Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jotain erilaisista käsityksistä maailmassa - uskonnostakin...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, maaliskuu 28, 2019, 08:51:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 31, 2019, 10:30:42
^ Jostakin kuulin tai näin että siittiöt voivat auttaa toisiaan. En harmikseni muista miten se tapahtui, mutta asian voi ajatella niinkin että osa niistä uhraa itsensä yhteisen hyvän vuoksi, eli että se yksi pääsee perille asti.

No hiukan epäilen, kysyttiinkö niiltä kaikilta oikeesti mielipidettä tässä tilanteessa. Eikä ainakaan kyse ole yhteiseksi hyväksi uhrautumisesta, jos mitään munasolua hedelmöitettäväksi ei edes ole tarjolla. Silti jokaisen siittiön mukana häviää jonkun yksilön potentiaalinen olemassaolo. Murhaajia voi nähdä tällaisella ajattelulla joka nurkan takana. Iik!

Juuli

Minulle ei aukea tuo että sikiö oppii jo kohdussa. Miten se todistetaan. Kun on aivan avuton syntyessään. Ei puhu, ei kävele. Ainut minkä tuo esiin on itku. Nälkä tai muu epämukavuus laittaa herättämään huomion.
Jotenkin tuo tietoisuus asioista jo kohdussa  on melko vaikea ymmärrettävä. Sen ymmärrän että kuulee tietyt äänensävyt mutta miten voi esim riidan tai sovinnon erottaa kun ei niistä ole vielä aavistustakaan.

kertsi

#32
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 31, 2019, 19:27:56
Minulle ei aukea tuo että sikiö oppii jo kohdussa. Miten se todistetaan. Kun on aivan avuton syntyessään. Ei puhu, ei kävele. Ainut minkä tuo esiin on itku. Nälkä tai muu epämukavuus laittaa herättämään huomion.
Jotenkin tuo tietoisuus asioista jo kohdussa  on melko vaikea ymmärrettävä. Sen ymmärrän että kuulee tietyt äänensävyt mutta miten voi esim riidan tai sovinnon erottaa kun ei niistä ole vielä aavistustakaan.
EEG:n eli aivosähkökäyrästä voi lukea herätevasteita ainakin niin kutsuttuna poikkeavuusnegatiivisuutena (Mismatch negativity, MMN). Poikkeavuusnegatiivisuus näkyy aivoissa jo sikiökaudella. Lisäksi se on havaittavissa eläinten, nukkuvien ja jopa koomapotilaiden aivoissa.

En tiedä minkälaisia asioita tarkalleen voi MMN:n avulla lukeea, muistan vain yhden yksityiskohdan, eli koehenkilölle soitetaan joukko ääniä, joista jokin tai jotkin poikkeavat muista. Nämä muutokset koehenkilö havaitsee (tiedostamattomasti ainakin, mutta ehkä tietoisestikin), minkä voi lukea aivoshkökäyrästä. Viisarin niin sanotusti värähtää, kun koehenkilölle soitetaan poikkeava ääni. Jo sikiöaikana (loppuvaiheessa) sikiö tottuu äitinsä äidinkielen äänteisiin, hänen aivonsa tuunautuvat kohti äidinkieltä. (Oppiminen tapahtuu sikiöaikana ja vauva-aikana lähinnä neironeiden karsimisen avulla niin, että aktiiviset eli käytetyt neuronihteydet vahvistuvat, ja muut karsitaan.) Myös kieliopillisten anomalioiden havaitsemista voidaan samalla tavalla havaita MMN:n avulla, mutten tiedä minkätasoista kielenomaksumista se vaatii.

Ihan vaan spekulaationa, olettaisin, että oppiminen osoitetaan niin, että herätevaste tulee nopeammin ja voimakkaampana kun asia on kunnolla opittu.

Oma arvaukseni on, että sikiö oppii vähitellen erottamaan riidan sopuisasta kommunikaatiosta siten, että ne samat hormonit, jotka esim. riidan aikana kiertävät äidin kehossa (esim. stressihormoneja?), kierävät myös sikiön kehossa. Esim. niiden takia äidin lihakset jännittyvät, mutta niin jännittyvät sikiönkin lihakset. Ja vastaavasti rentoutuneen äidin olotila välittyy hormonaalisesti sikiöönkin.

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveys/poikkeavuusnegatiivisuuden-loytaminen-muutti-kasitystamme-oppimisesta-muistista-ja-vauvojen-aivojen-kehityksesta
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

2015 kirjoitettuna:

"Kun seuraa uutisviestejä, television uutistarjontaa, ympäri maailma, ei voi muuta kirjoittaa kuin että 'Ihminen' suurella I:llä on kehittynyt peto joka kaikkialla yrittää yksityisestikin kasvattaa valtaansa uusille alueille.
Ainostaan pelko elämän loppumisesta aiheuttaa joitakin pidikkeitä sotilaallisen valmiuden ja suoranaisen sodan alkamisessa.
Sivistys kaikkinensa on hillitsemässä suoranaista konfliktia toisella tavalla ajattelevien kanssa.
Edellä olevan asian tiesivät jo Raamatun kirjoittamisen aikaan ja Ilm. 13:18 kertoo koruttomasti ko. asian.
"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusi sataa kuusikymmentä kuusi."
Me olemme petoja ja elämme laina-aikaa...
Toivottavasti niin kauan, että sivistymme lisää ja viisastumme?
Muuten meidät paha perii...

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Karikko

Lainaus käyttäjältä: safiiri - elokuu 31, 2019, 11:30:58

Silti jokaisen siittiön mukana häviää jonkun yksilön potentiaalinen olemassaolo. Murhaajia voi nähdä tällaisella ajattelulla joka nurkan takana. Iik!

Onko noin, jumprahuitti sentään, kuinka tuhlaavainen luonto onkaan ajatellaan vaikka sieni-itiöitä kukkasia ja muita tuhlaavaisia eläviä yksiköitä.

Reisille meneminen on siis iso synti ainakin, jos tullainen haaskaus on harkittua.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2019, 08:01:16
2015 kirjoitettuna:

"Kun seuraa uutisviestejä, television uutistarjontaa, ympäri maailma, ei voi muuta kirjoittaa kuin että 'Ihminen' suurella I:llä on kehittynyt peto joka kaikkialla yrittää yksityisestikin kasvattaa valtaansa uusille alueille.
Ainostaan pelko elämän loppumisesta aiheuttaa joitakin pidikkeitä sotilaallisen valmiuden ja suoranaisen sodan alkamisessa.
Sivistys kaikkinensa on hillitsemässä suoranaista konfliktia toisella tavalla ajattelevien kanssa.
Edellä olevan asian tiesivät jo Raamatun kirjoittamisen aikaan ja Ilm. 13:18 kertoo koruttomasti ko. asian.
"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusi sataa kuusikymmentä kuusi."
Me olemme petoja ja elämme laina-aikaa...
Toivottavasti niin kauan, että sivistymme lisää ja viisastumme?
Muuten meidät paha perii...

Keijo Kullervo

Olen ihminen niin kuin Sinäkin eli...?

Olen kaikkiruokainen - niin myös sika... Onko siis  sika peto?

Uteliaana

"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2019, 13:37:29
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2019, 08:01:16
2015 kirjoitettuna:

"Kun seuraa uutisviestejä, television uutistarjontaa, ympäri maailma, ei voi muuta kirjoittaa kuin että 'Ihminen' suurella I:llä on kehittynyt peto joka kaikkialla yrittää yksityisestikin kasvattaa valtaansa uusille alueille.
Ainostaan pelko elämän loppumisesta aiheuttaa joitakin pidikkeitä sotilaallisen valmiuden ja suoranaisen sodan alkamisessa.
Sivistys kaikkinensa on hillitsemässä suoranaista konfliktia toisella tavalla ajattelevien kanssa.
Edellä olevan asian tiesivät jo Raamatun kirjoittamisen aikaan ja Ilm. 13:18 kertoo koruttomasti ko. asian.
"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusi sataa kuusikymmentä kuusi."
Me olemme petoja ja elämme laina-aikaa...
Toivottavasti niin kauan, että sivistymme lisää ja viisastumme?
Muuten meidät paha perii...

Keijo Kullervo

Olen ihminen niin kuin Sinäkin eli...?

Olen kaikkiruokainen - niin myös sika... Onko siis  sika peto?

Uteliaana

Petoeläimet saalistavat ja tappavat muita eläimiä ruuakseen. Pelkkä toisen eläimen syöminen ei riitä. Muutoinhan haaskansyöjät ja lopulta kuolleita eliöitä mutustavat ötökätkin olisivat petoja.

Karikko


^
Sika on ketterä metsän eläin joita ihmiset ovat oppineet kasvattamaan ja syömäänkin siinä sivussa ilmeisen edukkaasti.
Viisas olentohan se on ja ihoaankin osaa suojata mutakylvyillä, kuten ihmisetkin.

Ilman sikaa maailma ei olisi läheskään yhtä herkullinen ja tuottava ihmisenkään proteiinitarpeen tyydyttäjänä ja aivojen ominaisuuksien kehittäjänä.

Petoeläin tavallaan, tai opportunisti syödessään melkein mitä vaan kärsällään löytää, ehkä vaikka ihmisruumiin, jos sellainen löytyy.

Ilmeisesti ihminen noista kahdesta on se isompi "peto" vaikka sivistyneesti lihaviipaleita leivän päällä nautiskeleekin.

Muisto Keijo Kullervo

#38
Tässä alla linkki Päivi Räsäsen ja Anna Kontusen sanailuista radio Dein sivuilta:
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/paivi-rasanen-ei-aio-poistaa-kirjoituksiaan-vaikka-rikostuomio-tulisi-tarkeampaa-olla-vastaamassa-jumalan-valtaistuimen-edessa/?fbclid=IwAR2IJWYqnhpU3zpdTVNs1o8v9tRThhmW8Cw2zFJwHJJXA9vEPHIvl4Z8jpg#.XcLqC3D4U88.Facebook

eittämättä tulee mieleeni Päivi Räsäsen asialliset kommentit - varsinkin kun itsekin olen syyllistynyt kirjoituksissani samaan kuin mitä Päivi Räsästä moititaan. Siitä esimerkkinä linkki:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/osa-3

Ja varsinkin tämä alla oleva teksti:

"Muista! Jumala loi ihmisen Omaksi Kuvaksensa = Jumalan kuvaksi Hän hänet loi. Mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät.
Alussa oli energia keskittynyt tiiviiksi epäsymmetriseksi osaseksi.
Voimien temmellyskentäksi.
Kunnes Jumala istutti siihen Elämän. Se on:
- Pyrkimyksen kohti järjestyvää, tarkoituksenmukaista ja loogiseen lopputulokseen tähtäävää ratkaisua.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, mutta muista, Jumalan kuvaksi Hän hänet loi, Elämän kuvaksi, sillä kun Jumala loi hänet
Jumala sanoi:
- Elä! Ja Elämä tuli häneen.
Jumalan rakkaus Elämää kohtaan aiheuttaa sen, että 'muoto' muuttuu ja näin Elämä rikastuu.

Saavuttaaksesi päämäärän tarvitset Voimaa, joka pulppuaa Herramme Jeesuksen Kristuksen läheisyydestä.
Kun löydät Hänet, olet perillä.
Jeesus antaa käsillesi ja jaloillesi voimaa kilvoitella kohti kirkkautta.
Lauselma:
Jumala on Alku ja Loppu sisältää kaiken.
Alussa oli Jumala ja Lopussa on Jumala ja mitä jää väliin on 'muotoa'
Muistele äsken kuulemaasi ja viisastu!
(653 Pyhä)"

Muisto Keijo Kullervo

PS. Toivon ja uskon, että olen myös Jeesuksen Hengen kanssa 'kaikessa hyvässä' mukana kaiken aikaa?
On Kristus meissä..
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Muisto Keijo Kullervo

#39
"Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon..."
Yllä paikka Raamatusta.
Itse olen tyhjentänyt itseni kaikesta painolastista mitä henkilökohtainen historiani on tuonut esiin.

Olen useana yönä valvonut tunteja ja aika oudolta tuntuu kun kuuntelen - radiota - näen ja tajuan asioita, mutta olen täysin tyhjä sisältäni. Toki taju ja hetkelliset muistot ovat tallella.
Kuin sileä lammen pinta. Joskus värähtää tuulen henkäyksessä hetken ja sitten on taas hiljaista (hetkellinen ajatus sekoittaa täysin tyyntä olotilaa kunnes sama tyyneys valtaa taas alaa).

Onko joku lukijoistani kokenut jotain vastaavaa?

Muisto Keijo Kullervo
PS. En ole Jeesus jonka kokemisesta lainaukseni on, mutta voin ihmisenä olla 'kuin' Jeesus - kai? Olen kuin lihakimpale jossa on taju.
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

#40
Onkohan tuo olotila jotain samaa mihin viitataan hiljentymisellä, itsensä tai maailman kuuntelulla, meditoinnilla, puhtaalla olemisella,..lienee yleismaailmallinen kokemus ja hyvää tekevää pysähtymistä ja rauhoittumista.
Tuleehan noita tyhjiä hetkiä, jos ei niitä pakene.
Joskus asioiden mietiskelyn väsyttämänä joutuu ottamaan tuollaisia lyhyitä tai pitkiä lepotaukoja ja samalla odotustaukoja, alitajunnan paiskiessa taustalla töitä tunteiden alleviivaamien ongelmien parissa, tuoden uusia ideoita ja kootumpia ajatuksia tietoiselle mielelle työstettäväksi.
Samaa mielen tyhjentämistä hetkeksi, tai hetkellistä muiden askareiden tekemistä, kannattaa käyttää jos jokin on kielen päällä mutta ei aivan saa siitä kiinni. Tupakan mittaisen tauon päästä sen usein saa palautettua rentoutuneeseen tajuntaan.
Joskus sekin auttaa unohdetun asian mieleen palauttamisessa, jos yrittää rekonstruoida rikoksen eli palata niihin ajatuksiin ja kokemuksiin eli mielleyhtymiin jotka liityivät unohdettuun asiaan ja ajankohtaan.

Orjuudesta tuli mieleen työtauot:
"Tehokkaasti ajatukset nollaava tauko on noin vartin mittainen. Luovuustutkimuksessa puhutaan tyhjäkäyntihetkestä, jolloin aivot pääsevät pysähtyneisyyden tilaan – kuten esimerkiksi takkatulta tuijottaessa. Myös lyhyt piipahdus ulkona tai hauskanpito kollegoiden kanssa auttavat tyhjentämään pään. Jos kahvihuoneesta kuuluu naurua, tauko on tehokas."
https://www.sponda.fi/magazine/aivotutkija-minna-huotilainen-pida-tuottava-tauko

Mutta mikä ero tuolla on masennukseen verrattuna?

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärtääkseni usein masentunut pohdiskelee itsetuhoisia ajatuksia?

En tiedä, että onko noin, mutta noin ajattelen luulevani.

Tietynlainen tyyneys elämän eri tilanteissa on jotain, jonka olen saavuttanut - toki kimmastun välillä - mutta nopeasti palaan tietynlaiseen tyyneyden tilaan.
Edellä oleva lienee iän tuomaa pitkäjännitteisyyttä - uskon.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - tammikuu 13, 2020, 12:33:51
Ymmärtääkseni usein masentunut pohdiskelee itsetuhoisia ajatuksia?

En tiedä, että onko noin, mutta noin ajattelen luulevani.

Tietynlainen tyyneys elämän eri tilanteissa on jotain, jonka olen saavuttanut - toki kimmastun välillä - mutta nopeasti palaan tietynlaiseen tyyneyden tilaan.
Edellä oleva lienee iän tuomaa pitkäjännitteisyyttä - uskon.

Muisto Keijo Kullervo
Taidat olla oikeassa tuosta masennuksesta ja miten se eroaa tyyneyden tilasta tai sisäisestä rauhasta.

Tietynlainen tyyneys voisi olla vaikka Ihmisten Puolueen slogani, ja sitä minulla kyllä on.
Joskus enemmän ja joskus vähän vähemmän.
Mutta iän mukana oppii kantapäänkin kautta miten sitä tyyneyttä tai sisäistä rauhaa saa haettua ja säilytettyä, ja vanheneva kroppakin auttaa tyyntymisessä tai ainakin sisäisen rauhan tavoittelussa tarvittaessa vaikka särkylääkkein ja voitein.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - tammikuu 13, 2020, 12:33:51
Ymmärtääkseni usein masentunut pohdiskelee itsetuhoisia ajatuksia?

En tiedä, että onko noin, mutta noin ajattelen luulevani.

Tietynlainen tyyneys elämän eri tilanteissa on jotain, jonka olen saavuttanut - toki kimmastun välillä - mutta nopeasti palaan tietynlaiseen tyyneyden tilaan.
Edellä oleva lienee iän tuomaa pitkäjännitteisyyttä - uskon.

Muisto Keijo Kullervo
Hyvä, jos olet masennukselta välttynyt. Pirullinen vaiva.

Muisto Keijo Kullervo

Tällaista valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen mielipiteitä:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006314358.html?fbclid=IwAR2pxAJGIvir85ZYvlY3tSJO8Qei__b5lCbUn5Fb-fSeNkqzDgyiz180CIE

Itse olen kirjoittanut tutkielmani noin 40 vuoden aikana pikkuhiljaa josta maininta linkissä jossa siteeraan 'mieheksi ja naiseksi' Hän loi heidät tekstinä.
Linkki:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/osa-3

Jos Päivi Räsästä viedään valtakunnanoikeuteen ko. maininnan johdosta joka on minullakin referoituna ko. tekstissä, koen joutuneeni Päivi Räsäsen kanssa vainotuksi kristillisessä mielessä?

Aika näyttää miten ko. kohta etenee oikeusprosessin kohdalla järkevyyden rajoissa.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000