Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


ROOSTER

Joskus käytettiin erikoista kampausta vankien tunnusmerkkinä. Esimerkiksi muutamien vapaidenkin ihmisten suosiossa olevaa puolikaljua.



https://yle.fi/uutiset/3-11790940
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Korona-look:





Jone Nikulalla ja näköisillään luulisi olevan nyt helpompaa: sopeutuu joukkoon herättämättä liikaa huomiota. ;D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Itse alan näyttää noilta, kun kävin parturissa viimeksi vuosi sitten. Alan näyttää tuolta radio/tv-juontajalta, mikäsenniminytolikaan...

ROOSTER

Tässä todellinen retrokampaus vuosisatojen takaista muotia.



Jos ne englantilaiset tuomariperuukit tulisivat taas yleiseen muotiin niin kaljut voisivat huokaista helpotuksesta.



Jos tulisi tuollaisten tuomitsemaksi niin voisi päästä röhönauru, tuosta on arvokkuus ja auktoriteetti kaukana. Hulluja nuo englantilaiset.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lognessa

Korona kurittaa ja rulettaa, letti alkaa olla jo liiankin pitkä. Tavallaan hauskahan tämän kanssa on leikitellä.

Toope

Voisin tykätä tuollaisesta brittiperuukista, vaikken olekaan kaljuuntuvaa sorttia.
Saisi tuolla arvovaltaa kaduilla/hoodeissa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 21, 2021, 00:00:51
Voisin tykätä tuollaisesta brittiperuukista, vaikken olekaan kaljuuntuvaa sorttia.
Saisi tuolla arvovaltaa kaduilla/hoodeissa.

En usko, että millään kadulla Suomessa. Korkeintaan Näkäräisentaatankujalla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 20, 2021, 21:17:21
Jos tulisi tuollaisten tuomitsemaksi niin voisi päästä röhönauru, tuosta on arvokkuus ja auktoriteetti kaukana. Hulluja nuo englantilaiset.

Minullekin tulee joku Monty Python yms. mieleen...

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 21, 2021, 10:58:08
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 20, 2021, 21:17:21
Jos tulisi tuollaisten tuomitsemaksi niin voisi päästä röhönauru, tuosta on arvokkuus ja auktoriteetti kaukana. Hulluja nuo englantilaiset.

Minullekin tulee joku Monty Python yms. mieleen...
Sikäläisten juristien ja tuomareiden käyttämien peruukkien (Ja koko tuomareiden perinnegarderobin) luopumisesta on kiistelty jo kohta 20 vuotta, ja todennäköisesti ne jäävät kohta historiaan. Perinne juontaa juurensa 1700-luvulta, jolloin Euroopan aateliset ja yläluokka käyttivät muissakin maissa peruukkeja, koska täit.

Nuo peruukit ovat kalliita. Asianajajan peruukki maksaa jotain 350-400 puntaa, tuomarin peruukki 700-750 puntaa. Perinnepukine kun on, ne valmistetaan edelleenkin käsin, argentiinalaisten hevosten jouhista.

Eikä tässä vielä kaikki. UK:n lait kirjataan tänäkin päivänä vellumiin, kirjopaperiin mi onpi vuohen- tai vasikannahkaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Ei helv...  ;D Jostain syystä tuli mieleen savitaulut ja nuolenpääkirjoitus. Että semmoisessa maassa missä niitä on joskus käytetty, käytettäisiin edelleen, koska perinne.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 22, 2021, 10:32:03
Ei helv...  ;D Jostain syystä tuli mieleen savitaulut ja nuolenpääkirjoitus. Että semmoisessa maassa missä niitä on joskus käytetty, käytettäisiin edelleen, koska perinne.

Suomi voisi olla taas anglofiilisempi kuin anglot itse, ehdotan että Suomen perustuslaki kirjoitetaan kansan selkänahasta revityille suikaleille.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 21, 2021, 21:43:35
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 21, 2021, 10:58:08
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 20, 2021, 21:17:21
Jos tulisi tuollaisten tuomitsemaksi niin voisi päästä röhönauru, tuosta on arvokkuus ja auktoriteetti kaukana. Hulluja nuo englantilaiset.

Minullekin tulee joku Monty Python yms. mieleen...
Sikäläisten juristien ja tuomareiden käyttämien peruukkien (Ja koko tuomareiden perinnegarderobin) luopumisesta on kiistelty jo kohta 20 vuotta, ja todennäköisesti ne jäävät kohta historiaan. Perinne juontaa juurensa 1700-luvulta, jolloin Euroopan aateliset ja yläluokka käyttivät muissakin maissa peruukkeja, koska täit.

Nuo peruukit ovat kalliita. Asianajajan peruukki maksaa jotain 350-400 puntaa, tuomarin peruukki 700-750 puntaa. Perinnepukine kun on, ne valmistetaan edelleenkin käsin, argentiinalaisten hevosten jouhista.

Eikä tässä vielä kaikki. UK:n lait kirjataan tänäkin päivänä vellumiin, kirjopaperiin mi onpi vuohen- tai vasikannahkaa.
Itse tykkään perinteistä ja traditioista. Ne luovat jatkuvuutta yhteiskuntaan.
Nnjoo, ne hyvät perinteet, eivät kaikki.