Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muut foorumit

Aloittaja hibiscus, tammikuu 04, 2019, 19:09:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Tuntuu, että ei ole ihminen eikä mikään, jos ei ole värikästä historiaa Tiede-lehden foormilla. Kaikki, jotka vähänkin ovat jotain, ovat siellä olleet ainakin jossakin vaiheessa.

Ehkä olisin kokenut itseni liian tyhmäksi tietelijöiden ja älykköjen seurassa, vai mistä johtuneekin, että t-foorumi on jäänyt täysin kokematta.

Hippi

Jopas jotakin, ettäkö jollekin keskustelufoorumille osallistuminen määrittäisi ihmistä minkään muun suhteen kuin että osallistuuko vai ei. Aikanaan arkuuttani pitkästi seurasin Näkkäriä sillä silmällä, jotta uskaltaako astua sisään. Siellä oli jotain kevyempää ketjua ja ne tuntuivatkin sopivalta ajanvietteeltä ja sillä tiellä olen edelleen.

Tiedefoorumillakin käväisin joskus, mutta se tuntui niin laajalta ja sekavalta, etten jaksanut siihen keskittyä lainkaan. Ainoa juttu, jonka sieltä olen kokonaan lukenut, oli koskettava sairauskertomus. En muista kuka siitä antoi vinkin, mutta kyllä kannatti lukea. Nyt on jo unohtunut, kumpi noista oli varsinainen kokemuksensa kertoja ja kumpi oli hänen puolisonsa, kun nimet, Vatkain ja CE-hyväksytty, eivät ole sukupuolisidonnaisia. Kummankin elämä päättyi jo vuosia sitten.

Mutten ei todellakaan jollekin foorumille osallistuminen ole mielestäni ihmisen arvon tai merkityksellisyyden mittari. Koko ajatuskin on minusta kummallinen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Se vähän mitä olen Tiede-lehden ns. keskusteluja lukenut, niin samaa jätöstä siellä on kuin Suomi24:ssä tai ajoittain täälläkin. Kyseessä on iso foorumi, joten kai sinne joku oikea tieteilijäkin mahtuu mukaan. Älyllisyys hukkuu yleiseen kohinaan, aivan samoin kuin muillakin keskustelupalstoilla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Tiede-foorumilla on monenlaista vipeltäjää, ihan pähkähullujakin, täyspäiväisiä trolleja, inhottavia tyyppejä, mutta joitakin fiksuja ja sympaattisia ja varmaankin tutustumisen arvioisiakin. Minulla on mielikuva, että jossain vaiheessa siellä oli paljon parempaa keskustelua, mutta että se meni jotenkin rikki se ilmapiiri. Muutama tyyppi siellä on, jotka jotain jopa tietävät tieteestäkin, mutta ei siellä omasta mielestäni enää ole mielekästä pyöriä, kun trollien osuus on niin suuri.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Tiedepalsta on tosiaan ja ainakin tällä hetkellä täynnä toinen toistaan kovempia kokijoita. Keskustelua siellä ei näytetä enää juurikaan käytävän. Tällä hetkellä meno näyttää siltä, että ideana on performanssit samanmielisten ennakkoluulojen vahvistamiseksi. Mitä mehukkaamman adhominemin jostain toisesta heittää, sitä parempi kokija.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Sama kokemus kuin Hipillä, en muista, keneltä tuli linkki "Nielulotto"-nimiseen ketjuun ja miksi, jotenkin kuitenkin muistelisin, että CE-hyväksytty sen olisi linkannut. Miksi ja minkä keskustelun ohessa, ei muistikuvia.

Sekin on yhteistä, että keskusteluihin siellä en jotenkaan päässyt ollenkaan hollille, kaikki tuntui sekavalta ja alustakin oli hankala. Muistelenko oikein, että myös poistamissäännöissä tai -tavoissa oli jotain semmoista, että ketjut rikkoutuvat helposti, haarautuivat tai mitä lie. Parin kokeilun jälkeen jätin koko homman.

Niin että foorumien pohjasakkaa tässä ollaan!

T: Xante

Hippi

Olisiko ollut peräti niin, että CE-hyväksytty olisi sen linkannut ilmoittaessaan vatkaimen kuolemasta? Kumpikin oli ollut aikansa Näkkärillä silloin, kun oli se joukkopako Tiede-foorumin uudistuksen vuoksi. Ketjussahan viimeiset viestit olivat CE-hyväksytyn kirjoittamia, sillä vatkain ei enää pystynyt kirjoittamaan. He halusivat kuitenkin saattaa kertomuksen loppuun. Sanoisin, että surullisesta lopusta huolimatta parasta antia, mitä foorumeilta on voinut saada. Olihan se aika blogityyppinen, mutta silti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Saattoi se ketjun nimi tulla minultakin, en muista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

CE-hyväksytty kirjoitti ilmeisesti Jatkumolla nimellä THL vastaa.
"Voi poikaseni, niin vähällä tiedolla leikkaajat ja potkijat luulevat hallitsevansa maailmaansa" - Kaarle Suuri somea seurattuaan
Suureen typeryyteen tarvitaan toopemaisen tyhmiä (moderoitavia) persuja.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 18, 2021, 19:55:26
CE-hyväksytty kirjoitti ilmeisesti Jatkumolla nimellä THL vastaa.

Minä kyllä olin siinä käsityksessä, että THL oli Suokkis.

Juha voi tuon tietysti halutessaan vahvistaa tai kumota, sillä hän on omien sanojensa mukaan tavannutkin THL:n.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

#40
Suo [meille armosi] täällä  kirjoitti tosiaan sen THL tiedottaa -vedätyksen ja jatkoi sen nimimerkin käyttöä.  Suokkiksen reaalinimikin oli Juhan foorumilla esillä julkaisemansa kirjan yhteydessä.

Xantippa

On ärsyttävää, kun melkein muistaa, mutta kun silloin juuri voi muistaa väärinkin. CE-hyväksytty ja Suokkis todella mielestäni ovat kaksi eri henkilöä.

Jotenkin muistiani kolkuttelisi, että jotain Tiede-foorumin asiaa puitiin Jatkumolla, johon CE-hyväksyttykin muutamalla, lyhytsanaisella viestillä osallistui. Siinä yhteydessä mainittu ketjukin tuli ehkä esille.

Joka tapauksessa, tämä, kuten Raksavara (vai miten se kirjoitettiin). Ostara ja Romupoika muistuttavat, että kirjoituksien takana ovat kuin ovatkin oikeat ihmiset.

T: Xante

Socrates

Kantapaikassa liikkuu dementiaa aiheuttava virus, kun suokkis/thl sekoitetaan ce-hyväksyttyyn.

Ce-vainaa oli kolmikymppinen ja thl vireä eläkeläinen edelleen. Mitään muuta yhteistä heillä ei ollut kuin että myös thl onnistui joskus olemaan nokkela.

Ce loi mitä ilmeisimmin nerokkaan hahmon, sivunikki rampsin ja räjäytti pankin Jatkumon liian lyhyeksi jääneen historian parhaalla viestillä: "Jaska on homoperse".
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

Toope

Hassua, en itse edes muista noita sen kummemmin.
Johtunee siitä, että itse en kiinnitä huomiota siihen, kuka kommentteja esittää, kiinnitän huomiota vain kommentteihin.
Ihan sama minulle, kuka kommentteja esittää, asia on se, mikä on tärkeää.
ps. Eikö ce-hyväksytty ole Laurin eräitä vanhoja nickejä, nykyään eri nimellä?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 21, 2021, 23:17:28
Eikö ce-hyväksytty ole Laurin eräitä vanhoja nickejä, nykyään eri nimellä?

Ei ole.

Vatkaimen kertomus on aivan ainutlaatuinen. En ymmärrä miten sen olisi joku siellä kirjoittava, kuten vaikka Toope, voinut ohittaa huomaamatta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS