Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kirjallisuusnurkka

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 04, 2019, 15:38:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 05, 2019, 07:43:58
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 05, 2019, 00:52:35
Juu, annetaan ihmisten, lastenkin, vapaasti lukea, mitä haluavat. Itse päättäkööt.

Niin. Miksi siis mariset jostain lastenkirjasta? Mikset anna lasten päättää itse, mitä lukevat? Muistithan tarjota kirjaa omille lapsillesi, jotta voivat lukemisestaan sitten päättää!
Annoinkin. En antanut vihervasemmistolaisten mediaihmisten tai poliitikkojen sanella, mitä pitäisi lukea. Siksi meillä luettiin aikoinaan varsin perinteisiä satuja ja lastenkirjoja, ei mitään häiriintynyttä.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 07, 2019, 00:21:22
Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 05, 2019, 07:43:58
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 05, 2019, 00:52:35
Juu, annetaan ihmisten, lastenkin, vapaasti lukea, mitä haluavat. Itse päättäkööt.

Niin. Miksi siis mariset jostain lastenkirjasta? Mikset anna lasten päättää itse, mitä lukevat? Muistithan tarjota kirjaa omille lapsillesi, jotta voivat lukemisestaan sitten päättää!
Annoinkin. En antanut vihervasemmistolaisten mediaihmisten tai poliitikkojen sanella, mitä pitäisi lukea. Siksi meillä luettiin aikoinaan varsin perinteisiä satuja ja lastenkirjoja, ei mitään häiriintynyttä.

Jaa että kuinkas monta kertaa sä tarjosit sitä pingviinikirjaa?

Toope

En tyrkytä homosaatiota kenenkään lapsille. Ei muidenkaan pitäisi.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 08, 2019, 00:26:12
En tyrkytä homosaatiota kenenkään lapsille. Ei muidenkaan pitäisi.

Eli - jos tarjotaan pingviinikirjaa luettavaksi, on kyse "tyrkyttämisestä", mutta jos tarjotaan Peppiä luettavaksi, niin kyse on valinnanmahdollisuuden tarjoamisesta. On aika järkyttävää, että et itse pysty ilmeisesti näkemään, mikä tässä ajattelutavassasi mättää - loogisesti. Kaikkein kummallisinta asiassa on se, että pingviinikirja perustuu siis todellisiin luonnon tapahtumiin. Luonto itse siis ilmeisesti "tyrkyttää homosaatiota", mutta meidän pitää laittaa kädet silmille ja estää lapsia katsomasta tapahtumia, koska se on "luonnotonta". Kukakohan tässä onkaan se, joka haluaa valikoida tarkasti, mitä lapsille tarjotaan...

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 08, 2019, 08:47:07
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 08, 2019, 00:26:12
En tyrkytä homosaatiota kenenkään lapsille. Ei muidenkaan pitäisi.

Eli - jos tarjotaan pingviinikirjaa luettavaksi, on kyse "tyrkyttämisestä", mutta jos tarjotaan Peppiä luettavaksi, niin kyse on valinnanmahdollisuuden tarjoamisesta. On aika järkyttävää, että et itse pysty ilmeisesti näkemään, mikä tässä ajattelutavassasi mättää - loogisesti. Kaikkein kummallisinta asiassa on se, että pingviinikirja perustuu siis todellisiin luonnon tapahtumiin. Luonto itse siis ilmeisesti "tyrkyttää homosaatiota", mutta meidän pitää laittaa kädet silmille ja estää lapsia katsomasta tapahtumia, koska se on "luonnotonta". Kukakohan tässä onkaan se, joka haluaa valikoida tarkasti, mitä lapsille tarjotaan...
Ei luontomme homoja tyrkytä, yhteiskuntamme niin tekee. Luonto elää heterosti, koska lisääntyy siten.

Joo, mennään taas vähän kirjallisuusaiheesta sivuun.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 08, 2019, 23:52:23
Lainaus käyttäjältä: safiiri - huhtikuu 08, 2019, 08:47:07
Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 08, 2019, 00:26:12
En tyrkytä homosaatiota kenenkään lapsille. Ei muidenkaan pitäisi.

Eli - jos tarjotaan pingviinikirjaa luettavaksi, on kyse "tyrkyttämisestä", mutta jos tarjotaan Peppiä luettavaksi, niin kyse on valinnanmahdollisuuden tarjoamisesta. On aika järkyttävää, että et itse pysty ilmeisesti näkemään, mikä tässä ajattelutavassasi mättää - loogisesti. Kaikkein kummallisinta asiassa on se, että pingviinikirja perustuu siis todellisiin luonnon tapahtumiin. Luonto itse siis ilmeisesti "tyrkyttää homosaatiota", mutta meidän pitää laittaa kädet silmille ja estää lapsia katsomasta tapahtumia, koska se on "luonnotonta". Kukakohan tässä onkaan se, joka haluaa valikoida tarkasti, mitä lapsille tarjotaan...
Ei luontomme homoja tyrkytä, yhteiskuntamme niin tekee. Luonto elää heterosti, koska lisääntyy siten.

Joo, mennään taas vähän kirjallisuusaiheesta sivuun.

Se pingviinikirja perustuu luonnossa ilmenneeseen todellisuuden tapahtumaan. Jos luonnon monimuotoisuudelta sulkee silmänsä, ei oikeastaan enää näe luontoa, vaan oman kuvitelmansa siitä. Jos luonnosta valikoidaan vain sopivat asiat kirjojen aiheeksi, on luonto unohdettu ja siirrytty harrastamaan ideologista tyrkytystä.

Juha


https://fi.wikipedia.org/wiki/10_syyt%C3%A4_tuhota_kaikki_sometilit_nyt

Uutuuskirja, tältä vuodelta. Suosittelen.

Jos joku lukenut, niin mitä mietteitä herännyt?

Vatupassi

Kirjasuositus:

Mia Kankimäki:

-naiset ,joita ajattelen öisin

-sivuja;446 ,ei tuntunut liian pitkältä!

Saatelma kirjailijalta: Olen löytänyt heidät, historian naiset jotka tekivät mitä halusivat

-he olivat kirjailijoita, tutkimusmatkailijoita, masentuneita,vanhojapiikoja,savannilla ratsastajia,renesanssitaiteiljoita
-mistä he ammensivat rohkeutensa?
-miksi he ovat ilmestyneet minulle?
-futonilla maatessa mieleen iskee suuruudenhullu ajatus!"#

Vatupassi

kirja suositus kirjasta, Naiset joita ajattelen öisin:jatkuu

miia kankimäki :1971 Helsinki

-jätti työnsä kustantamossa, syntyi esikoisteos: 2013,Asioita, jotka saavat sydämmen lyömään nopeammin

-se valittiin vuoden matkakirjaks ja palkitiin Helmet-kirjallisuuspalkinnolla

-se on käännetty viroksi ja italiaksi

-kankimäki sekoittaa lajityyppejä, liikkuu kauno-ja tietokirjallisuuden rajalla!
:)


Toope

Jordan Petersonin 12 ohjetta on oikeasti aika hyvä kirja, suosittelen suvakeillekin.
https://www.suomenuutiset.fi/jordan-peterson-takoo-rauta-kuumaa-12-rules-for-life-elamantaito-opas-tuli-seka-kaupallinen-hitti-etta-liberaalien-ykkosinhokki/
Ihminen voi järkeistää elämäänsä, ihan itse...

Vatupassi

Toope kiitos linkkivinkistä! luin sen ja koin jonkilaista valaistumista!

-totuus on parempi kuin valhe!

8)

a4

#101


Älkää rikkoko muumimukejanne tai polttako lastenne muumivaatteita ja kirjoja.
Alkuperäiset muumitarinat ovat nimittäin peiteltyä tarinaa sen ajan seksuaalirikollisen eli Tove Janssonin elämästä lesbona.
Yllä Toven elämänkumppani puukkoineen.
Tässä lesborakkauden kätketty aarre:



https://voima.fi/artikkeli/2019/salainen-laakso/

Juuli

Edellisessä lienee Tuutikki.
Kirjoista Päätalon Kalle on ehdoton, sanojen kuningas. Monta kertaa luettu, aina yhtä eläviä.
Nyt katselen telkusta Ylpeys ja ennakkoluuloa. Siinä vasta tapojen kavalkadi. Oli kauheaa kun viisi tytärtä oli kasvatettu ilman kotiopettajaa. Jopa esitelty seurapiireissä kaikki yht`aikaa. Muutakin kamaluuksia on. Tuli mieleen nykyiset ruokailutavat sekä muu käytös. Ero on huima.
Jos heittäisi ruuan roskiin olisi lady kuollut häpeään.
.

a4


Toope

Lainaus käyttäjältä: a4 - huhtikuu 22, 2019, 20:02:39
Miten lausutaan suurhaltijakielellä Valon Väylä?
http://www.glyphweb.com/arda/c/calacirya.php
http://kontu.wiki/Calacirya
Miksi?
En hyväksy tuota ensimmäisen linkin kuvailua Valinorin alueesta, mielestäni väärin tulkittu.