Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Perussuomalaisten muodonmuutos?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, maaliskuu 13, 2019, 10:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Riemuidioottien persupelottelujutskia lukiessa voisi säännöllisesti muistuttaa, että Tanskassa pitkään vallassa keikkuneet demarit ovat harjoittaneet näissä asioissa jyrkempää politiikkaa, kuin täällä Suomessa PS:n edustajat ovat edes puhuneet.

Jostain käsittämättömästä syystä Tanskaa pidetään maailmalla hyvin asiansa hoitaneena valtiona, eikä se ole tiukasta maahanmuutto- ja maassaoleskelupolitiikastaan huolimatta luhistunut mereen. Ei myöskään ole tapahtunut tähtitieteellistä luisumista äärinationalistiseksi maaksi, jossa kristalliyö 2.0 on vain minuutin päässä keskiyöstä!

Ruotsille sen sijaan pyöritellään päätään maailman sivu, ja valtion kansainvälinen maine on saanut kovan kolauksen.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

#4456
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 04, 2023, 17:42:28
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - huhtikuu 04, 2023, 16:31:12
Mut joo.
Sitä voi vain toisaalta ihailla Oikeamielisten mistään faktoista piittaamatonta itsekeskeisyyttä. Sinäkin olet jaksanut taistella omia olkiukkojasi vastaan jo vuosia ja mitä pahemmin jutskasi menevät reaalielämän kannalta pieleen, niin sen pahempi todellisuudelle. Loistosuoritus! :)

Mun kohdalla varmaan pätee että kun intoutuu ja kirjoittaa isoista teemoista, totta kai ne on abstrakteja jäsennyksiä ja tavallaan hölmöjä juttuja mihin edes käyttää aikaa.

Mutta en mä nyt siitä silti niin suurta häpeää kanna.

Ei foorumikirjoittelu mulla suurimmaksi osaksi ole sitä että haluan välittää tietäväni miten asiat on ja maailma makaa. Se on enemmän sun juttu.

Vaikka edeltävä persuista ja vaalituloksesta purkautuminen mulla sisältää sekä ajatuksia ja kokemuksia matkan varrelta että tunnettakin, se täyttää mun kannalta ihan hyvin tarkoituksensa, kun syntyy pientä dialogia tyyppien kanssa jotka todennäköisesti äänesti melko eri tavalla kuin minä.

Enemmän se mua motivoi ja on siistimpää kuin tämmönen nokittelu, enkä mä siinä semmosesta ilahdu että kokisin että itse tiedän ja he taas eivät. Osittain kai vaan purin tuntojani mutta toisaalta Bruton ja urogaliuksen kommentit oli jees ihan sinänsä.

Itse kerroit jotain roadman-kulttuurista, katujengeistä ja Häjyistä. Nehän on semmosia todellisen maailman todellisia asioita, joten kun suollat ulos niitä koskevaa triviaa, tämä osoittaa että olet kuitenkin realisti ja periaateessa oikeassa.

Timanttista.

Olisin tietysti voinut vastata sun "Miten ihminen voi olla noi typerä" elämöintiin kertomalla että ajattelin lähinnä vanhan liiton touhua ja perinteisempää jengitoimintaa enkä niinkään roadmaneja, joihin en ottanut sinänsä kantaa. Jos ne haluais liittää mielekkäästi siihen mitä sanoin, se ois varmaan ollut mahdollista. Ja vanhan liiton jengeistä ja samalla uudemmasta brutaalimmasta touhusta mun esittämä arvio ei ollut oikeasti ihannoiva niin kuin tulkitsit vaan käsittelin sitä nimenomaan lapsenomaisena. 

Jos haluat lukea siinä jotain sympatiaa tai pehmeyttä rikollisia kohtaan, pitäis oikeastaan mennä siihen mitä sanoin Ruotsista. Siellä mun kokemuksen mukaan tosi karskia ja kovaa esittävät tyypit saattaa silti oikeasti kärsiä siitä, että niillä ei ole varsinaisesti ystäviä vaan pelkästään kavereita (vän vs kompis) koska se elämä on luonteeltaan mitä on.

Naiiviahan se varmaan ois ajatella että voisit yhtäkkiä nykäistä jonkun nuoren tyypin irti tollasesta ja antaa sille erilaisen sosiaalisen ympäristön tai verkoston kuin mitä sillä on — tai kyllä niin voi tehdä mutta se vaatii tosi paljon eikä tapahdu sillä että joku hyvää hyvyyttään vaan spontaanisti alkaa kaveerata.

Varsinaisesti en kuitenkaan esittänyt tollasta, vaan juttu liittyi aikuiseksi kasvamiseen ja yhteiskuntaan integroitumiseen. Edellä olin kirjoittanut maahanmuutosta ja sosiaalisista verkostoista ja sosiaalisesta pääomasta.

Urogaliuksella oli noihin mun mielestä fiksua kommenttia, ja en mä väitä ollenkaan että tiedän ja tajuan miten tollaset asiat toimii silleen laajasti ottaen.

Mikä ei mun mielestä sitä tarkoita etteikö kaikella tolla olis yhteyksiä myös roadman-kulttuuriin tai etteikö tollasista asoista periaatteessa vois tai ois voinut fiksuakin keskustelua käydä.

Kokeilepa piruuttaan onnistuisko.

ROOSTER

Perussuomalaisista tulevista kansanedustajista kymmenkunta prosenttia on poliiseja ja ehdokkaissa oli eniten rikossyytteitä saaneita.

Jännää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 04, 2023, 21:52:31
Perussuomalaisista tulevista kansanedustajista kymmenkunta prosenttia on poliiseja ja ehdokkaissa oli eniten rikossyytteitä saaneita.

Jännää.
Jännää on se, että Vasemmistoliitolla ja Perussuomalaisilla oli molemmilla yhtä monta ehdokasta (217), ja Perussuomalaisia alituiseen solvaavat vassarit olivatkin itse PS:n syytelukemien tasolla.

Liike Nyt -puolueella oli 177 ehdokasta, eli heillä suhteellisesti eniten rikossyytteitä saaneita.

Tässä laskettiin mukaan liikennerikokset, joita useimmilla. Reipas ylinopeus, tai kännissä auton rattiin meneminen. Perussuomalaisista muutamalla on poliittinen tuomio, eli kannattajiensa keskuudessa vain sulka hattuun -rikos. Kuten Halla-ahon saama. 
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Pitänee vielä muistuttaa että Tanska on sivistysmaa, toisin kuin Suomi nyt. Meinaan, kun vertaillaan koulujärjestelmän ja sen opetustulosten nykytilaa. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 04, 2023, 22:31:11
Reipas ylinopeus, tai kännissä auton rattiin meneminen. Perussuomalaisista muutamalla on poliittinen tuomio, eli kannattajiensa keskuudessa vain sulka hattuun -rikos. Kuten Halla-ahon saama.

Todellinen intiaanipäällikkö, jolla oli sulkia ihan kokopäähineeksi asti, sai kuitenkin Persuistakin lähtöpassit, miksi? Eikö tuollainen voiman ostaja olisi ollut jatkossakin sopiva edustamaan puoluetta...

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ano_TurtiainenTurtiainen julkaisi joulukuussa 2015 Facebook-päivityksen, jossa kirjoitettiin "toisten ottaneen suuria henkilökohtaisia riskejä toimiessaan eliminointitehtävissä olemassa olevien ja suunnitteilla olevien vastaanottokeskusten tuhoamisessa." Turtiainen piti Facebook-päivityksessään pahimpana vihollisena Suomen Punaista Ristiä ja kirjoitti "onko nyt aika laajentaa toimia vihollisen pääpaikkoihin". Asiasta nousi kohu kun kansanedustaja Laura Huhtasaari oli tykännyt päivityksestä (omien sanojensa mukaan vahingossa). SPR ilmoitti myöhemmin Turtiaisen viestistä poliisille.[28] Syyskuussa 2018 hänet tuomittiin Facebook-päivityksen takia Etelä-Savon käräjäoikeudessa 60 päiväsakkoon julkisesta kehottamisesta rikokseen.[29] Tultuaan valituksi kansanedustajaksi Turtiainen kommentoi, että tuomio on "tässä porukassa vain sulka hattuun".[30]

Turtiainen on saanut myös pahoinpitelytuomioita. Etelä-Savon käräjäoikeus tuomitsi Turtiaisen maaliskuussa 2010 sakkoihin pahoinpitelystä, joka kohdistui 14-vuotiaaseen juvalaispoikaan. Tätä edeltävät pahoinpitelytuomiot hänellä ovat vuosilta 1997 ja 1995.[31]
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 04, 2023, 22:56:56
Todellinen intiaanipäällikkö, jolla oli sulkia ihan kokopäähineeksi asti, sai kuitenkin Persuistakin lähtöpassit, miksi?
Tätä sinun täytyy varmaan kysyä PS:n puolue-edustajilta.

Varovainen arvioni on, että häntä ei pidetty PS:lle sopivana jäsenenä. Sinulla vaikuttaa olevan PS:n vaalivoitosta kova pärinä päällä, mutta ei mitään kelpo lihaa luiden ympärille. Voi voi, kun Riikka sai niin paljon enemmän ääniä kuin Sanna - ollen samalla koko Suomen äänestyshistorian neljänneksi eniten ääniä saanut ehdokas. :)

Suurin osa PS:n ja Liike Nyt -puolueen rikoksista on ajalta, jolloin nykyinen liikennerikkomus laskettiin vielä rikokseksi. Ne eivät siis enää 2023 ole syytteenalaisia tekoja.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Perussuomalaisten ansioksi voidaan laskea sekin, että he eivät ole pyrkineet tekemään poliittisista vastustajistaan rikollisia, toisin kuin muutamat muut puolueet jäsenineen. :)

Lisäys: Terveiset menevät tässä samalla entiselle valtakunnansyyttäjälle, joka on taannoin onneksi vaihtunut.

Ehdokkaaksihan voi tässä maassa asettua kuka vain, kuten vaikkapa Anneli Auer. Sitä kutsutaan demokratiaksi.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 04, 2023, 21:52:31
Perussuomalaisista tulevista kansanedustajista kymmenkunta prosenttia on poliiseja ja ehdokkaissa oli eniten rikossyytteitä saaneita.

Jännää.
Kyseessä ehdokkaiden osalta oli tuomion jo saaneita, eikä vain syytettyjä.
Huh, PS:ssä 6,5% tuomittu. Joka tekee persuista rikollisempaa sakkia kuin kansa (muistaakseni 5%) keskimäärin.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

PS:n jäseninä on ihmisiä, jotka ovat kohdanneet monikulttuuria ja heterogeenistä yhteiskuntaa... :P

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 04, 2023, 12:27:50
Myös PS voitti Helsingissä vain yhdessä paikassa: Jakomäessä.
Jussi Halla-aho on Jakomäen äänikingi. Joakomäessä persut ja demarit ovat varsin tasoissa kärjessä. Kahdesta äänestysalueesta kumpikin on hiukan suurempi toisessa.Mutta koko Helsingissä persuille siis tuli ääniosuudessa vähän takkiin. Kokoomus vei Helsingin lisäpaikan ja demarit kaksi vihreiltä.

MrKAT

#4466
NATOn suhteen suurin änkyräjoukko löytyy (edelleen*) PS:stä.

Tämä näkyi eilisen illan (ke 5.4. klo 18) tv-uutisistakin jossa Nato-tukikohtaa vastustamaan PS asettui yhdessä Vas ja Vih kanssa. Toisinkuin porvaripuolueet ja SDP jotka tukivat tukikohtaa. (Käytännössä sitä ei tulle eikä tarvinne  eikä annettane mutta nyt kysymys onkin periaatteesta - ja tässä: änkyröintimittauksesta+ennustuksesta**).

* 4.2.2023: https://kantapaikka.net/index.php/topic,186.msg161788.html#msg161788
Eli vaalikoppien ovensuukyselyssä "Natolle EI!"-sanojista 21,5% olisi persuja, 19,8% vasemmistoliitosta jne.

** PS on todennäköisesti oleva NATOn suhteen änkyröivä-kivireki = kammotus KOK:lle.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

^
MrKAT,

Mene omaan huoneeseen leikkimään. Aikuiset haluavat keskustella aikuisten asioista, politiikasta. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Onko joku toteuttamassa "väestönvaihtoa" jos hankkii puolisonsa tai lapsia Suomeen toisilta mantereilta kuten Afrikasta, Lähi-idästä tai Aasiasta?

Persukansanedustajista

- Sebastian Tynkkysellä on mosambikilainen puoliso.
- uudella  Kaisa Garedew:lla on etiopialainen puoliso.
- Teuvo Hakkaraisella ollut ulkolaisia puolisoehdokkaita mm. Hondurasista...
Lisäksi aiemmin
- Jussi Niinistöllä oli uusi puoliso intialaistaustainen ja
- Mika Raatikaisella oli libanonilainen puoliso.

Jos tuon 5-10% lisäväestöä hankkii Afrikasta niin se ei ole "persujen väestönvaihto" koska "meitä se ei koske - rakkaushan ylittää valtion-, rotu- ja ideologianrajat", vai? ;D

"Älkää tehkö kuten me teemme vaan kuten sanomme"? ;D

Lähde: Wikipedia, muisti ja https://twitter.com/Dimmu141/status/1644731622116274176
"Satakunnan persupiirisihteerikin on tuonut jo ainakin kaksi vaimoistaan Rautaesiripun takaa. Puheet ja teot eivät todellakaan kohtaa."
ja MTV Raatikaisesta
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!