Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin vikalista

Aloittaja Herra, tammikuu 02, 2019, 19:54:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Nyt on mennyt rikki pikaeditoinnin jälkeinen tallennus.

Pikaeditointi on kuvalla varustettua täpykkä, joka on lähetetyn viestin oikeassa alakulmassa (IP-osoitteen yläpuolella), jolla mennään kirjoitusruutuun.

Kun tuota kautta teen korjauksen ja klikkaan "tallenna", niin korjaukset ei talletu ja minut on heitetty ketjun alkuun. Tämä toimimattomuus ilmenee myös välittömästi viestin lähetyksen jälkeen.

Tuo toimi oikein ennen kuin muutettiin oman viestin editointia määräaikaiseksi ja taas takaisin aina luvalliseksi.
Ongelman pääsee tietysti kiertämään käyttämällä "Muokkaa" täpykkää, mutta noissa pienissä jutuissa pikaeditointi olisi kyllä kätevä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 10, 2019, 10:43:19
Nyt on mennyt rikki pikaeditoinnin jälkeinen tallennus.

Nyt pitäisi toimia.

Se meni rikki erään epämääräisen modauksen takia, joka yritti korjata otsikko-ongelman. Toisaalta nyt on selkeä sääntö otsikkojen kanssa, joten parempi näin.

Tämä on se syy miksi en oikein arvosta näitä modauksia. Jotakin menee kuitenkin rikki siinä sivussa :(
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Kiitos, kokeillaan toimiiko :)

Toimiipa hyvinkin!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Johan jännää pukkaa.

Kun kirjaudun, käyttööni tulevat vain Jäsenalue, Päiväkirjat ja Ylläpito -alueet. Mitään muuta näytöllä ei näy. Jos kirjautumattomana olen sisällä jollain muulla alueella ja sitten kirjaudun, saan jäädä sillekin osastolle, mutta heti kun yritän siirtyä muuanne, monitorille tulevat jälleen näkyviin vain nuo kolme alinta aluetta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 03, 2019, 10:29:11
Kun kirjaudun, käyttööni tulevat vain Jäsenalue, Päiväkirjat ja Ylläpito -alueet. Mitään muuta näytöllä ei näy.

Kokeile tyhjentää välimuisti, käynnistää selain uudestaan, kone uudestaan, ja niin pois päin. Entä toisella selaimella?

Pystyykö kukaan muu todentamaan tämän ongelman?

En nyt ihan heti keksi selitystä tuolle, enkä pysty toistamaan sitä.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Jaska

Siis Norman tunnukselta on poistunut kategoria Yleiset jo etusivulla https://kantapaikka.net/index.php. Ainakin sen saa itse piilotettua klikkaamalla etrusivulla sanaa Yleiset. Ja vastaavasti palautettua klikkaamalla toisen kerran.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - huhtikuu 03, 2019, 10:51:00
Siis Norman tunnukselta on poistunut kategoria Yleiset jo etusivulla https://kantapaikka.net/index.php. Ainakin sen saa itse piilotettua klikkaamalla etrusivulla sanaa Yleiset. Ja vastaavasti palautettua klikkaamalla toisen kerran.

Tuossa se selitys oli (tulin nyt kirjastoon ja oli sama juttu). En kyllä ymmärrä missä vaiheessa olen muka tuollaista Yleiset-kohtaa härkkinyt, mutta pääasia että nyt toimii kuten ennenkin. Tjah, ehkäpä olen yrittänyt osua ylempänä olevaan kantapaikka.net-sanaan. Muutakaan selitystä en keksi.

Jaska

Ketjujen lukupointterieni käsittelyssä on outoa, ne toimivat eri tavalla kuin odottaisin varsinkin Uudet vastaukset viesteihisi -listan Uusi-napeista https://kantapaikka.net/index.php?action=unreadreplies

Esimerkiksi näin [Uusi] napin Saksitut-ketjussa. Napautin sitä ja jouduin Saksitut-ketjun toiseen viestiin (6.1.2019). Omakin viesini ketjussa on myöhemmältä päivaltä ja varmasti olen ketjua tällä viikolla lukenut.


Näitä jo luettujen keskelle joutumisia tapahtuu noin päivittäin ja muissakin ketjuissa eikä kohtaan jossa olevaa viestiä en olisi lukenut.

Lenny

#128
Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 11, 2019, 00:10:07
Ketjujen lukupointterieni käsittelyssä on outoa, ne toimivat eri tavalla kuin odottaisin

Eipä tuo logiikka ole koskaan minullekaan selvinnyt, enkä ko. ominaisuutta edes koskaan ole käyttänyt. Sen verran kokeilin, että jotenkin se toimii, mutta toimiiko odotusten mukaisesti on vaikea sanoa.

En löytänyt tähän liittyen muita asetuksia kuin että näytetäänkö "uusi"-nappia vai ei.

Tätä hämärää logiikkaa voisi ehkä yrittää seurata niin, että merkitsee kaikki luetuksi ja tutkii myöhemmin onko siinä mitään järkeä. Nyt ainakin itselläni on vaikeuksia koska ei ole hajuakaan mitä olen lukenyt ja mitä en, ja milloin.


Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Jaska

#129
Käsitykseni on ollut aiemmasta SMF-versiosta:

SMF:n yhdessä taulussa on jokaiselle jäsenelle kullekin hänen lukemalleen ketjulle yksi tieto mihin saakka ketju on tullut käyttäjälle lähetetyksi, kaiketi myöhäisimmän lähetetyn sivun viimeisimmän viestin postitusajankohdan aikaleima. Vielä aiemmin oli niin että merkittiin katsomisen ajankohta, jolloin ketjun vimeinenkin sivu kirjattiin katsotuksi vaikka se ei olisi ollutkaan käyttäjän ruudulla.

Jos ketju merkitään lukemattomaksi, palautetaan käyttäjän ketjupointerin aikaisempi arvo tmv.

Jonkinlaista hajua on, että jos ketjun aikaisempia viestejä muutetaan - ehkä myös jos ketjuun lisätään väliin viestejä -  sillä olisi vaikutusta lukupointereihin.

Käytän itse lukemattomaksi merkitsemistä, jos en lue kaikkia viestejä sivulla, joka ketjusta on minulle lähetettty. Erityisempi tilanne syntyy myös, jos tulen ketjuun lukemattomien viestien keskelle linkillä toisesta ketjusta.

Hippi

Ainahan nuo on toimineet vähän miten sattuu ainakin, jos ketjua on pilkottu tai siihen on yhdistetty jotain uutta materiaalia. Niin pitkään kuin muistan, tuo sama asia on ollut kivenä Jaskan kengässä. :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


Tällä foorumilla minulle ongelma on hyppinyt silmille vasta muutaman viikon.

Lenny

No onko tällaiselle ongelmalle koskaan tehty mitään? Siis onko kysymys jostakin tietokannan korruptiosta tms? Mikään yksinkertainen asetus tätä tuskin nyt ratkaisee.

Muistaako joku konkari esim. Näkkärin ajoilta?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Kyllä kai Owdy jotain asialle tekikin, mutta siitä on aikaa. Owdy oli ainakin silloin vielä SMF:n kehittäjäporukassa.

Uskoisin, että kyse ei ole mistään pakallisesta ongelmasta tietokannassa vaan "ominaisuus" joka pullahtelee tilanteissa, joissa tähdet ovat epäsuotuisassa asennossa. Esimerkiksi minä en muista koskaan joutuneeni tuskailemaan ongelman kanssa tai jos se on osunut kohdalle, niin en vain ole sitä huomannut. Monestihan viestistä ei edes huomaa onko juuri sen nimenomaisen viestin lukenut jo aiemmin vai onko se kirjoitettu taas kerran uudelleen ehkä hiukan toisin sanoin :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


En pyydä selvitystyötä. Ajattelin että onko ilmiö tuttu tai onko paljon tällaisia kokemuksia. Ei näytä olevan.

Jos minua liiaksi vaivaa, ehkä pengastan koodin, millä perusteella Uusi-nappulasta haetaan ketjun näytettävä kohta ja miten sitä tietoa ylläpiidetään.