Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Rasismi Suomessa

Aloittaja MrKAT, maaliskuu 24, 2019, 21:56:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 14, 2022, 11:30:21
Perussuomalaisista eronnut, nykyisten perussuomalaisten halveksima Timo Soini on epähenkilö, koska hän oli aikoinaan Perussuomalaisissa. Vai mistä tässä on kyse?

– Tämän konseptin puitteissa minun ei ole mahdollista tuoda esiin, etten hyväksy Soinin toimintaa. Katsojalle se, että istun samassa tilassa Soinin kanssa, saattaisi antaa kuvan, että olen ok hänen toimintansa kanssa. Tämä ei ole totta.

https://yle.fi/uutiset/3-12444652

Jos tämä foorumi kokoontuisi fyysisesti, joillekin kenties tuottaisi vaikeuksia osallistua, kun pitäisi olla samassa tilassa halveksitun ja vihatun fasisti-rasistin kanssa.
Älkää puhuko Soinista enää. Hän on jo epähenkilö kaikillle.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 04, 2022, 07:57:01
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 04, 2022, 00:46:31
Rasismi käy  kalliiksi. Koska julkinen liikenne on turvariski, on kansanedustaja Ahmedia ohjeistettu menemään kalliimmin taksilla. Myös  vapaa-ajalla, tietysti, koska eihän viikonlopun humalaisten keskuudessa ole sen turvallisempaa kuin arkena.

Miksi kansanedustaja Suldaan Said Ahmediin kohdistuu turvallisuusriski?
Koska toiset muslimit häntä uhkaavat.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 12, 2022, 22:35:37
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 14, 2022, 11:30:21
Perussuomalaisista eronnut, nykyisten perussuomalaisten halveksima Timo Soini on epähenkilö, koska hän oli aikoinaan Perussuomalaisissa. Vai mistä tässä on kyse?

– Tämän konseptin puitteissa minun ei ole mahdollista tuoda esiin, etten hyväksy Soinin toimintaa. Katsojalle se, että istun samassa tilassa Soinin kanssa, saattaisi antaa kuvan, että olen ok hänen toimintansa kanssa. Tämä ei ole totta.

https://yle.fi/uutiset/3-12444652

Jos tämä foorumi kokoontuisi fyysisesti, joillekin kenties tuottaisi vaikeuksia osallistua, kun pitäisi olla samassa tilassa halveksitun ja vihatun fasisti-rasistin kanssa.
Älkää puhuko Soinista enää. Hän on jo epähenkilö kaikillle.

Entäpä jos Soini onkin ihan oikea henkilö, mutta persut epäpuolue? Olisiko se mahdollista?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Yleensä kun laadin seksifantasioita, mielikuvitushahmot ovat valkoihoisia. Yhdessä orjien kapina -fantasiassa mustat miehet raiskaavat isäntäperheensä hienohelmaämmät. Mutta taannoin fantasiassani borderline raiskauksen (iänikuinen neitsyt saa munaa -teema) tarinan nuori neito (ei lapsi) olikin iholtaan vaaleanruskea, ja hänellä oli pitkät, kiharat mustat hiukset.

Onko rasistista jos kuvitelmassa valkoinen mies panee "rodullistettua" naista? Vai onko rasistista jos välttää fantasioissa rodullistettujen "käyttämistä", ja valkoihoisiin rajautuessaan elää jossain kuplassa ettei muunlaisia ihmisiä ole olemassakaan? Toisinsanoen siis EI kohtele ns. mustaihoista samalla tavalla kuin ns. valkoihoista.

Oikeastaan tuo mustat miehet valkoisia naisia raiskaamassa varmaan häiritsee ajatuspoliiseja enemmän. Olen kyllä käyttänyt tarinoissa varmaan vähintään satakertaisesti enemmän valkoisia miehiä raiskaajahahmoina. Joku voisi katsoa että se halventaa miessukupuolta.

Jos raiskaajien ammatteja miettii, heissä on ollut opettajia, pappeja, poliiseja, merirosvoja, prätkäkundeja, kuninkaita, sotilaita, ritareita, aatelisia, kokkeja. Onpa moni ammattikunta tullut halvennetuksi.

Ja isät, isäpuolet ja veljet.

Jotkut uskovat että asiat jotka ovat tabu, kiihottavat. Mikäli olisin jossain rasisminvastaisessa keskusteluryhmässä, ehkä en enää muusta fantasoisikaan kuin mustaihoisista.

a4

#1564
^
En ole asiantuntija mutta voin vilkaista.
Erottelisin raiskauksen panemisesta, jottei raiskausfantasiat lässähtäisi laillisen normiseksin puolelle.
Kaunokirjallisella vapaudella voinet loiventaa vähemmistöjen raiskaamista, käyttämällä vaikkapa historiallista tai muuten ymmärrettävää kontekstia. Vaikkapa kirjoittamalla pöytälaatikkoosi tai Kantiksen Kirjoitelmia-ketjuun esim. raiskaus-ja piiskausfantasiatarinan Ku Klux Klanin Liha tummuu-kesäpäiviltä.
Eihän kukaan kai syytä Margaret Atwoodiakaan naisvihasta, sovinismista tai rasismista Orjattaresi-romaanin perusteella.

Oletko jo kirjoittanut ihmisiä raiskaavista eläimistä? Tai raiskaajaroboteista? Entä raiskaavista enkeleistä tai tontuista?
Myös eri ammattien edustajista tosiaankin saa edustavan kattauksen raiskaamisen areenoille. Taikuri joka veti kaneja ja kukkapuskia yllättävistä paikoista.
Mentalisti jonka uhrit raiskasivat itsensä. Terapeutti loi valemuistoja marsilaisten raiskaamiskulttuurin sieppauksista. Verurinkuljettaja. Maistelija. Kriitikko. Puhelinseksillä raiskaava puhelinmyyjä.

Hyvä olisi olla nykyään myös erilaisia mielenterveysongelmia esillä. Keskittymiskyvytön ADHD-raiskaaja. Pöpökammoinen raiskaaja. Narkolepsiasta kärsivä raiskaaja. Jne.

Kauhuelokuvista pitäville pitää olla myös tarina pupuja, kissoja, teinejä ja aikuisia raiskaavasta söpöstä pikku tenavasta.

Norma Bates

Elukat: no hyi helvetti. Mutta enkelit ja jumalat raiskaajina olisi jatkumoa vuosituhantiselle perinteelle. Voisi toimia. Kukas tämä olikaan tämä Potter jota kuulema naiset Briteissä syyttivät misogyniasta Blackeyes-tv-sarjan käsiksen vuoksi. En ole tainnut sarjaa nähdä, mutta Kylmän Lasaruksen ja Laulavan salapoliisin kyllä.

MrKAT

Ketju niille jotka väittää "Ei Suomessa ole rasismia": https://twitter.com/snadinadi/status/1556383617164664860
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 08, 2022, 23:53:09
Ketju niille jotka väittää "Ei Suomessa ole rasismia": https://twitter.com/snadinadi/status/1556383617164664860

Ketkä ovat väittäneet, ettei Suomessa ole rasismia?

Jos joku ihminen omalla toiminnallaan ja puheillaan herättää muissa ihmisissä ärsyyntymistä ja jopa suuttumista, tätä ihmistä luonnollisestikin arvostellaan kovin sanoin. Jos arvostelija on kovin suuttunut ja hänen harkintakykynsä pettää (tai sitä ei alunperinkään ole), hän todennäköisesti esittää ihmisen ulkonäköön liittyviä viittauksia, joiden hän uskoo loukkaavan arvostelun kohdetta. Läskimaha, kaljupää, hintti, hullu, psykopaatti, sadisti, ryssä, hurri, savolaisapina sekä monet muut tämän tyyppiset alatyyliset loukkaavat ilmaisut ovat ehkä törkeitä, mutta kuitenkin OK, koska niissä ei viitata ihmisen etniseen ulkonäköön.

Jos viitataan kielteisessä mielessä etniseen ulkonäköön, syyllistytään rasismiin. Mutta tässäkin on eroja. Kaikkien pahimpaan rasismiin syyllistytään, jos loukataan ihmisiä, joiden ulkonäössä on todisteita afrikkalaisista sukujuurista. Kiinalaistaustaisia ja japanilaistaustaisiakin voi loukata, ja sekin on rasismia, mutta sitä ei pidetä niin pahana rasismina kuin afrikkalaistaustaisten loukkaamista.

Joku voi esittää syyksi sen, että afrikkalaiset ovat ihmisryhmä, joka on kokenut kaikkein pahinta syrjintää, orjuutusta, kolonialismia ja rasismia, joten tämä ryhmä on historiansa takia kaikkein eniten suojelun ja positiivisen erityiskohtelun tarpeessa.

Mielessäni on myös hieman erilaisia syitä, mutta en viitsi kirjoittaa niistä, etten ärsyttäisi tiettyjä lukijoita.

Eikö sekin ole sukua rasismille, että muodostetaan ihmisryhmä afrikkalaisen perimän ja ihonvärin perusteella ottamatta huomioon sitä, että Afrikka on valtavan suuri manner, eivätkä kaikki afrikkalaiset - tietyistä yhteisistä ulkonäköpiirteistään huolimatta - ole kovin läheistä etnistä sukua toisilleen. Eiväthän ei-mustatkaan ole kaikki samaa porukkaa.

Tähän asiaan kiinnitti huomiota Britanniassa asuva nigerialaistaustainen poliitikko, jonka puheeseen annoin linkin rasismin yleisketjussa. Hän sanoi, että amerikkalainen orjuuden historia ei koske itäafrikkalaisia vaan länsiafrikkalaisia, joiden alueelta mustat orjakauppiaat myivät ihmisiä orjiksi Amerikasta tulleille ostajille. Yhdelle tällaiselle kauppiaalle on pystytetty patsas Lagosiin. Häntä arvostetaan, vaikka hän myi mustia afrikkalaisia valkoisten amerikkalaisten orjiksi.

She was a slave trader, but she was also a freedom fighter and a much loved icon. Her slave trading is not celebrated, but her fight against colonisers is.

https://newswirengr.com/2022/07/13/kemi-badenochs-speech-where-she-said-black-people-were-not-brought-in-chains-to-the-uk-but-did-so-voluntarily/

Karikko

^

Onhan se melko kapea-alaista, jos rasismiksi kutsutaan vain ihonväriin ja rodullisiin erilaisuuksiin viittaavien ominaisuuksien vuoksi.

Koti-oloissa suomessa voisi kyllä väittää rasistiksi vaikka naapurin akkaa, joka kiroaa naapurin lapsia, kun ne ovat käyneet omppuvarkaissa "penikka-aikoinaan.

No ei-- sitten vasta se on rasismia, jos ne kersat ovatkin olleet mustalaisten mukuloita.

mikainen

Lasketaan vain kaikki rasismiksi ja todetaan sitten ettei sitä oikeastaan ole lainkaan.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: mikainen - elokuu 09, 2022, 12:18:46
Lasketaan vain kaikki rasismiksi ja todetaan sitten ettei sitä oikeastaan ole lainkaan.

Suvaitsevaisuuden harha on siinä, ettei ihmiset "myönnä" olevansa itse "rasisteja, vaikka todellisuudessa harva hyväksyy ajattelun vapauden ja toisten "vääriä mielipiteitä.

Pikkulasten leikkiessä keskenään- he eivät kiinnitä juurikaan huomiota siihen mikä värinen toinen on- mutta silti voivat kinata keskenään, vaikka leluista.

Ehkä tämä maailma onkin sellainen, ettei haluta samaan leikkikehään kilpailijoita jotka vievät "lelut ja "naiset".

MrKAT

Päivän Byrokraatti on paljastunut ihonväri-rasistiseksi.
Asia ei kuitenkaan minulle ja monille auennut heti ennenkuin se selitettiin kunnolla. Puhe on "Nadista", tummaihoisesta suomalaisesta ja Suomessa syntyneestä, jonka toinen vanhempi on etnisesti "täysin" suomalainen. Nadi tarkastelee kriittisesti yhteiskuntaa ja suomalaista kulttuuria ja siitä ei pidetä
koska .. hän on vääränvärinen (ja nainen)?

Dmitry Gurbanov @Dimmu141
Päivän Byrokraatti ei kuulema ole rasistinen, mutta Suomessa syntynyt henkilö ei ole hänen mukaan suomalainen, koska hän on tummaihoinen.


- https://twitter.com/Dimmu141/status/1557375769231368192

Kommentissa Ari-Pekka antoi kysyjälle valaisevan selityksen:
"Miten ymmärrät sen, että PB puhuu Nadin estävän
suomalaisia elämästä kuten haluavat ja että hänen pitäisi kunnioittaa
MYÖS MEIDÄN tapaa elää? Minusta tuo on aika selvä, ettei pidä Nadia suomalaisena"


Muuten, tuossa PB kaivaa kulttuuriksemme oudon analogian, kuten  nimim. Antilallalla ihmettelee:
"Siis tämä "suomalainen perinne", jossa ensin itämaan tietäjät (Intia, Lähi-itä, Afrikka) lähtevät Jeesus-lasta ( juutalainen) etsimään ja törmäävät Herodekseen (idumealainen). Lopuksi ylistetään keisari Aleksanteria (venäläinen)."
:D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - elokuu 10, 2022, 09:45:05
Lainaus käyttäjältä: mikainen - elokuu 09, 2022, 12:18:46
Lasketaan vain kaikki rasismiksi ja todetaan sitten ettei sitä oikeastaan ole lainkaan.

Suvaitsevaisuuden harha on siinä, ettei ihmiset "myönnä" olevansa itse "rasisteja, vaikka todellisuudessa harva hyväksyy ajattelun vapauden ja toisten "vääriä mielipiteitä.

Pikkulasten leikkiessä keskenään- he eivät kiinnitä juurikaan huomiota siihen mikä värinen toinen on- mutta silti voivat kinata keskenään, vaikka leluista.

Ehkä tämä maailma onkin sellainen, ettei haluta samaan leikkikehään kilpailijoita jotka vievät "lelut ja "naiset".

Itse en ymmärrä minkä takia sillä ei muka ole merkitystä että rasismissakin on harmaan sävyjä. Jos jo tiedekin sanoo (sanooko?) että jokainen on jo syntyjään rasisti, niin eihän niin puhtaaseen tilaan edes voi päästäkään, ettei omaisi himppasen rasistia itsessään. Miten sitten jotkut suuttuvat kaiken asteisesta rasismista niin tulenpalavasti...?

Itse määrittelisin rasismiksi kaiken sellaisen missä ihan oikeasti rääkätään ihmisiä. Jos rasismi on sitä että ei vaan halua olla itse henk.koht. tekemisissä jonkin tietyn ryhmän edustajien kanssa, mutta ei halua vartavasten mennä heidän kimppuunsakaan, niin minkä ihmeen takia tällainen ihminen pitäisi pakottaa kuitenkin olemaan kaihtamiensa ihmisten seurassa?

Kuten nyt vaikka minä, kun 2015 tai 2016 menin möläyttämään henkisten ihmisten kokoontumisajoissa että minua hirvittää VOK joka oli asuinpaikkakunnalle pusattu, kun siellä oli parhaimmillaan/pahimmillaan 400 Lähi-idästä tullutta miestä. Ja naisihmiset ystävällisesti kehottivat minua menemään sinne vokkiin ja tutustumaan niihin miehiin.

Just joo. 2015 olin silloisesta iästäni huolimatta sikäli kondiksessa että sopivat vaatteet ylle, niin kyllä siinä olisi yksi jos toinenkin ukko perään kuolannut. Tai vaikka päälle. Eivät Lähi-idästä tulevat miehet ymmärrä semmoista että naisiin voi tutustua ihan kuin ihminen tutustuu ihmiseen, ilman mitään hänkipänkejä ja sen sellaista.

Henkistyneet ihmiset voivat olla niin henkistyneitä, etteivät tätä tajua.

Jos minä nyt olen niin "rasistinen" etten vasiten mene persettäni heiluttelemaan ulkkismiesten eteen, vaan pysyttelen turvallisen välimatkan päässä (lukuunottamatta jotain pitseriassa käyntiä), niin siinähän sitten olen, patamusta, kurja rasisti. Ja ilmeisesti yhtä paha kuin joku KKK-äijä joka polttaa elävältä puussa roikkuvan mustan miehen. Tai Isis-tyyppi joka poistaa samalla tavalla käytöstä seksiorjan jota ei jaksa enää panna. Tai venäläisten joukoissa toimivat hirviöt joille ukrainalaiset ovat vain materiaalia toteuttaa sadistisimmat väkivaltafantasiansa. Olenpa kova akka!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 10, 2022, 23:12:07
Muuten, tuossa PB kaivaa kulttuuriksemme oudon analogian, kuten  nimim. Antilallalla ihmettelee:
"Siis tämä "suomalainen perinne", jossa ensin itämaan tietäjät (Intia, Lähi-itä, Afrikka) lähtevät Jeesus-lasta ( juutalainen) etsimään ja törmäävät Herodekseen (idumealainen). Lopuksi ylistetään keisari Aleksanteria (venäläinen)."
:D

Miten se tiernapoikien laulu tai esitys oikein menee, kun en muista siitä mitään muuta kuin että hoo jos minä olen musta? Jatkuiko se vielä sillä tavalla että tämä mustaa esittävä kuitenkin kehuskelee itsellään? Eli itsetunto on kumminkin kunnossa.

Mutta ihonvärirasismin (naaman lankkaaminen) lisäksihän koko esitys on tietysti sikälikin nou-nou että siinä on vain poikia, ja nykyään pitäisi huomioida myös muunsukupuoliset, jos ei peräti tyttöjäkin.

Jokatapauksessa ko. keisarista en muista mitään.

Hippi

^
Tässä kerrattavaksi Tiernapoikien kuvaelma: https://genius.com/Timo-rautiainen-and-trio-niskalaukaus-tiernapojat-lyrics

Suomeen pakkoistutettua kulttuuriahan tuo on suoraan Lähi-Idästä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️