Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Perussuomalaisten muodonmuutos?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, maaliskuu 13, 2019, 10:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Melodious Oaf

#1170
Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 19, 2019, 19:39:24
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 19, 2019, 18:31:21
Lainaus käyttäjältä: Laika - marraskuu 19, 2019, 03:57:14
Uusnatsit itse eivät voi sietää minkään sortin sosialisteja, mutta poliittisesti lukutaidottomimmille he ovat silti vasemmistoa siinä missä äänekkäimmät vastustajansa vasemmistoliittoa myöten.

Minulla lyö tyhjää yrittäessäni ymmärtää tätä ajattelua, ja olen sentään pari vuotta yrittänyt.
...
Melkein unohdin! Viimeksi, A-Studion mukaan, kuulemma Petteri Orpo on edustanut vastaavaa poliittista ymmärrystä luokitellessaan perussuomalaiset äärivasemmistolaiseksi liikkeeksi.
Jospa persut on kuin onkin neokommunisteja. Soinilaiset edusti aaltolaisia ja Halla-aholaiset taistolaisia. Venäjään päin ollaan eurokomm..euronatseilussa kummarrellen kallellaan kotimaitansa epäisänmaallisesti polkien (Venäjän propagandakanavat länteen on pidettävä auki hinnalla millä hyvänsä). MV-lehti on neo-Tiedonantaja jota persuissa on aina luettu bittihiirenkorville jne.
;)
En oikein näe sitä, miten PS olisi Venäjämielinen puolue. Sehän vastusti aikoinaan kaksoiskansalaisuuksia, kokkepudemarivihreät hyväksyivät ne. Seuraus on siinä, että meillä taitaa olla Venäjän "viides kolonna" maassamme. PS vastusti muuten venäläisten maanosto-oikeuksia, kokkepudemarivihreät sallivat sen. Sitten paljastui, että Venäjällä on Turun meriväylillä epäilyttäviä tukikohtia... PS vastusti miinoista luopumista, kun Presidentti Halonen ja kokkepudemarivihreät hyväksyivät ajatuksen. Siis mallin, joka heikentää Suomen puolustuskykyä Venäjää vastaan eniten...

Kaiken tuon jälkeen media kertoo, että PS on "Venäjämielinen". Mitä helvettiä? :-*

Mulla ainakin on monta kertaa tullut Venäjä mieleen jonkun hämmennyksen vallassa siitä, että miksi halutaan pitää yllä tai kasvattaa jotain suomalaisten kahtiajakoa oikeamielisiin ja väärämielisiin. Voihan sen tietty niin ajatella, että silloin mun "äly loppuu" :D Sehän on hieno ja kaunis tapa kehystää tää.

Itse mä ehkä kyseenalaistaisin sitä että ajatellaan että on olemassa joku Hitler-kortti ja Venäjä-kortti, jotka lyödään pöytään, kun (metaforaa seuraten) muuten ei kädessä olevista korteista synny riittävästi (tai äly riitä).

Siinä on taustalla ajatus että tää on joku kilpailu jossa lasketaan pisteitä tai mitataan sitä, kuinka "älykäs" on Hayabusa vs Melodious Oaf tai Toope versus Melodious Oaf. Se metafora kaatuu jos ajatellaan että joku vaan haluais ymmärtää jotain. Silloinhan se näyttäytyy enemmän tyhjämielisenä viheltää peli poikki tai pilkata siitä, että pelataan joku niin sanottu kortti tai ihmetellään jotain.

Mä en kyllä ole mistään mediasta tietääkseni lukenut sellaista, että persut olis venäjämielisiä. Mulle syntyy kaikenlaisia luuloja ihan vaikka siitä, että näkee, kuinka Ilja Janitskinia haastattelee joku Eikka Lehtosaari. Eihän se tietenkään tarkoita sitä, että perussuomalaisuus liittyis mitenkään esimerkiks moottoripyöräjengeihin, kun Janitskin on vaan Janitskin ja niin pois päin. Mut siis sitä saattaa silti mielessään ajatella että "mitä vittua", miksi nää ihmiset ylipäänsä esiintyy yhdessä.

Mut siinäkin on se, että jonkun mielestä Eikka Lehtosaari on syvällinen ja hieno ihminen, tai siis, vaikka se nyt onkin tappanut ihmisiä ja tehnyt kaikenlaisia virheitä, niin se on kuitenkin kokenut kaikenlaista ja se oikeesti ymmärtää asioita. Toisin kun vaikka joku mädättäjä.

Kun taas joku joka mainitsee keskutelussa natsit tai Venäjän, niin se on se, jolle saa ja kannattaa nauraa :D

Maanpuolustuksellisesti voi olla, että perussuomalaiset ei aja mitään Venäjän etua. Mutta mun mielestä se on kuitenkin ihan järkevyyden rajoissa oleva näkemys, jos joku ajattelee, että niiden ajama EU:n hajoittamisen politiikka palvelee Venäjää. Tai jos joku epäilee tämmösistä syistä, että silloin kun Venäjä vaalivaikuttaa Suomessa, se tekee sen isoista puolueista todennäköisimmin persujen puolesta. Ja tähän ei tarvitse sisältyä ajatusta, että se olis mitenkään sidottu persuihin puolueena, vaan ihan vaan, että ne ajaa omaa etuaan, ja ne saattaa ajatella, että persujen ajama linja on isommalla tasolla niiden etujen mukainen.

Mitä siitä nyt sitten voi päätellä. Kyllähän ne Skotlannissakin tuki skottien itsenäisyyttä kannatteita ja SNP:tä, enkä mä voi rehellisesti sanoa, että se että venäläiset trollit masinoidaan jonkun asian taakse tarkoittaa että se asia itsessään on huono.

Mut ehkä sitä vaan itse toivois näkevänsä enemmän yhtenäisyyttä ja enemmän... no, vaikka sellasta että puhuttais sekä Suomen että EU:n tasolla vakavasti veronkierrosta ja siitä, että firmat ylipäätään ja isot firmat myös maksais kaikkialla veronsa ja kantais näin yhteiskunnallisen vastuunsa. Se on mun mielestä sellanen asia, joka ei oo kauheen "seksikäs" ja sitä ei kukaan vahvasti aja. Mut jos kauheesti innostuu siitä, että konservatiivinen ajattelu on se ainoa hieno ja oikea juttu, tollanen saattaa jäädä siinä jalkoihin. Ja mun mielestä ja mun palikka-aivoilla, jos ajatellaan sitä, että millä me voidaan oikeesti ongelmia ratkaista, niin kyllä kai siinä sitä rahaakin tarvitaan.

Se että EU on vahva ja yhtenäinen tekee mahdollisemmaksi sen että myös ylikansallisesti panostetaan veronkierron vaikeuttamiseen. Siinä voi nähdä sellasen tosi kyynisen linjan, että oikeesti nää tahot, jotka ajaa Brexitiä ja sen sellaista, niin siinä on pitkälti intressinä se, että saatais helpotettua isojen firmojen veronkiertoa ja että nää tuhansia kertoja työntekijöitä isompia rahoja saavat isot pomot ja omistajat sais niitä isoja rahoja edelleen.

Perussuomalaislta lähtee kyllä isänmaallisuus ja lähtee maahanmuuttokriittikki, mutta mä en oo ihan varma, lähteekö niiltä kapitalismin kritiikki. Ainakin mulla on Toopen puheiden perusteella sellanen kuva, että sitä ei oikeastaan kiinnosta nää talouskuviot ja että se on kiinnostunut näistä rotuasioista ja maahanmuutosta, ja sit siinä kylkiäisinä myydään joku aika kovan laissez-faire-kapitalismin suht kritiikitön hyväksyminen, koska siis... vasemmisto ja kaikki sosialismi on demonisoitu niin perin juurin just ulkomaalaisia koskevilla kauhukuvilla.

Ja ehkä mä oon ite sitä mieltä, että meidän pitäis vääntää tosta taloudesta aika kovaakin, ja että siinä tarvitaan sekä oikeisto että vasemmistoa. Ja sitten kun me puhutaan ihan helvetisti vaan jostain "neekereistä" ja kaiken maailman ihme jutuista, niin meiltä huomaamatta karkaa se debatti ja meiltä karkaa vähitellen kauemmas ja kauemmas se, että meillä edes vois olla tollasesta talouden näkökulmasta yhtenäinen ja kovalla väännöllä saavutettu maan yleinen linja, jota me sitten vähitellen vaaleissa korjailtais.

Nyt siitä ei väännetä vaan kaikki debatti on ohjattu muualle. Ja siis... no. Sehän on jo tullut selväksi että mulla ei ole älyä, niin paksaako mä tämmästä edes mietin :D

MrKAT

#1171
Ehkä riittää että Persut on Putinin sanaan uskovia Venäjän hyödyllisiä idiootteja.

Mutta Putin ja Venäjä on nyt niin oikealla reunalla kansallismielisyydessään että ne on jo lähellä persuja.
Siksi PS - Venäjä on vähän kuin ennen SKP - NL. ;D
Mutta toisinkuin kommunistit nää ei voi oikein yhdistyä keskenään.
Kansallismielinen + kansallismielinen olisi rotujen sekoitusta. Hyi kauhea mikä aatos. Siksi suhde jää etäiseksi.

Laika ja muut perinteiset on (olemme) vähän pihalla persuijsta ja trumpeista koska ne eivät pelaa tieteellä, järjellä eikä logiikalla. Vaan tunteella. Yksi tunne riittää joka kävelee kaiken muun yli. Näin taloustieteen teorioitsijoiden aatokset järkevästä loogisesta kuluttajasta ei pure trumpisteihin ja persuihinkaan. Heille on yllätys että äänestäjä voi tehdä aidosti elinolosuhteitaan huonontavan valinnan ja vieläpä aivan tietoisesti. Äänestäjä tässä on kuin vihasta punehtunut mustasukkainen ex-aviomies joka järjenvastaisesti hyökäten ja väkivallalla vie itsensä taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti syrjittyyn asemaan ja betonikoloon. Hän on kuin vankikundi joka ei tyrmässäkään kadu tekoaan. Omasta mielstään hän teki oikein ja valmis tekemään uudelleen.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 20, 2019, 01:10:54
Laika ja muut perinteiset on (olemme) vähän pihalla persuijsta ja trumpeista koska ne eivät pelaa tieteellä, järjellä eikä logiikalla. Vaan tunteella. Yksi tunne riittää joka kävelee kaiken muun yli.
Vielä pari premissiä jäi. He eivät pelaa myöskään tiedolla ja kokemuksella. Löysin pari kuvaa tilasto-arkistoistani.

PS:n kannatus 2015 oli sitä suurempaa mitä vähemmän taajamassa oli maahanmuuttajia.


Huhtasaaren kannatus 2018 oli sitä suurempaa mitä vähemmän taajamassa oli maahanmuuttajia:

(Pori on H:n kotikaupunkina luonnollisesti outlier).

Tämä on näkynyt myös EU-valtioissa. Maaseutujen tietämättömämpiin puree populistien pelottelut muukalaisista.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Kopek

Selvittäisi hieman ilmaa, jos eri puolueiden kannattajille esitettäisiin sen tyyppisiä kysymyksiä kuin "kumpi oli parempi vaihtoehto: Valkoihoisten asuttama Suomi valkoihoisten asuttaman Venäjän osana vai mustaihoisten asuttama Suomi itsenäisenä valtiona". 

En osannut muodostaa kysymystä parhaalla mahdollisella tavalla. Toivottavasti karkea idea käy ilmi. Vastakkain ovat siis Suomen "rodullinen puhtaus" millä hinnalla tahansa ja Suomen itsenäisyys millä hinnalla tahansa.

Luulen nimittäin, että kansallismielisten etnonationalistisesti ajattelevien ihmisten Venäjä-sympatiat johtuvat pohjimmiltaan siitä, että Venäjä nähdään ainoaksi mahdolliseksi tekijäksi, joka voi enää pelastaa ja säilyttää Euroopan valkoihoisten asuttamana alueena. Haaveena on, että Venäjä muuttuu entistä autoritäärisemmäksi natsi-Saksan tyyppiseksi maaksi ja valloittaa sotavoimillaan tai muilla keinoin Euroopan ja lakkauttaa demokratiat ja aloittaa laajat rotuihin perustuvat karkotukset ja "puhdistukset". Ihmisoikeuksia kunnioittavat demokraattiset Euroopan valtiot eivät tällaiseen koskaan ryhdy eivätkä pysty, mutta Venäjän pakkovallan alla ne voitaisiin saada tekemään jotain tällaista vähän niin kuin Saksan valloittamat maat saatiin osallistumaan juutalaisvainoihin toisessa maailmansodassa.

Etnonationalistit eivät ehkä rohkene myöntää tätä skenaariota edes itselleen, mutta näin sen täytyy olla. Mitään muuta selitystä äärioikeistolaisina pidettyjen puolueiden Venäjä-mielisyydelle on vaikea keksiä. Tai voidaan tietysti esittää se selitys, että ÄO-puolueet haluavat hajottaa EU:n Venäjän myötävaikutuksen avulla, koska he uskovat sen tapahtuvan tällä tavoin nopeimmin. Venäjä taas haluaa EU:n poistuvan, jotta se saisi tiukemman otteen yksittäisistä eurooppalaisista valtioista, jotka ovat EU:n sateenvarjon alla. Mutta miksi ÄO-puolueet haluavat hajottaa EU:n? Ehkä siksi, että EU on Venäjän valtapyrkimysten tiellä.

safiiri

Ehkä niiden maaseudun autioitumista pelkäävien ja surevien kannattais kannattaa maahanmuuttoa, että sinne maaseudulle riittäis muutamia asukkaita sinnekin. Väestön pieneneminen yhdistettynä voimakkaaseen kaupungistumiseen ei lupaa erityisen hyvää tulevaisuutta maaseudun elinkelpoisuudelle.

-:)lauri

#1175
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 20, 2019, 02:20:51
Selvittäisi hieman ilmaa, jos eri puolueiden kannattajille esitettäisiin sen tyyppisiä kysymyksiä kuin "kumpi oli parempi vaihtoehto: Valkoihoisten asuttama Suomi valkoihoisten asuttaman Venäjän osana vai mustaihoisten asuttama Suomi itsenäisenä valtiona". 

Kannatan humanismia ja liberaalidemokratiaa, koska näistä on ihmisille tutkitusti niin pienessä kuin suuressakin mittakaavassa ja pitkällä tähtäimellä eniten hyötyä. En siksi ymmärrä kysymystäsi ihon väristä, valtion nimestä taikka itsenäisyydestä. Vähän sama kuin jos pitäisi päättää etukäteen poissulkevasti juoko vai syökö vai käykö paskalla vai kusella. Ei voi etukäteen päättää, syökö pelkästään vai juoko pelkästään, sillä niiden mielekkyys tai epämielekkyys seuraavat muista tekijöistä, joihin ei voi luoda sellaista sääntöä, joka ylipäätään toimisi käytännössä jos elämän ylläpitäminen on tavoitteena.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

#1177
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 07:22:59
Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.

En usko, että persut nauttivat keskustavoittoisella maaseudulla riittävästi kannatusta, jotta noin iso alue olisi realistinen tavoite, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lohkaistaisiin pala Suomea Venäjän rajalta, jonne persut saisivat perustaa oman "itsenäisen" valtionsa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

#1178
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - marraskuu 20, 2019, 07:29:56
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 07:22:59
Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.

En usko, että persut nauttivat keskustavoittoisella maaseudulla riittävästi kannatusta, jotta noin iso alue olisi realistinen tavoite, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lohkaistaisiin pala Suomea Venäjän rajalta, jonne persut saisivat perustaa oman "itsenäisen" valtionsa.

Ei ne mahdu mihihinkään pieneen reservaattiin. Introvertti individualisti tarvitsee tyhjää tilaa ympärilleen.

Sen sijaan Viher-Suomen asukkaita ohjaa voimakas laumavietti, joka ajaa heidät ahtautumaan kävelykaduille, raitiovaunuihin, teattereihin ja ostoskeskuksiin. Heidän unelmaansa kuuluu keskeisenä osana kalkutta-tyyppiset slummikujat, jotka ovat täpötäynnä haisevia ruokakojuja, katusoittajia, kerjäläisiä, narkkareita, prostituoituja, taskuvarkaita ja etnisiä vähemmistöjä. Vihersuomalainen suorastaan imee elinvoimansa ahtaudesta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 08:53:44
Ei ne mahdu mihihinkään pieneen reservaattiin. Introvertti individualisti tarvitsee tyhjää tilaa ympärilleen.

Miten tuo persuaate on päässyt niin laajalle levittymään kun introvertit individuaalit eivät juuri kommunikoi keskenäänkään muuta kuin murahtelemalla ja aatetoveri on aina kaukana, tyhjän tilan takana? Vielä kummallisempaa tästä tekee se, että tiedotusvälineet, erityisesti YLE ja HS, ovat vihervasemmistolaisten demlojen hallinnassa ihan täysin, eli yleinen tiedonvälityskään ei heitä tavoita.

Jospa persut ovatkin hommaforumin tuote? Eikö se ole hieman yksipuolinen tietolähde?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Melodious Oaf

#1180
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 07:22:59
Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.

Voi voi tamperelaisia hippejä, mihin nekin tässä joutuu :D  Vois sen mun puolestani näin jakaa, olis tosi kiinnostavaa nähdä, minkälaista kilvoittelua näiden maiden välillä olis. Olisko sellasta pahansuopaa että ette saa sitä ja tätä -juttua ja rajoilla kikkailua, vai tulisko ne keskenään sopuisasti toimeen.

Mä luulen että järkeviäkin asioita tehtäis silti edelleen myös Helsingin ja Turun seuduilla ja typeriä muualla. Ja että se saattais pahimmillaan olla aika vahingollinen taloudellisesti tälle harvaan asutummalle Suomelle -- mutta se olis tosi kiinnostavaa ja instruktiivista, jos olis mahdollista iskeä tollainen skenaario johonkin täysin todenmukaiseen simulaattoriin, ajaa se vaikka tuhat kertaa ja ynnäillä, mitä siinä vois tapahtua.

Loppujen lopuks tää harvaan asuttu Suomi vois ruveta verokilpailemaan vihervas-Suomen kanssa ja houkutella jollain verokeplotteluilla ja muilla lain polkemisilla ja toisten maiden etujen polkemisella isojen yritysten suuria toimipisteitä yksittäisiin kohteisiin sen sisällä. Sehän vois ajaa vihervas-Suomen tosi ahtaalle, ja mä luulen, että tää olis se, joka lopulta motivois Perus-Suomen vaikka kuinka huikeisiin suorituksiin millä tahansa elämänalueella :D

Saares

MrKAT:
"Maaseutujen tietämättömämpiin puree populistien pelottelut muukalaisista."
Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 20, 2019, 07:09:05
Ehkä niiden maaseudun autioitumista pelkäävien ja surevien kannattais kannattaa maahanmuuttoa, että sinne maaseudulle riittäis muutamia asukkaita sinnekin. Väestön pieneneminen yhdistettynä voimakkaaseen kaupungistumiseen ei lupaa erityisen hyvää tulevaisuutta maaseudun elinkelpoisuudelle.

Juu. Kuokka ja palanen suota niin mamut ja hyysärit ovat tyytyväisiä.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - marraskuu 20, 2019, 07:10:27
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 20, 2019, 02:20:51
Selvittäisi hieman ilmaa, jos eri puolueiden kannattajille esitettäisiin sen tyyppisiä kysymyksiä kuin "kumpi oli parempi vaihtoehto: Valkoihoisten asuttama Suomi valkoihoisten asuttaman Venäjän osana vai mustaihoisten asuttama Suomi itsenäisenä valtiona". 

Kannatan humanismia ja liberaalidemokratiaa, koska näistä on ihmisille tutkitusti niin pienessä kuin suuressakin mittakaavassa ja pitkällä tähtäimellä eniten hyötyä. En siksi ymmärrä kysymystäsi ihon väristä, valtion nimestä taikka itsenäisyydestä. Vähän sama kuin jos pitäisi päättää etukäteen poissulkevasti juoko vai syökö vai käykö paskalla vai kusella. Ei voi etukäteen päättää, syökö pelkästään vai juoko pelkästään, sillä niiden mielekkyys tai epämielekkyys seuraavat muista tekijöistä, joihin ei voi luoda sellaista sääntöä, joka ylipäätään toimisi käytännössä jos elämän ylläpitäminen on tavoitteena.
Et siis äänestämään lähtiessäsi tiedä annatko äänesi Andessonille vai Väyryselle?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 07:22:59
Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.

Tämä olisi mielenkiintoinen kokeilu slläkin tavalla, että nähtäisiin aika varmasti, miten nopeasti vihervassurista sukeutuu rasisti ja intohimoinen rajanvalvoja.

Nimittäin on aika varmaa, että jo yhdessä sukupolvessa Perus-Suomessa alkaisi kiertää huhuja Viher-Suomen onnelasta, jossa on kuppilaa, katusoittajaa, hippinaisia ja ihan oikeita ravintoita. Siellä he sitten nakkikioskilla HKn sinistä jäytäessään alkaisivat nuoremmasta päästä valua Viher-Suomeen, sillä siellä voi kuulemma narkata ja kerjäämällä pärjää.

Sekin on aika varmaa, että Viher-Suomi ei tietenkään haluaisi ottaa vastaan sellaisia, joilla on aivan erilainen kulttuuri kuin heillä, jotka tulisivat persuaatteineen vaatimaan Viher-Suomeen kristillisiä arvoja ja hönkisivät hippinaisille, miten naisen paikka on kotona.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 08:53:44
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - marraskuu 20, 2019, 07:29:56
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 20, 2019, 07:22:59
Ainoa toimiva ratkaisu on jakaa nykyinen Suomi kahteen eri valtioon. Pääkaupunkiseutu yhdessä Turun seudun kanssa voisi muodostaa Viher-Suomen, joka pitää rajat auki ja vainoaa yksityisautoilijoita sekä mielipiderikollisia.

Loput maasta muodostaisi Perus-Suomen, jossa noudatetaan tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa mutta liberaalimpaa sananvapauspolitiikkaa. Maakuntia kehitettäisiin tasapuolisesti ja pakkoruotsi poistettaisiin.

En usko, että persut nauttivat keskustavoittoisella maaseudulla riittävästi kannatusta, jotta noin iso alue olisi realistinen tavoite, mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lohkaistaisiin pala Suomea Venäjän rajalta, jonne persut saisivat perustaa oman "itsenäisen" valtionsa.

Ei ne mahdu mihihinkään pieneen reservaattiin. Introvertti individualisti tarvitsee tyhjää tilaa ympärilleen.
Voi olla, ja jos ei nyt takerruta tuon maapläntin kokoon, niin idea olisi kyllä kaikin puolin mielenkiintoinen, jos se vain voitaisiin toteuttaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.