Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Epidemiatutka

Aloittaja Amore, tammikuu 04, 2019, 17:55:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 01, 2020, 00:43:31
Luin juuri jostain, että koronaviruksen leviämisen myötä, myös rasismi kiinalaisten näköisiä kohtaan länsimaissa alkanut lisääntyä...
Tällaista roskaa luemme jo muutama päivä siitä, kun uutinen tuli. Rasismia kiinalaisia kohtaan!
Onko tuollaista, vai onko kyse taas siitä, että jotkut iltapäivälehtien fanaatikkotoimittajat reagoivat asiaan, kuin Hakkaraisen kommentteihin feministeistä?

MrKAT

Ohoh! Nyt on ihan valokuvatodiste rasismista kiinalaisia kohtaan. Siihen syyllistyy peräti yksi median edustaja itse eli
ranskalainen Le Courrier Picard-lehti oli otsikoinut "Alerte Jaune" = keltainen vaara. Eli se itse lietsoo rasismia.

Google-kuvat-linkki
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 01, 2020, 01:30:10
Ohoh! Nyt on ihan valokuvatodiste rasismista kiinalaisia kohtaan. Siihen syyllistyy peräti yksi median edustaja itse eli
ranskalainen Le Courrier Picard-lehti oli otsikoinut "Alerte Jaune" = keltainen vaara. Eli se itse lietsoo rasismia.

Google-kuvat-linkki
Kääk! Kiinalaisia on linkin kuvissa. Rassismia!

Norma Bates

Loppuvuodesta 2016 sairastuin pahempaan hengitystieinfektioon ja hoitaja jonka pakeilla kävin tulehdusarvojen vuoksi sanoi että nyt on liikkeellä ärhäkkää tautia joka panee ihmiset yskimään pitkään. (Itsehän yskin sitten lopulta kolmatta kuukautta ja loppujenlopuksi sain siitä rintakehää repivästä yskimisestä fasettilukon selkääni). Lääkäri puolestaan sanoi minulle että rtg-kuvissa on keuhkoissa nestettä, sinulla on keuhkokuume. Olen ihmeissäni kun olin juuri heittänyt pitkää lenkkiä ja oletin että keuhkokuumeen kanssa päädytään sairaalaan. Muutama kk myöhemmin kävin sen yskän takia jälleen TK:ssa ja siinä keskellessa mainitsin tuolle omalääkärille että kun oli keuhkokuume, ja nyt hän täräytti että ei ollut keuhkokuume. Jälleen olin haavi auki. Ei hän sitten sanonut mikä minulla oli (influenssa?) ja edes Kanta-sivulta ei löydy minkäänlaista diagnoosia. Yksi elämäni pahimmista sairauksista jäi täysin diagnosoimatta ulkkisomalääkärini vuoksi.

Sittemmin kun olen sanonut netissä että koska olin aiempiin vuosiin verrattuna ihmellisen sairas syksyn ja loppuvuoden 2015 ja tuolloin 2016, niin varmaan niitä tauteja tuli turvisten mukana. Tätähän ei tietenkään haluta kuulla. Jos olisin salaliittoteorioiden ystävä, ihmettelisin että senkö takia se vuoden 2016 diagnoosikin jäi sitten tekemättä ettei suotta käy ilmi mitä kaikkea paskaa niiden turvisten mukana on tullut, ettei sitten akka (=minä) huutele ympäri kyliä ja säti paikkakunnan päättäjiä joiden vuoksi alueella oli jonkin aikaa VOK.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 02, 2020, 10:33:23
Sittemmin kun olen sanonut netissä että koska olin aiempiin vuosiin verrattuna ihmellisen sairas syksyn ja loppuvuoden 2015 ja tuolloin 2016, niin varmaan niitä tauteja tuli turvisten mukana. Tätähän ei tietenkään haluta kuulla. Jos olisin salaliittoteorioiden ystävä, ihmettelisin että senkö takia se vuoden 2016 diagnoosikin jäi sitten tekemättä ettei suotta käy ilmi mitä kaikkea paskaa niiden turvisten mukana on tullut, ettei sitten akka (=minä) huutele ympäri kyliä ja säti paikkakunnan päättäjiä joiden vuoksi alueella oli jonkin aikaa VOK.

Mä kyllä luulen, että turvisvyöry ei kauheasti tautien leviämiseen vaikuttanut. Sen verran paljon väkeä lappaa rajojen yli suuntaan jos toiseenkin ilman heitäkin. Helsinki-Vantaan kautta kulkee vuosittain parikymmentä miljoonaa matkustajaa...

Maahanmuutto on todennäköisesti vaikuttanut joidenkin loisten yleistymiseen. Esim. kirput ym. kivat kaverit kulkevat kivasti muuttokuormien mukana, ja voihan niitä turistienkin mukana tulla.

Hippi

Ei välttämättä kuulu tähän ketjuun enää, mutta sanon kuitenkin.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 02, 2020, 10:33:23
....
Lääkäri puolestaan sanoi minulle että rtg-kuvissa on keuhkoissa nestettä, sinulla on keuhkokuume. Olen ihmeissäni kun olin juuri heittänyt pitkää lenkkiä ja oletin että keuhkokuumeen kanssa päädytään sairaalaan. Muutama kk myöhemmin kävin sen yskän takia jälleen TK:ssa ja siinä keskellessa mainitsin tuolle omalääkärille että kun oli keuhkokuume, ja nyt hän täräytti että ei ollut keuhkokuume.
...

Lääkärin "mielenmuutokseen" voi olla parikin syytä.
Joskus se lääkäri, jonka vastaanotolle on mennyt, katsoo ne kuvat ja oman kokemuksensa perusteella tekee dignoosin. Vasta myöhemmin radiologi katsoo ne kuvat ja antaa sen oman lausuntonsa, joka saattaa poiketa ensimmäisestä. Tai sitten vain se, että diagnoosi on jäänyt kirjaamatta, jolloin lääkärin mielestä tautia ei ole ollut.

Keuhkokuume ei ole aina ihan yksiselitteisesti nähtävissä rgt-kuvissa ja itsellenikin on käynyt niin, että vastaanotollla hoitanut lääkäri oli keuhkokuumeen kannalla, mutta radiologi antoi siitä hyvin epävarman "saattaa olla keuhokuumeeseen viittaavaa...". Tuosta sitten jouduin magneettikuvaukseen tarkempaa tutkimusta varten.

Keuhkokuumeitakin on monenasteisia ja minulle annettiin kolmen päivän saikku (+vkl) ja seuraavalla viikolla jo töihin. Tuo sillä varauksella, että piti palata lääkäriin, jos ei ab-kuuri ollut saikun aikana auttanut. Jollain toisella keuhkokuume vie teholle ja jopa vie hengen ja sitten on kaikkea tuolta väliltä. Varmaan riippuu paljon taudin aiheuttajasta (virus vai bakteeri) ja potilaan yleisestä terveydentilasta, miten tauti iskee.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 02, 2020, 11:14:50
Ei välttämättä kuulu tähän ketjuun enää, mutta sanon kuitenkin.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 02, 2020, 10:33:23
....
Lääkäri puolestaan sanoi minulle että rtg-kuvissa on keuhkoissa nestettä, sinulla on keuhkokuume. Olen ihmeissäni kun olin juuri heittänyt pitkää lenkkiä ja oletin että keuhkokuumeen kanssa päädytään sairaalaan. Muutama kk myöhemmin kävin sen yskän takia jälleen TK:ssa ja siinä keskellessa mainitsin tuolle omalääkärille että kun oli keuhkokuume, ja nyt hän täräytti että ei ollut keuhkokuume.
...

Lääkärin "mielenmuutokseen" voi olla parikin syytä.
Joskus se lääkäri, jonka vastaanotolle on mennyt, katsoo ne kuvat ja oman kokemuksensa perusteella tekee dignoosin. Vasta myöhemmin radiologi katsoo ne kuvat ja antaa sen oman lausuntonsa, joka saattaa poiketa ensimmäisestä. Tai sitten vain se, että diagnoosi on jäänyt kirjaamatta, jolloin lääkärin mielestä tautia ei ole ollut.

Keuhkokuume ei ole aina ihan yksiselitteisesti nähtävissä rgt-kuvissa ja itsellenikin on käynyt niin, että vastaanotollla hoitanut lääkäri oli keuhkokuumeen kannalla, mutta radiologi antoi siitä hyvin epävarman "saattaa olla keuhokuumeeseen viittaavaa...". Tuosta sitten jouduin magneettikuvaukseen tarkempaa tutkimusta varten.

Keuhkokuumeitakin on monenasteisia ja minulle annettiin kolmen päivän saikku (+vkl) ja seuraavalla viikolla jo töihin. Tuo sillä varauksella, että piti palata lääkäriin, jos ei ab-kuuri ollut saikun aikana auttanut. Jollain toisella keuhkokuume vie teholle ja jopa vie hengen ja sitten on kaikkea tuolta väliltä. Varmaan riippuu paljon taudin aiheuttajasta (virus vai bakteeri) ja potilaan yleisestä terveydentilasta, miten tauti iskee.

Tämä entisestä itäblokin maasta muuttanut ja käsittääkseni vuosikymmeniä Suomessa asunut lääkäri muuttelee kyllä muutenkin mieltään. Yhdellä tapaamisella hän sanoo yhtä ja toisella toista, ja vänkäämään ei auta käydä, koska hän on semmoinen että häntä suorastaan pelätään. Kun aikoinaan sain kuulla että joudun jatkossa käymään hänellä, vähän hirvitti kun oli eksällenikin aikoinaan raivonnut ettei tämä olisi saanut tulla TK:seen palovamman takia (mies poltti kätensä paistopuuhissa). Joltain tuttavuudelta utelin tästä naisesta ja tältä sain sellaisen käsityksen että kaikki häntä pelkää. Minulle lääkäri ei ole raivonnut ehkä siksi että osaan halutessani olla erittäin asiallinen ja neutraali. Tämän vuoksi en esim. alkanut väkisin tuputtamaan fibromyalgiaa oireiluni syyksi siinä vaiheessa kun se alkoi siltä vaikuttaa, vaan tyydyin vain juttelemaan oireista. (Eipä kyllä muutkaan lääkärit järin tykkää että potilas menee vastaanotolle netistä katsomansa diagnoosin kanssa.) Olen kuullut että jotkut lääkärit väittävät että fibro on kuviteltu sairaus, joten olin tyytyväinen kun diagnoosia kokoon runnottaessa tapasin omalääkärini sijaisia, enkä tätä omalääkäriä itseään.

Olisin mielelläni halunnut kuulla että mikä minulla sitten oikein oli. Mutta en uskaltanut kysyä. Tuntuu todella omituiselta että minkään sortin diagnoosia ei asetettu tuolloin kun sen sairauden tiimoilta TK:ssa kävin. CRP-arvohan minulla oli sairauden aikana koholla, tarkkaa arvoa en enää muista. Ei hämärintäkään muistikuvaa söinkö jotain antibiootteja(*. Mutta siinä hötäkässä sain sitten silmätulehduksenkin molempiin silmiini, liekö lentänyt räiskeitä silmille kun tuohon aikaan puhdistelin sairaita limoja nenästäni ns. sarvikuonolla (nenähuuhtelukannu).

Minä kyllä muistelisin että siinä vaiheessa kun lääkäri siitä nesteestä keuhkoissa kertoi hän nimenomaan oli saanut rtg-lääkärin vastauksen. Mutta varma en ole.

*) Varmaankin söin, koska ne labra-arvot katsottiin kahteen kertaan. Että olettaa voinee jotta katsoivat tehoaako lääkitys.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 02, 2020, 10:46:54
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 02, 2020, 10:33:23
Sittemmin kun olen sanonut netissä että koska olin aiempiin vuosiin verrattuna ihmellisen sairas syksyn ja loppuvuoden 2015 ja tuolloin 2016, niin varmaan niitä tauteja tuli turvisten mukana. Tätähän ei tietenkään haluta kuulla. Jos olisin salaliittoteorioiden ystävä, ihmettelisin että senkö takia se vuoden 2016 diagnoosikin jäi sitten tekemättä ettei suotta käy ilmi mitä kaikkea paskaa niiden turvisten mukana on tullut, ettei sitten akka (=minä) huutele ympäri kyliä ja säti paikkakunnan päättäjiä joiden vuoksi alueella oli jonkin aikaa VOK.

Mä kyllä luulen, että turvisvyöry ei kauheasti tautien leviämiseen vaikuttanut. Sen verran paljon väkeä lappaa rajojen yli suuntaan jos toiseenkin ilman heitäkin. Helsinki-Vantaan kautta kulkee vuosittain parikymmentä miljoonaa matkustajaa...
.
Tuota minä koetin sanoa Normalle jo jatkumon aikaan, ei  vaan mene perille? Turistit ja kantasuomalaiset tuo tänne eniten niitä tauteja.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 05, 2020, 22:30:13
Tuota minä koetin sanoa Normalle jo jatkumon aikaan, ei  vaan mene perille? Turistit ja kantasuomalaiset tuo tänne eniten niitä tauteja.
Turismi tauteja levittää.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 05, 2020, 22:30:13
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 02, 2020, 10:46:54
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 02, 2020, 10:33:23
Sittemmin kun olen sanonut netissä että koska olin aiempiin vuosiin verrattuna ihmellisen sairas syksyn ja loppuvuoden 2015 ja tuolloin 2016, niin varmaan niitä tauteja tuli turvisten mukana. Tätähän ei tietenkään haluta kuulla. Jos olisin salaliittoteorioiden ystävä, ihmettelisin että senkö takia se vuoden 2016 diagnoosikin jäi sitten tekemättä ettei suotta käy ilmi mitä kaikkea paskaa niiden turvisten mukana on tullut, ettei sitten akka (=minä) huutele ympäri kyliä ja säti paikkakunnan päättäjiä joiden vuoksi alueella oli jonkin aikaa VOK.

Mä kyllä luulen, että turvisvyöry ei kauheasti tautien leviämiseen vaikuttanut. Sen verran paljon väkeä lappaa rajojen yli suuntaan jos toiseenkin ilman heitäkin. Helsinki-Vantaan kautta kulkee vuosittain parikymmentä miljoonaa matkustajaa...
.
Tuota minä koetin sanoa Normalle jo jatkumon aikaan, ei  vaan mene perille? Turistit ja kantasuomalaiset tuo tänne eniten niitä tauteja.

Tästäpä saisi pohdiskeltavaa että pitäisikö ne rajat sulkea suomalaisiltakin... Ettei sitten tuoda niitä tappavia tuliaisia.  :P

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 06, 2020, 00:04:17
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 05, 2020, 22:30:13
Tuota minä koetin sanoa Normalle jo jatkumon aikaan, ei  vaan mene perille? Turistit ja kantasuomalaiset tuo tänne eniten niitä tauteja.
Turismi tauteja levittää.

Kyllä, kun kantasuomalainen lomailee ulkomailla niin hänkin on turisti.

Aave

Kiinalaispariskunta ja karanteenilaatikko (LiveLeak).

Seuraava klippi on K18-materiaalia, eikä sovellu herkimmille. Tai sitten sen voi katsoa siedätyshoitona. Tallenne on isohkolta kiinalaiselta ruokartorilta. Vastaavia toreja löytyy kyllä muualtakin Aasiasta, ei ainoastaan Kiinasta.

Ruokatorin antimia (LiveLeak).
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

urogallus

Koiranmakkara tarkoittaa selvästikin eri asiaa meillä kuin Kiinassa. Hassuja olivat myös lepakkokebabit.

Aave

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 08, 2020, 19:21:56
Koiranmakkara tarkoittaa selvästikin eri asiaa meillä kuin Kiinassa. Hassuja olivat myös lepakkokebabit.
Epäsuosittu mielipide: minulla ei olisi periaatteessa mitään kissojen ja koirien syömistä vastaan, kunhan niitä vain sitä ennen kohdeltaisiin hyvin. Valmistaudunkin tässä samalla julkiseen kivitykseen. :)

Kissat ja koirat kyllä söisivät ihmisiäkin mielihyvin, jos vain voisivat - että eivät ne ole asian suhteen sen kummempia.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 08, 2020, 20:02:07

Kissat ja koirat kyllä söisivät ihmisiäkin mielihyvin, jos vain voisivat - että eivät ne ole asian suhteen sen kummempia.

Ne syövät, ja vieläpä aika usein. Yksineläjä kuolee, koira ei enää saa raksuja, kukaan ei tule pariin päivään visiitille - ja piski alkaa mieltyä ihmisravintoon...