Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kaikki varustautuvat pahimman varalle?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, helmikuu 19, 2024, 20:01:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Maailmanpoliittinen tilanne on kauhistuttava - kenellekään valtiolla ei ole absoluuttista turvaa - ei edes aseista - uskon...

Esimerkiksi Suomella ei olisi hädänpäivääkään eikä velkaa olisi miljardeja, mutta kaikki liikenevä raha pannaan aseisiin kun pelätään sitä tai tuota.

Noin tekevät kaikki maat niin idässä kuin lännessäkin.

Jos kaiken lisäksi pelottelun lisäksi otetaan jossain myös atomiaseet käyttöön voidaan olettaa, että seuraava pamaus on varsin suuri?
Taisi ainakin itse Albert  jossain historian vaiheessa sanoa, että neljäs maailmansota soditaan kivillä ja kepeillä - tai Linnunradassa nähdään tähden räjähdys jopa Andromedan mahdolliset asukkaat havaitsevat sen?

Sodittelu voidaan lopettaa vuonna 2024 - ei kahdessakymmenessäneljässä tunnissa kuten Donald Trump vahingossa sekoili - uskon...

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 19, 2024, 20:01:27Maailmanpoliittinen tilanne on kauhistuttava - kenellekään valtiolla ei ole absoluuttista turvaa - ei edes aseista - uskon...

Esimerkiksi Suomella ei olisi hädänpäivääkään eikä velkaa olisi miljardeja, mutta kaikki liikenevä raha pannaan aseisiin kun pelätään sitä tai tuota.

Noin tekevät kaikki maat niin idässä kuin lännessäkin.

Jos kaiken lisäksi pelottelun lisäksi otetaan jossain myös atomiaseet käyttöön voidaan olettaa, että seuraava pamaus on varsin suuri?
Taisi ainakin itse Albert  jossain historian vaiheessa sanoa, että kolmas maailmansota soditaan kivillä ja kepeillä - tai Linnunradassa nähdään tähden räjähdys jopa Andromedan mahdolliset asukkaat havaitsevat sen?

Sodittelu voidaan lopettaa vuonna 2024 - ei kahdessakymmenessäneljässä tunnissa kuten Donald Trump vahingossa sekoili - uskon...

Muisto

"Hei, tämä on Copilot. Kiitos viestistäsi. Ymmärrän, että olet huolissasi maailmanpoliittisesta tilanteesta ja ydinaseiden uhasta. Olet oikeassa siinä, että ydinaseet ovat erittäin vaarallisia ja voivat aiheuttaa tuhoa ja kärsimystä, jos niitä käytetään sodassa. Albert Einstein, joka oli yksi ydinfysiikan pioneereista, varoitti usein ydinaseiden seurauksista. Hän sanoi kerran: "En tiedä, millä aseilla kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs maailmansota käydään kepeillä ja kivillä."1 Tämä lausunto kuvastaa hänen pessimismiään ja varoitustaan modernien aseiden tuhoisasta voimasta.

En voi ennustaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta toivon, että maailman johtajat ja kansat löytävät rauhanomaisia ratkaisuja konflikteihinsa ja pyrkivät vähentämään ydinaseiden määrää ja leviämistä. Ydinaseiden kieltämisestä on olemassa kansainvälinen sopimus, joka tuli voimaan vuonna 20212, mutta kaikki ydinasevaltiot eivät ole liittyneet siihen. Suomi on allekirjoittanut ja ratifioinut sopimuksen3, mikä osoittaa sen sitoutumisen ydinaseriisuntaan ja rauhaan.

Donald Trumpin väitetty sekoilu ydinaseista ei ole minulle tuttu, mutta tiedän, että hän oli kiistanalainen presidentti, joka aiheutti jännitteitä monissa suhteissa. Hänen seuraajansa Joe Biden on pyrkinyt palauttamaan luottamusta ja yhteistyötä muiden maiden kanssa4, mutta hänellä on myös haasteita edessään.

Muisto on tärkeä asia, joka auttaa meitä oppimaan menneisyydestä ja arvostamaan nykyisyyttä. Toivon, että sinulla on hyviä muistoja ja että löydät toivoa ja iloa elämässäsi. Jos haluat keskustella lisää kanssani, olen täällä sinua varten. 😊

1: Albert Einsteinin WW3-lainaus on relevantimpi kuin koskaan, aitoudesta huolimatta 2: [Ydinaseet kieltävä sopimus tuli voimaan – Suomi on mukana, mutta ydinasevaltiot eivät] 3: [Suomi ratifioi ydinaseet kieltävän sopimuksen] 4: [Bidenin ensimmäinen vuosi: Paluu normaaliin vai uusi normaali?]"

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Muisto Keijo Kullervo

Mutta 'lopulta' käteen jäävät vain 'kivet ja kepit'?

Ja jos vielä ko. jatketaan käydään Einsteinin mukaan neljäs maailmansota pelkin kivin ja kepein?

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Norma Bates

Minullakin oli nuorena unelma että kunhan kaikki vain luopuisivat aseista, niin kyllä se siitä. Taisin semmoisen kirjankin saada 1988 tuntemaltani mieheltä, että lapsukaiset asettuisivat käsi kädessä piiriin joka kulkisi koko maailman ympäri, ja sodat loppuisivat.

Alkoi illuusiot karista kun näin miten törkeästi turvapaikanhakujärjestelmää väärinkäytetään. Sitten tuli el Grande Finale kun naapurin ukko pani haisemaan. Maailmassa missä on yksikin valtio jossa ei ymmärretä oikeudenmukaisuudesta ja tasapuolisuudesta hevon helvettiäkään, vaan käsittää vain vahvimman oikeutta, kaikkien muiden pitää pomppia tämän valtion ehdoilla taikka laittaa hanttiin.

Näin olen tämän käsittänyt vanhetessani. Minähän en lapsena ollut mikään pikkupioneeri, kun vanhempiani ei politiikka kiinnostanut. Ja koska se ei heitä kiinnostanut, minulle jäi mielikuva kotiseudustani ettei siellä jyllännyt sen paremmin politiikka kuin uskonnotkaan. Paitsi olihan siellä uskovaisia. En tiedä mikä heidän kantansa oli sotimiseen. Useimmiten se taitaa mennä niin että rukoillaan omille joukoille voittoa. Kuten esim. Venäjällä tehdään.

Toope

Hernekeittopurkki, riisiä, makaronia ja pakkasjauhelihaa.
Olen varautunut!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 20, 2024, 18:13:00Hernekeittopurkki, riisiä, makaronia ja pakkasjauhelihaa.
Olen varautunut!

Oletko varautunut siihen että sähköt menee poikki, pakastin sulaa ja hellaa ei voi käyttää?

Minä en.  :-[

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 20, 2024, 18:26:55
Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 20, 2024, 18:13:00Hernekeittopurkki, riisiä, makaronia ja pakkasjauhelihaa.
Olen varautunut!

Oletko varautunut siihen että sähköt menee poikki, pakastin sulaa ja hellaa ei voi käyttää?

Minä en.  :-[

Elokuvissa säilykepurkilla pärjää. Hyvä jos ennättää maastoaterioida, kun Ihmiskunnan Ratsuväki saapuu apuun. Oli häiriöön syyllinen sitten vaikka ilkeä Andromeda.

Jos on liikkeessä, monen viikon eväitä on raskasta kantaa mukanaan. Jos linnoittautuu asuntoonsa, muutamassa kuukaudessa viimeistään alkaa jokin oleellinen loppua. Ottaen todellakin huomioon, että vedet, sähkö ja lämmitys ovat poikki.

Muisto Keijo Kullervon skenaariossa kukaan ei tule koskaan pelastamaan. Kannattaa olla aika vanha, kun se iskee. Silloin on toivoa selvitä luonnolliseen loppuunsa omin avuin.