille en vastannut, vaan sinulle. Kyllä siis Suomella on edelleen oikeus karkoittaa, vaikka ei rikollinen suostuisi lähtemäänkään.

Jos Safiirin tarkoituksista puhutaan, ymmärsin sen siten, että hän kyselee, että ei kai Suomi tässä yritä itse välttyä ottamasta rikollisiaan vastaan, vaikka muilta mailta sitä vaatii.

Koko tässä asiassa on olennaista juuri se, miten haluamme näitä mahdollisia rikollisia käsitellä. Itse olen sitä mieltä, että kansainvälinen tuomioistuin olisi paras toimija, mutta saattaa olla liian byrokraattinen ja kallis suhteessa suomalaisiin tuomittaviin, jotka lasketaan kymmenissä.

Yksi vaihtoehto tietysti on, että heidät nappaa kiinni se maa, joka saa, ja lähettää kotimaahansa tuomittavaksi. Olen ymmärtänyt tästä keskustelusta, että löytyy kuitenkin suomalaisia, jotka vastustavat tätä = eivät halua vastaanottaa rikollisia Suomen kansalaisia, tai vastaavasti ajattelevat, että rangaistusasteikkomme ei ole tarpeeksi kova, jos heidät tuomittaisiin Suomessa. Haluaisivat keksiä näiden varalle jotain erityismenettelyjä.

Eli kyllä kai meille parasta olisi hissun kissun lopettaa koko tämä keskustelu ja antaa ihmisten kuolla leireillään, myös lasten, niitä ei ole tarpeeksi nostamaan väkilukuamme ja ovathan ne hullujen äitiämmiensä vuoksi iso turvallisuusriski. On taas oiva esimerkki suomalaisesta turhantarkasta omastatunnosta ja sinisilmäisyydestä edes nostaa näitä kiusallisia asioita keskusteluun, emme hyödy siitä mitään, saamme vain vaivoiksemme miettiä typeryyksiä kuten perustuslailliset oikeudet, kansalaisen oikeudet ja se älyttömin kaikista, ihmisoikeudet.

T: Xante

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 12, 2019, 09:02:54
Kyllä siis Suomella on edelleen oikeus karkoittaa, vaikka ei rikollinen suostuisi lähtemäänkään.

T: Xante

Jos noin sanot sittenhän kaikki on hyvin. Hissun kissun voit lopettaa tämän keskustelun.

Chill Out

Todennäköisesti ISIS:stä palaavien joukossa on niitä, jotka edelleen uskovat järjestön oppeihin ja haluavat jatkaa sen toimintaa. Tuskin ISIS poikkeaa muista terrorijärjestöistä, joten suuri osa ei niin enää tee. Esimerkiksi baskien ETA:n ja Pohjois-Irlannin IRA:n entiset terroristit ovat nykyisin melkein kauttaaltaan kilttejä poikia ja tyttöjä, vaikka kapinalauluja edelleen laulaisivatkin. Niistä ISIS:n palaajista, jotka kuvittelevat edelleen jatkavansa taistelua, aiheutuu todellinen Suomelle. Saattavat ryhtyä yksityisiin operaatioihin tai toimia nukkuvina soluina. Onneksi uudet tiedustelulait saatiin sopivasti voimaan ja poliisi pystyy kohtuullisen hyvin heidän toimiaan valvomaan. Sen sijaan en pysty näkemään uhkaa niistä keskustelussa esityistä seikoista, että he pysyvät muslimeina tai käyttävät burkaa. Uskonnon tai pukeutumisen rajoittaminen johtaa vain katkeruuteen ja saattaa lisätä riskiä väkivaltaiseen toimintaan.

Juuli

"Eli kyllä kai meille parasta olisi hissun kissun lopettaa koko tämä keskustelu ja antaa ihmisten kuolla leireillään, myös lasten, niitä ei ole tarpeeksi nostamaan väkilukuamme ja ovathan ne hullujen äitiämmiensä vuoksi iso turvallisuusriski. On taas oiva esimerkki suomalaisesta turhantarkasta omastatunnosta ja sinisilmäisyydestä edes nostaa näitä kiusallisia asioita keskusteluun, emme hyödy siitä mitään, saamme vain vaivoiksemme miettiä typeryyksiä kuten perustuslailliset oikeudet, kansalaisen oikeudet ja se älyttömin kaikista, ihmisoikeudet.

T: Xante"

Vai turhantarkkaa sinisilmäisyyttä,,,,turhan tarkka omatunto,,,. Voivoivoi, että pitää olla,,,, sanonko.,,,  ;D

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Chill Out - maaliskuu 12, 2019, 11:33:49
Uskonnon tai pukeutumisen rajoittaminen johtaa vain katkeruuteen ja saattaa lisätä riskiä väkivaltaiseen toimintaan.
Se on kyllä jännä, että ei pysty tekemään päteviä johtopäätöksiä edes omista jutuistaan. Tarkoitat siis, että jos he eivät halua sopeutua yhteiskuntaamme ja sen tapakulttuuriin ja heitä tämän vuoksi painostetaan, saattavat ryhtyä väkivaltaisiksi?

No jos kerran näin, niin eihän ole mitään tolkkua ottaa heitä tänne lainkaan!

En tiedä miten Chill Outin suunnilla, mutta meillä päin on on kasvatettu lapset hyvin ja opetettu niinkin, että jos roistoja hyysää ja auttaa, olet silloin itsekin roisto. Onkin mielenkiintoista, kun aina ne tarinan pahikset eivät edes tajua olevansa pahiksia - hyvällä asiallahan tässä ollaan!

Saares

Eikö ISIS ottanut kunnian Turun terrori-iskusta? Sotatoimi ilman muuta.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Saares - maaliskuu 12, 2019, 12:04:50
Eikö ISIS ottanut kunnian Turun terrori-iskusta? Sotatoimi ilman muuta.

Muistaakseni iskijä itse ilmoitti toimineensa ISISin asialla, mutta järjestö kiisti sen tai ei ainakaan ottanut kunniaa. Ilmeisesti bodycount ei noussut tarpeeksi korkeaksi ja puukkohemmokin säilyi hengissä, joten pieleen meni.

Topi

Lainaus käyttäjältä: Renttu - maaliskuu 12, 2019, 11:49:02
Se on kyllä jännä, että ei pysty tekemään päteviä johtopäätöksiä edes omista jutuistaan. Tarkoitat siis, että jos he eivät halua sopeutua yhteiskuntaamme ja sen tapakulttuuriin ja heitä tämän vuoksi painostetaan, saattavat ryhtyä väkivaltaisiksi?

No jos kerran näin, niin eihän ole mitään tolkkua ottaa heitä tänne lainkaan!

Chill Out kai otti tässä sen linjan, että siinä vaiheessa kun saadaan vihiä että suunnittelee jotakin väkivaltaista tai tekee jotakin hälyttävää, puututaan sitten siihen. Sitä ennen pannaan tarkkailuun ja pidetään erityisen tarkasti silmällä. En tiedä, missä määrin tämä on rosvojen hyysäämistä. Toinen ääripäähän tästä on se, että menee vetämään turpaan jos joku on romani tai kulkee burka päällä tai joku muu merkki sinulle paljastaa toisen roistouden.

Missä mielessä esittämäsi "ei oteta niitä tänne lainkaan" on käytännössä toteutettavissa? Nythän se menee niin, että jos jollekin myönnetään hakemuksesta Suomen kansalaisuus, siinä on viiden vuoden ajanjakso, jolloin se päätös voitaisiin kumota. Samanlainen viiden vuoden jakso on säädetty isyyden ja äitiyden kumoamiselle, nuhteettomuusvaatimuksen uudelleenarvioinnille sekä väärien tietojen antamisen perusteella kansalaisuuden epäämiselle. En tiedä, miten Suomi voisi maan kansalaisen karkottaa tai kieltäytyä ottamasta vastaan.

Ihmettelen tässä Chill Outin päätelmien kovaa kritiikkiä, kun en näe, miten olisit oikeastaan sanonut itse tästä mitään A) toteuttamiskelpoista tai B) lähemmässä tarkastelussa moraalisesti yhtään sen ansiokkaampaa kuin Chill Outin toteama.

Renttu

Mikä mainio idea: päästetään koteihinne vapaaksi rottia, ja ryhdytään sitten hyysäämään niitä! Jos ovat kiltisti, saavat järsiä vähitellen kaiken mikä irti lähtee mut jos eivät oo, niin laitetaan loukkuja.

Voi itku, että ihmiset osaavat olla. Huomatkaa vapaus! Rottien pitää saada olla teillä vapaina, vapaus on tärkeää!

Topi

Lainaus käyttäjältä: Renttu - maaliskuu 12, 2019, 12:36:30
Mikä mainio idea: päästetään koteihinne vapaaksi rottia, ja ryhdytään sitten hyysäämään niitä! Jos ovat kiltisti, saavat järsiä vähitellen kaiken mikä irti lähtee mut jos eivät oo, niin laitetaan loukkuja.

Voi itku, että ihmiset osaavat olla. Huomatkaa vapaus! Rottien pitää saada olla teillä vapaina, vapaus on tärkeää!

Eli samalla tavalla kun me voidaan tappaa rottia, me voidaan tietyin edellytyksin kokonaan mitätöidä joidenkin tyyppien ihmisoikeudet, kun ne vain tiedetään niin kelvottomiksi. Tai tässä tapauksessa ilmeisesti sinä tiedät. Kiinnostavaa. Kerro lisää.

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Topi - maaliskuu 12, 2019, 12:46:59
Eli samalla tavalla kun me voidaan tappaa rottia, me voidaan tietyin edellytyksin kokonaan mitätöidä joidenkin tyyppien ihmisoikeudet, kun ne vain tiedetään niin kelvottomiksi. Tai tässä tapauksessa ilmeisesti sinä tiedät. Kiinnostavaa. Kerro lisää.
En minä ole missään tällaista kirjoittanut. Älä laita omia ideoitasi minun piikkiini. Sitähän Chill Out´kin yrittää: tolkun ihmisten pitäisi tukea hänen älyttömyyksiään. Ei uskoisi, että olette aikuisia.

Olen kyllä huomannut, että ei tässä ole kyse sen enempää terroristeista, kuin heidän uhreistakaan. Kyse on siitä, että joidenkin idioottien pitää saada tuntea itsensä hyviksiksi, mistään seurauksista piittaamatta.

Jos haluatte olla yhteiskunnalle hyödyksi, menkää teiden ja katujen varsiin keräämään roskia. Siinä on kykyjen mukaan mitoitettua, ihan riittävän vastuullista työsarkaa, ja vaatimattomuus kaunistaa.

Topi

 
Lainaus käyttäjältä: Renttu - maaliskuu 12, 2019, 13:01:24
Lainaus käyttäjältä: Topi - maaliskuu 12, 2019, 12:46:59
Eli samalla tavalla kun me voidaan tappaa rottia, me voidaan tietyin edellytyksin kokonaan mitätöidä joidenkin tyyppien ihmisoikeudet, kun ne vain tiedetään niin kelvottomiksi. Tai tässä tapauksessa ilmeisesti sinä tiedät. Kiinnostavaa. Kerro lisää.
En minä ole missään tällaista kirjoittanut. Älä laita omia ideoitasi minun piikkiini. Sitähän Chill Out´kin yrittää: tolkun ihmisten pitäisi tukea hänen älyttömyyksiään. Ei uskoisi, että olette aikuisia.

Olen kyllä huomannut, että ei tässä ole kyse sen enempää terroristeista, kuin heidän uhreistakaan. Kyse on siitä, että joidenkin idioottien pitää saada tuntea itsensä hyviksiksi, mistään seurauksista piittaamatta.

Jos haluatte olla yhteiskunnalle hyödyksi, menkää teiden ja katujen varsiin keräämään roskia. Siinä on kykyjen mukaan mitoitettua, ihan riittävän vastuullista työsarkaa, ja vaatimattomuus kaunistaa.

Lähden sen sijaan kohta tekemään ikäihmisten lumitöitä, mikäli se herralle sopii.

En oikeasti ymmärrä, mikä vimma sinulla on aliarvioida toisia ja päteä eritoten sillä, mitä kaikkea et suvaitse, arvosta, hyväksy ja niin edelleen. Tokihan se roskien keruukin minulle hyvää tekisi, mutta olen tässä viime aikoina tullut siihen tulokseen, että silloin kun sinulla lähtee sellainen sönkkäävä vittuilu päälle, se johtuu yleensä siitä että joku on sanonut jotain periaatteessa järkevää, ja se nyt vain on paras kohteliaisuus joka sinusta siihen tilanteeseen irtoaa :D