Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Perussuomalaisten muodonmuutos?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, maaliskuu 13, 2019, 10:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Saares - marraskuu 18, 2019, 19:17:01
Selitä tarkemmin.

Yleensä väitetään, että vihreät ovat DDR:n kommunistien perustama länsimaiden romahdusta edistämään. Kun nyt nämä viheriät ja vasemmistolaiset (siis entiset kommunistit väitteen mukaan) siirtyvät persuihin, niin eikö persuista siis tule silloin viherkommunistinen liike. Eivät nuokaan mielenosoittajat tuossa kuvassa kovin moniarvoista yhteiskuntaa (siis demokratiaa) taida kannattaa. Kommunistinen tai natsistinen hallinto - paljonko eroa pienen ihmisen kannalta. Leirit ja muurit ja kova kuri kuuluu molempiin.

Ymmärrän, että nämä ovat vaikeita asioita. Kun jokin leima lyödään, niin missä vaiheessa siitä sitten luovutaan. Persuista lähti jo sininen siipi. Onko seuraavaksi vuorossa punainen vai vihreä?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Juha


Jos perussuomalaisten selkein tunnetason vaikutin on pelko, niin se, että tämä on paikka iskeä, on erikoista suhtautumista.

Yleensä toinen/muu tavanomaiseen nähden on uhkaava, totuttuun nähden, jolloin pelko on selkeä merkki menetyksestä. Vaikea nähdä, että jollain olisi arvoa, jos sitä arvokkaaksi koettua ei yritettäisi pitää mukana.

Jos toisen pelkoon ei tarvitse reagoida, ja sen voi rationalisoida, eletään eri ryhmää. Tunnetason esiintuomiset ovat hassua neuvottelua, eri ryhmäläisten välillä. Enemmän tunteet ovat keino, kuin jokin ratkaisupohjainen asia.

Siinä kun perussuomalaisuus perustuu trumpismiin, on sitä laumasieluisuutta viimeisen päälle. Miksi se on ongelma lähinnä persujen kohdalla? Jokin ei täsmää.

Toope

En ymmärrä mitä tarkoitat trumpismilla, kun sehän on reaktio poliittiseen tilanteeseen, ei perussyy.
Äänestäjät halusivat jonkun Washingtonin ulkopuolelta, koska kritiikki Washingtonia kohtaan oli suurta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 18, 2019, 20:07:18En ymmärrä mitä tarkoitat trumpismilla, kun sehän on reaktio poliittiseen tilanteeseen, ei perussyy.

Reaktion olemassaolosta samaa mieltä. Reaktio, ja siitä vähän muualle päätyvää nimitin trumpismiksi, siis tietynlaista vastaamisen älyttömyyttä.

Jos ajattelee, että miten vastattavaa käytännön tasolla löytyy sieltä Washingtonista, niin epäymmärrettävyydet ehkä fifty-fifty, tai samaa luokkaa.

Laika

#1159
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 18, 2019, 19:33:45
Lainaus käyttäjältä: Saares - marraskuu 18, 2019, 19:17:01
Selitä tarkemmin.

Yleensä väitetään, että vihreät ovat DDR:n kommunistien perustama länsimaiden romahdusta edistämään. Kun nyt nämä viheriät ja vasemmistolaiset (siis entiset kommunistit väitteen mukaan) siirtyvät persuihin, niin eikö persuista siis tule silloin viherkommunistinen liike. Eivät nuokaan mielenosoittajat tuossa kuvassa kovin moniarvoista yhteiskuntaa (siis demokratiaa) taida kannattaa. Kommunistinen tai natsistinen hallinto - paljonko eroa pienen ihmisen kannalta. Leirit ja muurit ja kova kuri kuuluu molempiin.

Ymmärrän, että nämä ovat vaikeita asioita. Kun jokin leima lyödään, niin missä vaiheessa siitä sitten luovutaan. Persuista lähti jo sininen siipi. Onko seuraavaksi vuorossa punainen vai vihreä?

Noiden näkemysten looginen kierto on muutenkin niin omituinen, ettei sitä voi selittää olematta sarkastinen. Se muistuttaa merkillisesti Escherin kuvaa, missä ulottuvuudet kiertyvät visuaalisiksi harhoiksi, ja y-akselista tulee x-akseli kesken piirroksen. Uusnatsit itse eivät voi sietää minkään sortin sosialisteja, mutta poliittisesti lukutaidottomimmille he ovat silti vasemmistoa siinä missä äänekkäimmät vastustajansa vasemmistoliittoa myöten.

Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt. Tarvitaan tietynlainen mielenvika yhdistelemään asiat niin kuin yllä kuvasin, koska mikään looginen yritys ei mainitunlaista ajatusta pysty koossa pitämään.

Ehkä teidän kannattaisi kysyä Toopelta. Hänellä on aiheesta varmaa tietoa. Toisaalta en ajatellut luovuttaa, ennen kuin hän suostuu jakamaan panttaamansa lähdeviitteen viimein meille muille.

Toivottavasti kerrotte sitten, kun hän kaivaa sen esille. Mies on näet pysyvästi mustalla listallani, enkä siksi lue hänen viestejään ilman välikäsiä täällä. Oletan että vasemmiston ja oikeiston ymmärtäminen tällä tavoin vaatii ainakin jonkinlaista metamorfoosia, joten ketjun otsikko antaa odottaa vielä jotain merkittävää avausta uusnatsien suhteesta marxilaiseen sosialismiin. Hämmästyttävät väitteethän edeltävät hämmästyttävää todistusaineistoa.

Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi. Ilmeisesti tämä tekee Li Anderssonin johtamasta vasemmistoliitosta oikeistopuolueen, kun muistetaan ideologinen juova heidän puolueensa ja perussuomalaisten välissä. Näin ollen Suomessa ei olisikaan kuin yksi kovaa oikeistoa edustava puolue, eli vasemmistoliitto. He vain eivät tiedä sitä itse.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt. Tarvitaan tietynlainen mielenvika yhdistelemään asiat niin kuin yllä kuvasin, koska mikään looginen yritys ei mainitunlaista ajatusta pysty koossa pitämään.

Niinhän se tekee, mutta kun tarkastelee muuta perussuomalaisten ideologista logiikkaa, tuossa ei ole mitään erityisen kummallista:

- perussuomalaiset vastustavat islamia, koska he eivät tahdo Suomeen uskonnollista hegemoniaa saati lainlaadintaa
- perussuomalaiset kannattavat perinteisiä kristillisiä arvoja ja tahtoisivat Suomen lainsäädännössä otetttavan nämä paremmin huomioon
- perussuomalaiset vastustavat islamia, koska se huonontaa naisen asemaa
- perussuomalaiset kannattavat perinteisiä arvoja, joissa naisen ja miehen asema on selkeä = sama kuin jossain 1950-luvulla + kiihkeästi vastustavat feminismiä

Eli tämä päätä kivistävä logiikka on pohjimmiltaankin hyvin yksinkertainen: asian kannattettavuus riippuu siitä, kenen uskonnosta ja naisista puhutaan ja mitä siitä on koitumassa perussuomalaismiehelle.

Enemmän kuin tätä logiikkaa hämmästelen naisia, joita jotka jolkottavat toistamassa tätä sanomaa.

T: Xante

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi. Ilmeisesti tämä tekee Li Anderssonin johtamasta vasemmistoliitosta oikeistopuolueen, kun muistetaan ideologinen juova heidän puolueensa ja perussuomalaisten välissä. Näin ollen Suomessa ei olisikaan kuin yksi kovaa oikeistoa edustava puolue, eli vasemmistoliitto. He vain eivät tiedä sitä itse.

Perussuomalaiset siis ovat sekä äärioikealla että äärivasemmalla. Vielä pieni puristuskin, niin äärikeskustakin on vallattu. Mediakenttää perussuomalaiset ovat jo hallinneet jonkin aikaa. Poliittinen uutisointi on "perussuomalaiset sitä, perussuomalaiset tätä..." - puuttuu vain Isä Aurinkoisen ylistykset.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Päivän eräs tuore uutinen liittyi Piraattipuolueeseen ja sen pj:hen Petrus Pennaseen mutta kun kävin twitterissänsä niin tämä kiinnitti huomiotani (alleviivaus minun):

Petrus Pennanen @petruspennanen
Lapsellinen ja substanssivapaa poliitikan teko on nousussa. Jopa niin toimitaan, ettei tulla kokouksiin ollenkaan, puheenvuoroista ja aloitteista puhumattakaan. Kerätään äänet sitten vaalikampanjalla.
Ajattelin informoida äänestäjiä niistä puolueista, jotka eivät tee työtään.
...
Äänestäjillä on saatavilla tieto siitä, tekeekö poliitikko luottamustehtävässä mitään.
Silti jotkut tuntuvat laskevan sen varaan, että äänestäjät eivät saa tietoa äänestyspäätöstä tehdessään.
Tuleekohan toimimaan jatkossa?

Jo tämän näki 70k ihmistä:

Ihmisten kannattaisi seurata mitä (jos mitään) poliitikot työssään tekevät.
Helsingin valtuustossa Perussuomalaiset lähinnä istuvat hiljaa ja äänestävät tyhjää.
Eilen pidin yksin enemmän puheenvuoroja ja tein aloitteita kuin koko perussuomalaisten ryhmä.
Normipäivä.


- Petrus Pennanen, https://twitter.com/petruspennanen/status/1196387677035212801

Vesa oli tarkistanut ja kompannut:

Vesa Heinonen @errorflyn
Nov 7
Selasin läpi pari valtuuston keskustelupöytäkirjaa ja hiljaiselta näyttää, itse helsinkiläisenä oletan ja odotan valtuutetuilta aktiivista otetta työhönsä. Hyvä että toit tämän esille.


Muistelen että pääkaupunkiseudulla kunnallisvaltuutetuilla on aika kovat kokouspalkat per vuosi, vai?
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 19, 2019, 09:39:35
Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi. Ilmeisesti tämä tekee Li Anderssonin johtamasta vasemmistoliitosta oikeistopuolueen, kun muistetaan ideologinen juova heidän puolueensa ja perussuomalaisten välissä. Näin ollen Suomessa ei olisikaan kuin yksi kovaa oikeistoa edustava puolue, eli vasemmistoliitto. He vain eivät tiedä sitä itse.

Perussuomalaiset siis ovat sekä äärioikealla että äärivasemmalla. Vielä pieni puristuskin, niin äärikeskustakin on vallattu. Mediakenttää perussuomalaiset ovat jo hallinneet jonkin aikaa. Poliittinen uutisointi on "perussuomalaiset sitä, perussuomalaiset tätä..." - puuttuu vain Isä Aurinkoisen ylistykset.
Ehkä jonain päivänä nuo puolueet lakkaavat kyttäämästä persuja ja alkavat esittämään ihan omia ideoitaan? Toivottavast eivät ihan pian, koska itse nautin siitä tilanteesta, missä joka asiassa perinteiset valtapuolueet luovat politiikkaansa PS:n (ja sen pelon) mukaan... ;D

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 19, 2019, 17:56:19
Ehkä jonain päivänä nuo puolueet lakkaavat kyttäämästä persuja ja alkavat esittämään ihan omia ideoitaan?

Luuletko, että maahanmuuttopolitiikassa olisi vielä paljonkin uhkakuvia keksittävänä? Eiköhän ne ole kaikki jo kyllästymiseen asti kuultu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 19, 2019, 09:26:22
Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt. Tarvitaan tietynlainen mielenvika yhdistelemään asiat niin kuin yllä kuvasin, koska mikään looginen yritys ei mainitunlaista ajatusta pysty koossa pitämään.

Niinhän se tekee, mutta kun tarkastelee muuta perussuomalaisten ideologista logiikkaa, tuossa ei ole mitään erityisen kummallista:

- perussuomalaiset vastustavat islamia, koska he eivät tahdo Suomeen uskonnollista hegemoniaa saati lainlaadintaa
- perussuomalaiset kannattavat perinteisiä kristillisiä arvoja ja tahtoisivat Suomen lainsäädännössä otetttavan nämä paremmin huomioon
- perussuomalaiset vastustavat islamia, koska se huonontaa naisen asemaa
- perussuomalaiset kannattavat perinteisiä arvoja, joissa naisen ja miehen asema on selkeä = sama kuin jossain 1950-luvulla + kiihkeästi vastustavat feminismiä

Eli tämä päätä kivistävä logiikka on pohjimmiltaankin hyvin yksinkertainen: asian kannattettavuus riippuu siitä, kenen uskonnosta ja naisista puhutaan ja mitä siitä on koitumassa perussuomalaismiehelle.

Enemmän kuin tätä logiikkaa hämmästelen naisia, joita jotka jolkottavat toistamassa tätä sanomaa.
Jotkut naisethan ovat hieman hmm... avoimina sallimassa islamilaisia ja kehitysmaalaisia naisnäkemyksiä tänne, vaikka se länsimainen naisille eniten oikeuksia luokin. Mutta aina ei olla rationaalisia, vaan ideologian sokeuttamia. Ruotsissakin kuviteltiin aikoinaan, että jokaisesta siirtolaisesta kasvaa medelsvensson-sosiaalidemari. Nyt näkevät, että nuo oikeasti sotivat Göteborgissa ja Malmössä, aivan kuten kotimaissaankin!

Tuotiin sitten Lähi-itä ja Afrikka Ruotsiin. Vuosisadan idioottimaisin päätös vaihtaa kansankoti Libanoniin...! >:(
Mutta oma päätös.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Uusnatsit itse eivät voi sietää minkään sortin sosialisteja, mutta poliittisesti lukutaidottomimmille he ovat silti vasemmistoa siinä missä äänekkäimmät vastustajansa vasemmistoliittoa myöten.

Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt.
...
Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi.
Jospa persut on kuin onkin neokommunisteja. Soinilaiset edusti aaltolaisia ja Halla-aholaiset taistolaisia. Venäjään päin ollaan eurokomm..euronatseilussa kummarrellen kallellaan kotimaitansa epäisänmaallisesti polkien (Venäjän propagandakanavat länteen on pidettävä auki hinnalla millä hyvänsä). MV-lehti on neo-Tiedonantaja jota persuissa on aina luettu bittihiirenkorville jne.
;)


Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 19, 2019, 18:31:21
Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Uusnatsit itse eivät voi sietää minkään sortin sosialisteja, mutta poliittisesti lukutaidottomimmille he ovat silti vasemmistoa siinä missä äänekkäimmät vastustajansa vasemmistoliittoa myöten.

Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt.
...
Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi.
Jospa persut on kuin onkin neokommunisteja. Soinilaiset edusti aaltolaisia ja Halla-aholaiset taistolaisia. Venäjään päin ollaan eurokomm..euronatseilussa kummarrellen kallellaan kotimaitansa epäisänmaallisesti polkien (Venäjän propagandakanavat länteen on pidettävä auki hinnalla millä hyvänsä). MV-lehti on neo-Tiedonantaja jota persuissa on aina luettu bittihiirenkorville jne.
;)
En oikein näe sitä, miten PS olisi Venäjämielinen puolue. Sehän vastusti aikoinaan kaksoiskansalaisuuksia, kokkepudemarivihreät hyväksyivät ne. Seuraus on siinä, että meillä taitaa olla Venäjän "viides kolonna" maassamme. PS vastusti muuten venäläisten maanosto-oikeuksia, kokkepudemarivihreät sallivat sen. Sitten paljastui, että Venäjällä on Turun meriväylillä epäilyttäviä tukikohtia... PS vastusti miinoista luopumista, kun Presidentti Halonen ja kokkepudemarivihreät hyväksyivät ajatuksen. Siis mallin, joka heikentää Suomen puolustuskykyä Venäjää vastaan eniten...

Kaiken tuon jälkeen media kertoo, että PS on "Venäjämielinen". Mitä helvettiä? :-*

Hayabusa

^Älä huoli Toope. Venäjä on uusi Hitler-kortti, joka heilahtaa kun äly loppuu.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Juha

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 19, 2019, 20:45:52
^Älä huoli Toope. Venäjä on uusi Hitler-kortti, joka heilahtaa kun äly loppuu.  ;)

Kommunismi taitaa olla korttina jo hassu, vaikka edelleen toimii.

Venäjä, verkoissa, vaaleissa, jne... voi toimia paremmin. Tuskin voivat kunnostautua toimissaan, puhumattakaan, että voisivat tehdä väitteitä epäuskottaviksi, tai vaikuttaa niiden vastaaottoon.

Voi tosin olla, ettei suurvalta-asetelma tässä ole kovin lähellä vallan ydintä, ja selkeä osa maailman tapahtuvia selittävää juonta. Eiköhän suurimmin vaikuttavan kyljessä mennä, eli talous on se, joka avaa Areenan, ja asetelmat merkittävinä voi nähdä lähinnä tämän kautta.

Toki mailla on talouteen liittyvää merkitystä, eikä suurvallat merkityksettömiä ole. Paljon on kaikkea, jopa ihan köyhissä kansoissakin.