Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Minulla on otsatukka ollut koko ikäni, enkä kuuntele enää mitään länkytystä ja painostusta miten naisena olisi ihan pakko muuttaa kampausta öpauttia vuoden välein. Ennemmin uudistun vaikka silmälaseilla (ja niin nyt teinkin). Kiva kun tukkani on kerrankin muodissa. Mutta negatiivinen puoli tässä asiassa on että sitten kun tämäkin muoti menee ohi, niin sitten luullaan että minä mukamas tämän juuri olleen muodin myötä jäin tämmöiseksi millainen olen aina ollut.  ::)

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Polkkatukka ehkä joillekin sopii, mutta aina mieluummin pitkät hiukset.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 28, 2022, 21:43:53
Polkkatukka ehkä joillekin sopii, mutta aina mieluummin pitkät hiukset.

Olkoon vaikka kalju, jos muuten persoona on sopiva. Tuntuuhan muoti suosivan ajeltua alapäätäkin.

Hiusmuoti voi olla ällistyttävän hienokin, mutta ei ratkaiseva tekijä. Tietysti tilanne voi joskus olla kuten lääkiksen pääsykokeissa, sadasosapistekin voi ratkaista sisäänpääsyn.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Ei kyllä ole hiustenleikkauksesta kiinni ihmisen viehättävyys. Olen usein maininnut, että itseäni viehättää ns. tukkajumalat, mutta jos se hiuspehko on eloton hamppuinen pehko, niin on kyllä kaukana viehättävyydestä. Pikemminkin saa ihmettelemään, että eikö henkilöllä ole silmää nähdä itsessään hiukan stilisoinnin tarvetta ja jos ei, niin missä on vika.

Kyllähän kokonaisuus ratkaisee, jos nyt puhutaan vain ulkonäköseikoista, mikä nyt yleensä on mahdollista näin etänä arvioidessa. Lähiarvioinnissa sitten ulkonäölliset seikat jäävät jonkin verran bonustasolle - niitä joko tulee tai sitten ei.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

No hiusmuodista puheenollen taidan itsekin vetää taas siiliksi. Ei, en ole skinhead tms.. Olen vain atooppisesta ihosta kärsivä, jolle tuo skini-look tekee hyvää. Päänahan voi pestä kunnolla ja pitää tuon skalpin jotensakin ei-kutiavana...
Päänahka kun hilseilee/ärsyilee niin rutosti, kun on pidemmät hiukset. Siksi leikkuria 10 milliä-tyyliin.
Leukaparran kanssa toki näytän "äärioikeistolaiselta"... :D

Norma Bates

Viimeistele look ja hommaa pyöreälinssiset natsirillit.  ;D

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 01, 2022, 20:55:06
Viimeistele look ja hommaa pyöreälinssiset natsirillit.  ;D
Natsiksiko minua leimaat?
Miksi?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 01, 2022, 22:28:03
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 01, 2022, 20:55:06
Viimeistele look ja hommaa pyöreälinssiset natsirillit.  ;D
Natsiksiko minua leimaat?
Miksi?

Hö. Huumoria, koska mainitsit äärioikeiston. Olen Hitler- ja natsihuumorin harrastaja muutenkin. Jollain foorumilla minulla oli teemasta ketjukin.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 29, 2022, 13:11:44
Kyllähän kokonaisuus ratkaisee, jos nyt puhutaan vain ulkonäköseikoista, mikä nyt yleensä on mahdollista näin etänä arvioidessa. Lähiarvioinnissa sitten ulkonäölliset seikat jäävät jonkin verran bonustasolle - niitä joko tulee tai sitten ei.

Tämä ketju (johtuneeko otsikosta) on jäänyt minulta lukematta ja kommentoimatta. Nyt vasta luin muutaman sivun verran viestejä. En jaksanut kelata koko kirjoitushistoriaa nähdäkseni, onko Hippi kuvaillut omaa tukkaansa. Jään miettimään, onko se kenties samanlainen kuin avattarella.

En ole käynyt parturissa kymmeniin vuosiin. En edes muista milloin viimeksi. Ehkä joskus 1980-luvulla. Tukanleikkuu on hoidettu oman perheen kesken, joten muutama penni ja sentti on säästynyt.

Leikkasin armeijassa joidenkin tyyppien hiuksia ilman mitään ennakkokokemusta. Ensimmäinen tapaus meni harjoitellessa, ja lopputulokselle aiheesta naurettiin, mutta seuraavilla kerroilla onnistui jo paremmin. Lomalle ei päässyt, ellei tukka ollut riittävän lyhyt, joten "asiakkaita" riitti, vaikka työn laadusta ei ollut takeita. Palvelu oli sitä paitsi ilmainen.

Olen ollut yleensä laiska ja haluton suostumaan tukanleikkuuseen, tekipä sen parturi tai "kotiparturi". Kouluaikoina äitini suostutteli minua parturiin selittäen, että astronauteillakin on lyhyet hiukset. Hermostuin ja potkaisin kellarikerrokseen mennessäni muovisangon rappuja alas sanoen, että en halua olla mikään pulipääastronautti.

Vuoden 2000 kesällä välttelin tavallista sitkeämmin tukanleikkuuta. En tiedä, miksi. Oltiin auton kanssa ulkomaanreissulla ja kaikenlaista. Ketjussa "jotain henkilökohtaista kuvina" on kuva, joka on otettu muistaakseni juuri ennen kuin hiuksiani alettiin leikata. Paikka on takaveranta, jossa hiustenleikkuukin tapahtui. Rohkaisuryypyksi piti ottaa Coca-Colaa, vai mistä mahtaa olla kyse.

Norma Bates

^ Anna liehua vaan. Antiikin Roomasta on jo tarpeeksi aikaa, ettei miesten ole mikään pakko olla päästään kerittyjä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009173352.htmlMulletti, takatukka, McGyveri, niskatukka, takajeejee. Rakkaalla lapsella monta nimeä.

Vähintään yhtä monta on myös mielipiteitä, kun puhutaan kasarin kultaisesta tukkatyylistä eli takatukasta. Jotkut vihaavat, toiset rakastavat.

Takatukka tulee takasin.

Tuossa artikkelissa puhutaan takatukasta ja siinä on runsaasti kuvia - mutta ei siitä takatukasta juurikaan. Kunnon takatukkakuva otetaan takaviistosta ei suoraan edestä, otsatukka on tässä sivuroolissa. Luvataan liikaa kuten "hän näyttää ihan kaiken"-otsikoissa. Näiden selaamisessa on mennyt paljon kallista aikaa hukkaan....tai sitten kuvitus on yhtä mitäänsanomatonta kuten rikosasioissa poliisiauton tai hihamerkin kuva, minkä seikan nimim. Kopek on tuonut ansiokkaasti esille.

No, olihan artikkelissa yksi kuva joka piirtyi muistiin.



Ei tuostakaan kuvasta oikein selviä, onko kyseessä ehta mullet, vai kopio aurinkokuninkaan kampauksesta.


https://fi.wikipedia.org/wiki/Ludvig_XIV

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Kevään hiusmalleja on esitelty: https://qhair.fi/en/hiustrendit-kevat-ja-kesa-2022/#gref



Tuo keskimmäinen on kiva, mutta eikö se kutita...

Miehillä taitaa olla käärijätyyli muotia.



Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Mikä tai minkä käärijä? Jointin?

(Yäk, yäk, yäk, yäk.)

Toope

Ponnari naisella on yleensä kaunis, muttei jos on liian korkea otsa...
Tuossa ed. nainen näyttää kaljuuntuvan. (Roosterin viestissä).