Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muut foorumit

Aloittaja hibiscus, tammikuu 04, 2019, 19:09:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Eikö tämä foorumi ole "kivikautinen foorumi"? Toimii meille.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 15, 2024, 19:41:24Selkeästi enemmistö Hommaforumista on putinia vastaan, enemmän kuin vihervasureissa.

Todennäköisesti on, mutta löytyy myös toisenlaisia näkemyksiä.

stefani: Länsimaiden asukit ovat yhtä mieltä siitä, että on hyväksyttävää uhrata ukranalaiset miehet sotaan, joka sai alkunsa siitä, kun USA komensi Kiovaan sijoitetun nukkehallituksen hyökkäämään Itä-Ukrainan asukkeja vastaan. Ukrainalaiset ovat siis länsimaiden "uhrattava vähemmistö".

Stubb tuntuu sellaiselle presidentille, että jos USA antaa Stubbille komennon hyökätä Venäjää vastaan, Stubb todennäköisesti tottelee komentoa, joten kyllähän tämä synkälle näyttää. Ehkä se on se, mitä tapahtuu, kun Ukrainasta loppuu tapatettava väki.


https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/suburbian/hommaoikeisto-on-ollut-tarkea-russofiilinen-vaikuttaja-suomessa/

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 31, 2024, 12:11:33
Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 15, 2024, 19:41:24Selkeästi enemmistö Hommaforumista on putinia vastaan, enemmän kuin vihervasureissa.

Todennäköisesti on, mutta löytyy myös toisenlaisia näkemyksiä.

stefani: Länsimaiden asukit ovat yhtä mieltä siitä, että on hyväksyttävää uhrata ukranalaiset miehet sotaan, joka sai alkunsa siitä, kun USA komensi Kiovaan sijoitetun nukkehallituksen hyökkäämään Itä-Ukrainan asukkeja vastaan. Ukrainalaiset ovat siis länsimaiden "uhrattava vähemmistö".

Stubb tuntuu sellaiselle presidentille, että jos USA antaa Stubbille komennon hyökätä Venäjää vastaan, Stubb todennäköisesti tottelee komentoa, joten kyllähän tämä synkälle näyttää. Ehkä se on se, mitä tapahtuu, kun Ukrainasta loppuu tapatettava väki.


https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/suburbian/hommaoikeisto-on-ollut-tarkea-russofiilinen-vaikuttaja-suomessa/

Uusi Suomi toki yrittää vieläkin leimata vasurimediana PS:a. Uusi Suomi tosin mediana meni vitsiosastolle jo vuosia sitten. Kukaan ei tuosta välitä.

Socrates

Kävelevä kremppakertymä

Toope

#259
Lainaus käyttäjältä: Socrates - huhtikuu 09, 2024, 20:09:22Tiedefoorumin uudistus on näköjään saanut aikaan tason nousun:

https://tiedepalsta.fi/viewtopic.php?f=43&t=3835&sid=0f9869376bd1e34857f2bbda40ca2379
Itse asiassa aika toimiva palsta, voin suositella!
Ei autoritaarivassareille, mutta normaaleille.
. . .
Vassarit ovat siis tervetulleita, sanon vaan, etteivät tykkää!
- - -
Yleisesti sanon, että mieluummin aina sananvapaus vihapuheineenkin, kuin sensuuri ja sananvapauden rajoitukset.

Toope

Sain itse Hommaforumille 19.4.- kestävän bannin kun urputin moderoinnista. Ymmärrän tavallaan tiukan moderoinnin, vaikka sitä vastustan.

Täällä moderointi on erilaista. Kukapa olen sitä arvostelemaan?
Saksittu-ketjua joskus mainostan, joskus kritisoin.

Ei minulla ole parempaa vaihtoehtoa, joten yritän pelata sääntöjen mukaan, vaikka joskus on hankalaa.

a4

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 13, 2024, 20:33:05Sain itse Hommaforumille 19.4.- kestävän bannin kun urputin moderoinnista. Ymmärrän tavallaan tiukan moderoinnin, vaikka sitä vastustan.

Kommarifoorumi toki?

Xantippa

Olen pyörinyt nyt jonkun verran tuolla Tiede.fi-foorumilla ja pakko kyllä sanoa, että siihen verrattuna keskustelu täällä on suorastaan akateemista ja asiallista.

T: Xante

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 01, 2024, 21:04:27Olen pyörinyt nyt jonkun verran tuolla Tiede.fi-foorumilla ja pakko kyllä sanoa, että siihen verrattuna keskustelu täällä on suorastaan akateemista ja asiallista.

Sittenhän ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.  :)

Tämä meidän pikkufoorumi on siitä kiva, että pysyy varsin hyvin kärryillä mitä on kirjoitettu niissä osioissa, mitkä itseä kiinnostavat. Jossain isommassa paikassa saattaisi iskeä infoähky.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 01, 2024, 22:19:50
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 01, 2024, 21:04:27Olen pyörinyt nyt jonkun verran tuolla Tiede.fi-foorumilla ja pakko kyllä sanoa, että siihen verrattuna keskustelu täällä on suorastaan akateemista ja asiallista.

Sittenhän ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.  :)

Ei todellakaan kannata. Been there, seen that.

Meillä on täällä oma tollomme tai kaksi, mutta siellä on 80% niitä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Joo oikeastaan suorastaan yllätti. En ole muutenkaan kovin innostunut osallistumaan useampaan foorumiin, joten vahinko ei ole kummoinen eikä millainenkaan, mutta tosiaan en kuvitellut syyn, miksi en sinne jää, olevan tämä. Luulin, että siellä keskustelu kulkisi niin akateemisia polkuja, että en sen vuoksi kiinnostuisi, mutta todellakin ehei.

Hämmentävintä oli, mitä kaikkea tosiaankin sai lueskella kirjautumatta, eli kaikki on kaikkien nähtävillä ja foorumi lienee vielä aika "tunnettu", eli sen olemassa olosta yleisesti tiedetään.

T: Xante

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 01, 2024, 21:04:27Olen pyörinyt nyt jonkun verran tuolla Tiede.fi-foorumilla ja pakko kyllä sanoa, että siihen verrattuna keskustelu täällä on suorastaan akateemista ja asiallista.

T: Xante

Kun kirjoitan Googleen Xantipan mainitseman osoitteen, se antaa linkin Helsingin Sanomien sivulle. Ei löydy keskustelufoorumia. Olisin käynyt vilkaisemassa.

Hippi

^^
Tuota Tiedepalstaa pengoin silloin, kun se aloitti, mutta olin sen ihan unohtanut. Hyvinhän se on lähtenyt käyntiin. Varmaan olen vähän tyhmä, mutta minulla kesti hyvän hetken ennen kuin tajusin etusivun rakenteen. En löytänyt jäsenlistaa, vaikka olen sinne uteliaisuuttani rekkaantunut silloin heti alussa, kun parhaat jutut on yleensä piilossa. Silla lakkautetulla Tiede -foorumilla oli aika monta vanhoja Näkkärillä olleitakin. Mutta nyt tuolla uudemmalla pitäisi kahlata ketjuja läpi nähdäkseen, ketä sillä on.

Joskus olen IS:n kyljestä hypännyt Vauva -foorumille jonkun otsikon perässä. Kyllähän sekin on melkoinen foorumi, kun sinne voi kaikki ohikulkijat kirjoittaa, mitä huvittaa. Vai olikohan tuolla se ennakkomodetus, eli viesti vaatii hyväksymisen ennen kuin muut sen näkevät? Siinä ei hölötystä karsita, vaan pelkät oksennukset. En tästä nyt ole ihan varma.

Mutta onhan nuo isot foorumit vähän sellaisia, joissa tuntee itsensä aika yksinäiseksi ja viestin lähettäminen tuntuu kai samalta kuin puhuisi itsekseen täydessä raitiovaunussa.

@Kopek oikea osoite on  https://tiedepalsta.fi/index.php
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Joo anteeksi epäselvä nimeäminen, jotenkin kai luulin, että kaikki tietävät, mistä puhun, mutta ehkäpä siis ei.

Minut yllätti juurikin se, että vaikka foorumi käsittääkseni on aika iso, siellä vaikutti kuitenkin olevan pienehkö keskenään vttuileva sisäpiiri. Voi tietysti johtua valikoituneista aiheista, mutta yritin kyllä katsella ns. asia-aiheita myös.

T: Xante

Kopek

Tiedepalsta siis. Ajattelinkin, voisiko kyse olla siitä, mutta kysyin varmuuden vuoksi.

Rekisteröidyin tiedepalstalle kerran, kun eräs tällä foorumilla kirjoittanut poistui pitkäksi aikaa keskuudestamme mitään vihjettä antamatta. Olin huolissani, että ei kai vain...

Tuolla toisella foorumilla oli "elonmerkkejä" vielä sen jälkeen, kun täällä ei ollut enää mitään. Mutta pian ne loppuivat sieltäkin. Jostakin netin uumenista etsiskelin vielä, mutta mitään tuoretta tietoa ei löytynyt mistään. Huokaisin helpotuksesta, kun kyseinen kirjoittelija vihdoin teki "comebackin". Ongelmat olivat ilmeisesti olleetkin vain teknisiä.

Foorumia voi siis katsella rekisteröitymättäkin, joten minkähän takia rekisteröidyin? Onko siinä jotain toimintoja, jotka vaativat rekisteröitymisen (haku viesteistä tai kirjoittajan viestiketjun näkeminen tai jotain tämän tyyppistä). En tainnut kirjoittaa ainoatakaan viestiä tuolle foorumille, joten olin pelkkä kurkistelija. En edes muista, minkä nimimerkin keksin itselleni. Jos kirjoitin jotain, niin korkeintaan yhden tai kaksi juttua, joita en enää muista - enkä siis ehkä edes kirjoittanut niitä, joten miten ne silloin voisin muistaakaan.

"Tiede" ei ole oikein minun alaani. "Tieteelliset" näkemykseni tietyiltä aihealueilta leimataan oikopäätä rasismiksi, vaikka niille olisi empiirisiä perusteluja.

Teknisistä tieteistä en ymmärrä hölynpölyä, mutta pehmeämmistä "käyttäytymistieteistä" voisin jotain edes yrittää ymmärtää, koska ne ovat helpompia. Tarkoitan yhteiskunnallisia ilmiöitä ja tämän tyyppistä.