Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin vikalista

Aloittaja Herra, tammikuu 02, 2019, 19:54:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 03, 2019, 13:31:09
Foorumin sisäisestä linkittämisestä Lenny toisaalla sanoi, että siinä pitää ottaa IP-osoite pois siitä linkistä.

Joo ja eikä sekään estä linkkiä toimimasta, mutta jatkon kannalta on parempi, koska ne IP-pohjaiset linkit jää tietokantaan ja kun myöhemmin pyöräytän tämän https-pohjaiseksi, tulee näiden kirjoitusten osalta ns. "mixed content"-herjoja. Viestit siis näkyvät oikein kyllä, mutta selain (aivain oikein) on sitä mieltä, että joku mättää.

Kaikki tämä johtuu vain omasta hätäilystäni. Olisi pitänyt tietysti odottaa, että saa nimen kuntoon, mutta minkäs teet kun olen tällainen.

Eli se ei ole mikään isompi ongelma. Nämä alkuvaiheiden viestit katoavat kuitenkin jonnekin aika nopeasti. Koskee ehkä enemmän iteäni jos väsään jotakin pinned ilmoituksia tms.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 13:32:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:17:01
- Linkin lisääminen viestiin ei onnistunut (ainakaan samalla lailla kuin jatkumossa).
Kokeillaan: Wikipedia
Mulla sylkäisi vain tämmöiset: ftp (hakasuluissa) kenoviiva-ftp(hakasuluissa) eli ftp alku ja ftp-lopetus.
Eli tässä ei nyt ole päällä jonkinlainen WYSIWYG-tila (sinun sanoillasi sanottuna).
Käytän Chromea.

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 13:32:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:17:01
- Palluroiden (ranskalaiset viivat) teko ei onnistu (tuo linkki tuossa yllä, viides vasemmalta)
Ok, no ensimmäistä kertaa moista kokeilin. Luulisin, että SMF oletusasetuksilla vain laittaa ns. bbcoden noista nappuloista (se mössä), eli tässä ei nyt ole päällä jonkinlainen WYSIWYG-tila, joka ilmeisesti sitten yleensä foorumeilla on? Kuka tietää? Hippi?

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 13:32:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:17:01
- Viestiä kirjoittaessa, kirjoitusaluetta ei voi suurentaa
Kyllä se minulla ainakin näkyy onnistuvan (Firefox).
Mulla Chrome, ehkä syy?

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:17:01
- Kun on kirjoittanut viestin, ja tallentanut sen, ei näykään kyseistä viestiketjua, vaan lista sen yläpuolisella tasolla (äh, siis listaus ketjuista, joista yksi on se, mihin juuri on kirjoittanut uuden viestin).
Ilmeisesti taas joku asetus, johon olet tottunut Jatkumolla?

Mielestäni ihan normiasetus kyllä. Haluan yleensä katsella, mitä tuli kirjoitelluksi (ja korjata tarvittaessa). Nyt pitää klikata ylimääräinen kerta. Tietty ihmiset ovat erilaisia ehkä tässä asiassa.

Tämä toimii eri lailla silloin, kun korjaan tekstiäni: kun tallennan korjaukseni, näytetäänkin se viestiketju (nk. mun mielestä pitääkin).

LainaaTäytyypä kaivella jos tuolla on joku "WYSIWYG"-nappula. Jos se taas edellyttää jotakin laajennusosaa, menee vielä jonkin aikaa (ks. ketju väliaikaisesta osoitteesta).

Joo, ei nämä mitään hengenhoppua aiheuttavia vikoja ole.

---
Luulen, että kaikk tekstinmuotoiluni namiskuukkelit antavat nyt sitä hötömölöä, ainakin bold, vasen tasaus, keskitys, jne., eli varmaan kaik varmaankin johtuu yhdestä asetuksesta (WYSIWYG).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:54:20
Luulen, että kaikk tekstinmuotoiluni namiskuukkelit antavat nyt sitä hötömölöä, ainakin bold, vasen tasaus, keskitys, jne., eli varmaan kaik varmaankin johtuu yhdestä asetuksesta (WYSIWYG).

Kokeilitko jo Profiili -> Viestialueen asetukset -> WYSIWYG ?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

#33
En kokeillut, kun en tiennyt sellaista asetusta olevan olemassakaan. Luulin, että se on systeemin asetus. (Jos tämä on valittavissa oletusarvoksi systeemin tasolla, niin olisi kai parempi, niin että sellaiset tumpelot kuin kuumeiset kaikenmaailman kertsitkin pärjäävät.)

Jeps, nyt kokeilin, ja auttoi noihin wysiwyg-ongelmiin, ja jopa tämän tekstilootan isontamiseenkin. Ainoa, mihin ei auttanut, oli se, että Tallennuksen jälkeen heittää pois ketjusta (jos ekaa kertaa tallentaa, mutta ei jos päivittää).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 14:08:59
Ainoa, mihin ei auttanut, oli se, että Tallennuksen jälkeen heittää pois ketjusta (jos ekaa kertaa tallentaa, mutta ei jos päivittää).

Voi kun ymmärtäisin mitä tämä tarkoittaa. Tallennus? En koskaan itse tee muuta kuin esikatsele tai lähetä. Kokeilitko sitä Hipin vinkkiä?

Edit: kokeilen sitä nyt itse.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

Sori. Tarkoitin "Lähetä".  (Korjatessa/editoidessa/muokatessa viestiä jälkikäteen se namiskuukkeli onkin Tallenna?)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 14:13:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 14:08:59
Ainoa, mihin ei auttanut, oli se, että Tallennuksen jälkeen heittää pois ketjusta (jos ekaa kertaa tallentaa, mutta ei jos päivittää).

Voi kun ymmärtäisin mitä tämä tarkoittaa. Tallennus? En koskaan itse tee muuta kuin esikatsele tai lähetä. Kokeilitko sitä Hipin vinkkiä?

Kun painaa Lähetä, päätyy aihevalikkoon, eikä näe välittömästi juuri lähettämäänsä tekstiä, vaan joutuu klikkaamaan sinne itsensä. Minusta olisi hyvä jos lähettämisen jälkeen näkisi tallentuneen kommenttinsa heti, klikkaamatta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 03, 2019, 14:15:36
Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 14:13:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 14:08:59
Ainoa, mihin ei auttanut, oli se, että Tallennuksen jälkeen heittää pois ketjusta (jos ekaa kertaa tallentaa, mutta ei jos päivittää).

Voi kun ymmärtäisin mitä tämä tarkoittaa. Tallennus? En koskaan itse tee muuta kuin esikatsele tai lähetä. Kokeilitko sitä Hipin vinkkiä?

Kun painaa Lähetä, päätyy aihevalikkoon, eikä näe välittömästi juuri lähettämäänsä tekstiä, vaan joutuu klikkaamaan sinne itsensä. Minusta olisi hyvä jos lähettämisen jälkeen näkisi tallentuneen kommenttinsa heti, klikkaamatta.

Profiili -> viestialueen asetukset -> palaa tms. ?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Lenny

Selkeästi on nyt niin, että Juhalla on ollut nämä jutut valmiiksi ruksattuina. Yritän vielä penkoa näitä asetuksia.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 14:16:02
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 03, 2019, 14:15:36
Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 14:13:20
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 14:08:59
Ainoa, mihin ei auttanut, oli se, että Tallennuksen jälkeen heittää pois ketjusta (jos ekaa kertaa tallentaa, mutta ei jos päivittää).

Voi kun ymmärtäisin mitä tämä tarkoittaa. Tallennus? En koskaan itse tee muuta kuin esikatsele tai lähetä. Kokeilitko sitä Hipin vinkkiä?

Kun painaa Lähetä, päätyy aihevalikkoon, eikä näe välittömästi juuri lähettämäänsä tekstiä, vaan joutuu klikkaamaan sinne itsensä. Minusta olisi hyvä jos lähettämisen jälkeen näkisi tallentuneen kommenttinsa heti, klikkaamatta.

Profiili -> viestialueen asetukset -> palaa tms. ?

Jep, se oli

Palaa aina viestiin lähettämisen jälkeen.

Siellä jossain, minne en nyt sitten enää löydäkään. Olen aina ollut vähän onneton liikkumaan noissa profiiliasetuksissa, aika harvoin niitä räpläsin Jatkumollakaan. Mutta sieltä jostain tuo rukkaus tosiaan tehdään itse.

Lenny

Näkyy olevan profiiliasetuksissa sellainen vaihtoehto, että kaikille käyttäjille voi pakottaa näitä asetuksia. Täytyy vähän puntaroida uskallanko koskea noihin. Ehkä teen mielummin jossain välissä UKK:n josta sitten kaikki halukkaat voivat löytää nämä jutut. Voi olla parempi, että jättää valinnan näistä käyttäjälle.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 03, 2019, 14:24:45
Näkyy olevan profiiliasetuksissa sellainen vaihtoehto, että kaikille käyttäjille voi pakottaa näitä asetuksia. Täytyy vähän puntaroida uskallanko koskea noihin. Ehkä teen mielummin jossain välissä UKK:n josta sitten kaikki halukkaat voivat löytää nämä jutut. Voi olla parempi, että jättää valinnan näistä käyttäjälle.

Valinnanvapaus on aina jees. Kunhan sitten tosiaan on ne ohjeet, ettei tarvitse jokaisen käydä kyselemässä tyhmiä erikseen.  :P

MrKAT

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Sepe

Admin on Herra
Jos kohtaamme tiukan feministin saatamme joutua miettimään mikä on sukupuolineutraali versio: Pomo?

Jaska

#44
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 03, 2019, 13:17:01
- Linkin lisääminen viestiin ei onnistunut (ainakaan samalla lailla kuin jatkumossa).
Minulla on käytössä WYSIWYG-editointi profiilissa asetettuna What You See Is What You Get
Se on vaihdettavissa lennosta viimeisestä pienoiskuvakkesta

Linkin lisäämistapoja niin Jatkumossa kuin täällä on useita

Teenpä näin
1) copy/pasten linkin viestiin ilman mitään bb-code temppuja
https://kantapaikka.net/index.php/topic,5.msg120.html#msg120
2) Kirjoitan ensin sanan johon tulee linkki, maalaan sen ja napautan bbcode-ikonistossa sitä missä on maapallon kuva ja copypastean ositteen popupikkunaan
LINKKI
3) Teen linkin käsityönä
[url=https://kantapaikka.net/index.php/topic,5.msg120.html#msg120]Kertsin viesti[/url]
Kertsin viesti

Lainaa- Palluroiden (ranskalaiset viivat) teko ei onnistu (tuo linkki tuossa yllä, viides vasemmalta)
Tarkoitiko viides oikealta


       
  • yksi
  • kaksi
  • kolme
[list]
   [li] yksi[/li]
   [li] kaksi[/li]
   [li] kolme[/li]
[/list]


LainaaMolemmissa em tapauksessa tulee jotain hötömölömössöä, josta käyttäjän ei pitäisi tarvita tietää.
Kun et ole WYSIWYG-tilassa pääset käsin säätämään BBCcoden mieleiseksesi.

Lainaa- Viestiä kirjoittaessa, kirjoitusaluetta ei voi suurentaa
Kyllä voi. Leveyttä ikkuna leventämälla ja korkeutta kirjoitusruudun alareunasta vetämällä

Lainaa- Kun on kirjoittanut viestin, ja tallentanut sen, ei näykään kyseistä viestiketjua, vaan lista sen yläpuolisella tasolla (äh, siis listaus ketjuista, joista yksi on se, mihin juuri on kirjoittanut uuden viestin).
Profiilissa tekemiesi valintojen mukaisesti.