Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Syntyvyys ja väestönkasvu

Aloittaja Renttu, maaliskuu 14, 2019, 13:59:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:13:40
Osa ongelmaa on nimen omaan se, että ne yhteiskunnalliset arvot joita nyt myös kansakunnan kaapin päältä suitsutetaan, eivät millään tavoin tue kansallishenkeä, yhteen hiileen puhaltamista, saati suomalaisten jatkuvuutta. Sen sijaan moista paskaa on lätisty ja lätistään esimerkiksi Virossa, Tanskassa ja Israelissa - erittäin mukavin tuloksin. Tämmöistä juttua vaikkapa Virossa (Yle).


Aave on aidosti hämmästynyt, kun suomalaiseen nuorisoon ei pure koti, isänmaa ja uskonto, eivätkä nuoret naiset innostu setämiesten synnytystalkoista edes kansallishengessä!

Minulla on sen verran juuri suhteellisuudentajua, että tiedostan lapsen haluamisen, tekemisen ja kasvattamisen olevan vähän isompi asia suuremmalla osalle ihmisiä noin henk.koht mielessä kuin valkoinen kansalliskiima.

Ei niin, että nykymaailmassa olisi varaa valkoista kansalliskiimaa aliarvioida.

T: Xante


Aave

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 25, 2020, 12:51:22
Aave on aidosti hämmästynyt, kun suomalaiseen nuorisoon ei pure koti, isänmaa ja uskonto, eivätkä nuoret naiset innostu setämiesten synnytystalkoista edes kansallishengessä!

Minulla on sen verran juuri suhteellisuudentajua, että tiedostan lapsen haluamisen, tekemisen ja kasvattamisen olevan vähän isompi asia suuremmalla osalle ihmisiä noin henk.koht mielessä kuin valkoinen kansalliskiima.

Ei niin, että nykymaailmassa olisi varaa valkoista kansalliskiimaa aliarvioida.

T: Xante
Päin vastoin - minä en hämmästele vallitsevaa tilannetta lainkaan! Se ei tosin ole kuten sinä tässä jälleen ilkut ja mutuilet, vaan se edellyttää asiaan perehtymistä ja tutkimista. Osan nyt näkee sokea Reettakin pelkällä arkijärjen käytöllä (Hups, nyt mä kyllä liioittelin sinun kohdallasi), mutta arkijärkikin on kovin suhteellinen asia.

Mutta foorumin tilanne on erinomainen. Lähtisit nyt vain Xantippa siitä, että minä sentään tiedän tästäkin asiasta, ja sinä olet tyypilliseen tapaasi väärässä. Silloin on parempi pysyä vaiti - samalla säästyy kaikkien aikaa, ja varsinaista asiaa päästään jopa oikein pohtimaankin! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Kun viittasin aiemmin väestösykleihin ja niukkoihin resursseihin, niin se koskee tietysti myös Suomea. Meillä ei ole mitään monipuolisia luonnonresursseja, joiden varaan voisimme hyvinvointimme laskea. Suomen merkittävin resurssi ovatkin suomalaiset itse, me ihmiset. Mielestäni se tarkoittaa sitäkin, että koululaitoksemme tarjoaisi mahdollisimman laadukasta ja monipuolista koulutusta. Kun suomalaista koulutusta lähdettiin kehittämään, silloin ei mietitty, että miten meidän pitää pärjätä kansainvälisesti. Kehitettiin parasta mahdollista koululaitosta meille suomalaisille  ja niinhän siinä kävi, että siitä tulikin sitten hetkeksi aikaa maailman paras - puolivahingossa, sivutuotteena.

Nyt sitä on jo hyvä tovi romutettu ja romutetaan lisää, ja alan naisvaltaisuus feministisine kansankynttilöineen on luonut omat lisäongelmansa. On unohtunut se, mistä tässä suomalaisuudessa oikein olikaan kysymys ja se, että maamme kansalaiset ovat samalla lopulta tärkein yksittäinen resurssimme.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:32:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 24, 2020, 13:06:44
Luultavasti tässä on juurisyyt.
Kyllä sen näin täytyy luultavasti olla, kun Xantippa ja ROOSTER näin mielipiteilevät. Ei se mitään haittaa, vaikka substanssi puuttuu. :)

En usko, että mielipiteen muodostamisessa substanssia tarvitaan. Mielipiteen takana voi kuitenkin olla substanssia. Uskon esimerkiksi, että minulla on lapsia huomattavasti enemmän kuin sinulla, joten minulla on substanssia keskustella asiasta. Toki myös heikosti lisääntyneillä on oikeus tästä keskustella, mutta ei sellaista substanssia.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:32:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Viime aikoina on kohistu Kotiliesi-lehden merkityksestä lapsiluvun kehitykseen aikoinaan.
Ihan mahdoton oli kohina. Uutisista ei mistään muusta uutisoitukaan, ja kansa kerääntyi sankoin joukoin toreille tästä puhumaan. Missä sinä olit silloin, kun New Yorkin terrori-iskut tapahtuivat on nyt vaihtunut siihen kyssäriin että missä sinä olit, kun vanhoista Kotilieden artikkeleista kohistiin?

Hehe.

Luulen kuitenkin, että Kotilieden indoktrinaatio aiheutti suuremman muutoksen maapallon väkiluvussa kun kaksoistornien isku.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:32:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Kuuden lapsen ihanne lähti sotilaspoliittisista syistä. Suomalaiset ovat aina olleet helppoja kohteita indoktrinaatiolle naiviutensa ansiosta. Lisäksi Saksa toimi aikoinaan maana josta otettiin kaikesta esimerkkiä.
Joo, se tapahtui täysin tyhjiössä, eikä asialla ollut mitään tekemistä koko Euroopan tilanteesta. Saksaa ihannoitiin vain koska Saksa, mitkään sodat ja sodanuhat eivät vaikuttaneet samalla tavalla missään muualla syntyvyyteen, ainoastaan suomalaisessa tyhjiössä tätä hirvittävää propagandaa kohdattiin.

Juu, Euroopan tilanne oli pohjalla ja Saksaa ihannoitiin.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:32:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Nykymaailmassa ei sellainen propaganda oikein iske, erityisestikään kun valtiovalta ei ole osoittautunut kovin lapsiystävälliseksi, kuten ei  elinympäristö ja kansakunnan tavoitteet muutenkaan. Lapset, vanhukset ja vajaakykyiset pois alta kun globaalit onnistujat suhaavat ympäriinsä. Ei siinä lapsia ajatella.
Voi elämän kevät... "Nykymaailmassa" iskee ihan ne samat asiat kuin aina ennenkin - kyse on vain siitä, mihin fokus kohdistetaan, ja millaisia arvoja suositaan. Suomessa on ollut vain planeetan parhaat kannustimet lisääntymiselle, niin lapsivihamielistä on valtion toiminta ollut.

Voit olla hieman oikeassakin. Natsipropaganda näyttää tulevan Suomeen noin kahden sukupolven viiveellä.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2020, 12:32:02
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Lisääntymisestä huolehtivat lähinnä muualta tulleet joilla on vielä yhden sukupolven verran vanhaa kotoperäistä asennetta. Siis sitä, minkä takia he loppujen lopuksi ovat ehkä joutuneet lähtemään kaukomaille.
Kuinka kaukomailla pitää olla, että tähänkin merkkimielipiteeseen päätyi? :)

Riittää kun katselee Helsingin päiväkotien lapsia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Jos maailmassa oikeasti halutaan saavuttaa tasapainoa ihmisten lisääntymisen ja luonnon kestokyvyn välillä, ainoat esimerkit maista ovat länsimaat ja itä-Aasia, joissa väestönkasvu on saatu aisoihin. Kaikki muut alueet ovat ongelma-alueita.

On liki rikollista touhua tulevia sukupolvia kohtaan harjoittaa sellaista siirtolaispolitiikkaa, joka tuo tänne kehitysmaiden väestönkasvun ylijäämää tänne, maihin, joilla on terve väestökehitys.

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2020, 15:17:28
En usko, että mielipiteen muodostamisessa substanssia tarvitaan.
Olen vakuuttunut, että näin useimpien hölmöläisten kohdalla on. Löperehdintäsi ja anekdootintasoiset mutuilusi  ovat siitä oiva esimerkki.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Mielipiteen takana voi kuitenkin olla substanssia. Uskon esimerkiksi, että minulla on lapsia huomattavasti enemmän kuin sinulla, joten minulla on substanssia keskustella asiasta. Toki myös heikosti lisääntyneillä on oikeus tästä keskustella, mutta ei sellaista substanssia.
Voi olla, mutta tässäkin se on täysin anekdootintasoista. Sinulla ei siis ole todellisuudessa substanssia keskustella asiasta mitenkään muuten, kuin omalta osaltasi. Sen sijaan minä laitoin aiheesta jo aiemmin linkin, jossa asiaa käsitellään tutkimuksellisesti ja riittävän suurella otannalla. Se on aiheen kannalta relevanttia substanssia.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Hehe.

Luulen kuitenkin, että Kotilieden indoktrinaatio aiheutti suuremman muutoksen maapallon väkiluvussa kun kaksoistornien isku.
Tuskinpa. Onnistunut isku kaksoistorneihin aiheutti ympäri Lähi-Itää sellaiset pirskeet, että varovainenkin arvio niiden bileiden aikana ja jälkimainingeissa tehdyistä lapsista lienee satojatuhansia. Sinun pitäisi ajatella asioita enemmän laatikon ulkopuolelta.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Voit olla hieman oikeassakin. Natsipropaganda näyttää tulevan Suomeen noin kahden sukupolven viiveellä.
Tietenkin olen oikeassa; ei sinne päinkään. Suomen osalta natsien kiihkeimmät kannattajat olivat tuolloin Suomen ruotsalaisessa kansanpuolueessa, tuttavallisemmin RKP.
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Riittää kun katselee Helsingin päiväkotien lapsia.
"Vanha kotoperäinen asenne" ei ole katoamassa mihinkään; kyse ei ole huolehtimisesta, vaan tyhmänylepydestä, josta tavalliset suomalaiset veronmaksajat kantavat kohtuutonta taakkaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 26, 2020, 00:35:14
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2020, 15:17:28
En usko, että mielipiteen muodostamisessa substanssia tarvitaan.
Olen vakuuttunut, että näin useimpien hölmöläisten kohdalla on. Löperehdintäsi ja anekdootintasoiset mutuilusi  ovat siitä oiva esimerkki.

Olemme siis puoliksi yhtä mieltä. Hölmöläisimmät eivät aina huomaa suurta viisautta kevyemmin esitettyjen anekdoottien takana. Jotkut vaativat yksinkertaisenkin asian todistamiseen sivukaupalla, jonkun kammiossaan kyyristelevän maailman todellisuudesta jo henkisesti irtautuneen tilastonikkarin, tukea. Ikäänkuin omaa ajatusta ei olisi, tai että se olisi riittämätön.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 26, 2020, 00:35:14
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Mielipiteen takana voi kuitenkin olla substanssia. Uskon esimerkiksi, että minulla on lapsia huomattavasti enemmän kuin sinulla, joten minulla on substanssia keskustella asiasta. Toki myös heikosti lisääntyneillä on oikeus tästä keskustella, mutta ei sellaista substanssia.
Voi olla, mutta tässäkin se on täysin anekdootintasoista. Sinulla ei siis ole todellisuudessa substanssia keskustella asiasta mitenkään muuten, kuin omalta osaltasi. Sen sijaan minä laitoin aiheesta jo aiemmin linkin, jossa asiaa käsitellään tutkimuksellisesti ja riittävän suurella otannalla. Se on aiheen kannalta relevanttia substanssia.

Minä osaan tarvittaessa laittaa linkkejä (ja lapsia). Linkin voin laittaa sekunneissa mutta lasten kanssa oleminen on kymmenien vuosien projekti. Substanssiin vaaditaan muutakin kuin linkki.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 26, 2020, 00:35:14
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Hehe.

Luulen kuitenkin, että Kotilieden indoktrinaatio aiheutti suuremman muutoksen maapallon väkiluvussa kun kaksoistornien isku.
Tuskinpa. Onnistunut isku kaksoistorneihin aiheutti ympäri Lähi-Itää sellaiset pirskeet, että varovainenkin arvio niiden bileiden aikana ja jälkimainingeissa tehdyistä lapsista lienee satojatuhansia. Sinun pitäisi ajatella asioita enemmän laatikon ulkopuolelta.

Suomessa syntyi propagandan avittamana 40-luvulla kymmeniätuhansia lapsia enemmän kuin kaksoistornien iskussa kuolleet 3000.

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 26, 2020, 00:35:14
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER
Voit olla hieman oikeassakin. Natsipropaganda näyttää tulevan Suomeen noin kahden sukupolven viiveellä.
Tietenkin olen oikeassa; ei sinne päinkään. Suomen osalta natsien kiihkeimmät kannattajat olivat tuolloin Suomen ruotsalaisessa kansanpuolueessa, tuttavallisemmin RKP.

Onhan siis kehitystä tapahtunut. Kieli jolla kiihkoilulla harrastetaan, on vaihtunut. Harrastajina lähinnä persujen tollompi siipi. Kun tuo pysyi paremmin piilossa, kannattajat lisääntyivät. Kun nuo vasarakirveskulttuurin edustajat pääsevät paremmin esille, luulen että se syö myös peitejärjestö Perussuomalaisten kannatusta. En jaksa uskoa, että liki 30% suomalaisista olisi valmiita moista actionia kannattamaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

^
Edellinen on käyty jo läpi ja siirretty saksittuihin, joten en jatka siitä enää mitään.

***

Valitettavasti vuoden takainen artikkeli lähteineen on jo maksumuurin takana, mutta laitan sen silti tähän vinkiksi: Naiset olivat innokkaimpia Suur-Suomesta haaveilijoita, perheihannekin tuli natsi-Saksasta – "Väestösyistä olisi hauskaa, jos pian pääsisit lomalle" (IL).

JUURI NYT: Naiset seuraavat hanakasti trendejä!

Se tässä osaltaan huvittaa, että ne nuoret naiset ja miehet jotka nyt kiihkeimmin kannattavat monikulttuurisuutta, feminismiä ja sateenkaarilippu-ideologiaa, olisivat olleet toisina aikoina kaikki päät märkinä fasismille. Tämä luo kuitenkin samalla toivoa sen suhteen, että kun aate vain kääritään sopivaan pakettiin, niin kyllä sen massoille myytyä saa, olipa sanoma ja ponnin lähes mitä hyvänsä. Trendit eivät synny tyhjästä, ne nimen omaan luodaan.

Nyt tarvittaisiin parempia trendejä ja sellaista yhteiskunnallista arvomaailmaa, jotka yhdessä - niin suoraan kuin epäsuoraan - saisivat suomalaiset lisääntymispuuhiin. Kansallishenki on siinä perinteisesti toimiva elementti, eikä nationalismi ole synonyymi isolationalismille, vaikka moni tositiedostaja ne toisiinsa sekoittaakin.

Sivuhuomiona, että niin Saksassa kuin Italiassakin naiset olivat keskeisiä natsismin ja fasismin läpimurrossa. Näin siitä huolimatta, että tuon ajan Italiassa naiset eivät edes saaneet äänestää. Aiheesta löytyy mielenkiintoinen tutkimusartikkeli, Women under Italian fascism (Cambridgen yliopisto).

IL:n artikkelista: ""Taas menee miehiä." Uskotko, että harmittaa! Mitä sen rinnalla, että tulee Suur-Suomi, merkitsee, vaikkapa koko nykyisen sukupolven kuolema! Ach, että ihmiset eivät jaksa nousta nenäänsä korkeammalle, kirjoitti runoilija Marja-Liisa Vartio päiväkirjaansa vuonna 1941".

Toksista naiseutta, jota oli erityisen helppo harrastaa kaukana rintamalinjoista, vailla vaaraa joutua itse sotimaan?

Briteissä naisliike jakoi I maailmansodan alkaessa valkoisia sulkia niille miehille, jotka eivät menneet armeijaan ja liittyneet sotaan. Valkoinen sulka symboloi pelkuruutta.

Mikäli Suur-Suomesta haaveilleiden naisten jutska käännettäisiin modernin feminismin tyyliseksi historiantulkinnaksi, niin ulina kuuluisi näin:

Miehiä sortavat rakenteet pakottivat epätoivoiseen sotaretkeen, naisten epärealististen haaveiden vuoksi! Koolla ei saa olla väliä! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

safiiri

^Miehet tuntuvat todella hanakasti seuraavan nyt tätä äärioikeistolais-populismi-trendiä. Ainakin jotkut miehet.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - syyskuu 28, 2020, 05:53:25
^Miehet tuntuvat todella hanakasti seuraavan nyt tätä äärioikeistolais-populismi-trendiä. Ainakin jotkut miehet.
Oletko ymmärtämässä, miksi miehet kritisoivat nykytouhua? He eivät ehkä ajattele revallaan....

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 28, 2020, 23:49:22
Lainaus käyttäjältä: safiiri - syyskuu 28, 2020, 05:53:25
^Miehet tuntuvat todella hanakasti seuraavan nyt tätä äärioikeistolais-populismi-trendiä. Ainakin jotkut miehet.
Oletko ymmärtämässä, miksi miehet kritisoivat nykytouhua? He eivät ehkä ajattele revallaan....

Mitä ilmeisimmin sinä yrität kiivaasti ajatella revallasi - jota ei ole - koska vasta päästyäsi julistamasta, että epäkorrektien ilmauksien käyttö osoittaa sekä typeryyttä, että vihaa, mutta teet juuri tässä sitä itse. Olet naisvihaaja - täsmälleen niiden kriteerien mukaan, jotka ihan itse ja omakätisesti olet kertonut. Ymmärrän kyllä, että on ikävää olla syrjäytynyt, mutta asemasi ei kuitenkaan parane (tuskin olosikaan) siitä, että suollat naisvihaasi tänne palstalle.

safiiri

#206
Nyt juuri olemme historiallisesti ensimmäistä kertaa tilanteessa, että maailman väestömäärään ennustetaan laskevan jo muutaman vuosikymmenen kuluttua. Koskaan aiemmin tällaista ei ole tapahtunut laskeneen syntyvyyden kautta. Aiempi tällainen vaihe oli mustan surman aikaan, kun kuolleisuus oli korkealla.

On aika surkuhupaisaa, että muka väestötilanteesta kiinnostunut ei pysty näkemään tätä merkittävää muutosta.

PS. Vai- eikö korkea lapsimäärä olekaan "afrikkalaista" kulttuuria, vaan siirtomaavallan-ajan ideaali, kun suuri työvoiman määrä oli vallanpitäjien taloudellinen etu? Hyvinvointi ja elämisen ehdot eivät heitä niinkään kiinnostaneet...

Saares

Wikipedia:
"Maailman väkiluku on vuonna 2019 arviolta 7,8 miljardia ja edelleen kasvussa.[1] Yhdistyneet kansakunnat (YK) arvioi maailman väkiluvun ylittäneen seitsemän miljardia 31. lokakuuta 2011.[2] Yhdysvaltain väestönlaskentaviraston arvion mukaan seitsemän miljardin raja ylitettiin 12. maaliskuuta 2012.[3]

YK:n vuoden 2019 ennusteen mukaan väkiluku on 8,5 miljardia vuonna 2030 ja 9,7 miljardia vuonna 2050.[4] Väestön vuosikasvu on noin 82 miljoonaa."
Safiirilla on nähtävästi tietoa aina ensi vuosituhannelle?

Aave

Lainaus käyttäjältä: safiiri - syyskuu 28, 2020, 05:53:25
^Miehet tuntuvat todella hanakasti seuraavan nyt tätä äärioikeistolais-populismi-trendiä. Ainakin jotkut miehet.
Ei kyseessä ole mikään äärioikeistolainen, saati populistinen trendi. Sen sijaan tilanteesta kertoo paremmin kuin hyvin se, että alkaa hölmöläisten ulina, jos asian tuo nyt tässä maassa esiin.

Se ei ole toisaalta mikään ihme. Omalle sukupolvelleni on rummutettu lapsesta asti maailman väestöräjähdyksestä, ja ilmastonmuutoksesta. Länsimaisesta elämäntavasta ja sen vaikutuksesta ympäristöön sai lukea säännöllisesti jo tuolloin, ja nykyiset parikymppiset on altistettu sille kaikelle jo suurin piirtein sikiövaiheessa, ja näistä asioista uutisoidaan päivittäin. Siihen päälle suomalais-luterilaisen kulttuurin pohjavire - syyllisyydentuntoisuus jo valmiiksi, vaikka mitään ei olisi tehnytkään. Syntinen olet sinä ihminen, jos lisäännyt!

On paradoksi että valtaosa koko maailman ongelmista johtuu väestöräjähdyksestä, mutta alueellisesti Suomessa valtaosa ongelmista (Nyt realisoitumassa olevista) johtuu siitä, että suomalaisia on liian vähän - erityisesti fertiilejä ja lisääntymishalukkaita suomalaisia. On olemassa konkreettisia ikuisia asioita. Sukupuutto on ikuista, ja konkreettista.

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta sinänsä, minkä ideologian tai arvojen avulla suomalaiset ryhtyisivät lisääntymään - pääasia, että ne tekisivät tehtävänsä. Minua kiinnostavat ne arvot, joilla tiedetään tutkitusti olevan asiaan myönteistä vaikutusta. Niillä on silloin lähinnä välinearvoa.

Sen sijaan kertoo hyvin joidenkin ihmisten yksioikoisesta asenteesta, että mikäli mainitseekin sanan kansallishenki, alkaa määkiminen persuista ja natseista. Eniten sellainen kertoo näiden henkilöiden pässiydestä, minusta itsestäni se ei kerro mitään. Mistäs lähtien kansallishenki on ollut kirosana, ja jokin nazien yxinoiceus?! Globalisaatiotahan määkyjät silloin komppaavat, loputonta kulutusjuhlaa ja hedonismiaan.

Suomessa väestökriisin suorat ja epäsuorat seuraamukset ovat vakavampia ja realisoituvat nopeammin, kuin ilmastokriisin. Se on meille suurempi ja täysin konkreettinen uhka, kuin ilmastonmuutos. Asiaan täytyy saada muutos, vaikka nähtävillä olevan lähitulevaisuuden kannalta on jo liian myöhäistä.

Yksittäisen valtion vaikeimmista haasteista on saada väestöään lisääntymään. Tämäkään ei ole vain mielipiteeni vaan fakta, joka koskee erityisesti hedonismissa piehtaroivia demokraattisia maita. Sen vuoksi minua kiinnostavat kaikki ne keinot, joilla tilanteen saisi korjaantumaan. Nimimerkki safiirin ajatuskakkiminen on siinä prosessissa täysin merkityksetöntä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Aave nosti kaksoistornien ohella Juicen keskusteluun, joten lienee muidenkin korrektia Juiceen viitata:

Nykyajan nuori on kauhea penska
Sille kun kelpaa ranska ja svenska




https://www.youtube.com/watch?v=CF_-ThDLF34

Aave väittää tietävänsä syyt suomalaisnuorten innottomuuteen lisääntyä, mitä suuresti epäilen, näiden kannanottojen perusteella. Juice tosin viittasi nykyisiä edellisiin sukupolviin, biisi kun on tehty 1991. Jo silloin kun osa nuorisosta on huomattavasti enemmän kallellaan kansainväliseen eloon kuin jotkut pohjanmaan perän asustajat.

Itse väitän, että suomalaisnuoret eivät tunne suurta huolta juuri Suomesta, vaan ovat todellakin globaalimpia otuksia kuin Aaven aikalaiset. Ei heillä ole tärkeää, että juuri Suomi pysyy suomalaispellavapäänä kartalla. Eikä edes se, että täällä on tarpeeksi supisuomalaista työvoimaa eläkkeitä makselemassa.

Tätä voi olla vaikea sulattaa. Olisi kannattanut alkaa opettelemaan jo Juicen tahdissa.

T: Xante