Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Terrorismi

Aloittaja Renttu, maaliskuu 15, 2019, 12:55:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Saares

Onko tuo minun mielipiteeni vai sinun kuvitelmasi siitä?



safiiri

Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 18:19:32
Onko tuo minun mielipiteeni vai sinun kuvitelmasi siitä?

Ilmeisesti koit sen jotenkin osuvan itseesi, kun riensit selittämään. Alunperinhän tässä oli kyse vastauksestani Toopelle. Ellet sitten tarkoita, että et olekaan sitä mieltä, että minä jotenkin pidän suomalaisia huonoina - joka toki vastaisi Minun ajatteluani, vaan ei ilmene oikein omista viesteistäsi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 24, 2020, 19:06:11
Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 18:19:32
Onko tuo minun mielipiteeni vai sinun kuvitelmasi siitä?

Ilmeisesti koit sen jotenkin osuvan itseesi, kun riensit selittämään. Alunperinhän tässä oli kyse vastauksestani Toopelle. Ellet sitten tarkoita, että et olekaan sitä mieltä, että minä jotenkin pidän suomalaisia huonoina - joka toki vastaisi Minun ajatteluani, vaan ei ilmene oikein omista viesteistäsi.
Älä alistu ajatukseen, että suomalaiset tai eurooppalaiset yhteiskunnat olisivat huonoja.
Nehän loivat tasa-arvon ja naisten oikeudetkin, sen tieteellisen ja teknologisen kehityksen ja yhteiskunnallisen sivistyksen mukana.
Hyvä me! Älä häpeä valkoisuuttasi.

Saares

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 24, 2020, 10:31:35
Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 10:23:32
"Mutta siinä olet saares oikeassa, että en oikein jaksa näitä sinivalkoisia juhlapuheita ja jokavuotisia "katsotaan taas Laineen TUntematon" -rientoja. Kyllä minusta jopa suomalaisen pitää olla mukava tyyppi ja arvostuksensa ansaitseva. Pelkkä suomalaisuus ei siihen riitä."

Mutta riittää siihen että tuot esiin ainoastaan negatiivisia piirteitä suomalaisista. Esität ne muiden mielipiteinä kuten äsken ruotsalaisten. Kas kun et ole vielä löytänyt ahvenanmaalaismielipidekyselyä jossa vertailtiin heidän käsityksiään  erimaalaisten maineesta ja arvostuksesta. Siinähän kantasuomalaiset sijoittuivat viimeisiksi somalien ja uzbesikkien jälkeen.

Ei, tämä "en finne igen" ei ole minun mielipiteeni suomalaisista, vaan se kuvastaa sitä, miten tällaisesta maahanmuuttajaväestöstä muodostuu kantaväestölle erinomaisen helposti yleistäviä negatiivisia stereotypioita. Toin sen esiin siksi, että tällainen stereotyyppinen luonnehdinta - ja maastamuutto / maahanmuutto ilmiönä - esiteltiin nyt todisteena koko kansallisuuden huonoudesta. Eli - koska emme suomalaistenkaan kohdalla ajattele, että suuri Ruotsiin muuttaneiden määrä ja heistä Ruotsissa syntynyt mielikuva ovat todiste siitä, että suomalaiset ovat surkeaa porukkaa ja kehnoa väkeä, olisi ehkä syytä todeta, ettei se muidenkaan kohdalla ole validi peruste heitä sellaisiksi luokitella.

Tiedän, että tämä on pienille aivoillesi hankalan monimutkainen ajatuskulku. Oliskos siitä mitään apua asiassa, että minä olen myös suomalainen? Miksi ihmeessä siis ajattelisin suomalaisten - siis itsenikin - olevan kehnoa porukkaa? Voin vakuuttaa, että itsetuntoni ei ole noin surkeassa jamassa.
Kuten kirjoitin, sinä valikoit kirjoituksiisi ulkomailta suomalaisia halventavia kirjoituksia. Eivät muka ole nimenomaa sinun mielipiteitäsi mutta haluat niitä  kuitenkin julkaista.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 24, 2020, 22:01:28
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 24, 2020, 19:06:11
Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 18:19:32
Onko tuo minun mielipiteeni vai sinun kuvitelmasi siitä?

Ilmeisesti koit sen jotenkin osuvan itseesi, kun riensit selittämään. Alunperinhän tässä oli kyse vastauksestani Toopelle. Ellet sitten tarkoita, että et olekaan sitä mieltä, että minä jotenkin pidän suomalaisia huonoina - joka toki vastaisi Minun ajatteluani, vaan ei ilmene oikein omista viesteistäsi.
Älä alistu ajatukseen, että suomalaiset tai eurooppalaiset yhteiskunnat olisivat huonoja.
Nehän loivat tasa-arvon ja naisten oikeudetkin, sen tieteellisen ja teknologisen kehityksen ja yhteiskunnallisen sivistyksen mukana.
Hyvä me! Älä häpeä valkoisuuttasi.

Olenko sanonut länsimaisten yhteiskuntien olevan huonoja? Olenko sanonut häpeävni valkoisuuttani? Antanet näihin muka-väitteisiini linkin.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 24, 2020, 22:01:28
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 24, 2020, 19:06:11
Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 18:19:32
Onko tuo minun mielipiteeni vai sinun kuvitelmasi siitä?

Ilmeisesti koit sen jotenkin osuvan itseesi, kun riensit selittämään. Alunperinhän tässä oli kyse vastauksestani Toopelle. Ellet sitten tarkoita, että et olekaan sitä mieltä, että minä jotenkin pidän suomalaisia huonoina - joka toki vastaisi Minun ajatteluani, vaan ei ilmene oikein omista viesteistäsi.
Älä alistu ajatukseen, että suomalaiset tai eurooppalaiset yhteiskunnat olisivat huonoja.
Nehän loivat tasa-arvon ja naisten oikeudetkin, sen tieteellisen ja teknologisen kehityksen ja yhteiskunnallisen sivistyksen mukana.
Hyvä me! Älä häpeä valkoisuuttasi.

Aika paljon muutakin, jos tarkkoja ollaan.
Atomiaseet totaalisten ensimmäisen ja toisen maailmansodan jälkeen alkaneen kylmän sodan ja nykyisin uhkaavan maapallon laajuisen saastumisen ja ilmastotuhon myötä. Sotia unohtamatta ja niiden uhkaa joka ei ole mihinkään kadonnut.

Sivistystä tietenkin mitäs muuta?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 23:41:20
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 24, 2020, 10:31:35
Lainaus käyttäjältä: Saares - lokakuu 24, 2020, 10:23:32
"Mutta siinä olet saares oikeassa, että en oikein jaksa näitä sinivalkoisia juhlapuheita ja jokavuotisia "katsotaan taas Laineen TUntematon" -rientoja. Kyllä minusta jopa suomalaisen pitää olla mukava tyyppi ja arvostuksensa ansaitseva. Pelkkä suomalaisuus ei siihen riitä."

Mutta riittää siihen että tuot esiin ainoastaan negatiivisia piirteitä suomalaisista. Esität ne muiden mielipiteinä kuten äsken ruotsalaisten. Kas kun et ole vielä löytänyt ahvenanmaalaismielipidekyselyä jossa vertailtiin heidän käsityksiään  erimaalaisten maineesta ja arvostuksesta. Siinähän kantasuomalaiset sijoittuivat viimeisiksi somalien ja uzbesikkien jälkeen.

Ei, tämä "en finne igen" ei ole minun mielipiteeni suomalaisista, vaan se kuvastaa sitä, miten tällaisesta maahanmuuttajaväestöstä muodostuu kantaväestölle erinomaisen helposti yleistäviä negatiivisia stereotypioita. Toin sen esiin siksi, että tällainen stereotyyppinen luonnehdinta - ja maastamuutto / maahanmuutto ilmiönä - esiteltiin nyt todisteena koko kansallisuuden huonoudesta. Eli - koska emme suomalaistenkaan kohdalla ajattele, että suuri Ruotsiin muuttaneiden määrä ja heistä Ruotsissa syntynyt mielikuva ovat todiste siitä, että suomalaiset ovat surkeaa porukkaa ja kehnoa väkeä, olisi ehkä syytä todeta, ettei se muidenkaan kohdalla ole validi peruste heitä sellaisiksi luokitella.

Tiedän, että tämä on pienille aivoillesi hankalan monimutkainen ajatuskulku. Oliskos siitä mitään apua asiassa, että minä olen myös suomalainen? Miksi ihmeessä siis ajattelisin suomalaisten - siis itsenikin - olevan kehnoa porukkaa? Voin vakuuttaa, että itsetuntoni ei ole noin surkeassa jamassa.
Kuten kirjoitin, sinä valikoit kirjoituksiisi ulkomailta suomalaisia halventavia kirjoituksia. Eivät muka ole nimenomaa sinun mielipiteitäsi mutta haluat niitä  kuitenkin julkaista.

En finne igen oli esimerkki siitä, että maahanmuuttajaväestöstä syntynyt negatiivinen mielikuva ei ole mikään todiste siitä, että koko kansakunta on surkeaa porukkaa.

Saares

Luin jostakin laskeman jossa aseet laitettiin järjestykseen aiheuttamiensa kuolleiden määrän mukaan. Ylivoimainen johtopaikka lankesi venäläiselle Kalasnikoville ja sen eri muunnoksille.

Aave

^
AK-47 on tietyillä suunnilla niin pidetty ase, että se on päätynyt neljän eri valtion lippuunkin: Itä-Timorin, Zimbabwen, Burkina Fason ja Mosambikin.

***

Kun islamilainen puukottaa, politiikan vasemmalle laidalle leviää Saksassa jäätävä hiljaisuus (Kauppalehti):

"Säännöllisesti islamististen iskujen jälkeen vasemmiston ensimmäinen reaktio on kantaa huolta siitä, miten iskut lisäävät äärioikeiston vihaa. Näin islamistien viha häivytetään keskustelusta pois", Lobo kirjoittaa.
Hänet luetaan ja hän lukee itsensä vasemmistolaiseksi, mutta se ei estä häntä olemasta kitkerän kriittinen omaa leiriään kohtaan.
"Islamilaisten pakolaisten keskuudessa on meneillään radikalisoitumisprosessi, vaikka useimmat vasemmiston edustajat, minä muiden mukana, toista toivovat. Sitä tapahtuu sekä sosiaalisessa mediassa että olemassa olevissa islamilaisissa rakenteissa", Lobo korostaa.

Hänen mielestään kysymys on moraalisesta laiskuudesta. Monet maltillisen vasemmiston edustajat sulkevat esimerkiksi silmänsä kokonaan turkkilaisten äärioikeistolaiselta liikkeeltä, joka vahvistuu Saksassa".
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Muslimi leikkasi pään opettajalta, joka oli näyttänyt luokassa islamia loukkaavia pilakuvia.

Ranskalaiset presidenttiä myöten tuomitsivat teon ja puolustivat sananvapautta.

Useat muslimimaat ovat protestoineet ranskalaisten toimintaa ja boikotoineet ranskalaisia tuotteita.

Yksi tuomitsija oli Turkin presidentti Erdokan.

Pilalehti Charlie Hebdo julkaisi pilakuvan Ergokanista.

Useat mediat eri puolilla Eurooppaa ja maailmaa ovat julkaisseet kuvan.

https://www.dw.com/de/charlie-hebdo-zeigt-erdogan-karikatur/a-55416843
http://en.protothema.gr/charlie-hebdo-vs-tayyip-erdogan-new-funny-cartoon-front-page-targets-the-turkish-president/
https://eurasiantimes.com/turkey-aghast-as-french-magazine-charlie-hebdo-publishes-loathsome-caricature-of-erdogan/

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 28, 2020, 09:29:49
Muslimi leikkasi pään opettajalta, joka oli näyttänyt luokassa islamia loukkaavia pilakuvia.

Ranskalaiset presidenttiä myöten tuomitsivat teon ja puolustivat sananvapautta.

Useat muslimimaat ovat protestoineet ranskalaisten toimintaa ja boikotoineet ranskalaisia tuotteita.

Yksi tuomitsija oli Turkin presidentti Erdokan.

Pilalehti Charlie Hebdo julkaisi pilakuvan Ergokanista.

Useat mediat eri puolilla Eurooppaa ja maailmaa ovat julkaisseet kuvan.

https://www.dw.com/de/charlie-hebdo-zeigt-erdogan-karikatur/a-55416843
http://en.protothema.gr/charlie-hebdo-vs-tayyip-erdogan-new-funny-cartoon-front-page-targets-the-turkish-president/
https://eurasiantimes.com/turkey-aghast-as-french-magazine-charlie-hebdo-publishes-loathsome-caricature-of-erdogan/

Miten virallinen Suomi mahtoi ottaa kantaa itse terroritekoon? Olikohan vihreillä ministereillämme munaa yhtyä puolustamaan ranskalaisia ja sananvapautta?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 28, 2020, 09:51:24
Miten virallinen Suomi mahtoi ottaa kantaa itse terroritekoon? Olikohan vihreillä ministereillämme munaa yhtyä puolustamaan ranskalaisia ja sananvapautta?
Presidentti Niinistö antoi tukensa Macronille, mutta sisäministeriössä on niin kiire miettiä, miten laittomasti maassa olevat voisivat hakea oleskelulupaa, että ei nyt jouda noteeraamaan tämmöisiä.

Lainrikkojia tulee siis Ohisalon mukaan palkita, ei rangaista!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Kun kirjoitin edellisen juttuni, en ollut löytänyt suomalaisten tiedotusvälineiden sivuilta kohua herättänyttä pilakuvaa. Oli vain uutinen, jossa kuvasta kerrotaan. Annoin ulkomaisia linkkejä vihjeeksi, että etsikääpä löytyykö Suomen mediasta kuvia, vai eikö se uskalla julkaista niitä. Yle Uutissa ja Iltapäivälehtien sivuilla oli nimittäin pelkkä uutinen ilman kuvaa.

Mutta Kainuun Sanomat uskaltaa. Keneltähän siellä katkeaa pää...

https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/ranskalaislehti-charlie-hebdo-julkaisi-pilakuvan-erdoanista-turkki-sanoo-vastaavansa-kaikilla-tarvittavilla-keinoilla-190273325/

Ohoh. Missä se kuva onkaan?

Pieni versio kuvasta ilmestyy Googlen kuvahaulla Kainuun Sanomien uutiseen viitaten.

Onko pieni kuva ollut Kainuun Sanomien sivulla ja se on poistettu, vai mistä on kyse?

Hayabusa

Islamin suurta profeettaa Turkin sulttaania ei saa pilkata!

Joku noheva toimittaja voisi soittaa Olli Rehnille ja kysyä mitä mieltä tämä on ystävästään.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Saares

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 28, 2020, 09:29:49
Muslimi leikkasi pään opettajalta, joka oli näyttänyt luokassa islamia loukkaavia pilakuvia.

Ranskalaiset presidenttiä myöten tuomitsivat teon ja puolustivat sananvapautta.

Useat muslimimaat ovat protestoineet ranskalaisten toimintaa ja boikotoineet ranskalaisia tuotteita.

Yksi tuomitsija oli Turkin presidentti Erdokan.

Pilalehti Charlie Hebdo julkaisi pilakuvan Ergokanista.

Useat mediat eri puolilla Eurooppaa ja maailmaa ovat julkaisseet kuvan.

https://www.dw.com/de/charlie-hebdo-zeigt-erdogan-karikatur/a-55416843
http://en.protothema.gr/charlie-hebdo-vs-tayyip-erdogan-new-funny-cartoon-front-page-targets-the-turkish-president/
https://eurasiantimes.com/turkey-aghast-as-french-magazine-charlie-hebdo-publishes-loathsome-caricature-of-erdogan/
Saas nähdä millainen soppa tuostakin syntyy.