Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Onneksi kananpersekampaus, ryyditettynä jollain hälyvärillä, on mennyt muodista.



Toinen kampaus, mistä en oikein välittänyt koskaan:



Tätä minä sympatiseeraan:



Ja tätä:



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Vinkki.

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/mystyle/art-2000006509417.htmlUseimmilla meistä on hiuksissa pientä luonnollista taipuisuutta, ja kosteaan hiukseen suihkutettu suolasuihke nostaa tätä lainetta esille. Suolasuihke antaa hiukseen kivaa karheutta, joka helpottaa varsinkin lasimaisen tukan käsittelyä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Juha


Tuosta tulee mieleen hevosen harja. Toinen esim pallomaisempi.

Mielessä käynyt joskus, että jos kissa on päänsä puolesta kovin pallomainen, niin se on erilainen, kuin toisenlaiset kissat. Havaintokokemuksia on silti melko vähän.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Juha - toukokuu 17, 2020, 12:04:58
Tuosta tulee mieleen hevosen harja. Toinen esim pallomaisempi.

Kampaus ilmentää myös elämäntyyliä. Kananperse on keravalaista feminismiä ja seksuaalista vapautuneisuutta kamalimmassa muodossa ja pallokampaus taas edustaa amerikan hihhuliuskovaisten mautonta ääripäätä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuosta pallokampauksestahan liikkui huhuja, että joku olisi vallan pyörtynyt kutinan tai puremien määrästä, kun ei voinut raaputtaa päänahkaa. Pallokampaus oli aika työläs rakentaa, kun koko tukka ensin takutettiin, eli tupeerattiin, että se saatiin pystyyn. Sen jälkeen pintakerros kammattiin sieläksi kuoreksi niiden takkujen päälle ja koko komeus suihkutettiin lakalla kestäväksi. eihän tuota luomusta joka päivä uudelleen rakennettu, vaan se saattoi olla viikkotolkulla päässä, jos onnistui nukkumaan tuen kanssa niin, ettei se lyttääntynyt. Painuneita kohtia saattoi kyllä piikkikammalla nostella maalliin takaisin ja vähän kun suihkautti lakkaa, niin taas oli tyttö hienona.

---

Minulla oli nuorena aina pitkä tukka. Tai melkein aina. En tiedä mikä ihmeen älynväläys tuli yhdelle äidin työkaverille. Hän oli menossa kampaajalle ja jostain syystä olin hänen hoteissaan tuona hetkenä, joten hän vei minut mukanaan. Se oli joku kotikampaaja, joka taisi olla siihen aikaan yleisempää kuin nykyään. Siis ihmisen kotona oli varustettu kampaajan tykötarpeet yhteen huoneeseen ja siinä tämä teki työnsä. Muistini mukaan olin tuolloin noin 8 vuoden ikäinen. Samalla kun tuolle naiselle tehtiin permanenttia, niin myös minun hiukseni raiskattiin. Pitkät lettini pistettiin poikki ja papiljotit kaikkine myrkkyineen väkerrettiin hiuksiini.

Tämän piti olla äidilleni yllätys ja sitä se tosiaan oli. Äiti oli jokseenkin raivona. Mutta pahiten yllätyksestä kärsin minä, sillä ne aineet olivat aivan liian vahvoja lapsen hiuksiin ja ne "polttivat" hiukseni takkuuntuvaksi sykeröksi. Vähä vähältä sitä käkkärää kasvatettiin pois ja jouduin pitämään hiuksiani letillä, jotta saatiin se hamppuinen kuontalo pidettyä edes jotenkin säädyllisen näköisenä. Kesti useamman vuoden ennen kuin hiukseni olivat taas entisellään, pitkät tummat ja kiiltävät.

Saatuani ensimmäisen lapseni siinä himppasen verran päälle parikymppisenä, äitini ilmoitti, jotta "olet jo sen ikäinen, että pitäisi varmaan hiukset leikata". En leikannut siitäkään huolimatta, että jouduin pitämään hiuksia kiinni, sillä vauveli tuppasi leikkimään Tarzania hiuksissani.

Myöhemmin kyllä leikkautin ensin hartioihin saakka ja edelleen ajan kuluessa vieläkin lyhyemmäksi. Ei sentään kananpersettä ole, mutta lyhyet kuitenkin

Malli olisi suurinpiirtein tämä, vaikka kuvassa hiukset ovat ohuemmat ja väärän väriset. Kauas on tultu Hippi-tytön vapaana hulmuavista pitkistä hiuksista :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Juha


Toihan näyttää ihan luukilta. Kestänee tarkastelun  8)

Norma Bates

#6


Lempikampaukseni nyt ja aina. Ja jotain tuon tapaistahan minullakin on ollut (ei toki noin hienoa) koko elämäni ajan. Tämän vuoksi olen saanut netissä kuulla sitä sun tätä (livenä ei sentään kehdata). Jotkut vihaavat otsatukkaa. Oletan että suurin syyllinen vihaan on amerikkalainen filmiteollisuus. Elokuvissa ja tv-sarjoissahan lapsukaisilla tapaa olla otsatukka. Mutta niin tapaa olla sillä kolmikymppisellä aikuisellakin silloin kun hän on olevinaan roolihahmonsa teini-iässä.

Ja sitten on tietysti Nuija ja tosinuija. Ja vulcanuslaiset.

Mutta MITÄ SITTEN? Ihmisillä on ihmeellisiä päähänpinttymiä siitä että miltä saa näyttää. Miehellä ei saa olla pitkää tukkaa. Naisellakaan ei jostain mystisestä syystä saa olla enää keski-iässä. Palmikoita eli lettejä nyt tasan taatusti ei saa olla kuin pikkutytöillä kuten Laura Ingals. Varmaan intiaanien palmikot ovat ärsyttäneet jenkkejä raivotilaan asti...



Toinen suosimani hiusmalli. Jos leikkauttaisin hiukseni lyhyiksi, niin tämä se mitä haluaisin. Mutta eihän suomalainen hentoinen hius toki noin runsas ole kuin tuossa kuvassa. Sen ymmärtäisin jos joku haukkuisi että fanittamani kampaukset näyttävät peruukeilta, koska niinhän ne tekevät. Peruukeissa suositaan otsatukkaa koska silloin lopputulos on luontevamman näköinen, tai miten sen nyt kuvailisi.

Sitten on nämä hapannaamat jäkättäjät joiden mielestä kampausta pitäisi vaihtaa öpaut kerran vuodessa. Se että näyttää koko ikänsä samalta ei käy laatuun. Mutta minulla kasvaa hius tosi hitaasti nykyään, eikä joku kampaamon tunaroima kokeilukampaus noin vain korjaudu, jos niin hölmö olen että annan jonkun yli-innokkaan saksiniekan tuhertaa omiaan. Kun täytin 40 v, kävin sen kunniaksi kampaajalla, ja tulin myrtyneenä kotiin. Ei ikinä enää. Haluan näyttää itseltäni, enkä joltain kävelevältä muuttumisleikiltä.



Tämäntapainen minulla oli 1995, mutta vaatii kunnollisen kampaajan, jonka sen yhden ainoan kerran löysin. Vähän turhan niukka tai tiukka nykyään makuuni.



Vai olisiko ollut lie enempi tuollainen. Patrician kasvojen muotokin tulee enempi lähemmäs omiani. No, joskus minulla on ollut sellainen että korvannipukat näkyy, joskus sellainen että ei näy.

Juha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

Auran ympäröimä. Tulee mieleen ortodoksisuus. Kaiken alta, katseleekin tavan ihminen  :o

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

Efekti syntyy varmaan kuin puun takaa, ja toisaalta ilman että rahattaisi raskaampia.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 17, 2020, 13:31:39

Kevyttä on, ei turhia. Eiköhän se tässä tiivisty.

ROOSTERIN viimeinen, ...

Norman valinnat on vähän arvoituksellisempia. Varmaan sitten sitä. Ensimmäinen, suorasta kasvokatseesta huolimatta. Kaksi alempaa vähän samanlaista, tosin alemman olotila on hauraampi ja avoin. Ylempänä vetäytyneempi, itsevarmempi, tarkastelevampi, sulkeutuneempi.

Kiinnostavaa on ajatella, mitä näissäkin kuvissa tapahtuu.

Toope

Enimmäkseen aika hirvittäviä. Naiset voisivat luoda naisellisiakin kampauksia?
Miksi pitää yrittää järkyttää, ei se ketään miellytä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 20, 2020, 21:23:38
Enimmäkseen aika hirvittäviä. Naiset voisivat luoda naisellisiakin kampauksia?
Miksi pitää yrittää järkyttää, ei se ketään miellytä.

Laita esimerkkikuva siitä mikä sinun mielestäsi on naisellista.

Itse tykkään hippityylistä, ei mahda mitään.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 20, 2020, 21:27:54
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 20, 2020, 21:23:38
Enimmäkseen aika hirvittäviä. Naiset voisivat luoda naisellisiakin kampauksia?
Miksi pitää yrittää järkyttää, ei se ketään miellytä.

Laita esimerkkikuva siitä mikä sinun mielestäsi on naisellista.

Itse tykkään hippityylistä, ei mahda mitään.
Naisellista mallia tarkoitan. En androgyyniä, lepakkoa tai goottia jne...
Minusta on hienoa, jos nainen on naisellinen. Miksi pitäisi olla jotain muuta?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 20, 2020, 21:58:33
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 20, 2020, 21:27:54
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 20, 2020, 21:23:38
Enimmäkseen aika hirvittäviä. Naiset voisivat luoda naisellisiakin kampauksia?
Miksi pitää yrittää järkyttää, ei se ketään miellytä.

Laita esimerkkikuva siitä mikä sinun mielestäsi on naisellista.

Itse tykkään hippityylistä, ei mahda mitään.
Naisellista mallia tarkoitan. En androgyyniä, lepakkoa tai goottia jne...
Minusta on hienoa, jos nainen on naisellinen. Miksi pitäisi olla jotain muuta?

No hesus maria mään, laita esimerkki! Naisellinen voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa että ei voi näkemättä tietää mitä se on juuri sulle.

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 20, 2020, 22:09:39
Naisellinen voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa että ei voi näkemättä tietää mitä se on juuri sulle.
Perinteinen, naisellinen. Ei välttämättä pitkä tukka, mutta ei todellakaan mikään lesbobutch!
Kaunis...