Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 10, 2022, 23:25:42
Löysin yhteiskuvan Roosterista ja Hipistä.  ;D
https://www.macgyveronline.com/wp-content/uploads/Season-1-141-1.jpg

Ainakin tuo vastaa mielikuvaa: Rooster tykkää erilaisista vempaimista ja Hippi on maininnut mustat vaatteet.

;D

Minä en taida olla yhtä komea kuin McGyver (nuorena) mutta Hipin kuva voisi vastata osittain mielikuvaani hänestä. Söpöliini.

Yllätyin totaalisesti kun olin lääkärissä luutumisen tarkastuksessa ja tohtori kysyi - urheilenko? Ensiksi tuli mieleen, että pitäisikö? mutta sitten vastasin rehellisesti, että oikeastaan inhoan urheilla mutta liikun kyllä jonkin verran. Vatsanympärykseni on kohtuullinen, muttei olematon.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Olen suunnitellut tuontapaista kampausta kuin Anna Wintourilla (nro 4). Käytännössähän se merkkaisi lähinnä sitä että ehkä noin 15 cm hiusteni latvoista pätkäistäisiin pois, että eipä sen kummempaa. Jonkinlaista väriraitaa olen myös harkinnut. Vaikka suhtaudunkin penseästi siihen että naisilla on nykyään ties mitä Tikkurilan värikarttaa kuontaloissaan (kaikki värit, ei vain yhtä), niin jotenkin alkanut tulla sellainen olo että irtiotto kaikkeen vanhaan tarttis saada. Ja klassisestihan naiset tekee sen käymällä tukkansa kimppuun.

12 v yhtä ja samaa paskaa(*. Sanotaan että miehet tykkäävät pitkistä hiuksista, mutta paskanmarjat. Enkä toisaalta mitenkään kynityttämässä ja keritsetyttämässä tukkaani olisikaan. Voisi olla myös mielenkiintoista treenata ilman iänikuista näpräilyä, kun räjähtänyt poninhäntä pitää korjata moneen kertaan treenin mittaan. Tosin tuollainen lyhyempi tukka takertuisi hikisenä poskille.

*) Viittaan tietenkin sinkkuuteni, tosin siinä on ollut pari taukoa, mutta ei minkään merkittävän ihmissuhteen vuoksi.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Hiukset ja kampaaja, siis niiden hiusten kunnossa pitäjä, ovat kyllä joillekin elämää suurempi asia.

Eräs tuttavani tietää tarkalleen mitä haluaa kampaajalle mennessään. Hänellä oli pidemmän aikaa joku vakituinen kampaaja, joka osasi tehdä kaiken ihan oikein. Sävytystä laittaessa sävy oli juuri oikea ja leikatessaan hän osasi leikata hiukset juuri oikein, ainoalla oikealla tavalla. Hiukset olivat paksut ja reilusti olkapäille laskeutuvat. Puolipitkiksi niitä kai sanotaan.

Tämä maailman ainoa ammattitaitoinen kampaaja sitten muuttikin firman sisällä Hgin keskustasta Tapiolaan ja tuttavani turvautui saman liikkeen toiseen kampaajaan. Käynnin jälkeen sain pitkän kiukkuisen esitelmän siitä, mitä kaikkea tuo raakalaismainen ihminen oli tehnyt väärin. Lyhyesti sanottuna kaiken. En voinut kuin myötätuntoisena nyökytellä saamatta suunvuoroa, vaikka en huomannut mitään eroa. Minusta hiukset oli laitettu juuri niin kuin aina ennenkin.

Parin muun kampaajan kokeilun jälkeen tuttavani alkoi käydä Tapiolassa tuolla maailman ainoalla, vaikka hänellä ei ollut mitään muuta asiaa siihen PK-seudun kolkkaan ja ison mutkan joutui tekemään sen lisäksi, että työmatkat Järvenpäästä Itä-Helsinkiin oli muutenkin jo hankalat, niin mutka Tapiolaan kampaajalle minun mielestäni oli jo aika kohtuutonta.

Minullakin on "luottokampaaja", nyt ollut jo kahdeksan vuotta sama. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että joka kerta pitäisi karvalleen samanlainen lopputulos olla. Sävy muuntuu aina välillä vähän sinne tai tänne ja välillä leikataan hiukan enemmän ja seuraavalla kerralla ehkä vähän vähemmän, mutta perusidea kuitenkin säilyy. Kunhan lopputulos on siisti, niin olen tyytyväinen. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Nuorena murkkupoikana kävin aina samassa paikassa tukanleikkuussa. Syynä oli, paitsi pääsy ilman ajanvarausta, että parturi oli vietävän hyvännäköinen ja lisäksi hänellä oli tapana leikkuun lomassa työntää tötterömäiset rintansa siten, että pääni jäi mukavasti sinne väliin. Usein hän myös siirteli tuolia pystysuunnassa samanaikaisesti. Sitten rakennus, jossa toimitilat olivat, purettiin enkä tiedä minne muutti.

Nykyään vakiparturini on eläkeikää lähestyvä nainen. Hänen vahvuuksiaan ovat erityisesti edullinen leikkuuhinta, pääsy ilman ajanvarausta, ymmärrys millaista leikkuuta haluan ja mieleiseni lehtivalikoima jos joutuu odottelemaan. Hänellä on muuten kyky vaihtaa näkökantaansa 180 astetta melko nopeasti jos olen jostain sanomisestaan eri mieltä. Ymmärrän toki, että asiakaspalvelijan pitää olla joustava, mutta eräs urheilulajini on yrittää etsiä jokin asia josta hän ei suostu tinkimään edes asiakkuuden vaarantamisen takia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Joo, kampaajan kanssa on kiva jutella, ja se onkin yksi peruste vakikampaajan valinnassa, että voi useammastakin asiasta lörpötellä session aikana. Tämän nykyisen kanssa meillä synkkaa hyvin ja paljon puhutaan viherpeukaloinnista ja lemmikeistä. Hän on koiraihminen, jolla viherpeukalointi tapahtuu enimmäkseen omalla pihalla, joten meillä on kummallakin vähän erilaista näkökulmaa ja kumpikin voi olla oikeassa :D

Puolisen vuotta sitten oli kyllä jännä käyntikerta, kun virolaista alkuperää olevalla kampaajallani oli vankat mielipiteet maailman ja etenkin naapurimaan tapahtumista. Oli niin tuohduksissaan hetkittäin, että pelkäsin jo korvieni puolesta. Mutta onneksi ei mitään sattunut.

ROOSTER ei muuten ole ainoa, joka on tuosta puhunut, jotta miespuolisen asiakkaan päätä painetaan tissien väliin. Mitenhän tuo hemmottelu toimisi miespuoliselta kampaajalta naisasiakkaalle. Pitäisi varmaan Rudia tai Amiria kokeilla jos joskus oma kampaajani olisi estynyt :)

Mutta noin viiden viikon välein käyn kampaajalla tankkaamassa annoksen sosiaalisuutta, josta saan pitkäksi aikaa taas tarpeekseni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Parikymppisillä oli 60-luvulla paljon räväkämpi ote kampauksiin kuin nykyään.

Tässä Ann-Christinen tyylinäyte:



https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/09/25/ann-christine-poppia-energiaa-ja-uhkeita-hiuslaitteita
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Pari päivää sitten IL yritti vanhalla Elvis-jutulla saada klikkauksia ja jutun yhteydessä ollut valokuva oli kyllä aika pysäyttävä.



En edes halua tietää, miten kauan tuo tupeerauksen purkamiseen ja oikomiseen on mennyt aikaa.  :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Kersan takkutukkaisuus voi olla syndrooma:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009098916.html

EIKÖ lapsen tukka tahdo asettua vaikka kuinka kampaisi? Syy ei aina löydy siitä, että piltti saa hiuksensa takkuun heti peuhutessaan. Jos lapsella on vaalea, kuivan kiiltävä ja vallaton pehko, hänellä saattaa olla niin sanottu kampautumattomien hiusten oireyhtymä.

Englanniksi ominaisuudesta käytetään nimitystä UHS eli uncombable hair syndrome. Suomenkieliseksi termiksi on ehdotettu hattarahiuksia.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 12, 2022, 17:45:40
Englanniksi ominaisuudesta käytetään nimitystä UHS eli uncombable hair syndrome. Suomenkieliseksi termiksi on ehdotettu hattarahiuksia.[/i]

Hiukset on kyllä hankalat, monasti. Jos on liimatukka tai luontainen pörröpyöriäinen niin ei ole hyvä. Värikin voi olla väärä. Hiuslaji voi olla liian paksu ja tuuhea tai ohut ns. hiirenhäntä.

Luulen, että hiukset on kaikkein stressaavin osa-alue kun ulkonäköä aletaan viritellä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/2601460d-ae06-410f-ad00-4061b28b51b8Katso nämä kuvat omalla vastuulla – pian sinäkin haluat leikkauttaa ranskalaisen polkan

Polkkatukka ja ranskalainen mainittu.

 

Uhh....
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lisää polkkaa

6 kuvaa syksyn hittileikkauksesta saa takuulla pirauttamaan kampaajalle (IS/MN)
Kehysleikkaus tuo takaisin suoran otsatukan ja tasapaksut pituudet.

Ihmettelen otsikkoa, jotta mihinkä sitä soittoa kampaajalla tarvitaan? Minulla on viistoon leikattu otsatukka, joka kammataan sivulle ja muutoin kerroksittain lyhyeksi leikatut hiukset. Jos nyt haluaisin hittilaikkauksen, niin miten se kampaaja sen tähän päähän taikoisi? Vai pitäisikö vaan soittaa ja itkeä tirauttaa, että mitäs nyt olet näin leikannut, etten saa mitenkään hittitukkaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Mulla ei kyllä otsis toimisi niin millään. Hiukset ovat niin luonnonkiharat, että otsatukka sojottaisi aina väärään suuntaan. Mitä lyhyempi hius, sitä enemmän vinskalleen ne menee. Pitkillä hiuksilla luonnonkiharan kanssa pärjäilee. Ennen suoristin aina hiukseni suoristusraudalla, mutta hiukankin kosteampi ilma veti tukan kiharalle. Etenkin kouluikäisenä hiukseni olivat kamala murheenkryyni, kokeilin kaikenmaailman suoristusperamenttejakin, mutta eihän ne toimineet ollenkaan. Nyttemin olen hyväksynyt kiharan kuontaloni, harvemmin enää sitä edes yritän suoristaa.

-:)lauri



https://www.youtube.com/watch?v=TbOhr2qv4s8

National Mullet Champion Revealed Live On Saturday TODAY


PS. En löytänyt tätä vielä palstalta. Jos jo on, joku voisi ilmoittaa, niin poistan tämän tästä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.